PROTOKÓŁ Nr XXVIII/06 z obrad Rady Gminy Augustów w dniu 28 czerwca 2006 r
P R O T O K Ó Ł Nr XXVIII/06
z obrad Rady Gminy Augustów, które odbyły się w dniu 28 czerwca 2006 r.
w Gimnazjum w Janówce
Obrady rozpoczęto o godz. 1010.
Obradom przewodniczył : Przewodniczący Rady mgr Krzysztof Kamiński.
Przewodniczący obrad powitał radnych, sołtysów , władze gminy oraz kierowników jednostek podległych gminie.
Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy odpowiednia ilość radnych by podejmowane uchwały były prawomocne .
W sesji uczestniczyło ogółem 38 osób z tego 11 radnych / komplet –15/.
Radni nieobecni usprawiedliwieni:
1. Krzysztof Dzierdzikowski
2. Tadeusz Klimaszewski
3. Marek Mikołajczyk
4. Izydor Wysocki
Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.
Przewodniczący Rady zaproponował wprowadzenie zmiany do porządku obrad tj. wykreślenie z porządku obrad tematyki pkt. 5 „Powołanie Komisji do rozpatrywania podań nauczycieli o przyznanie zasiłku na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, nauczycieli emerytów-rencistów korzystających z opieki zdrowotnej i uchwalenia regulaminu w sprawie przyznawania przedmiotowej pomocy” ponieważ są to kompetencje Wójta Gminy a nie Rady .
Proponowana zmiana w porządku obrad została przyjęta przez 9 radnych obecnych na sali obrad co stanowi bezwzględną większość ustawowego składy Rady a więc zgodnie z art.20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady odczytał porządek obrad jak niżej:
Aktualny porządek obrad:
1. Otwarcie obrad Rady Gminy.
2. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od
od 27 kwietnia 2006 r. do 28 czerwca 2006 roku.
3. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia zakresu i formy informacji o przebiegu
wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze roku budżetowego.
-
Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu gminy.
-
5. Uchwalenie Statutu Urzędu Gminy Augustów.
-
6. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Gminy Augustów.
-
Wprowadzenie zmiany w budżecie gminy na 2006 rok.
-
Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy dotyczącej projektu Z/2.20/III/3.1/200/05 „Przebudowa dróg w miejscowości Białobrzegi”.
-
9. Informacja w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków przez Wójta Gminy za okres od 1 stycznia 2005 r. do 31 grudnia 2005 roku
-
10. Interpelacje radnych i sołtysów.
11. Wolne wnioski i zapytania
12. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 kwietnia 2006 roku.
13. Zamknięcie obrad Rady Gminy.
pkt.1 został wyczerpany.
Ad.2. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od
od 27 kwietnia 2006 roku do 28 czerwca 2006 r.
Wójt Gminy przedstawił informację ze swojej działalności w/w okresie, poinformował także o realizacji uchwał z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 kwietnia 2006 roku.
Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy stanowi załącznik nr 2 do protokółu
W tym punkcie Wójt Gminy udzielił wyjaśnień na zgłoszone wnioski z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 kwietnia br.
Do przedłożonych wyjaśnień uwag nie zgłoszono.
Ad.3. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury.
Skarbnik Gminy – nowa ustawa o finansach publicznych wprowadza obowiązek określenia sposobu przygotowania informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze roku budżetowego oraz o przebiegu wykonania planu finansowego przez instytucje kultury.
Do przedłożonego projektu uchwały w sprawie przyjęcia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury nie zgłoszono uwag.
Wobec tego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Uchwała Nr XXVIII/240/06 w sprawie przyjęcia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 3 do protokółu.
Ad.4. Podjęcie uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu gminy.
Skarbnik Gminy – była już podjęta w tej sprawie uchwała w 1999 roku lecz zgodnie z nową ustawą o finansach publicznych należy dokonać uzupełnień. Projekt uchwały określa elementy, które są niezbędne przy sporządzaniu projektu budżetu. Zgodnie z tą ustawą nie należy określać w uchwale wzorów załączników do tworzenia projektu budżetu, ponieważ obligatoryjnie wprowadza to ustawa. Ponadto obowiązki należące do Zarządu Gminy obecnie są w kompetencji Wójta i to również wymaga zmiany. W związku z tym proponujemy podjąć nową uchwałę w powyższej sprawie .
Do omawianego projektu uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu gminy nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalenia budżetu gminy. Uchwała Nr XXVIII/241/06 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 4 do protokółu.
