6-sesja-protokol
PROTOKÓŁ Nr VI/11
z obrad VI Sesji Rady Gminy Augustów w dniu 15 czerwca 2011 roku.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 10:00 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie.
Obrady VI Sesji Rady Gminy Augustów prowadził Przewodniczący Rady Gminy Augustów – Zdzisław Chmielewski.
Ad. 1.
Otwarcie obrad.
Przewodniczący Rady powitał radnych, sołtysów, władze gminy, przedstawicieli jednostek podległych gminie, dyrektora Szkoły Podstawowej w Rutkach, mecenasa.
Następnie Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 14 radnych, wobec czego istnieje wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 47 osób. Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.
Ad. 2.
Przyjęcie porządku obrad.
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady wprowadził zmianę w porządku obrad sesji. Zaproponował wprowadzenie punktu 24 „Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/19/11 Rady Gminy Augustów z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie przyjęcia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2011 rok”, pozostałe punkty zostaną przesunięte według dalszej kolejności. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad. Udział w głosowaniu wzięło 14 radnych. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Porządek obrad VI Sesji Rady Gminy Augustów został przyjęty jednogłośnie.
Porządek obrad jest następujący:
- dyskusja dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu gminy, sprawozdania finansowego oraz informacji o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego;- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;- opinia Komisji Rewizyjnej dotyczącej wykonania budżetu i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium;- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.
Około godziny 9:25 na obrady sesji Rady Gminy przybył Radny Jerzy Kasjanowicz.
Ad. 3.
Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 22 lutego 2011 r. do 29 kwietnia 2011 roku.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy przedstawił informację o podjętych Zarządzeniach w w/w okresie oraz o realizacji uchwał podjętych na sesji Rady Gminy w dniu 29 kwietnia 2011 roku. Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 2 do protokołu. Ponadto w tym punkcie Wójt Gminy mówił o następujących sprawach:
- odnośnie odbytych spotkań i uroczystości to w dniu 5 maja uczestniczyłem w uroczystości z okazji święta szkoły w Janówce. W Netcie Folwark odbyło się spotkanie z Wicemarszałkiem Baszko w sprawie melioracji. Do 15 czerwca należało składać wnioski do Urzędu Gminy. Jest małe zainteresowanie mieszkańców. Jeśli wnioski nie będą składane wówczas gmina nie otrzyma dofinansowania, gdyż jest wymagana odpowiednia ilość wniosków tj. 75% zainteresowanych osób. Zatem został wydłużony termin do 25 czerwca na składanie wniosków do Urzędu Gminy. Również w przyszłym roku będzie ogłoszony nabór wniosków na dofinansowanie wykonania melioracji.
- uczestniczyłem także w obchodach z okazji 20-lecia straży granicznej w Augustowie oraz w Płaskiej.
- 1 czerwca br. wspólnie z radnymi i sołtysami udostępniliśmy nowo wybudowany plac zabaw przy Szkole Podstawowej w Żarnowie. To przedsięwzięcie zostało sfinansowane z funduszu sołeckiego.
- w odpowiedzi na wniosek sołtysa Jerzego Galickiego z poprzedniej sesji Wójt wyjaśnił, że istnieje możliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych przez zakład Przedsiębiorstwo „Necko”. Sołtysi powinni sporządzić wykazy z adresami mieszkańców i wyszczególnieniem rodzaju odpadów wielkogabarytowych.
Bożena Chmielewska – sołtys wsi Rutki Nowe zapytała jaka jest odpłatność za odbiór odpadów.
Wójt wyjaśnił, że kwota zależy od ilości odbieranych odpadów. Najpierw należy zgłaszać potrzeby odbioru odpadów wielkogabarytowych, a następnie zorientujemy się odnośnie opłaty. Jest również możliwość oddania zużytego sprzętu przy zakupie sprzętu nowego.
- został rozstrzygnięty przetarg na wykonanie termomodernizacji szkoły w Janówce. W najbliższym czasie zostaną rozpoczęte prace z tym związane.
- został rozstrzygnięty przetarg na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków we wsi Biernatki, Grabowo, Pruska Wielka, Pruska Mała. Oferent, który wygrał przetarg zrezygnował z wykonania tej inwestycji. Kolejny oferent przedstawił ofertę droższą od poprzedniej ceny o 200 tys. zł, zaoferował cenę 1.892.000 zł. W związku z powyższym średni wkład rolnika w wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków wzrośnie o ok. 200 zł i będzie wynosił ok. 2645 zł.
Uwag nie zgłoszono.
