Warunki zabudowy

Wydanie decyzji o warunkach zabudowy

Opis procedury

Decyzję o warunkach zabudowy wydaje się w przypadku braku planu miejscowego. Decyzję ustalającą warunki zabudowy wydaje się na wniosek inwestora.

1.Wniosek jest rozpatrywany, a w przypadku braków inwestor zostaje wezwany do ich uzupełnienia.

2. Ustalenie wszystkich stron postępowania oraz ich zawiadomienie o wszczęciu postępowania.

3. Zebranie ewentualnych uwag i zastrzeżeń (okres 7 dni od momentu otrzymania ostatniego zwrotnego potwierdzenia odbioru zawiadomienia o wszczęciu postępowania).

4.Opracowanie analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy.

5. Przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy.

6. Uzgodnienia w zakresie wynikającym z art.53 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

7. Zawiadomienie wszystkich stron postępowania z art. 10KPA, o zebraniu wszystkich materiałów w sprawie, z informacją o możliwości zapoznania się i złożenia ewentualnych wniosków i zastrzeżeń.

8. Wydanie decyzji, która staje się ostateczna po 14 dniach od daty otrzymania potwierdzenia odbioru wszystkich stron postępowania.

    

Efekt załatwienia sprawy

Wydanie decyzji jest możliwe po uiszczeniu opłaty skarbowej przez wnioskodawcę. Nadanie klauzuli uprawomocnienia decyzji następuje po 14 dniach od wpływu ostatniego potwierdzenia odbioru decyzji przez strony postępowania.  

 

 

Sprawę prowadzi i informacji udziela

 

Urząd Gminy Augustów

 

Adres:

16-300 Augustów

Ul. Mazurska 1C

Adres elektroniczny:

e-mail: gmina-augustow@home.pl

Telefony: 87 643 30 56 wewn.23

Fax. 87 643 29 03

Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku

 

 

 

Wniosek można złożyć:

  • listownie - na podany wyżej adres
  • osobiście

Termin składania dokumentów

Zależny od indywidualnej potrzeby inwestora. 

Czas załatwiania

Termin rozpatrzenia wniosku i wydania decyzji o warunkach zabudowy wynika z przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 

Opłaty

opłata skarbowa

- za decyzję o warunkach zabudowy – 598.00 PLN

        * zwolnione z obowiązku zapłaty opłaty skarbowej jest wydanie decyzji o warunkach zabudowy na wniosek właściciela lub użytkownika  

           wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy,

-za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię - 17.00 PLN.

Tryb odwoławczy

1.Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji przez stronę postępowania. 

2. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem tut. organu.  

Akty prawne dotyczące sprawy

• Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293) • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256)

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Ireneusz Kukliński

Data wytworzenia: 2005-04-22

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2005-04-22

Data modyfikacji: 2022-01-10

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2005-04-22