Nr XIX z 11 kwietnia 2005 r
P R O T O K Ó Ł NR XIX /05
Z Sesji Rady Gminy Augustów, która odbyła się w dniu 11 kwietnia 2005r.
w Gminnym Ośrodku Kultury w Żarnowie II.
Obrady rozpoczęto o godz. 10:oo.
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy Pan Kamiński Krzysztof, który
powitał zebranych radnych, sołtysów, gości i władze gminy, następnie zaproponował
o powstanie wszystkich aby uczcić minutą ciszy pamięć naszego Rodaka Papieża Jana Pawła II.
Na podstawie listy obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 radnych, więc obrady będą prawomocne.
Nieobecni radni usprawiedliwieni to;
1.Siedlecki Jan
2.Klimaszewski Tadeusz
W obradach uczestniczyło 39 osób i gości zaproszonych.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał zaplanowany porządek sesji i poinformował, że
nastąpiła konieczność dokonania zmian w dzisiejszych obradach poprzez:
- dodanie do punktu 3, punktu 3a o treści: "przyjęcie uchwały w sprawie użyczenia mienia komunalnego Gminy Augustów.
- zmiana treści punktu 11 na następującą: "przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Augustów".
- dodanie punktu 11a o treści: przyjęcia uchwały w sprawie poręczenia kredytu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jeziorkach.
- następnie odczytał w nowej wersji porządek obrad.
Porządek obrad.
1.Otwarcie obrad Rady Gminy.
2.Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj.w okresie od 28 lutego 2005 r. do 10 kwietnia 2005 r.
3. Odpowiedzi na interpelacje i wolne wnioski z sesji z dnia 28 lutego 2005r.
3a.Przyjęcie uchwały w sprawie użyczenia mienia komunalnego Gminy Augustów.
4. Przyjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale Nr XVIII/178/05 Rady Gminy
Augustów z dnia 28 lutego 2005r w sprawie uchwalenia programu współpracy
Gminy Augustów organizacjami poza rządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami na 2005r.
5.Przyjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale Nr XVIII/180/05 Rady Gminy Augustów z dnia 28 lutego 2005r w sprawie ustalenia regulaminu przyznawania i przekazywania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Augustów, kierując się celami pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
6. Przyjęcie uchwały w sprawie zbycia mienia komunalnego Gminy Augustów.
7. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury, Gminnej Biblioteki Publicznej, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów za 2004rok.
8. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2004rok.
9. Sprawozdanie z działalności stałych Komisji Rady Gminy za okres od 1 stycznia 2004 r. do 31 grudnia 2004 r.
10.Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2004 r.
- dyskusja
- opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy.
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.
11. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej gminy na 2005r.
11a.Przyjęcie uchwały w sprawie poręczenia kredytu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jeziorkach.
12.Przyjęcie uchwały w sprawie odwołania Pani Romualdy Wiesławy Jarząbskiej ze stanowiska Skarbnika Gminy Augustów.
13.Przyjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Augustów.
14.Interpelacje radnych i sołtysów.
15.Wolne wnioski i zapytania.
16.Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 28 lutego 2005r.
17.Zamknięcie obrad Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy Kamiński Krzysztof po przedstawieniu porządku obrad zarządził głosowanie, za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych czyli wszyscy obecni na posiedzeniu, na dzisiejszą sesję została zaproszona Pani Rudzińska Celina ze Związku Komunalnego Biebrza, która poinformuje o sprawach działalności Związku.
