Przeprowadzanie zbiórek publicznych

 

  • Od 18 lipca 2014 r. nie ma już urzędowych zgód na zbiórki publiczne

  • Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m.in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać  podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć na portalu ePUAP.gov.pl.

  • Zbiórki elektroniczne – np. przez przelewy - można prowadzić od 18 lipca 2014 r. bez dodatkowych formalności.

  • W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014 r. zgłoszenie na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl, gdzie będą także publikowane sprawozdania.

  • Od 18 lipca 2014 r. zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.

Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498

Informacja o profilu zaufanym e-PUAP

Ulotka  - zasady zbiórek publicznych

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Klepacki

Data wytworzenia: 2004-10-18

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2004-10-18

Data modyfikacji: 2016-09-19

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2004-10-18