25-SESJA-PROTOKOL

PROTOKÓŁ  Nr XXV/2014

z obrad XXV Sesji Rady Gminy Augustów w dniu 10 kwietnia 2014 roku

 

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1300 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie.

Obrady XXV Sesji Rady Gminy Augustów prowadził Przewodniczący Rady Gminy Augustów – Zdzisław Chmielewski.

 

Ad. 1.

Otwarcie obrad.

Przewodniczący Rady powitał radnych Gminy, sołtysów, władze gminy, Panią Marię Dytkowską – Przewodniczącą GKRPA, Pan Jana Ordowskiego – Dyrektora ZOESz, Pana Tomasza Tomaszewskiego – Kierownika GOPS oraz mecenasa.

Następnie Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 11 radnych, a więc podejmowane uchwały będą prawomocne.

Radni nieobecni:

1. Jerzy Kasjanowicz

2. Ireneusz Maksimowski

3. Elżbieta Samotyho

4. Ewa Frąckiewicz

W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 45 osób.

Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.

 

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy przedstawił proponowany porządek obrad XXV sesji Rady Gminy.

Uwag i wniosków nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony porządek obrad.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że w głosowaniu brało udział 11 radnych, wszystkich obecnych na sali. Za przyjęciem nowego porządku obrad głosowało 10 radnych,  głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Porządek obrad XXV Sesji Rady Gminy Augustów został przyjęty.

 

 

Porządek obrad jest następujący:

1. Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów, gości zaproszonych.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 13 lutego 2014 r. do 10 kwietnia 2014 roku.

4. Przyjęcie sprawozdań i informacji:

a) z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu  zawodowego szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2013 roku;

b) z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,  z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi za 2013 rok;

c) z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2013 rok;

d) realizacji Gminnego programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz     Ochrony Ofiar Przemocy za 2013 rok;

e) z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i potrzeby związane z realizacją zadań w 2013 roku;

f) z realizacji programu współpracy Gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami uprawnionymi w roku 2013;

g)  z działalności stałych Komisji Rady Gminy w 2013 roku;

h) w sprawie rozpatrzonych skarg i wniosków  w 2013 roku.

5. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie zmiany budżetu Gminy Augustów na rok 2014;

b) w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej   Gminy Augustów na lata 2014-2019.

6. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych i sołtysów.

7. Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych i sołtysów.

8. Oświadczenia radnych i sołtysów.

9. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

10. Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Ad. 3.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 13 lutego 2014 r. do 10 kwietnia 2014 roku.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy przedstawił informację o podjętych Zarządzeniach w w/w okresie oraz o realizacji uchwał podjętych na sesji Rady Gminy w dniu 13 lutego 2014 roku. Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 3 do protokółu.

Ad. 4.

a) przyjęcie sprawozdania z realizacji wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego w 2013 roku.

Jan Ordowski – Dyrektor ZOESz powiedział, że jest obowiązek  raz w roku przedstawiać sprawozdanie z realizacji wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w gminie Augustów. Informacja w tej sprawie była szczegółowo omówiona na komisjach Rady Gminy.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania z realizacji wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego w 2013 roku.

W głosowaniu brało udział  11 radnych, wszystkich obecnych na sali. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych,  głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokółu.

b) z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,  z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi za 2013 rok

Maria Dytkowska - Przewodniczącą GKRPA powiedział, że sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi za 2013 rok było szczegółowo omówione na wspólnym posiedzeniu komisji Rady. Programy te realizowane są corocznie. W ramach realizacji Programu w 2013 r. profilaktyczna działalność informacyjna i edukacyjna kierowana była  do dzieci i młodzieży,  rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych, pracowników socjalnych, radnych i członków gminnej komisji.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie.   

W głosowaniu brało udział  11 radnych, wszystkich obecnych na sali. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych,  głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów    Alkoholowych, z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi za 2013 rok.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokółu.

c)  z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2013 rok

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS poinformował, że program ten bardzo mocno powiązany jest z programem Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Kwota, która była do dyspozycji to 6 tys. zł i w związku z powyższym całość była przeznaczona na dofinansowanie do konkursów realizowanych przez szkoły na terenie gminy Augustów. Szczegółowe informacje zostały zawarte w sprawozdaniu, z którym radni zapoznali się na wspólnym posiedzeniu komisji Rady Gminy.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie.   