Rudzińska Celina- Związek Komunalny Biebrza został powołany w 2001r do realizacji zadań gospodarki odpadami i ochrony środowiska głównie segregowania, odzysku, oddzielania odpadów niebezpiecznych. Wchodzące w życie nowe przepisy i ich realizacja powodowały problemy gminom, a że to zadanie własne gmin utrzymanie czystości spowodowało wiele kłopotów, szczególnie budowy inwestycyjne obiektów do wykonania tego zadania więc 9 gmin biebrzańskich w tym Gmina Augustów, Nowinka i Płaska oraz miasto Augustów powołało Związek, który zajmie się tymi sprawami, pomoże w realizacji tych zadań, mamy dużą szansę pozyskania środków unijnych szczególnie na inwestycje.Na tym terenie współpracujemy z przedsiębiorstwem NECKO, wybudowaliśmy sortownię odpadów, zakupiliśmy pojemniki i sprzęt do zbiórki i ich wywożenia, złożyliśmy wniosek do SAPARD-u dla gmin augustowskich na zakup pojemników, oraz sprzętu do ich wywozu kompaktor do eksploatacji składowisk, wybudowaliśmy sortownie odpadów. Omówiła całokształt działań związku, plany na przyszłość i możliwości realizacji opracowanych programów, jednocześnie zaproponowała możliwość udzielenia na zadane pytania. Chodkiewicz K- kiedy możemy spodziewać zakończenia budowy kompostowni, i sortowni w Augustowie i skąd te brakujące 5 milionów będzie.
Rudzińska Celina- w 2005roku wykonano już prace przygotowawcze wniosku i zostaną wykonane włącznie z raportem oddziaływania na środowisko, tłumaczeniem na język, decyzji spodziewamy się w I kw. 2006roku z komisji europejskiej, a przewidywane rozpoczęcie budowy i jej zakończenie to lata 2006-2007r. brakujące środki będą pokryte z funduszu Urzędu Marszałkwskiego i miasta Augustów które w znacznej części do pokrycia tej kwoty przygotowuje się, nie będą to pieniążki ze składek gmin.
Mikołajczyk M.- czy każdy z użytkowników otrzyma następne pojemniki na segregację odpadów.
Rudzińska C.- tak, ale użytkownicy podzielni zostali w zależności od zabudowy, przy zabudowie zwartej otrzymają pojemniki na każdy rodzaj odpadów oddzielnie, na plastik, szkło, metal, papier i odpady zmieszane, pojemniki zakupiono z dotacji i będą w dzierżawie, natomiast rolnicy wiemy, że dużo sami segregują i spalają.
Kamiński K.-czy sortowanie odpadów rozpocznie się z chwilą wybudowania sortowni w Augustowie.
Rudzińska C.- posortowane odpady będą odbierane już wcześniej, Firma Necko zakupiła prasę i tam będą przygotowywać i przytrzymają już odpady, mają zakupione śmieciarki, a po pojemniki należy zgłaszać się do Firmy NECKO, koszt dzierżawy takiego pojemnika wynosi 1 zł.
Olszewski J.-czy worki na odpady będą płatne i czy mamy sortować papier i inne odpady w gospodarstwie i jeszcze za to zapłacić, przecież surowce wtórne to zysk, ja już dłuższy okres to wykonuję i mi to się opłaca.
Rudzińska C.-worki będą płatne w cenie wywozu, obecnie jest to 2 zł i to koszt wywozu worka, a nie posortowane odpady wywóz będzie droższy. Agencje będą pytać rolników co dzieje się z odpadami w ich gospodarstwie, jak postępują z odpadami niebezpiecznymi po środkach chemicznych, ochrony roślin, będzie to związane z dopłatami unijnymi.
AD. pkt. 2-Przewodniczący Rady Kamiński K.- udzielił głosu Panu Wójtowi o przekazanie informacji z działalności międzysesyjnej, oraz poinformowanie o aktualnych i bieżących sprawach. Informacja z działalności i z realizacji uchwał Rady Gminy, odpowiedzi i wyjaśnienia na interpelacje i wolne wnioski są w załączeniu do protokołu.