Ad. 4.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2010 rok.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy omówił najważniejsze zadania z realizacji budżetu w 2010 r. zarówno po stronie dochodów jak i wydatków. Na planowaną kwotę dochodów 17.593.275zł w trakcie roku uzyskano 17.686.834,47zł, tj. 100,53% planu. Wydatki na planowaną kwotę 20.576.111zł wykonano w wysokości 18.302.856,09zł. Na koniec roku deficyt wyniósł 616.021,62 zł. Plan przychodów na 31 grudnia 2010 r. wyniósł 3.463.934zł, rozchody zaplanowano w wysokości 481.098zł. W trakcie roku uzyskano przychody w kwocie 2.996.349,93zł, z tego:
zaciągnięty kredyt w wysokości 1.846.684zł z przeznaczeniem na zadania inwestycyjne,
pożyczka na wyprzedzające finansowanie zadań z udziałem środków z Unii Europejskiej w wysokości 199.127,55zł,
wolne środki - 950.538,38zł.
Rozchody budżetu wykonano w planowanych wielkościach, tj. dokonano spłaty kredytów i pożyczki w wysokości 428.098zł oraz udzielono pożyczki Lokalnej Grupie Działania Kanał Augustowski – Rospuda w wysokości 53.000zł. Spłata pożyczki, zgodnie z umową nastąpi do końca 2011 roku. Na dzień 31 grudnia 2010r. zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek wynoszą 3.605.526,55 zł. Plan dochodów stanowią dochody bieżące i dochody majątkowe. Dochody majątkowe stanowią 3,74 % wykonanych dochodów ogółem, tj. 660.650zł. Przeznaczone są na zadania własne gminy. W 2010 roku uzyskano dotację z budżetu państwa na przebudowę drogi gminnej w wysokości 463.451zł, na budowę boiska wielofunkcyjnego w Janówce – 176.900zł oraz na zakup sprzętu do Zespołu Szkół w Białobrzegach w wysokości 20.299zł. Dochody majątkowe zrealizowano w 99,70% planowanej kwoty. Realizacja dochodów budżetowych bieżących wynosi 17.026.184,47zł, tj. 100,56%. Dochody bieżące związane są z realizacją zadań własnych i zadań zleconych. Dochody bieżące dotyczące zadań własnych na planowaną kwotę 13.748.985zł zrealizowano w kwocie 13.866.767,93zł, tj. 100,86 % planu, a dochody związane z realizacją zadań zleconych wykonano w kwocie 3.159.416,54zł, co stanowi 99,30% rocznego planu. Najbardziej znaczące dochody uzyskujemy w dziale 758 – różne rozliczenia. Jest to subwencja oraz odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych. W 2010 roku dochody uzyskane w tym dziale wynoszą 9.524.173,98zł, co stanowi 53,85% dochodów ogółem. Kolejny dział pod względem wielkości pozyskanych dochodów to dział 756 – Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej. Uzyskana kwota 2.985.537,78zł, stanowi 16,88% dochodów ogółem. W ramach wpłat na konto budżetu z tytułu podatku rolnego w 2010 roku wpłynęło 651.713,22 zł, z tytułu podatku od nieruchomości 1.090.306,77 zł, z podatku leśnego 155.807,26 zł, z podatku od środków transportowych 64.894,10 zł i z podatku od czynności cywilnoprawnych – 96.784 zł, od spadków i darowizn – 6.738zł. Wpływy z opłaty skarbowej wyniosły 22.187 zł, a wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu – 69.683,53 zł. Udział w podatku dochodowym od osób fizycznych wyniósł 764.150 zł. Zaległości w opłacaniu podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych według stanu na 31 grudnia 2010r. wynoszą 109.616,60 zł, w tym zaległości zabezpieczone hipotecznie to 30.150,50 zł. Stan zaległości w porównaniu do 1.01.2010r. zmniejszył się o ponad 21%. Dochody pozyskane w dziale 852 – Pomoc społeczna – to trzecie pod względem wielkości źródło dochodów budżetu naszej gminy. Uzyskana kwota to 2.842.715,30zł, tj. 16,07% dochodów ogółem. Głównym źródłem dochodów są tu dotacje z budżetu państwa – 2.835.815,77zł, tj. 99,76% dochodów działu. Roczny plan wydatków budżetowych w wysokości 20.576.111 zł wykonany został w 88,95%. Na wydatki bieżące zaplanowano 16.272.473 zł, a w ciągu roku wydano 15.329.503,90 zł, tj. 94,21 %. Wydatki inwestycyjne w planowanej kwocie 4.303.638 zł stanowią 20,92% wydatków ogółem. W ciągu roku na inwestycje wydano 2.973.352,19 zł, tj. 69,09%. Najpoważniejsze wydatki ponosimy w dziale 801 – Oświata i wychowanie. Za 2010 rok wydatki wyniosły 7.917.256zł, tj. 43,26% wydatków ogółem. Wydatki na pomoc społeczną za 2010 rok wyniosły 3.157.051,84zł, co stanowi 17,25% wydatków ogółem. Trzeci pod względem wykonanych wydatków jest dział 600 – transport i łączność. Wydatkowano w ramach tego działu 1.968.777,61zł, co stanowi 10,76% wydatków ogółem. Dominującą grupą wydatków bieżących są wynagrodzenia i składki od nich naliczane. W skali naszego budżetu na ten cel przeznaczono 7.175.199,45zł. Dotacje na zadania bieżące wyniosły 885.402,93zł, świadczenia na rzecz osób fizycznych 3.363.803,71zł, wydatki na obsługę długu – 107.028,24zł. Realizacja dochodów przebiegała prawidłowo. Uzyskano prawie 94 tys. zł więcej niż planowano. Realizacja wydatków bieżących nie budzi zastrzeżeń. Zaplanowane zadania zostały wykonane. Zadania ujęte w wydatkach majątkowych, z wyjątkiem ułożenia asfaltu na drogach gminnych, zostały wykonane zgodnie z planem. Na koniec roku na koncie Gminy były środki w kwocie 2.323.802,99zł. Stan mienia gminnego od 12 listopada 2009 roku nie uległ zmianie. W grudniu 2010 roku oraz w styczniu 2011r. przeprowadzono przetargi na dzierżawę działek rolnych, będących własnością gminy. Działki wydzierżawiono na 5 lat. Do przedłożonego sprawozdania z realizacji budżetu w 2010 roku uwag nie zgłoszono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/42/11 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2010 rok. – stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Ad. 5.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Augustów z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok.