W głosowaniu brało udział  11 radnych, wszystkich obecnych na sali. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych,  głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii za 2013 rok.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do protokółu.

d) realizacji Gminnego programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy za 2013 r.

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS poinformował, że w ramach tego programu realizowana procedura Niebieskiej Karty, która może być zakładana przez pięć instytucji: policję, służbę zdrowia, ochronę zdrowia, pomoc społeczną oraz GKRPA. W 2013 roku takich procedur w ramach Niebieskiej Karty wszczętych było 19, w tym 10 przez policję, 4 przez pomoc społeczną, 4 przez gminna komisję i jedna była przekazana z MOPS. Program ten realizowany jest  w ramach obowiązków służbowych pracowników socjalnych. W ramach tego programu są prowadzone działania Lokalnego Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Augustów, w którym uczestniczą wszystkie instytucje zajmujące się wspieraniem, pomocą rodzinom, tj. szkoły, kuratorzy, poradnia pedagogiczno-psychologiczna. Głównym celem Programu jest ”Tworzenie warunków zapewniających rodzinie i jej członkom bezpieczeństwo, prawo do zachowania i poszanowania godności, dóbr osobistych oraz rozwój i funkcjonowanie w rodzinie wolnej od przemocy i agresji domowej”. Kierownik dodał, że przemoc była, jest i niestety ale będzie.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie.   

W głosowaniu brało udział 11 radnych, obecnych na sali obrad. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z realizacji Gminnego programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy za 2013 r.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokółu.

e) z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i potrzeby związane z realizacją zadań w 2013 roku.

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS powiedział, w ramach tego programu realizowane były dwa zadania. Pierwszym jest konieczność ponoszenia kosztów przez gminę dotyczących opłat za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej.  W pierwszym roku pobytu dziecka w rodzinie zastępczej gmina z terenu, której pochodzi to dziecko ponosi koszt 10% wydatków na opiekę i wychowanie dziecka, koszt pobytu dziecka wzrasta o 30% i 50% w trzecim i kolejnym roku.  Koszty te wahają się  od ok. 1.000 zł do 3.500 zł jeżeli dziecko umieszczone jest w placówce opiekuńczo – wychowawczej. W ubiegłym roku 4 dzieci było w takiej sytuacji, tróje w rodzinie zastępczej i jedno w placówce opiekuńczo – wychowawczej. Zamierzeniem takich przepisów było to, aby gmina starała się dziecko pozostawić w rodzinie biologicznej ale w przypadku tych dzieci nie ma takiej możliwości, ponieważ rodziców nie ma na terenie kraju. Zapobieganiem umieszczania dzieci w rodzinach zastępczych jest zatrudnienie asystenta rodziny, osoby wspierającej, udzielającej pomocy psychicznej. W 2014 udało się pozyskać środki na zatrudnienie dwóch asystentów rodziny, którzy obejmą docelowo opieką ok. 30 rodzin. Opieka asystentów rodziny może trwać nawet kilka lat.

Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza zapytał czy rodzice, których dzieci umieszczone są w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych ponoszą jakieś koszty z tym związane?    

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS odpowiedział, że jeżeli chodzi o odpłatność to w przypadku kiedy rodzice przebywają na terenie kraju wtedy mają obowiązek ponoszenia kosztów w innym przypadku trudno jest wyegzekwować ten obowiązek. Wszystkimi sprawami związanymi z płatnościami za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych zajmuje się PCPR.   

Dodatkowych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie.   

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i potrzeby związane z realizacją zadań w 2013 roku.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 8 do protokółu.

f) z realizacji programu współpracy Gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami uprawnionymi w roku 2013

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS powiedział, że w roku 2013 w ramach ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie oraz gminnego programu gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi na rok 2013 udzielono wsparcia dwóm organizacjom pozarządowym: Uczniowskiemu Klubowi Sportowemu GRAB w Janówce oraz Uczniowskiemu Klubowi Białobrzegi wysokości po 17.500 zł. Kluby te realizowały zadania swoje statutowe i tak Klub Uczniowski z Janówki w piłce nożnej a Klub Sportowy z Białobrzegów w tenisie stołowym.

Dodatkowych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie.   

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami uprawnionymi w roku 2013.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 9 do protokółu.

g) sprawozdania Komisji stałych Rady Gminy z działalności w 2013 roku.