Wyjaśnił sprawę pomocy materialnej dla uczniów gdzie do 31 marca 2005r wpłynęło 455 wniosków o stypendia, do pomocy materialnej kwalifikuje się 366 wniosków, wojewoda przekazał kwotę 8.991złotych, aby pokryć potrzeby złożonych wniosków trzeba 25.446zł miesięcznie dla uczniów którym przysługuje taka pomoc. Tak dla ogólnej informacji chcę powiedzieć, że na odśnieżanie w tą zimę wydatkowaliśmy 30 tys.zł, rozpoczęły się prace przy budowie wodociągu w Rutkach i drodze w Osowym Grądzie. Wyłączyliśmy już oświetlenie uliczne, wiem że okres wiosenny spowodował wiele szkód na drogach, dlatego proszę o zgłaszanie do pana Leplawego Wojciecha potrzeby na drogach przejścia równiarką potrzeby żużlu, oraz uzgodnienia ilości i ustalenia terminu, nie ogłoszono jeszcze naboru wniosków przez Urząd Marszłkowski o dotacje na remont w GOK-u i na boiska sportowe.Następna sprawa to budowa na naszym terenie łącza internetowego przez telekomunikację i z stałego łącza będą mogli korzystać mieszkańcy Janówki i w okolicy 5 km, natomiast inne wsie będą miały możliwość drogą radiową, lub aż telekomunikacja wybuduje maszt obecnie innej możliwości nie ma.
Ad. pkt. 3 Wójt - na poprzedniej sesji zgłoszono mi dwa wnioski, dotyczący ustawienia znaków drogowych w Kolnicy, więc znaki już są i będą w najbliższym dniu postawione, drugi to sprzątanie przystanków i ich utrzymania w czystości, gmina nie dysponuje służbą porządkową które mogliby to wykonywać, PKS ociąga się z tymi pracami, spróbuję zwrócić się do szkół, a również z tym prośba do mieszkańców.
Ad.pkt.3a- Przewodniczący Rady Kamiński K.- przedstawił sprawę użyczenia nieodpłatnie na okres 10 lat nieruchomości zabudowanej budynkiem po byłej szkole na rzecz OSP w Jeziorkach, czy ktoś z państwa radnych ma pytania w tej sprawie, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, czyli jednomyślnie.
Ad. pkt.4-Przewodniczący Kamiński K.-poinformował, że w tym punkcie zmiana dotyczy w uchwalonej uchwale treści wejścia w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego a powinno być uchwała wchodzi z dniem podjęcia, czy ktoś z państwa radnych ma jeszcze pytania, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za przyjęciem głosowało 13 radnych, czyli wszyscy obecni na sesji.
Ad. pkt.5- Przewodniczący Rady Kamiński K.-podobna sprawa jest również z uchwałą w sprawie regulaminu przyznawania i przekazywania pomocy materialnej dla uczniów, zmiana dotyczy wejścia w życie uchwały po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dz. Urz.Woj. Podl.i zmiana w załączniku"za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów poprzedzających miesiąc złożenia wniosku, bez względu na tytuł i źródło jego uzyskania, w tym przyznane alimenty"czy ktoś z państwa radnych ma pytania w tej sprawie, nie ma, więc Zarządzam głosowanie, za przyjęciem głosowało 13 radnych.
Ad.pkt.6-Przewodniczący Rady Kamiński K.-udzielił głosu Wójtowi aby wyjaśnił sprawę zbycia mienia komunalnego.
Wójt-do zbycia są dwie nieruchomości jest to część budynku szkolnego w Nettcie Folwark, i lokal w BSD Kolnicy w którym był ośrodek zdrowia, obecnie nie zagospodarowany, są to dwa pomieszczenia, a wartość wyceni biegły, jedna część zajęta jest na centralkę telefoniczną i to pozostanie bez zmian, gmina ten lokal przejęła za długi w latach wcześniejszych, następnie to część po szkole i w tej sprawie mieszkańcy wsi wypowiadali się na trzech zebraniach wiejskich, były różne propozycje zagospodarowania budynku, jednak kiedy zaczęły się potrzeby remontu dachu a z tym nakłady finansowe to ostatecznie podjęli wniosek o przeznaczeniu na sprzedaż.
Kamiński K.- przewodniczący rady czy ktoś z państwa radnych ma jakie pytania w tej sprawie, nie ma, więc zarządzam głosowanie za przyjęciem uchwały o przeznaczeniu tych nieruchomości do sprzedaży, za głosowało 13 radnych, uchwałę podjęto jednomyślnie.
Ad. pkt.7- Przewodniczący Rady Kamiński K.- udzielił głosu pani dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej aby przedstawiła i omówiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej.
