376-2023
Uchwała Nr XXXIX/376/2023
Rady Gminy Augustów
z dnia 14 czerwca 2023 roku
w sprawie zmiany budżetu Gminy Augustów na rok 2023.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022r. , poz. 1634 ze zm.) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583 ze zm) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Zwiększyć planowane dochody budżetu o 595.867,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
Zmniejszyć planowane wydatki o 211.941,94 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2
Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 807.808,94 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 43.443.674,14 zł, z tego :
- bieżące w wysokości 31.837.019,41 zł,
- majątkowe w wysokości 11.606.654,73 zł,
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 970.443,07 zł;
b) dochody związane z realizacją zadań w drodze porozumień z organami administracji rządowej -120.000 zł;
2) plan wydatków ogółem 48.387.255,49 zł, z tego :
- bieżące w wysokości 31.466.651,49 zł,
- majątkowe w wysokości 16.920.604,00 zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.968.063,07 zł;
b) wydatki realizowane w drodze porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego -430.911,68 zł;
c) wydatki realizowane w drodze porozumień między z organami administracji rządowej – 247.870,00 zł.
§ 4
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2023 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
§ 5
Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 6
Deficyt budżetu w wysokości 4.943.581,35 zł który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
szczególnych zasad wykonywania budżetu w kwocie 448.542,56 zł, w tym: w ramach gospodarki odpadami komunalnymi w kwocie 403.356,07 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 19.383,62 zł, z tytułu dodatkowej opłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml w kwocie 23.889,36 zł, odsetki od środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 przeznaczonych na wypłaty dodatków węglowych – 1.913,51 zł;
rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 105.324,98 zł;
wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikających z rozliczeń kredytów z lat ubiegłych w kwocie 3.999.780 zł;
nadwyżki z lat ubiegłych w wysokości 389.933,81 zł.
§ 7
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5.743.537,35 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 799.956 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 8
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na :
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 6.000.000 zł.
§ 9
Ustala się dochody w kwocie 66.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 75.383,62 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Ustala się wydatki w kwocie 10.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
Ustala się dochody w kwocie 25.000 zł z tytułu dodatkowej opłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml oraz wydatki w kwocie 48.889,36 zł (w rozdziale 85154) na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
Ustala się dochody w kwocie 5.000 zł i wydatki w kwocie 230.000zł w rozdziale 01043 związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
Ustala się dochody w kwocie 1.180.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 1.583.356,07 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy określa Załącznikiem nr 6.
§ 11
Upoważnia się Wójta do :
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych przez Radę Gminy;
zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich,
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
W celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, upoważnia się Wójta do:
dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej;
dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
dokonywania zmian w planie wydatków budżetu związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 7 do uchwały.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
Ewa Frąckiewicz
Metryka strony