- dyskusja dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu gminy, sprawozdania finansowego oraz informacji o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego;
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
- opinia Komisji Rewizyjnej dotyczącej wykonania budżetu i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium;
- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.
- dyskusja
Do przedłożonego przez Wójta Gminy Augustów sprawozdania z realizacji budżetu w 2010 roku uwag nie zgłoszono.
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu
Przewodniczący Rady zapoznał obecnych z treścią uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 14 kwietnia 2011 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu za 2010 rok i sprawozdanie to zostało zaopiniowane pozytywnie. Uchwała Nr RIO.V-00321-25/11 w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Augustów sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok stanowi załącznik nr 4 do protokółu.
- opinia Komisji Rewizyjnej dotyczącej wykonania budżetu i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytał opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok stanowi załącznik Nr 5 do protokółu, wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy stanowi załącznik nr 6 do protokółu.
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 26 maja 2010 r. w sprawie wyrażenia opinii odnośnie przedłożonego przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Augustów wniosku o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 rok. Stwierdzono, że wniosek Komisji Rewizyjnej spełnia wymogi określone w ustawie o samorządzie gminnym. Uchwała Nr RIO.V.00322-19/11 w sprawie wyrażenia opinii odnośnie przedłożonego przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Augustów wniosku o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium za 2010 rok stanowi załącznik nr 7 do protokółu. Do przedłożonych materiałów nie zgłoszono uwag i wniosków.
- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Augustów z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/43/11 w powyższej sprawie, co jest zgodne z art. 28a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym – stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy podziękował Radzie za zaufanie czego dowodem jest udzielenie absolutorium oraz złożył podziękowania za dotychczasową współpracę.
Ad. 6.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania oraz odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania.
Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS poinformował, że podjęcie uchwały w tej sprawie wynika z zaleceń kontroli, która została przeprowadzona w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. W poprzedniej uchwale nie było zapisu odnośnie kosztu za godzinę za usługi opiekuńcze. Uległ zmianie załącznik do powyższej uchwały dotyczący wysokości opłaty ustalonej od wysokości średniego kosztu 1 godziny usługi dla osoby samotniej gospodarującej i osoby w rodzinie. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/44/11 w sprawie ustalenia szczegółowych warunków przyznawania oraz odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania – stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
Ad. 7.
Podjęcie uchwały w sprawie sposobu sprawiania pogrzebu przez Gminę Augustów i zasad zwrotu wydatków osobom do tego uprawnionym.
Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS podjęcie uchwały w powyższej sprawie jest związane również z odbytą kontrolą. Wcześniej tego typu uchwała nie była podejmowana przez Radę Gminy, jednak podjęcie tej uchwały wynika z przepisów ustawy o pomocy społecznej odnośnie sprawiania pogrzebu dla osób bezdomnych, dla osób nie mających ubezpieczenia. Szczegółowe zasady sprawiania pogrzebu określa uchwała.
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady zapytał czy zdarzył się taki pogrzeb na terenie naszej Gminy.
Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS wyjaśnił, że w 2009 roku odbyły się 2 pogrzeby, w 2010 roku nie było tego typu pochówku. Jeśli nie znamy osoby bądź nie wiemy jakiego był wyznania wówczas dokonujemy pochówku zgodnie z naszym zwyczajem. Dodatkowych uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/45/11 w sprawie sposobu sprawiania pogrzebu przez Gminę Augustów i zasad zwrotu wydatków osobom do tego uprawnionym – stanowi załącznik nr 10 do protokołu.
Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS poinformował obecnych o rozpoczęciu się projektu pt. „Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim”. Zwrócił się z prośbą do radnych i sołtysów o rozpropagowanie za pomocą broszurek tegoż projektu. Ponadto poinformował, że będzie możliwość składania projektu pod hasłem „Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji”. Wspólnie z Gminnym Ośrodkiem Kultury planujemy działania dotyczące promocji integracji społecznej w sołectwach, wsiach Gminy Augustów. Można uzyskać 100% dofinansowania, tj. 50 tys. zł. Działania planujemy na rok 2012.
Ad. 8.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007-2013”.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy w tym punkcie omówił uchwały zapisane w punktach nr 8,9,10 i 11. Wyjaśnił, że uchwały dotyczą dwóch działań „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” oraz „Rewitalizacja miejscowości Rutki Stare i Rutki Nowe w Gminie Augustów”. Został ogłoszony nabór wniosków do 30 czerwca br. w ramach Lokalnej Grupy Rybackiej na tego typu działania. Na dzień dzisiejszy w pierwszej turze jest przewidziane 6 mln. zł. do podziału. Działanie „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” obejmuje remont remiz strażackich w Jabłońskich, Topiłówce, w Prusce Wielkiej i w Jeziorkach w kwocie ok. 350 tys. zł. Działanie „Rewitalizacja miejscowości Rutki Stare i Rutki Nowe w Gminie Augustów” miało obejmować budowę remizy strażackiej w Rutkach oraz przebudowę odcinka drogi powiatowej przy szkole podstawowej na odcinku ok. 100 m. Prawdopodobnie przebudowa budowa odcinka drogi powiatowej nie może być finansowana ze środków Lokalnej Grupy Rybackiej. Zatem to działanie będzie dotyczyło budowy remizy strażackiej w kwocie ok. 280 tys. zł., wkład własny to ok. 42 tys. zł. Na realizację zadania „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” środki finansowe mogą być pozyskane z funduszu sołeckiego jako wkład własny. Ponieważ na jesień planowany jest drugi nabór wniosków z Lokalnej Grupy Działania na tego typu działania to proponuję złożenie wspólnego drugiego wniosku na remonty pozostałych remiz strażackich Gminy Augustów, tj. w Netcie, Kolnicy oraz na budowę remizy strażackiej w Rutkach. Uważam, że jeśli składalibyśmy wniosek na remont remiz w Jabłońskich, Topiłówce, w Prusce Wielkiej i w Jeziorkach w kwocie ok. 350 tys. oraz na budowę remizy strażackiej w Rutkach w kwocie ok. 280 tys. i łączna kwota wyniosłaby ponad 600 tys. zł., to mielibyśmy mniejsze szanse otrzymania dofinansowania niż złożenie wniosku na remont remiz w Jabłońskich, Topiłówce, w Prusce Wielkiej i w Jeziorkach, którego koszt byłby mniejszy. Jeśli będzie ogłoszony nabór na jesień to wówczas realizacja drugiego wniosku byłaby w 2012 lub 2013 roku. Prowadzącym i składającym wniosek byłaby Gmina Augustów a nie Ochotnicza Straż Pożarna. Proponuję przyjąć 4 uchwały a na następnej sesji musielibyśmy dołączyć do działania „Rewitalizacja miejscowości Rutki Stare i Rutki Nowe w Gminie Augustów” również remont remiz w Netcie i Kolnicy. Nie zgłoszono uwag w tym temacie. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007- 2013”. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/46/11 w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007-2013” – stanowi załącznik nr 11 do protokołu.
Ad. 9.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Rewitalizacja miejscowości Rutki Stare i Rutki Nowe w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007-2013”. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Rewitalizacja miejscowości Rutki Stare i Rutki Nowe w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007- 2013”. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/47/11 w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu „Poprawa warunków prowadzenia działalności kulturalnej w Gminie Augustów” w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów 2007-2013” – stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
Ad. 10.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/48/11 w sprawie w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015. – stanowi załącznik nr 13 do protokołu.
Ad. 11.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/49/11 w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów. – stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Ad. 12.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że 4 lutego br. weszła w życie ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3. Zgodnie z tą ustawą osoby fizyczne i prawne mogą zakładać żłobki na terenie Gminy z zachowaniem pewnych warunków. Zgodnie z przepisami tej ustawy rejestr żłobków prowadzi Gmina. Aby uzyskać wpis do rejestru proponowana jest opłata w wysokości 50 zł. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych”. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/50/11 w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do „Rejestru żłobków i klubów dziecięcych” – stanowi załącznik nr 15 do protokołu.
Ad. 13.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVII/139/04 Rady Gminy Augustów z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie poboru podatków od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz zasad wynagradzania za inkaso na terenie sołectw.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że w związku z zakończeniem wyborów sołtysów należy wprowadzić zmiany w załączniku odnośnie inkasentów, którzy pobierają podatek. Należy podać dokładne dane każdego sołtysa z imienia i nazwiska. Radni nie zgłosili uwag. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVII/139/04 Rady Gminy Augustów z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie poboru podatków od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz zasad wynagradzania za inkaso na terenie sołectw. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/51/11 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr XVII/139/04 Rady Gminy Augustów z dnia 29 grudnia 2004 roku w sprawie poboru podatków od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz zasad wynagradzania za inkaso na terenie sołectw – stanowi załącznik nr 16 do protokołu.