Danilczyk Bogumiła- w zastępstwie dyr. Jadwigi Grzybek przedstawię sprawozdanie z GOK-u i omówiła całokształt działalności, osiągnięcia w pracy placówki, dużych zmian w czasie roku w pracy naszej nie było, nadal mamy 5,92 etatu, zmiany personalne nastąpiły w związku z przejściem na emeryturę pracowników, chcielibyśmy wyremontować i rozbudować budynek, obecnie najpilniejsze prace to wymiana stolarki okiennej, remont pękniętych ścian, ogólnego remontu, wniosek o dofinansowanie będzie złożony z chwilą uruchomienia takiego naboru. W ośrodku jest prowadzone Centrum Informacji, które odwiedziło 2 362 osoby, są to uczniowie, studenci poszukujący różnorodnych informacji i niezbędnych do nauki. Prowadzone są zajęcia w grupach z dziećmi z zakresu obsługi komputera i internetu. Została wydana płyta kompaktowa "Białe gołębie" na kanwie pieśni zespołu "Riabina"z muzyką Roberta Kanana wraz z folderem z działań warsztatowych. Zespół będzie reprezentował naszą Gminę na międzynarodowym festiwalu zespołów folkowych i mamy dużą szansę na wysokie miejsce. W drodze organizowanego konkursu sponsorowanego ze środków unijnych a prowadzonego przez Podlaski Urząd Wojewódzki wygraliśmy ten konkurs i otrzymaliśmy środki które przeznaczyliśmy na zakup zadaszenia scenicznego. Szczegółowa informacja dotycząca działalności GOK została przesłana radnym i jest jako załącznik do protokółu. Następnie omówię sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej, pracujemy jako główna biblioteka w Żarnowie i 2 filie biblioteczne, 3 filie publiczno-szkolne.W 2004r zaopatrzenie bibliotek w stosunku do lat poprzednich nie zmieniło się, obecnie stan księgo-zbioru wynosi 47 615 woluminów i księgozbiór szkolny 10 904 woluminów. Zakupiono z nowości wydawniczych i lektur szkolnych tylko 229 wol. jest to niewielka ilość a ciągle wzrasta zapotrzebowanie na wydawnictwa z informatyki, popularnonaukowe, literaturę współczesną. Otrzymaliśmy jako dar z biblioteki miejskiej która jest teraz powiatową 72 szt książek. Po wielu staraniach otrzymaliśmy komputer do biblioteki w Janówce z programu "Ikonka" jest dla nas ważny, gdyż nie posiadamy w filiach komputerów. Obecnie staramy się o środki z Książnicy Podlaskiej w Białymstoku. W bibliotece w Żarnowie jest prowadzone wypożyczanie książek z księgozbioru komputerowo, ułatwia to bardzo pracę, i pozwoli systematycznie wychwycić opóźnienie w zwrocie książek. Dla przyszłego podłączenia w bibliotekach internetu, który to program zakłada bezpłatny dostęp założono sieć telefoniczną w systemie ISDN, posiadają to już wszystkie placówki. Stan czytelników wynosi 1547 osób co stanowi 21,7% ludności gminy, 1000 osób to młodzież do lat 15, spada czytelnictwo osób dorosłych. Kontrola księgozbioru jest przeprowadzana co pięć lat w bibliotekach, występują ubytki i książki zniszczone, są to niewielkie ilości, książki zniszczone ratujemy sami kleimy, wycieramy wpisy. W naszej działalności nie zdarzyło się aby zaginęły encyklopedie, albumy czy słowniki, zdarza się, że przy zwrocie aktualnie wypożyczonej książki zostaje zwrócona książka z odległego w czasie wypożyczenia. Możliwość Korzystania z komputera przy wypożyczeniu książki mamy tyko w dwu placówkach w Janówce i Żarnowie. Praca bibliotekarzy polega na udostępnianiu księgozbioru, udzielaniu informacji dotyczących poszukiwanych książek, pomocy w wyszukaniu w internecie właściwych stron. Za 1 godz. w internecie poszukiwań kosztuje 3 zł, natomiast dla potrzeb rolników jest bezpłatnie. Informacja szczegółowa z działalności została przesłana do wszystkich radnych i jest w załączeniu.