Ad.5. Uchwalenie Statutu Urzędu Gminy Augustów.
Wójt Gminy – obecnie Urząd Gminy pracuje między innymi na podstawie Statutu Gminy i Regulaminu Organizacyjnego lecz nowa ustawa o finansach publicznych nakłada obowiązek uchwalenia statutów jednostek budżetowych a więc także i statutu urzędu gminy. Zgodnie z w/w ustawą Statut należy uchwalić do 30 czerwca br. i będzie nieprawidłowością gdy tego statutu Rada nie uchwali. Projekt statutu zawiera podstawowe zadania , które są wskazane przez ustawę o finansach publicznych.
Uchwalenie Statutu urzędu powoduje wprowadzenie zmiany w Statucie Gminy a więc zmienia się treść § 15 , który obecnie brzmi „ Rada uchwala Statut Urzędu Gminy oraz gminnej jednostki organizacyjnej chyba ,że ustawa stanowi inaczej.” W Rozdziale IV skreśla się § 18 i 19. Poza tym w § 41 dodaje się pkt. 7 o treści „ Wójt Gminy przekazuje do Wojewody uchwały stanowiące prawo miejscowe w celu ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym” oraz pkt.8 „ Uchwały podaje się do publicznej wiadomości w powszechnie dostępnych zbiorach danych i na tablicy ogłoszeń urzędu”. W § 76 uregulowane są zasady wydawania zarządzeń przez Wójta, sposób ich numerowania oraz ewidencjonowania. Wprowadza się dodatkowy Rozdział VA dotyczący zasad dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych Rady Gminy, Komisji Rady oraz Wójta.
Przewodniczący Komisji Statutowej poinformował, że przeanalizowano projekt Statutu Urzędu Gminy jak też proponowane zmiany do Statutu Gminy i zatwierdzono projekt Statutu Urzędu oraz proponowane zmiany do Statutu Gminy.
Nie zgłoszono uwag do przedłożonego projektu Statutu Urzędu Gminy jak też do proponowanych zmian do Statutu Gminy Augustów.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Urzędu Gminy Augustów. Uchwała Nr XXVIII/242/06 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 5 do protokółu.
Ad.6. Wprowadzenie zmian w Statucie Gminy Augustów.
Przewodniczący Rady poinformował, że Wójt Gminy oraz Przewodniczący Komisji Statutowej wypowiedzieli się w tym temacie w poprzednim punkcie obrad.
Wobec tego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Augustów. Uchwała Nr XXVIII/243/06 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik nr 6 do protokółu.
Ad.7. Wprowadzenie zmiany w budżecie gminy na 2006 rok.
Skarbnik Gminy omówiła zmiany w planie dochodów oraz zmiany w planie wydatków - w wyniku podpisanego aneksu z Samorządem Województwa Podlaskiego do umowy na finansowanie projektu pn. „Poprawa standardów centrum kultury w Żarnowie” została zmniejszona dotacja na to zadanie o 14.101 zł, do łącznej kwoty 360.016 zł, w tym na zadania bieżące (zakup wyposażenia do GOK) 10.872 zł a na remont budynku 349.144 zł. Dotację przekaże Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Zwiększono dochody o 2.000 zł z tytułu wpłaty dokonanej przez spółkę akcyjną.
Zmiany w planie wydatków dotyczą: zmniejszono o 14.101 zł wydatki inwestycyjne w związku ze zmniejszeniem dotacji na „Poprawę standardów centrum kultury w Żarnowie” (udział środków z UE).
W wyniku prowadzonego remontu budynku GOK w Żarnowie wystąpiła konieczność wykonania niezbędnych dodatkowych robót., m. in.: roboty kanalizacyjne zewnętrzne tj. nowe przyłącze oraz szambo, dodatkowe roboty elektryczne w łazienkach, wykonanie nadproża do sali widowiskowej. Zmniejszona dotacja oraz roboty dodatkowe spowodowały wzrost udziału środków własnych o 48.825 zł. Łączna wartość robót budowlanych w tym zadaniu wyniesie 543.780,45 zł oraz zakup wyposażenia za kwotę 13.590 zł.
Dokonano przeniesienia środków z dróg gminnych na drogi publiczne wojewódzkie w wysokości 10.000 zł. Kwotę tą przekażemy samorządowi województwa podlaskiego na remont bieżący chodnika w Janówce. Wartość remontu - 60.000 zł.