Ad. 14.
Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Augustów w odniesieniu do działek nr ew. 232/1 i 232/2 wraz z przyległym fragmentem drogi wojewódzkiej nr 664 w obrębie wsi Janówka.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy powiedział, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dotyczy działek nr ew. 232/1 i 232/2. Te działki zostały zakupione przez osobę, która prawdopodobnie zamierza wybudować jednorodzinne domy. Osoba ta na własny koszt zleciła opracowanie przez uprawnionego geodetę zagospodarowanie tych działek. Do Rady należy zatwierdzenie tego planu zagospodarowania przestrzennego. Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Augustów w odniesieniu do działek nr ew. 232/1 i 232/2 wraz z przyległym fragmentem drogi wojewódzkiej nr 664 w obrębie wsi Janówka. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/52/11 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Augustów w odniesieniu do działek nr ew. 232/1 i 232/2 wraz z przyległym fragmentem drogi wojewódzkiej nr 664 w obrębie wsi Janówka – stanowi załącznik nr 17 do protokołu.
Ad. 15.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr III/14/10 Rady Gminy Augustów z dnia 30 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania.
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że zmiana występuje w § 1 pkt c i nadaje się następujące brzmienie: „Radnemu Gminy Augustów za pracę w Radzie i Komisjach przysługuje miesięczna dieta w wysokości:
a) Przewodniczący Rady Gminy – 1 000,00 zł,
b) Wiceprzewodniczący Rady Gminy – 200,00 zł,
c) Przewodniczący Komisji Rady - 200,00 zł,
d) pozostali radni – 150,00 zł”.
Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowej uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr III/14/10 Rady Gminy Augustów z dnia 30 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/53/11 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr III/14/10 Rady Gminy Augustów z dnia 30 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania – stanowi załącznik nr 18 do protokołu.
Ad. 16.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do spółki prawa handlowego pod firmą: BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że Gmina Augustów należy do Związku Komunalnego Biebrza, który działa na obszarze 19 gmin Województwa Podlaskiego. Wspólnie staramy się rozwiązać problem gospodarki odpadami. Związek powołał spółkę prawa handlowego pod nazwą BIOM w Dolistowie Starym, który zajmuje się gospodarką odpadami. Należąc do tego Związku musimy wnieść przynajmniej 1 wkład pieniężny w wysokości 500 zł, aby być równouprawnionymi uczestnikami i założycielami spółki. W skład związku wchodzi obszar o powierzchni powyżej 150 tys. mieszkańców. Jako Gmina nie jesteśmy w stanie rozwiązać problemu gospodarki odpadami, gdyż nie ma na naszym terenie żadnego wysypiska i jako jednostka nie będziemy w stanie spełniać przepisy prawa. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowej uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do spółki prawa handlowego pod firmą: BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/54/11 w sprawie przystąpienia Gminy Augustów do spółki prawa handlowego pod firmą: BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym. – stanowi załącznik nr 19 do protokołu.
Ad. 17.
Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Biom Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym zadania własnego Gminy Augustów w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn.: „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że projekt pn.: „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II” jest kontynuacją działań prowadzonych w ramach I etapu projektu. Główne założenia to ujednolicenie i standaryzacja gospodarki odpadami na terenie 19 gmin Związku Komunalnego Biebrza poprzez wprowadzenie zintegrowanego regionalnego systemu gospodarki odpadami spełniającymi aktualne wymagania prawa. Umowę o dofinansowanie projektu pn.: „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II” podpisano w dniu 11 grudnia 2009 roku pomiędzy BIOM a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku jako instytucją wdrażającą. Wartość tego projektu to 52 mln. 100 tys. zł. Wartość dofinansowania z unii europejskiej 21 mln. 975 tys. zł. Zakres rzeczowy projektu obejmuje budowę zakładu zagospodarowania odpadów w Koszówce, Gm. Grajewo. W ramach tego zakładu zostanie zbudowana hala sortowni odpadów, kompostownia odpadów biogradowalnych, magazyn na odpady problemowe i niebezpieczne, kwatery składowe odpadów, budynek administracyjny, socjalnosanitarny. W ramach tego będą budowane 3 stacje przeładunkowych odpadów w miejscowościach Augustów, Dąbrowa Białostocka, Świerzbienie Gm. Mońki. Ponadto będzie rekultywacja trzech składowisk odpadów w miejscowościach Augustów, Dąbrowa Białostocka i w Gminie Mońki. Myślę, że jako Gmina nie będziemy ponosić kosztów związanych z rekultywacją tych składowisk, gdyż na terenie naszej gminy nie występuje wysypisko śmieci. Większość robót budowlanych w zakresie objętym pozwoleniem na budowę ma zakończyć się w 2012 roku. Nie zgłoszono uwag do przedmiotowego projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Biom Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym zadania własnego Gminy Augustów w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn.: „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007- 2013. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/55/11 w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Biom Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym zadania własnego Gminy Augustów w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn.: „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 – stanowi załącznik nr 20 do protokołu.