Kamiński K. Przewodniczący Rady- czy ktoś z państwa radnych, ma pytania, czy uwagi, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za przyjęciem sprawozdań z działalności GOK i GBP głosowało 13 radnych, czyli jednomyślnie.
Zujko Irena -przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i omówiła wszystkie działania w tym zakresie, zaspokojenie potrzeb naszych mieszkańców wymagających pomocy kształtuje się zadawalająco, udzielamy zasiłków stałych, okresowych i pomocy jednorazowej, pomocy w postaci żywności którą wydajemy otrzymaną z banku żywności, były to makaron, ryż, mąki, dżemy. Zasiłki pieniężne staramy się tak dysponować aby jak największej ilości osób udzielić pomocy. Informacja została przesłana radnym i jest w załączeniu jako załącznik.
Kamiński K.-czy ktoś z państwa radnych ma pytania lub uwagi.
Wysocki H. sołtys wsi Rutki Nowe w naszej wsi jest rodzina która z powodu biedy i pijaństwa bardzo ciężko żyje, szczególnie dzieciom co jeszcze można tam zrobić.
Zujko I.- wiem o którą rodzinę chodzi, tam pomagamy jak tylko możemy, leczenie nie pomaga, tam jest również problem zrozumienia prawdy życia, jak należy postępować, wychowywać dzieci i normalnie pracować.
Galicki Jan sołtys wsi Grabowo Kol.-czy jest to możliwe dowiedzieć się jakie kwoty otrzymują niektórzy w postaci zasiłków, gdyż widząc jak wydają to nie zawsze taka pomoc wydawałaby się potrzebna.
Kamiński St.- radca prawny- nie można udzielać informacji osobom o udzielanej pomocy, jest to sfera osobista i powinna być informacja zachowana, udzielenie jej może nastąpić jedynie dla tylko właściwych organów.
Wójt -w danym roku była kontrola całego funduszu, sprawdzająca działalność również była kontrola komisji rewizyjnej, wszystkie sprawy były właściwie załatwiane.
Dobkowski J. sołtys wsi Mazurki- ile osób pracuje w ośrodku i jaki czynsz płacony jest za te pomieszczenia jakie zajmujecie.
Zujko I.- w ośrodku pracuje 5 osób, 3 osoby to pracownicy socjalni, księgowa i kierownik za czynsz płacimy zimą 985 złotych miesięcznie, latem jest trochę mniej.
Kamiński K.- czy są jeszcze pytania, nie ma , więc zarządzam głosowanie, kto z państwa radnych jest za przyjęciem sprawozdania z działalności GOPS, za głosowało 12 radnych 1 wstrzymał się.
Dobrowolski R.- przedstawił i szczegółowo omówił całokształt działalności zespołu w zakresie prowadzenia 7 szkół podstawowych i 2 gimnazja, spraw finansowania, remontów i budowy sali gimnastycznej. Z wykonawcą budowy sali mamy podpisaną umowę oddania do użytku na koniec kwietnia br. Środki finansowe otrzymane dla szkół w Rutkach i Janówce z Urzędu Marszałkowskiego wydatkowaliśmy na remonty i dodatkowe roboty które wynikły w czasie remontu głównego, potrzeba jest wiele jeszcze środków dla szkół w Jabłońskich, Kolnicy, Nettcie I, wyposażenia gimnazjum w Janówce w sprzęt i pomoce dydaktyczne. Mamy podpisaną umowę z wykonawcą na budowę boiska sportowego do 30.06.2005r należy również go ogrodzić bo takie są wymogi sanepidu. Następna sprawa to opracowanie dokumentacji na remont szkoły w Jabłońskich, tam konieczna jest wymiana dachu, stolarki okiennej, podłogi i docieplenia budynku. We wszystkich szkołach przy pracach remontowych jest znaczny wkład pracy rodziców. Informacja ze działalności była szczegółowo omówiona na komisjach i jest w załączeniu.
Kamiński K. Przewodniczący Rady-czy ktoś z państwa radnych ma pytania,w tej sprawie, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych, czyli wszyscy obecni na posiedzeniu.