Zwiększono wydatki w dziale oświata o 9.000 zł. Są to środki na szkolenia nauczycieli w szkołach podstawowych w Białobrzegach i Jabłońskich (6.000 zł)oraz Gimnazjum w Janówce.(3.000 zł) w ramach projektu pn. „Pracownie komputerowe dla szkół” realizowanego przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku z udziałem środków z Europejskiego Funduszu Spójności.
Zwiększono środki dla GOPS na zasiłki jednorazowe o 2.000 zł.
Rozszerzono zakres zadania inwestycyjnego pn. „Roboty ziemne na drodze gminnej Janówka- Pruska” na „Roboty ziemne na drodze gminnej Janówka - Pruska wraz z robotami ziemnymi na drogach dojazdowych do gimnazjum”.
Wprowadzone zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu spowodowały wzrost planowanego deficytu budżetu do kwoty 403.825 zł. Źródłem pokrycia deficytu będą kredyty.
Do proponowanej zmiany budżetu gminy na 2006 rok uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2006 rok. Uchwała Nr XXVIII/244/06 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 7 do protokółu.
Ad.8. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy dotyczącej projektu Z/2.20/III/3.1/200/05 „Przebudowa dróg w miejscowości Białobrzegi”.
Skarbnik Gminy wyjaśniła, iż podjęcie przedmiotowej uchwały wiąże się z zabezpieczeniem przez Wójta Gminy prawidłowej realizacji umowy z Wojewodą Podlaskim dotyczącej dofinansowania zadania „Przebudowa dróg w miejscowości Białobrzegi” . Zabezpieczenie to będzie w formie weksla in blanco na kwotę 986.000 zł wraz z deklaracją wekslową. Zabezpieczenie ustanawia się na okres do 5 lat od dnia zawarcia umowy na dofinansowanie w/w zadania.
Uwag nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy do ustanowienia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy dotyczącej projektu Z/2.20/III/3.1/200/05 „Przebudowa dróg w miejscowości Białobrzegi”. Uchwała Nr XXVIII/245/06 w powyższej sprawie została podjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 8 do protokółu.
Ad.9. Informacja w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków przez Wójta Gminy za okres od 1 stycznia 2005 r. do 31 grudnia 2005 roku.
Wójt Gminy – w roku 2005 do urzędu wpłynęły 3 skargi. Dwie dotyczyły jednego problemu tj. podtapiania gruntów we wsi Rzepiski i ten problem został rozwiązany. Trzecia skarga dotyczyła braku drogi dojazdowej do nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż po byłej szkole w Netcie Folwark. Skarga była bezzasadna, ponieważ przedmiotowa nieruchomość ma dostęp do drogi publicznej przez działkę stanowiącą własność Gminy Augustów. Wniosków nie zgłoszono.
Do przedłożonej informacji uwag nie zgłoszono. Została ona przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik nr 9 do protokółu.
Ad.10. Interpelacje radnych i sołtysów.
Interpelacji nie zgłoszono.
Ad.11. Wolne wnioski i zapytania
1. E. Kuźma – we wsi Posielanie wałęsają się bezpańskie psy, najczęściej leżą na przystanku PKS, polują na zające i ptactwo domowe, należy podjąć jakieś działania w tym kierunku.
2. T. Smoleński – na drodze powiatowej we wsi Netta I przy posiadłości Pana Rzepnickiego powstała wyrwa. Pobieżny remont nawierzchni asfaltowej polegający na zasypaniu wyrwy i zalaniu jej cienką warstwą smoły nie zdaje egzaminu, ponieważ tą drogą jeżdżą ciężkie samochody między innymi wożące betony do budowanych przez rolników szamb i takie zasypanie szybko się wykrusza. Należałoby wykonać ten remont solidniej,
-
brak tablic o nazwie danej miejscowości - drogowskazów , podróżni bardzo często błądzą z tego powodu, pytają jak dojechać do danej miejscowości, czy to jest duży koszt ustawienia takich tablic.
3. J. Olszewski – należałoby postawić tablicę ogłoszeń w Janówce, ponieważ wszystkie ogłoszenia, plakaty były wywieszane na przystanku PKS, który został obecnie odnowiony.
4. J. Galicki – plaga dzików na terenie Grabowa niszczy uprawy, ziemniaki są wyryte , zgłosiłem do leśnictwa wyrządzoną szkodę ale leśnictwo nie płaci za wyrządzone szkody przez te zwierzęta, kto ma nad tym władzę.