Ad. 18.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego Biebrza.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że do Związku Komunalnego Biebrza przystąpiły Gminy: Korycin, Janów i Płaska. Aby te gminy mogły prawnie być członkami niezbędne jest podjęcie przez wszystkich członków 19 gmin uchwały o zmianie statutu Związku Komunalnego Biebrza. Po podjęciu stosownych uchwał statut związku zostanie opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Każda gmina jako równoprawny członek Związku Komunalnego Biebrza musi podjąć uchwałę w tej sprawie. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Uchwała nr VI/56/11 w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego Biebrza została podjęta bezwzględną większością głosów i stanowi załącznik nr 21 do protokołu.
Ad. 19.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia nagród dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej Gminy Augustów oraz ekwiwalentu za uczestnictwo w działaniu ratowniczym lub szkoleniu.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że istnieje problem z zatrudnianiem kierowców w jednostkach OSP. Ustalono, że będą przyznawane nagrody dla osób którzy nie chcą być ubezpieczeni oddzielnie w ZUSie natomiast są ubezpieczeni w KRUSie. Dlatego też te nagrody są dla osób, które pracują na gospodarstwie i podlegają ubezpieczeniu KRUS. Dopuszcza się również inne formy wynagradzania i zatrudniania kierowców mające stanowić rekompensatę za pracę i nadzór nad sprzętem strażackim oraz za bycie kierowcą. Ekwiwalent jest podwyższony z 7 zł na 10 zł za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Wczoraj odbyło się spotkanie ze strażakami, na którym te sprawy były poruszane. Ponadto Wójt poinformował, że zawody strażackie odbędą się 10 lipca na stadionie miejskim w Augustowie. Tadeusz Smoleński – Sołtys wsi Netta Pierwsza stwierdził, że rolnik zatem nie może być kierowcą. Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że rolnik może być kierowcą OSP. Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że dotychczas dla osoby płacącej składkę KRUS zawieraliśmy umowę zlecenie. Okazało się, że te wpłaty KRUS nie zostały zaliczone do stażu pracy w gospodarstwie. Zostały zaliczone tylko wpłaty z ZUS, które są niewielką kwotą. Zatem nie opłaca się być ubezpieczonemu zarówno w KRUS i w ZUS. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/57/11 w sprawie ustalenia nagród dla członków Ochotniczej Straży Pożarnej Gminy Augustów oraz ekwiwalentu za uczestnictwo w działaniu ratowniczym lub szkoleniu - stanowi załącznik nr 22 do protokołu.
Ad. 20.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Zespołu do spraw wyboru ławników.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że zgodnie z ustawą Prawo o ustroju sądów powszechnych najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników rada gminy powinna dokonać wyboru nowych. Kadencja ławników sądów okręgowych i rejonowych trwa cztery lata kalendarzowe następujące po roku w którym dokonano wyboru. Ławników do sądów okręgowych oraz do sądów rejonowych wybierają rady gminy, których obszar jest objęty właściwością tych sądów - w głosowaniu tajnym. Przed przystąpieniem do wyborów rada gminy powołuje zespół, który przedstawia na sesji rady gminy swoją opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie. Zgodnie z informacją Prezesa Sądu Okręgowego w Suwałkach, Rada Gminy Augustów wybierać będzie: 1 ławnika do orzekania w Sądzie Rejonowym w Augustowie oraz 1 ławnika do rozpoznawania spraw z zakresu prawa pracy w Sądzie Rejonowym w Suwałkach. Następnie Wójt poinformował, kto może być wybrany na ławnika i jakie musi spełniać warunki. Również przedstawił wymagane dokumenty jakie należy złożyć do urzędu gminy, aby kandydować na ławnika. Wójt poinformował, że Prezes Sądu Rejonowego wyznaczył do Zespołu do spraw wyboru ławników sędziego Waldemara Leszczyńskiego. Natomiast na wspólnym posiedzeniu komisji wstępnie ustalono, aby Radna Ewa Frąckiewicz oraz Radna Jolanta Jagłowska były członkami zespołu do spraw wyboru ławników. Radny Marian Rółkowski także zgłosił Radną Elżbietę Brzezicką na członka zespołu. Radna Elżbieta Brzezicka nie wyraziła zgody na członkostwo. Dodatkowych wniosków i uwag nie zgłoszono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 2 głosy wstrzymujące się, głosów przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr VI/58/11 w sprawie powołania Zespołu do spraw wyboru ławników - stanowi załącznik nr 23 do protokołu.
Ad. 21.