Ad. pkt.8- Dytkowska Maria- sprawozdanie z działalności i realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych było przesłane wszystkim radnym szczegółowo omówione na wszystkich komisjach i stanowi załącznik do protokółu, więc mam prośbę jeżeli ktoś z państwa radnych ma pytania, uwagi lub inne spostrzeżenia proszę o zabranie głosu.
Wójt - chciałbym poinformować państwa, że wszystkie sklepy i gastronomie w zeszłym roku sprzedały alkohol na kwotę 1mln 676tys zł jest to podobnie jak w latach poprzednich.
Kamiński K.- jeżeli nie ma pytań, zarządzam głosowanie, kto jest z państwa radnych za przyjęciem sprawozdania, za głosowało 13 radnych, czyli wszyscy obecni na sesji. Zanim będzie przerwa, chciałbym prosić o wytypowanie pocztu sztandarowego na obchody Święta 3 Maja, które odbędzie się 4.05.2005r. w Żarnowie.
Wójt- już dziś chcę wszystkich państwa zaprosić na organizowane obchody Święta 3-Maja tu w Żarnowie, w dniu 4.05.2005r szkoła w Żarnowie przygotowała program artystyczny, uzgodniono z księdzem termin Mszy Św. więc spotykamy się tu, nie w mieście Augustów, zaproszenia zostaną wysłane.
Ad.pkt.9- Chodorski Stanisław Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił sprawozdanie z działalności komisji za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2004r.i omówił szczegółowo pracę komisji, która odbyła 9 posiedzeń, dokonała analizy uchwał na sesję, analizy projektu budżetu na 2004r.projektu statutów GOK,GBP,ZOES, dokonała kontroli działalnści GOPS-u, wnioskowała o udzielenie absolutorium i wiele innych spraw. Informacja z działalności komisji w załączeniu.
Kamiński K. -Przewodniczący Rady- kto z państwa ma pytania, uwagi dotyczące przedstawionego sprawozdania, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za przyjęciem sprawozdania głosowało 13 radnych, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Chodkiewicz Karol - Przewodniczący Komisji Oświaty Kultury i Spraw Społecznych przedstawił sprawozdanie z działalności komisji za 2004r. komisja odbyła 7 posiedzeń, z tego 4 to posiedzenia wspólne z Komisją Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa, omówił szczegółowo pracę komisji która dokonała analizy uchwał na sesję, analizę projektu budżetu na 2004r, analizowała projekty statutów GOK, GBP,ZOES, szczegółowe sprawozdanie z działalności komisji w załączeniu.
Kamiński K.- Przewodniczący Rady czy ktoś z państwa ma pytania, lub uwagi do przedstawionego sprawozdania.
Smoliński T.- chciałbym zapytać o posiedzenia wspólne komisji czy są to tematy wspólne, i jakie to ma znaczenie.
Chodkiewicz K.-na posiedzeniach wspólnych omawiane są sprawy dotyczące wspólnych tematów, aby ich dwa razy nie omawiać oddzielnie, lepsze jest analizowanie w większym gronie, więcej pytań, spostrzeżeń czasem łatwej poddać krytyce punkt.
Dobkowski J.-z przeglądu tego co tu słyszę to przedewszystkim to są tematy omówione i opracowane wcześniej przez komisje a na sesji jest to powtarzane i głosowane, czy komisje nie powinny zajmować się tematami oświatowa oświatowymi sprawami,komisja budżetowa budżetem, a jak wynika to wszystkie komisje zajmują się wszystkim, a przy sprawozdaniu przewodniczącego omówienie, tak jest w statucie.
Kamiński K.-Przewodniczący Rady- moje zdanie jest odmienne, są sprawozdania z poszczególnych tematów i spraw, nie myślę że coś pozostaje nie wyjaśnione, przed każdym przystąpieniem do głosowania zawsze państwa pytam czy ktoś ma uwagi lub pytania. Za tym przystępujemy do głosowania, czy ktoś z państwa ma jakie wątpliwości lub pytania, nie ma, kto jest za przyjęciem sprawozdania z działalności komisji,za głosowało 13 radnych wstrzymujących się i przeciwnych nie było.
