I_sesja_Protokol

PROTOKÓŁ Nr I/10
 
z inauguracyjnej sesji Rady Gminy Augustów, która odbyła się w dniu 2 grudnia 2010 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Żarnowie.
 
Obrady sesji poprzedzone zostały Mszą Świętą odprawioną w kościele NNMP w Żarnowie Drugim.
Obrady rozpoczęto o godz. 11:00.
Inauguracyjną sesję do czasu wyboru Przewodniczącego Rady prowadził radny Senior Pan Marek Mikołajczyk, który na wstępie pogratulował nowo wybranym radnym, wójtowi, podziękował za pracę członkom Gminnej Komisji Wyborczej oraz członkom Obwodowych Komisji Wyborczych.
 
Przed rozpoczęciem obrad odegrano hymn narodowy.

 

Ad.1.

Radny Senior dokonał otwarcia obrad Rady Gminy. Powitał nowo wybranych radnych, dotychczasowego Wójta Gminy, Sekretarza i  Skarbnika Gminy, sołtysów oraz zaproszonych gości.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokółu.
 
Ad.2. Złożenie ślubowania przez radnych.
Radny Senior poprosił radnego Pana Tomasza Rusiłowskiego o odczytanie roty ślubowania natomiast nazwiska radnych do złożenia ślubowania odczytał osobiście.
Po zakończeniu aktu ślubowania radny Senior stwierdził, że ślubowanie złożyło 15 radnych (komplet) a więc Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
 
Ad.3. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.
Radny Senior przypomniał, że wybory Przewodniczącego Rady odbywają się w głosowaniu tajnym a wybranym zostanie kandydat, który uzyska bezwzględną większość głosów spośród biorących udział w głosowaniu. Do przeprowadzenia głosowania należy powołać Komisję Skrutacyjną.
W pierwszej kolejności przystąpiono do zgłaszania kandydatów na przewodniczącego Rady.
Zgłoszono następujących kandydatów na Przewodniczącego Rady:
1.     Pana Zdzisława Chmielewskiego
2.     Panią Elżbietę Brzezicką
Wymienieni wyrazili zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Rady oraz zaprezentowali swoją kandydaturę.
 
   
Następnie zgłoszono kandydatów do Komisji Skrutacyjnej:
1.     Pana Mariana Rółkowskiego
2.     Pana Wiesława Harasim
3.     Pana Ireneusza Maksimowskiego
 
Proponowany skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty 12 głosami, przy 3 głosach wstrzymujących się.
Radny Senior oraz Komisja Skrutacyjna wyjaśnili szczegółowo zasady głosowania.
Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy w związku z przygotowaniem głosowania, a Radny senior na ten czas ogłosił przerwę w obradach. Po wznowieniu obrad dokonano czynności tajnego głosowania.
Po przeprowadzeniu głosowania Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Marian Rółkowski ogłosił wyniki głosowania w wyniku, którego Przewodniczącym Rady został wybrany Pan Zdzisław Chmielewski, który uzyskał bezwzględną większość głosów /10/.
Uchwała nr I/1/10 stanowi załącznik nr 2 do protokółu. Protokół Komisji Skrutacyjnej głosowania stanowi załącznik do w/w uchwały.
 
Radny Senior przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady.
Nowo wybrany Przewodniczący Rady podziękował za zaufanie, wyraził także nadzieję, że działalność w Radzie będzie polegała na wzajemnej pomocy, życzył radnym, sołtysom a także sobie dobrej i owocnej współpracy.
 