Podjęcie uchwały w sprawie przedstawicieli do reprezentowania Gminy w Zgromadzeniu Związku Komunalnego „Biebrza”. Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że zgodnie ze Statutem Związku Komunalnego Biebrza po upływie kadencji Radnych i Wójtów należy dokonać wyboru nowych trzech przedstawicieli Gminy w Zgromadzeniu Związku Komunalnego Biebrza. Statut wyznacza jako członka Wójta Gminy oraz Przewodniczącego Gminy, zaś trzecia osoba musi zostać wybrana przez radę. Wójt zgłosił Radną Jolantę Jagłowską na reprezentanta Gminy w Zgromadzeniu Związku Komunalnego Biebrza. Radna Jolanta Jagłowska wyraziła zgodę na członkostwo. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, 1 głos wstrzymujący się, głosów przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr VI/59/11 w sprawie przedstawicieli do reprezentowania Gminy w Zgromadzeniu Związku Komunalnego „Biebrza”. - stanowi załącznik nr 24 do protokołu.
Ad. 22.
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Augustów.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że sprawa dotycząca remontu drogi wskazanej w skardze była rozpatrywana w przeszłości. Poinformował, że naprawę tej drogi o szerokości tylko 3 m. uniemożliwia konflikt sąsiadów. Remont tej drogi nie wymaga dużych nakładów finansowych. Radni byłej kadencji również przyglądali się tej sprawie, byli na tej drodze. Została ona trochę podsypana, ale problem powraca. Droga jest w złym stanie, jest nierówna. Została wytyczona przez geodetę. Wystąpiły nieprawidłowości, należałoby przesunąć przepust na tej drodze. Gdyby była zgoda, można byłoby poszerzyć tą drogę i bez problemu ją naprawić.
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady odczytał uzasadnienie do przedmiotowej uchwały. Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/60/11 w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Augustów - stanowi załącznik nr 25 do protokołu.
Ad. 23.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2011.
Małgorzata Zalewska – Skarbnik Gminy poinformowała, że zmiany wystąpiły w dochodach na 2011 rok. Zwiększono planowane dochody budżetu o 98.610zł z tytułu w rozdziale 85395 z tytułu umowy na realizację projektu “Program aktywności społeczno- zawodowej w Gminie Augustów”. Program będzie realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” przez GOPS w Augustowie w okresie od 1.06 do 31.12.2011r.Zwiększono planowane dochody:
- w rozdziale 75095 o 1.132zł z tytułu różnych dochodów;
- w rozdziale 75615 o 1.235zł z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat podatków i opłat;
- w rozdziale 75616 o 6.500zł z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat podatków i opłat;
- w rozdziale 85212 o 700zł z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
Zmiany wystąpiły również w planie wydatków na 2011 rok. Zwiększono wydatki o 9.567zł w rozdziale 85154 . Kwota ta dotyczy środków niewykorzystanych w 2010 roku na przeciwdziałanie alkoholizmowi. Zwiększono wydatki o 98.610zł w rozdziale 85395 w związku z realizacją przez GOPS projektu “Program aktywności społeczno- zawodowej w Gminie Augustów”. W ramach przesunięć wydatków budżetowych:
- zwiększono środki w rozdziale 85395 o 14.410zł celem zapewnienia wkładu własnego podczas realizacji ww. projektu;
- zwiększono środki w rozdziale 75412 o 5.187zł na wykonanie podjazdu z kostki polbruk przed budynkiem remizy OSP w Netcie Drugiej;
- zwiększono o 300.000 zł środki na wykonanie termomodernizacji budynku szkoły w Rutkach (rozdział 80101);
- 500zł przeznacza się na objęcie 1 (jednego) udziału spółki BIOM. Jest to sp. z o.o zajmująca się gospodarką odpadami;
- zwiększono środki na dotację dla GOK na zapewnienie wkładu własnego w realizowany z udziałem środków PROW 2007- 2013 projekt “Wyposażenie Gminnego Centrum Informacji i wykonanie klimatyzacji w sali widowiskowej GOK w Żarnowie”. Całkowity koszt realizacji zadania wynosi 62.764zł.Wkład własny to 21.942zł, z tego 14.251zł to dotacja celowa na wydatki bieżące, a 7.691zł na działalność inwestycyjną (rozdział 92109).
Zmniejszono środki przewidziane na dotację dla Powiatu Augustowskiego o 368.451zł, w tym o 40.822zł zmniejszono planowane wydatki. W związku ze zmianami uaktualniono załączniki: wykaz zadań inwestycyjnych w roku 2011, wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, przychody i rozchody budżetu w 2011r. oraz dotacje udzielone w 2011 roku z budżetu gminy. Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/61/11 w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2011 - stanowi załącznik nr 26 do protokołu.
Ad. 24.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/19/11 Rady Gminy Augustów z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie przyjęcia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2011 rok.