Przewodniczący Rady stwierdził, że sprawozdania były przedstawiane na komisjach, każdy otrzymał treść niniejszych sprawozdań.

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu, Planowania, Spraw, Gospodarczych i Rolnictwa.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu, Planowania, Spraw, Gospodarczych i Rolnictwa w 2013 roku.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik  nr 10 do protokółu.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych w 2013 roku.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 11 do protokółu.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej w 2013 roku.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 12 do protokółu.

h) w sprawie rozpatrzonych skarg i wniosków  w 2013 roku

Elżbieta Pszczoła – Sekretarz Gminy poinformował, że w 2013 roku do Urzędu Gminy nie wpłynął żaden wniosek, natomiast wpłynęło pięć skarg. Trzy skargi wpłynęły od Pana Lecha Milewskiego a dwie dotyczyły budowy elektrowni wiatrowych na terenie gminy Augustów. Wszystkie skargi rozpatrywane były przez właściwe Komisje i przez Rady Gminy. Nie było też  skarg lub wniosków wnoszonych ustnie do protokółu.    

Uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie informację w sprawie rozpatrzonych skargi i wniosków w 2013 roku.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 10 radnych, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Przyjęto sprawozdanie w sprawie rozpatrzonych skarg i wniosków  w 2013 roku.

Niniejsze sprawozdanie stanowi załącznik nr 13 do protokółu.

Ad. 5.

Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

a) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2014.

Małgorzata Zalewska  – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały dodając, że zmniejszenie planowanych dochodów dotyczy informacji z Ministerstwa Finansów o ostatecznych kwotach subwencji na rok 2014, zgodnie z którą subwencja oświatowa jest niższa niż przyjęta do budżetu o 6.923zł i po zmianie wynosi 6.129.654zł.

Zwiększenie dochodów:

  • w dziale 700 – gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70005  kwota 38.000zł oraz w dziale 750 – administracja publiczna, rozdziale 75023  kwota 23.923zł dotyczą zwrotu wydatków poniesionych w latach poprzednich;
  • w dziale 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdziale 85395 wzrost dochodów o 655.680zł dotyczy: przyjęcia do budżetu nowego projektu „Wyposażenie oddziałów przedszkolnych w Gminie Augustów”- wartość projektu 609.634zł (w tym dochody majątkowe 322.471zł) oraz zwiększenia dochodów o niewykorzystane środki z roku 2013 dla projektów: „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I -III” o kwotę 3.261zł, „Wiem, umiem, potrafię” o kwotę 20.703zł oraz projektu „Równy start dla Netty” o kwotę 21.082zł. Dodatkowo kwota 1.000zł dotyczy wpływu ze zwrotów dotacji oraz płatności projektu realizowanego w 2013 r.;
  • w dziale 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdziale 90005 o kwotę 3.230.166zł, w tym środki z RPO Województwa Podlaskiego 2.610.248zł  oraz wpłaty mieszkańców – 619.918zł na projekt „Wykorzystanie energii słonecznej jako alternatywnego źródła ciepła w Gminie Augustów”. W ramach tego zadania na 200  budynkach mieszkańców naszej gminy oraz na budynku GOK w Żarnowie zostaną zamontowane  panele słoneczne. Projekt jest na liście rezerwowej, jednak z związku z oszczędnościami Programu, otrzymaliśmy pismo z RPO  o potwierdzenie gotowości podpisania umowy. 

Zwiększa się planowane wydatki budżetu gminy na rok 2014 o 3.940.846zł, w tym:

  • w dziale 750, rozdziale 75023 przeznacza się kwotę 56.000zł na opłatę usług zastępstwa procesowego;
  • w dziale 853, rozdziale 85395 wzrost wydatków o 654.680zł dotyczy  projektów: „Wyposażenie oddziałów przedszkolnych w Gminie Augustów”- wartość projektu 609.634zł (w tym wydatki bieżące 287.163zł oraz  majątkowe 322.471zł),  „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I -III” - 3.261zł, „Wiem, umiem, potrafię” - 20.703zł oraz  „Równy start dla Netty” - 21.082zł.

       -     w dziale 900 – gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdziale 90005 o kwotę 3.230.166zł na projekt „Wykorzystanie energii słonecznej jako alternatywnego źródła ciepła w Gminie Augustów”. 