5.K. Chodkiewicz – właścicielowi uprawy rolnej, na której wyrządzone zostały szkody przez dziki, łosie, jelenie i sarny przysługuje odszkodowanie jak również za szkody wyrządzone przez myśliwych w trakcie polowań. Procedura jest taka, że taką szkodę należy zgłosić do Koła Łowieckiego. Na szacowanie szkody powoływana jest specjalna komisja. Właściciel, któremu zostały zniszczone uprawy rolne może być obecny lub nie przy oszacowaniu szkody. W roli mediatora może być także przedstawiciel Gminy albo Izby Rolniczej. Taki przedstawiciel nie ma władzy, która poddałaby w wątpliwość oszacowaną szkodę. Na dzień dzisiejszy to jedyną instancją odwoławczą jest Sąd. Koła Łowieckie są różne , bogatsze i biedniejsze. Bardzo często Koła Łowieckie dochodzą do rozwiązań, że proponują rolnikowi mniejsze kwoty za wyrządzone szkody przez dziką zwierzynę , płacą od ręki i i w wieli przypadkach rolnicy zgadzają się na takie rozwiązania. Jeżeli wystąpią jakieś zastrzeżenia to wtedy rozstrzyga się na drodze sądowej. Lecz to wiąże się z kosztami, bo w przypadku gdy rolnik przegra sprawę to będzie musiał zapłacić za biegłego. Istnieje szacowanie wstępne i szacowanie końcowe, kiedy określa się już wielkość zebranych plonów. Szacowanie wstępne to stwierdza się co zostało posiane i w jakim zakresie została uprawa zniszczona przez dziką zwierzynę lecz trudno jest określić jaki to będzie miało wpływ na końcowy plon. Przyjmując szacowanie końcowe przyjmuje się koszty odsiania a do szacowania końcowego dochodzi w momencie kiedy rolnik zawiadomi Koło Łowieckie o planowanym terminie zbioru. Wtedy musi pojawić się ponownie Komisja, by ostatecznie oszacować szkody. Komisja przyjmuje założenia jakie są zbiory np. z 1m2 i ustala cenę uprzednio konsultując ją na rynku w różnych rejonach. Moim zdaniem błąd polega w złym ustanowieniu prawa, ponieważ całą władzę w momencie określenia wielkości strat oddaje , temu kto tę stratę szacuje a powinna być Komisja niezależna. Uważam , że to spostrzeżenie może zasygnalizować Pan Wójt.
6. H. Wysocki – dlaczego Koła Łowieckie wchodzą na pola właściciela, to rolnik zasiewa swoje grunty, płaci za nie podatki a dlaczego na jego polu bez jego zgody prowadzone są polowania.
7. K. Chodkiewicz - obwody łowieckie obejmują określony teren, lecz właściciel gruntów może zakazać wykonywania polowania na swoim polu ale to się wiąże z rezygnacją z odszkodowań za wyrządzone szkody przez dziką zwierzynę
8.Wójt Gminy - na urządzeniach sportowych w Janówce zostało nam położenie asfaltu, małe boisko wymaga tylko tzw. obróbki kosmetycznej. Na inwestycje te otrzymamy dofinansowanie z Ministerstwa Sportu w kwocie 50 tys zł, a do 30 czerwca br. będzie inwestycja zakończona ,
- trwa budowa drogi Pruska Wielka – Janówka i droga jest przygotowana do położenia asfaltu i też 30 czerwca br. ma być zakończona, lecz wyszła jeszcze dodatkowa sprawa tj. wykonanie drogi dojazdowej do gimnazjum od drogi Pruska Wielka i ten odcinek w międzyczasie będzie realizowany,
- zebranie ziemi znad parkanu przy kościele, parkan został przysypany w trakcie robót budowlanych i to planujemy wykonać wspólnie z mieszkańcami,
- trwa budowa boiska w Żarnowie, prace są już ku końcowi lecz jest prośba, która dotyczy nie tylko Żarnowa ale także Janówki, by jeszcze nie korzystać z tych boisk ponieważ została posiana trawa i dopiero po kilkakrotnym jej skoszeniu będzie można w pełni korzystać z tych obiektów,
- trwają prace remontowe GOK i doszły dodatkowe roboty zupełnie nie przewidziane i dlatego przedłuża się termin wykonania remontu, ponieważ data 30 czerwca br. i już jest nierealna , jednak następna sesja powinna już być w sali GOK,
- był przetarg na remont dachu w szkole w Rutkach i do końca sierpnia ma być wykonany, wpłynęła tylko jedna oferta Świerzbin i Ułanowicz
- wykonano ogrodzenie w Rutkach i remont instalacji w Zespole Szkół w Białobrzegach,
- został ogłoszony przetarg na wodociąg Komaszówka – Rzepiski, oraz na drogi w Białobrzegach i do 30 października br prace te mają być wykonane,
- wpłynęło podanie Pana L. Milewskiego zam. Janówka o ponowne rozpatrzenie drogi dojazdowej . Już od kilkunastu lat ta droga nie istnieje, jest zagrodzona a przebiega przez podwórko Pana Milewskiego, który teraz prosi o nieodpłatne przekazanie tej drogi. Ta sprawa była już rozpatrywana przez Radę i została załatwiona negatywnie. Było spotkanie z mieszkańcami Janówki i z zainteresowanym i wyszło by oddać część drogi Panu Milewskiemu lecz pozostawić odcinek od cmentarza by mieć dojazd do działki parafialnej. Lecz na sali obrad jest Pan Milewski a więc może więcej wyjaśni w tej sprawie.