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady przedstawił zgodnie z wnioskiem Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Rady Gminy zmiany w planie pracy tejże komisji. W projekcie uchwały w I kwartale wykreślono Analiza wydatków inwestycyjnych na terenie gminy w latach 2006- 2010, z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju całej gminy; w II kwartale wykreślono punkt pn. Zapoznanie się ze stanem działalności gospodarczej na terenie gminy w 2010 roku; w III kwartale wykreślono punkt bieżąca ocena realizacji inwestycji prowadzonych na terenie gminy; w IV kwartale wykreślono punkt analiza wykorzystania funduszu sołeckiego. Ponadto w planie pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych występuje zmiana, tj. przeniesiono z II kwartału punkt pn. Informacja z działalności Klubów Sportowych na terenie Gminy za 2010 r. (Posiedzenie wyjazdowe) na III kwartał. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr VI/62/11 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale Nr IV/19/11 Rady Gminy Augustów z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie przyjęcia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy na 2011 rok. - stanowi załącznik nr 27 do protokołu.
Ad. 25.
Interpelacje radnych i sołtysów.
Interpelacji nie zgłoszono.
Ad. 26.
Wolne wnioski i zapytania.
Małgorzata Bielang – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Rutkach podziękowała za wsparcie finansowe na realizację zadania dotyczącego termomodernizacji budynku szkoły. Jednocześnie poinformowała obecnych o inicjatywie dotyczącej ogólnokrajowego referendum odnośnie prywatyzacji i komercjalizacji służby zdrowia.
Urszula Sieńkowska – Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury podziękowała za zwiększenie dotacji celowej dla GOK na realizację przedsięwzięcia związanego z zakupem komputerów i montażem klimatyzacji w sali widowiskowej GOK w Żarnowie.
Tadeusz Smoleński – Sołtys wsi Netta Pierwsza wspomniał na temat skoszenia poboczy wzdłuż dróg powiatowych;
Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu 26 czerwca br. o godz. 11.00 odbędzie się turniej o puchar Wójta Gminy w dziedzinie sportowej piłka nożna.
Jerzy Galicki – Sołtys wsi Grabowo zwrócił się z prośbą o zakupienie nowych tabliczek dla sołtysów wsi.
Dorota Banaszewska – Sołtys wsi Grabowo Kolonie zwróciła się z prośbą, aby mieszkańcy wsi Biernatki pomogli przy wożeniu żwiru na drogę. Ponadto zapytała o termin uruchomienia wody w Grabowie z hydroforni.
Rafał Rybicki – Sołtys wsi Biernatki zwrócił się o postawienie znaków odblaskowych przy rzece na drodze Biernatki – Pruska Wielka.
Radny Marian Rółkowski poinformował o potrzebie postawienia znaków z ograniczeniem prędkości oraz znak uwaga dzieci przy szkole podstawowej w Żarnowie Drugim.
Wójt Gminy udzielił odpowiedzi na zgłoszone wnioski i zapytania:
- zapotrzebowanie na tablice sołtysów należy zgłaszać do urzędu gminy;
- termin uruchomienia wody w Grabowie przewidziany jest do końca czerwca. Mamy zastrzeżenia odnośnie jakości wykonanych prac, nie posiadamy jeszcze badań z sanepidu o jakości wody. Oddanie do użytku powinno nastąpić w ciągu miesiąca;
- postawienie znaków należy zgłosić do urzędu gminy;
- Wójt poinformował, że wpłynął wniosek Burmistrza Miasta Augustowa w sprawie budowy wspólnego cmentarza komunalnego w Żarnowie. Jeśli wyrazimy zgodę to wówczas wspólnie przystąpimy do opracowywania planu przestrzennego zagospodarowania. Ze względu na wysokie koszta nie będzie tworzony plan przestrzennego zagospodarowania na całą gminę, lecz miejscowo. Wójt zwrócił się z prośbą do sołtysów o przemyślenie jakiego typu działania można byłoby ująć w planie przestrzennego zagospodarowania, tj. np. prowadzenie działalności gospodarczej.
Tadeusz Smoleński – Sołtys wsi Netta Pierwsza zapytał odnośnie szerokopasmowego Internetu.
Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że wspólnie z gminami: Bargłów, Sztabin, Miastem Lipsk, Gminą Nowinka zamierzaliśmy uczestniczyć w programie budowy sieci szerokopasmowego Internetu. Wiodącą Gminą miała być Gmina Bargłów, która miała składać wniosek w tej sprawie. Ponieważ w Gminie Bargłów szerokopasmowy Internet zostanie wykonany za darmo przez Telekomunikację, gmina wycofała się z realizacji tego zadania. Ponadto środki finansowe, które miały być przekazane na to zadanie zostały zmniejszone. W związku z tym pozostałe gminy zrezygnowały z tego przedsięwzięcia.
Ad. 27.
Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 29 kwietnia 2011 roku.
Do protokołu uwag nie zgłoszono zatem Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem protokołu nr V/11 głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Ad. 28.
Zamknięcie obrad Rady Gminy.
Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął VI sesję Rady Gminy Augustów.
Obrady zakończono o godz. 12:30.
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Zdzisław Chmielewski
Protokółowała:
Katarzyna Szczęsna
Metryka strony