Przeniesienia planowanych wydatków:

  • w dziale 754 ,  rozdziale 75412 kwotę 35.000zł przeznacza się na wydatki niekwalifikowane dotyczące modernizacji remizy OSP w Kolnicy.

Wprowadzone zmiany nie powodują zwiększenie planowanego deficytu budżetu gminy.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy poprosił Panią Skarbnik o powtórzenie ile jest subwencji oświatowej?

Małgorzata Zalewska – Skarbnik Gminy powiedziała, że jest to kwota 6.129.654 zł.

Więcej uwag nie zgłoszono.  

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Macieja Milanowskiego o odczytanie opinii.

Maciej Milanowski – Wiceprzewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa powiedział, że opinia Komisji do projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2014 jest pozytywna.

W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.

Podjęto Uchwałę nr XXV/213/2014 w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2014 stanowi ona załącznik nr 14 do protokółu.

b) w sprawie wprowadzenia  zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2014-2019.

Małgorzata Zalewska  – Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały uzasadniając, iż projekt tej uchwały jest wynikiem wprowadzonych zmian w budżecie gminy Augustów na 2014 rok. W Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2014 – 2019 uległy zwiększeniu planowane dochody i wydatki.

Po zmianach planowane dochody na 2014 rok wynoszą 23.748.940zł, w tym dochody majątkowe – 4.549.370zł oraz dochody bieżące – 19.199.570zł. Plan wydatków określono na kwotę 25.098.120zł, w tym wydatki majątkowe – 6.557.773zł oraz wydatki bieżące 18.540.347zł. Deficyt pozostał bez zmian i wynosi 1.349.180zł.

Przychody budżetu w 2014 roku pozostały w niezmienionej wielkości i wyniosą 2.134.670zł. Zwiększyły się wolne środki z lat ubiegłych do kwoty – 1.796.299zł, planowana do zaciągnięcia pożyczka pozostała bez zmian – 313.385zł, a spłata pożyczki udzielonej w 2013 roku zmniejszyła się do kwoty 24.986zł. (Po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetu na wniosek OSP Kolnica została umorzona część udzielonej pożyczki w kwocie 6.246,42zł). Rozchody pozostają bez zmian i wynoszą 785.490zł.

W wykazie przedsięwzięć zwiększono o 35.000zł limit wydatków w roku 2014 na przedsięwzięcie „Podniesienie atrakcyjności Gminy Augustów poprzez inwestycje w dziedzictwo kulturowe” – łączne nakłady inwestycyjne to 662.363zł.

Zwiększono limit wydatków o kwotę 45.046zł na przedsięwzięcie „Wyrównanie szans edukacyjnych „ o środki niewykorzystane w roku 2013 na projekty „Wiem, umiem, potrafię”, „Równy start dla Netty” oraz „ Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I-III w Gminie Augustów”.

Wprowadzono przedsięwzięcie „Wykorzystanie energii słonecznej jako alternatywnego źródła ciepła w Gminie Augustów”. Łączne nakłady finansowe to kwota 3.260.661zł. Na rok 2014 limit wydatków wynosi 3.230.166zł. W latach 2010-2012 poniesiono koszty dokumentacji. Zadanie ma być realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Projekt jest na liście rezerwowej. W związku z oszczędnościami Programu, Urząd Gminy otrzymał pismo z RPO o potwierdzeniu gotowości do podpisania umowy dlatego też to zadanie zostało ujęte w wykazie przedsięwzięć.

Wprowadzone zmiany nie powodują zwiększenia planowanego deficytu budżetu gminy, w związku z tym Komisja pozytywnie opiniuje przedłożony projekt uchwały.

Uwag nie zgłoszono.  

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy poprosił Wiceprzewodniczącego Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa Macieja Milanowskiego o odczytanie opinii.

Maciej Milanowski – Wiceprzewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa powiedział, że opinia Komisji do projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2014-2019 jest pozytywna.

W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.

Podjęto Uchwałę nr XXV/214/2014 w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2014-2019 – stanowi ona załącznik nr 15 do protokółu.

Ad. 6.

Interpelacje, wnioski i zapytania radnych i sołtysów.

Rafał Rybicki  – sołtys wsi Biernatki zgłosił problem z nie pilnowaniem dzieci przez opiekunki w autobusach szkolnych. Sołtys powiedział, że był świadkiem jak dzieci przebiegały przez ulicę i nie było z nimi opiekunki.