Mikołajczyk Marek -Przewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa przedstawił sprawozdanie z działalności, komisja odbyła 7 posiedzeń, w tym 4 wspólne z Komisją Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych, dokonała analizy projektu budżetu gminy na 2004r zapoznała się z wnioskami innych komisji w sprawie ujęcia w wieloletnim programie inwestycyjnym budowy drogi "borowej," zwiększenia środków na kulturę fizyczną, analizowała materiały na sesje, analizowała projekty statutów GOK,GBP, ZOES,GKRPA. Przeanalizowała projekt stawek podatkowych na 2004r. Sprawozdanie z działalności komisji w załączeniu.
Kamiński K. Przewodniczący Rady-czy ktoś z państwa ma pytania, uwagi, nie ma, więc zarządzam głosowanie, kto z państwa jest za przyjęciem sprawozdania Komisji, za przyjęciem głosowało 13 radnych, czyli wszyscy obecni na posiedzeniu.
Ad. pkt. 10 -Jarząbska Wiesława- przedstawiła i omówiła sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2004r.omówiła wszystkie dochody z podatków, z opłaty skarbowej, za zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz inne dochody i wydatki, dotacje celowe i subwencja. Sprawozdanie zostało przesłane wszystkim radnym i sołtysom z częścią opisową działań wpłynęła również pozytywna opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej. Sprawozdanie jest załącznikiem do protokółu.
Kamiński K.-Przewodniczący Rady - poddaję pod dyskusję sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2004r. i proszę o pytania, wnioski, nie ma wniosków i zapytań, więc jeszcze państwa chcę poinformować, że Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu i wnioskowała o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy Augustów z tytułu wykonania budżetu za 2004r teraz odczytam tę opinię w której Komisja Rewizyjna stwierdziła, że realizacja budżetu była prawidłowa, wykonanie dochodów i wydatków budżetowych było realizowane prawidłowo, racjonalnie z planem dlatego udziela pozytywnej opinii. Jednocześnie informuję, że RIO w Białymstoku przesłała również pozytywną opinię złożonego sprawozdania z realizacji budżetu Gminy za 2004r Uchwałą Nr V/5/11/05 z dnia 16.03.2005 r.czy ktoś z państwa ma pytania, uwagi lub opinie, nie widzę zgłaszających się, więc jeżeli nie ma, zarządzam głosowanie za uchwałą o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Augustów, kto z państwa jest za udzieleniem absolutorium Wójtowi Gminy Augustów, za udzieleniem głosowało 13 radnych, głosów przeciw i wstrzymujących się nie było, stwierdzam, że uchwała o udzieleniu absolutorium Wójtowi Gminy Augustów została podjęta jednomyślnie.
Wójt - dziękuję państwu za udzielenie absolutorium i chcę kilka słów powiedzieć, że moim zamiarem było oddanie sali gimnastycznej w Janówce z dniem 31.12.2004r jednak nie z naszych przyczyn zamiar ten nie wyszedł, jednak w umowie mamy zapis do 30.06.2005r i wtedy razem z boiskami będzie odebrana do użytku., następny mój kłopot to że nie udało mi się wpłynąć skutecznie na projektanta dokumentacji na chodniki w Janówce, pieniądze w tym punkcie przełożono na 2005r i mamy zapewnienie że to wykona.
Ad. pkt.11- Przewodniczący Rady Kamiński K.- to przyjęcie uchwały dotyczącej zmiany w budżecie polegającej na poręczeniu kredytu dla OSP w Jeziorkach, trzeba wprowadzić do uchwały budżetowej, czy ktoś z państwa ma pytania lub uwagi, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za wprowadzeniem zmian w uchwale budżetowej za głosowało 13 radnych, czyli jednomyślnie.
Ad. pkt.11a.- Kamiński K.-przyjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy do udzielenia poręczenia kredytu pomostowego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Jeziorkach w Banku Gospodarki Żywnościowej w wysokości 30 tys. złotych na dokończenie remontu remizy i zakup wyposażenia sportowego, proszę kto z państwa ma pytania w tej sprawie, nie ma, więc zarządzam głosowanie, za udzieleniem poręczenia głosowało 13 radnych i uchwałę podjęto jednomyślnie.
