Przeprowadzanie zbiórek publicznych
-
Od 18 lipca 2014 r. nie ma już urzędowych zgód na zbiórki publiczne
-
Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.
-
Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.
-
W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014 r. zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, gdzie będą także publikowane sprawozdania.
-
Od 18 lipca 2014 r. zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498
Informacja o profilu zaufanym e-PUAP
Ulotka - zasady zbiórek publicznych
Metryka strony