Ad.4. Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
Przewodniczący Rady przypomniał, ze zgodnie z paragrafem 25 ust.1 Statutu Gminy wybieramy dwóch wiceprzewodniczących, w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów.
Na wiceprzewodniczących zgłoszono następujących kandydatów:
1.     Pana Macieja Milanowskiego
2.     Pana Ireneusza Maksimowskiego   
3.     Panią Elżbietę Brzezicką 
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie na Wiceprzewodniczących Rady.
W celu przeprowadzenia głosowania zaproponowano następujący skład Komisji Skrutacyjnej
1. Pan Marian Rółkowski
2. Pan Wiesław Harasim
3. Pani Jolanta Jagłowska
Wymieniony skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty12 głosami, przy 3 głosach wstrzymujących się.
Przewodniczący Rady poinformował o sposobie głosowania a wybranymi Wiceprzewodniczącymi Rady zostają wybrani kandydaci, którzy otrzymają bezwzględną większością głosów spośród biorących udział w obradach.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Protokół głosowania na Wiceprzewodniczących Rady.
 
Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy wybrani zostali radni:
1.     Pan Maciej Milanowski
2.     Pan Ireneusz Maksimowski
 
Uchwała Nr I/2/10 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady stanowi załącznik nr 3 do protokółu. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do uchwały Nr I/2/10.
 
Radny Pan Jerzy Dobkowski zapytał kiedy zostanie przegłosowany porządek obrad.
W związku z tym, że porządek obrad sesji nie został na wstępie poddany głosowaniu Przewodniczący Rady zaproponował głosowanie nad przyjęciem przedłożonego porządku obrad.
Porządek obrad sesji został przyjęty przez radnych 13 głosami. 
 
Ad.5. Ustalenie składów liczbowych i osobowych stałych Komisji Rady oraz zakresów ich działania.
 
Radni zaproponowali utworzenie 3 komisji, tj. Komisję Rewizyjną; Komisję Budżetu, Planowania, Spraw gospodarczych i Rolnictwa oraz Komisję Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych. Przewodniczący Rady zapoznał obecnych z zadaniami poszczególnych Komisji następnie poddał pod głosowanie utworzenie tychże 3 komisji.
Proponowaną liczbę komisji przegłosowano 14 głosami, zaś 1 głos był przeciw.
Radca Prawny przypomniał, że zgodnie ze statutem Gminy skład każdej komisji może liczyć od 3 do 8 osób.
Radni zaproponowali 5-osobowy skład każdej komisji. Propozycja została przyjęta 14 głosami, zaś 1 głos był przeciw.
Następnie wszyscy radni zapisali się do poszczególnych komisji.
Przewodniczący Rady odczytał proponowane składy osobowe komisji.
 
Skład Komisji Rewizyjnej:
1.     Wiesław Harasim
2.     Jolanta Józefa Jagłowska
3.     Marek Mikołajczyk
4.     Kazimierz Pietruliński
5.     Marian Rółkowski
 
Skład Komisji Budżetu, Planowania, Spraw gospodarczych i Rolnictwa:
1.     Elżbieta Brzezicka
2.     Jerzy Dobkowski
3.     Henryk Karczewski
4.     Maciej Milanowski
5.     Tomasz Rusiłowski
 
Skład Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych :
1.     Zdzisław Chmielewski
2.     Ewa Frąckiewicz
3.     Jerzy Kasjanowicz
4.     Ireneusz Maksimowski
5.     Marek Sujata
 
Proponowany skład w/w Komisji został przyjęty jednogłośnie. (Głosowało 15 radnych).
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia składów liczbowych i osobowych stałych Komisji Rady oraz zakresów ich działania. Uchwała Nr I/3/10 w powyższej sprawie została przyjęta 15 głosami i stanowi załącznik nr 4 do protokółu.
 
Ad.6. Wybór Przewodniczących stałych Komisji Rady.
Przewodniczący Rady przypomniał, że zgodnie z paragrafem 49 pkt.8 Statutu Gminy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada w głosowaniu jawnym, natomiast Przewodniczących pozostałych stałych Komisji Rady wybierają sami członkowie ze swojego grona.
Radny Pan Jerzy Dobkowski zapytał, czy prawo zgłaszania Przewodniczącego Komisji Rezwizyjnej mają tylko członkowie komisji czy wszyscy radni.
Przewodniczący Rady poinformował, że wszyscy radni mają prawo zgłoszenia Przewodniczącego Komisji spośród jej członków. Następnie odczytał nazwiska członków Komisji Rewizyjnej.
Na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłoszono radnego Pana Marka Mikołajczyka.
Radny wyraził zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zgłoszoną kandydaturę. W wyniku jawnego głosowania Pan Marek Mikołajczyk otrzymał 14 głosów, przy 1 głosie wstrzymującym i tym samym został wybrany Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej.
Uchwała nr I/4/10 w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została przyjęta 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 5 do protokółu.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał Przewodniczących pozostałych komisji:
·        Pan Jerzy Dobkowski – Przewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw gospodarczych i Rolnictwa;
·        Pan Marek Sujata - Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych
 