Ad. pkt. 12- Przewodniczący Rady Kamiński K.- poinformował, że z dniem 15.04.2005r. pani Skarbnik Gminy Jarząbska Wiesława złożyła wniosek o przejście na emeryturę, więc w tym punkcie podejmiemy uchwałę o odwołaniu ze stanowiska, kto z państwa jest za przyjęciem tej uchwały, za głosowało 10 radnych, przeciwnych było 3 radnych.
Jarząbska Wiesława -podziękowała wszystkim radnym i sołtysom za współpracę.
Ad. pkt.13- Kamiński K.-Przewodniczący Rady po odwołaniu Skarbnika Gminy, następną sprawą jest podjęcie uchwały o powołania na stanowisko Skarbnika Gminy.
Wójt Gminy- chciałbym państwu zaproponować kandydaturę pani Zalewskiej Małgorzaty na Skarbnika Gminy, jest to osoba pracująca w urzędzie od 1.07.1968r i razem z Panią Jarząbską Wiesławą pracowała, posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne, wykazała się dobrą i rzetelna pracą w urzędzie, powołanie nastąpiłoby z dniem 18.04.2005r.
Kamiński K.- kto z państwa ma pytania do kandydatki, nie ma, więc przechodzimy do głosowania,kto jest z państwa radnych za przyjęciem uchwały o powołaniu Pani Zalewskiej Małgorzaty na stanowisko skarbnika gminy, które następuje z dniem 18.04.2005r i uchwała wchodzi z dniem powzięcia, za powołaniem głosowało 13 radnych, jednomyślnie.
Ad.pkt.14-Przewodniczący Rady Kamiński K.- przechodzimy do interpelacji radnych i sołtysów, nie ma zgłoszeń.
Ad.pkt.15-Kamiński K.- wolne wnioski i zapytania proszę o zgłaszanie.
Polakowski Z.- sprawa odśnieżania na terenie gminy, drogi gminne były w tym trudnym okresie odśnieżone, natomiast drogi powiatowe to były nie do przejechania, wprost tragicznie.
Wysocki I.- droga Turówka - Jeziorki jest nieprzejezdna, błoto i woda stoi na drodze powiatowej.
Kacprzyk J.- sołtys wsi Mikołajówek- sprawa ustawienia znaku drogowskazu.
Wójt -wystąpiłem do Powiatowego Zarządu Dróg o ustawienie, ale nie mam jeszcze odpowiedzi, mam nadzieję, że tą sprawę załatwią pozytywnie.
Kamiński K- ja również chciałbym zgłosić potrzebę ustawienia drogowskazu do wsi Pruska Wielka z Janówki.
Smoleński T.-co zrobić i gdzie to zgłosić, aby rolnicy przestrzegali zasad ochrony roślin niektórzy nie stosują środków i osty wiatr roznosi po wszystkich polach.
Grochowski Piotr-sołtys wsi Uścianki, chcę prosić aby wpłynąć na Wójta Gminy Bargłów aby dokończyć kawałek drogi który Jeziorki-Uścianki jest asfaltowy a w tym miejscu nie, jest to odcinek 10-15 metrów i tam jest błoto i nie ma jak tego ominąć.
Olszewski J.-na drogach powiatowych jest ograniczanie transportu ciężkiego, idzie to po naszych drogach, więc należałoby ustawić znaki zakazu dla ciężkiego transportu.
Ad.pkt. 16.- Przewodniczący Rady Kamiński K.-przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji, czy ktoś z państwa ma uwagi do protokółu z dnia 28.02.2005r nie ma, więc zarządzam głosowanie za przyjęciem protokółu za głosowało13 radnych, czyli wszyscy obecni na posiedzeniu.
Ad. pkt. 17 Przewodniczący Rady Kamiński K.- zamknięcie obrad Sesji XIX.
Protokółowała Przewodniczący Rady Gminy
M. Czajkowska mgr Krzysztof Kamiński
Metryka strony