Pan. L. Milewski przedłożył na ręce Przewodniczącego Rady pismo z dnia 21 maja 1973 r. dotyczące zezwolenia na korzystanie z tej drogi przez Panią Stefanię Milewską zam. Janówka. Pismo podpisane przez Naczelnika Gminy T. Brulińskiego.
Przewodniczący Rady odczytał to pismo, z którego treści wynika, że na wniosek Pani Stefanii Milewskiej oraz po zbadaniu sprawy przez pracowników urzędu gminy stwierdzono, że Pan L. Milewski pozwala w/w przejeżdżać do swoich kolonii, drogą przechodzącą przez jego podwórko, lecz droga ta została przesunięta o kilka metrów od faktycznego położenia.
Ponadto Przewodniczący Rady wyjaśnił, że jest to droga gminna, która biegła do działki nabytej przez Pana L. Milewskiego ale jest to także droga, która biegnie do działki parafialnej. Obecnie ta droga jest zagrodzona płotem i praktycznie jest nieużytkowana. Pan L. Milewski prosi o nieodpłatne przekazanie tej drogi. W czerwcu było spotkanie z zainteresowanymi mieszkańcami Janówki w tej sprawie. Z punktu widzenia mieszkańców uznano, że tylko część drogi można przekazać Panu Milewskiemu, lecz należy pozostawić odcinek drogi przy cmentarzu by umożliwić dojazd do działki parafialnej. Nie ma zgody mieszkańców na przekazanie całej drogi Panu Milewskiemu.
9. Pan T. Smoleński – aby stwierdzić obiektywnie to należy zobaczyć na miejscu i wtedy będzie można ocenić jaka jest sytuacja faktyczna,
-
jesteśmy hodowcami bydła i są przypadki, że dana sztuka zostanie uszkodzona a więc nie nadaje się do dalszej hodowli lecz tylko na ubój , kiedyś problemu nie mieliśmy, były masarnie, które skupowały uszkodzone sztuki i płacono jak za pełnowartościowe a teraz płacą za taką sztukę bardzo marne pieniądze.
10.Przewodniczący Rady – czy jest wola Rady by zobaczyć na miejscu jak przebiega droga o przekazanie, której ubiega się Pan L. Milewski
Ustalono by zrobić przerwę w obradach i zbadać sprawę na miejscu a po dokonanych oględzinach ustalić jakieś dalsze działanie w tej sprawie.
Wobec tego Przewodniczący Rady zarządził przerwę w obradach Rady celem dokonania oględzin drogi.
Po dokonaniu oględzin przedmiotowej drogi o godz. 1150 wznowiono obrady.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję dotyczącą zajęcia stanowiska w sprawie przekazania drogi Panu Milewskiemu.
11. D. Prawdzik – moim zdaniem nie należy oddawać całej drogi Panu Milewskiemu, należy pozostawić odcinek umożliwiający dojazd do działki parafialnej.
W wyniku dyskusji ustalono, że omawianą sprawą zajmą się Komisje Rady.
Ad.12. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 kwietnia 2006 roku.
Do protokółu Nr XXVII /06 z dn. 27 kwietnia 06 r. uwag nie zgłoszono. Protokół Nr XXVII/06 został przyjęty 9 głosami przy 2 wstrzymujących się.
Ad.13. Zamknięcie obrad Rady Gminy.
Po wyczerpaniu tematyki sesji Przewodniczący Rady zamknął XXVIII obrady Rady Gminy.
Obrady zakończono o godz. 1210.
Protokołowała:
Janina Wronko
Przewodniczący Rady Gminy
mgr Krzysztof Kamiński
Metryka strony