Ad.7. Ustalenie wysokości diet radnym, przewodniczącemu rady i jego zastępcom, przewodniczącym stałych komisji rady oraz sołtysom.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania.
Radny Pan Jerzy Dobkowski wnioskował o dopisanie do przedłożonej propozycji sformułowania, że uchwała obowiązuje do 31.12.2010 roku, gdyż jako Przewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw gospodarczych i Rolnictwa wraz z pozostałymi członkami tejże komisji chcieliby mieć możliwość przeanalizowania diet radnych i sołtysów na posiedzeniu w miesiącu grudniu br.
Po wysłuchaniu uwagi Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Pana Jerzego Dobkowskiego. Wniosek został przyjęty 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym.
Ponadto nie zgłoszono dodatkowych uwag do projektu uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie znowelizowany projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania.
Uchwała Nr I/5/10 w powyższej sprawie została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 15 radnych. Uchwała nr I/5/10 stanowi załącznik nr 6 do protokółu.
Ad.8. Wolne wnioski i zapytania.
Sołtys J. Galicki - są przerwy w dostawie wody, na ujęciu w Prusce Małej.
Jeden z sołtysów zwrócił się z zapytaniem do Wójta o termin wyborów sotysów.
Sołtys T. Smoleński pytał czy jest firma, która będzie odpowiedzialna za odśnieżanie na terenie gminy, do kogo można się zwrócić, zadzwonić.
 
Wójt Gminy ustosunkował się do powyższych wypowiedzi.
Jeśli chodzi o przerwy w ujęciu wody to sprawa zostanie wyjaśniona, zwrócimy się z zapytaniem w tej kwestii do fimy Optima.
Wybory sołtysa odbędą się na przełomie stycznia i lutego 2011 roku we wszystkich miejscowościach, gdyż dobrze byłoby żeby pierwszą ratę podatku zbierał nowy sołtys.
Jeśli chodzi o odśnieżanie dróg to w dalszym ciągu obowiązuje nas umowa z wykonawcami, którzy dotychczas wykonują usługi odśnieżania. Poprzedniej zimy gmina wydała ok. 70 tys. zł. na odśnieżanie. W związku z obecnymi warunkami atmosferycznymi prawdopodobnie trzeba będzie ponownie rozpocząć odśnieżanie dróg.
Przewodniczący Rady – wyszała inicjatywa od sołtysów, aby przygotować cech z informacją o składzie Rady Gminy, Komisji Rady oraz funkcjach pełnionych przez radnych.
Sekretarz Gminy podziękowała wszystkim mieszkańcom Gminy za poparcie swojej kandydatury w wyborach do Rady Powiatu Augustowskiego i uzyskanie z tego tytułu mandatu Radnej Powiatowej. Pani Sekretarz wyraziła nadzieję, że działalność w Radzie Powiatu będzie owocna dla Gminy Augustów.
 
Ad.9. Zamknięcie obrad sesji.
Po wyczerpaniu porządku dziennego Przewodniczący Rady zamknął inauguracyjną sesję Rady Gminy Augustów.
Obrady zakończono o godz. 1330.
 
 
 
 
Protokółowała                                                         
Katarzyna Szczęsna                                                      

 

Przewodniczący Rady Gminy

Zdzisław Chmielewski

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2011-01-14

Data modyfikacji: 2011-01-14

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2011-01-14