Drugą sprawą podjętą przez sołtysa, jest problem z dowożeniem dzieci do szkoły w Żarnowie, ponieważ zajęcia w szkole rozpoczynają się o godz. 7.30 i sołtys uważa, iż jest to za wcześnie.

Kowalewski Bogdan – sołtys wsi Jabłońskie zgłosił prośbę o interwencję na policji w sprawie jeżdżących ciężarówek we wsi Jabłońskie, ponieważ pobocza są zniszczone i dzieci idące do szkoły nie mają gdzie zejść.

Drugą prośba jest naprawa tych poboczy.

Trzecią sprawą jest prośba, żeby w banku BGŻ w dniach wpłaty podatku przez sołtysów  były uruchomione dodatkowe kasy.

Czwarta sprawą jest zniszczony asfalt na drodze w Jabłońskich pod lasem.

Jerzy Dębski – sołtys wsi Rutki Stare zgłosił problem z dziurami na drodze w Rutkach.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy zgłosił prośbę o naprawę mostu na drodze powiatowej na granicy miejscowości Grabowo – Posielanie.

Ad. 7.

Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych i sołtysów.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy powiedział, że przekaże sprawę Panu Janowi Ordowskiemu ale z tego co Pan Wójt się orientuje to ci opiekunowie, którzy jeżdżą w autobusach szkolnych mają obowiązek wysiadania i przeprowadzania dzieci przez jezdnię. Pan Wójt dodał, że w najbliższym czasie nastąpi zmiana przewoźnika i trzeba będzie znaleźć dobre rozwiązanie w tej sytuacji.

Maciej Milanowski – Wiceprzewodniczący Komisji Budżetu, Planowania, Spraw Gospodarczych i Rolnictwa zapytał Pana Wójta czy nie można zrobić tak, żeby przewoźnik zawiózł wszystkie dzieci na czas. Czy przewoźnik nie może wysłać dodatkowego autobusu?

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy odpowiedział, ze jeżeli chodzi o dowóz dzieci do szkoły w Żarnowie na godzinę 8.00 to jest to sprawa tego rodzaju, że za każdy dodatkowy autobus będą dodatkowe koszty. Pan Wójt zaproponował po wcześniejszej rozmowie z Panem Janem Ordowskim, żeby szkoła w Żarnowie zaczynała zajęcia o godzinie 8.10. Dodał również, że zostaną dołożone wszelkie starania żeby sprawę z dowożeniem dzieci załatwić możliwie jak najlepiej.

Jeżeli chodzi o ciężarówki jeżdżące przez wieś Jabłońskie to zarządcą tej drogi jest Wojewódzki Zarząd Dróg Wojewódzkich i mają naprawiać wszelkie ubytki w nawierzchni i poboczach po zakończeniu budowy obwodnicy. Pan Wójt dodał, że zostanie przesłane pismo w tej sprawie i to jest tyle co w tej chwili można zrobić w tej sprawie.

Jeżeli chodzi o otwarcie dodatkowych kas w banku BGŻ w dniach wpłaty podatku przez sołtysów to również zostanie wysłane pismo w tej sprawie do Dyrekcji banku z podanymi terminami tych wpłat.

Jeżeli chodzi o wywóz drzewa przez Nadleśnictwo we wsi Jabłońskie to tutaj gmina nie ma możliwości zadziałania ale mieszkańcy mogą zgłaszać na policję, ponieważ jest to przewoźnik prywatny w związku z tym, że Nadleśnictwo nie ma własnego transportu. Gmina może reagować tylko w sprawie zniszczonego asfaltu na drodze gminnej w tej miejscowości.

Ad. 8.

Oświadczenia radnych i sołtysów.

Nie zgłoszono.

Ad. 9.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

Do protokołu uwag nie zgłoszono zatem Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokółu.

W głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Za przyjęciem protokołu nr XXIV/2014 głosowało 9 radnych.

Ad. 10.

Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął XXV sesję Rady Gminy Augustów.

Obrady zakończono o godz. 1417.  

 

 

Przewodniczący Rady Gminy

Zdzisław Chmielewski

Protokółowała:

Elżbieta Marcińczyk

Metryka strony

Udostępniający: Elżbieta Marcińczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2014-04-29

Data modyfikacji: 2014-07-03

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2014-04-29