Warunki zabudowy
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Opis procedury
Decyzję o warunkach zabudowy wydaje się w przypadku braku planu miejscowego. Decyzję ustalającą warunki zabudowy wydaje się na wniosek inwestora.
1.Wniosek jest rozpatrywany, a w przypadku braków inwestor zostaje wezwany do ich uzupełnienia.
2. Ustalenie wszystkich stron postępowania oraz ich zawiadomienie o wszczęciu postępowania.
3. Zebranie ewentualnych uwag i zastrzeżeń (okres 7 dni od momentu otrzymania ostatniego zwrotnego potwierdzenia odbioru zawiadomienia o wszczęciu postępowania).
4.Opracowanie analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy.
5. Przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy.
6. Uzgodnienia w zakresie wynikającym z art.53 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
7. Zawiadomienie wszystkich stron postępowania z art. 10KPA, o zebraniu wszystkich materiałów w sprawie, z informacją o możliwości zapoznania się i złożenia ewentualnych wniosków i zastrzeżeń.
8. Wydanie decyzji, która staje się ostateczna po 14 dniach od daty otrzymania potwierdzenia odbioru wszystkich stron postępowania.
Efekt załatwienia sprawy
Wydanie decyzji jest możliwe po uiszczeniu opłaty skarbowej przez wnioskodawcę. Nadanie klauzuli uprawomocnienia decyzji następuje po 14 dniach od wpływu ostatniego potwierdzenia odbioru decyzji przez strony postępowania.
Sprawę prowadzi i informacji udziela
Urząd Gminy Augustów
Adres:
16-300 Augustów
Ul. Mazurska 1C
Adres elektroniczny:
e-mail: gmina-augustow@home.pl
Telefony: 87 643 30 56 wewn.23
Fax. 87 643 29 03
Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku
Wniosek można złożyć:
- listownie - na podany wyżej adres
- osobiście
Termin składania dokumentów
Zależny od indywidualnej potrzeby inwestora.
Czas załatwiania
Termin rozpatrzenia wniosku i wydania decyzji o warunkach zabudowy wynika z przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Opłaty
opłata skarbowa
- za decyzję o warunkach zabudowy – 598.00 PLN
* zwolnione z obowiązku zapłaty opłaty skarbowej jest wydanie decyzji o warunkach zabudowy na wniosek właściciela lub użytkownika
wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy,
-za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię - 17.00 PLN.
Tryb odwoławczy
1.Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji przez stronę postępowania.
2. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem tut. organu.
Akty prawne dotyczące sprawy
• Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293) • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)
Metryka strony