22-SESJA-PROTOKOL

PROTOKÓŁ Nr XXII/2013

z obrad XXII Sesji Rady Gminy Augustów w dniu 19 listopada 2013 roku.

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1015 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie.

Obrady XXII Sesji Rady Gminy Augustów prowadził Przewodniczący Rady Gminy Augustów – Zdzisław Chmielewski.

Ad. 1.

Otwarcie obrad.

Przewodniczący Rady powitał radnych Gminy, sołtysów, władze gminy, Tomasza Tomaszewskiego Kierownika GOPS, Pana Władysława Rukścińskiego – Radnego Powiatu Augustowskiego, Stanisława Kamińskiego - mecenasa. Następnie Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 11 radnych, a więc podejmowane uchwały będą prawomocne.

Radni nieobecni:

1. Jerzy Kasjanowicz

2. Ireneusz Maksimowski

3. Elżbieta Samotyho

W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 45 osób.

Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy przedstawił proponowany porządek obrad XXII sesji Rady Gminy.

Radny Jerzy Dobkowski poprosił o wprowadzenie do porządku obrad punktu 5. a)

1. wniosku o rozpatrzenie i podjęcie uchwały w sprawie zajęcia stanowiska Rady Gminy Augustów odnośnie wycen nieruchomości zajętych pod budowę obwodnicy Augustowa.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy zgłosił propozycję wprowadzenia jednego z dwóch wariantów projektu uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości. Przewodniczący zaproponował radnym, żeby się opowiedzieli za którymś z wariantów.

Radny Jerzy Dobkowski stwierdził, że nie może się wypowiedzieć na temat żadnego z przedstawionych projektów uchwały, ponieważ powinna odbyć się dyskusja a pod obrady powinien trafić tylko jeden projekt. Powinna też zająć się tym stosowna komisja i przygotować jeden projekt uchwały. Radny nie rozumie, dlaczego przygotowano dwa projekty uchwały i uważa, że jest to niedopuszczalne.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że na wspólnym posiedzeniu komisji była dyskusja nad stawkami opłaty za odpady komunalne.

Radny Jerzy Dobkowski wyjaśnił, że nie było to wspólne posiedzenie komisji, ponieważ aby odbyło się wspólne posiedzenie komisji musi być 50% składu każdej komisji. Na posiedzeniu wspólnym dnia 31 października 2013r. została jedna osoba z komisji budżetowej. Nie ma opinii komisji budżetowej i radny nie rozumie dlaczego uchwała ta trafia do głosowania na sesji rady.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy zapytał, czy są jeszcze jakieś uwagi na ten temat?

Uwag nie zgłoszono, więc Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek obrad z wprowadzonym punktem 5.1.a).

Udział w głosowaniu wzięło 11 radnych.

Porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Augustów został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów, gości zaproszonych.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 26 września 2013 r. do 19 listopada 2013 roku.

4. Przyjęcie informacji o realizacji zadań oświatowych Gminy Augustów w roku szkolnym 2012/2013.

5. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

5.1.a) w sprawie zajęcia stanowiska Rady Gminy Augustów odnośnie wycen nieruchomości zajętych pod budowę obwodnicy Augustowa.

a) w sprawie Rocznego Programu Współpracy Gminy Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2014.

b) w sprawie przekazania do prowadzenia zadania publicznego Miasta Augustów dotyczącego objęcia mieszkańców Gminy Augustów z zaburzeniami psychicznymi opieką i usługami świadczonymi przez Środowiskowy Dom Samopomocy w Augustowie

c) w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt , prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

d) w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

e) w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/153/2013 Rady Gminy Augustów z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

f) w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2014.

g) Wniosek Wójta Gminy w sprawie ceny sprzedaży 1 m3 drewna do naliczania podatku leśnego na 2014 rok.

h) w sprawie opłaty miejscowej w roku 2014.

i) w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości na 2014 rok.

j) w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok.

k) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2013.

6. Informacja dot. oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie Podlaskiemu i Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Augustowie.

7. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych i sołtysów.

8. Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych i sołtysów.

9. Oświadczenia radnych i sołtysów.

10. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

11. Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Uwag nie zgłoszono.

W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem nowego porządku obrad głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

Ad. 3.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 26 września 2013 r. do 19 listopada 2013 roku.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy przedstawił informację o podjętych Zarządzeniach w w/w okresie oraz o realizacji uchwał podjętych na sesji Rady Gminy w dniu 26 września 2013 roku. Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 2 do protokołu.

Ad. 4.

Jan Ordowski Dyrektor ZOESz przedstawił informację o realizacji zadań oświatowych Gminy Augustów w roku szkolnym 2012/2013.

Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 3 do protokołu.

Ad. 5.

Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał:

1.a) w sprawie zajęcia stanowiska Rady Gminy Augustów odnośnie wycen nieruchomości zajętych pod budowę obwodnicy Augustowa.

Radny Jerzy Dobkowski wyjaśnił, że powodem złożenia projektu uchwały odnośnie wycen nieruchomości zajętych pod budowę obwodnicy Augustowa są różnice w cenie gruntów z terenów miasta Augustowa i terenu gminy Augustów. Rzeczoznawca tłumaczy się brakiem transakcji pod drogi. Radny powiedział, że nie ma transakcji pod drogi, ponieważ Rada Gminy postanowiła że będą realizowane inwestycje drogowe bez wykupu gruntów, jedynie za zgodą rolników i to samo dotyczy dróg gminnych i powiatowych. Ludzie nie mogą odpowiadać za to, że Rada Gminy czy Powiatu realizowała w inny sposób inwestycje. Powinno się poszerzyć krąg inwestycji wziętych pod uwagę do wyliczenia średniej ceny za grunty. Jeżeli nie zostanie to zrobione to rzeczywiście ludzie tu tracą. Jeżeli ktoś oddał działkę pod drogę gminną, czy powiatową to powinien oddać też pod budowę obwodnicy. Radny uważa, że potrzebne jest w tej sprawie twarde stanowisko Rad Gminy i Powiatu a być może trzeba będzie zareagować bardzie spektakularnie.

Radny Jerzy Dobkowski przeczytał tekst projektu uchwały:

Na podstawie art. 7, ust. 1 , ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 594) uchwala się co następuje:

Rada Gminy Augustów jest zaniepokojona wycenami gruntów przejętych pod budowę obwodnicy Augustowa. Wycena za grunty przeznaczone pod budowę obwodnicy przebiegającej przez tereny Gminy Augustów na poziomie 5 zł za 1 m², jest krzywdząca dla właścicieli. Rada Gminy Augustów informuję, że brak transakcji gruntów pod drogi na terenie Gminy Augustów, jest spowodowany porozumieniem pomiędzy właścicielami gruntów i Urzędem Gminy lub Starostwa na poszerzenie dróg bez wykupu podczas ich modernizacji. Takie stanowisko właścicieli gruntów pozwalało na obniżenie kosztów modernizacji dróg gminnych i powiatowych. Jednak nie powinno to wpływać na wycenę gruntów przejętych pod budowę obwodnicy Augustowa. Karanie mieszkańców naszej Gminy, mniejszymi cenami za zabrane grunty, za to, że brak jest transakcji pod drogi, jest naruszeniem art. 21, ust.2 Konstytucji RP. Rada Gminy Augustów uważa, że granica administracyjna pomiędzy miastem Augustów, a Gminą Augustów, gdzie grunty po obu stronach mają takie same cechy i nie mają planów zagospodarowania przestrzennego, nie może spowodować, że słuszne odszkodowanie po stronie miejskiej wynosi 28 zł/m², a po stronie wiejskiej 5 zł/m². W demokratycznym państwie prawa, taka rozbieżność jest niemożliwa, a Konstytucja gwarantuje równe prawa dla wszystkich. Rada Gminy Augustów apeluje do władz wojewódzkich i centralnych o zagwarantowanie równych praw konstytucyjnych.

Radny Jerzy Dobkowski dodał, że jeżeli Konstytucja gwarantuje przejęcie gruntów za słusznym odszkodowaniem. To jak takie same grunty po stronie miejskiej kosztują 28 zł/m², a po stronie wiejskiej 5 zł/m². Radny uważa, że tak nie powinno być i prosi o podjęcie takiej uchwały oraz przesłanie jej do odpowiednich władz.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy oddał głos dla Pana Władysława Rukścińskiego.

Pan Władysław Rukściński – radny Rady Powiatu zajął głos w sprawie niskich wycen gruntów pod obwodnicę Augustowa. Pan Rukściński powiedział, że Rada Powiatu w Augustowie w dniu 27 czerwca 2013r. przyjęła stanowisko, które określa wartość wyceny na gminie Augustów na wywłaszczone tereny pod obwodnicę jako nieprzyzwoite i moralnie nieuzasadnione. W gminie Bargłów podobnie jak w gminie Augustów nie ma planu przestrzennego, to nie może mieć wpływu na to, że w jednej gminie płaci się 10 zł/m² do 14 zł/m² a w gminie Augustów 5 zł/m². Radny powiatowy zaznaczył, że nie ma takiego uzasadnienia a to co zrobiła firma wyceniająca jest skandalem na skalę krajową. Radny przekazał zebranym Stanowisko Rady Powiatu w Augustowie w sprawie zaproponowanych mieszkańcom Gminy Augustów wysokości odszkodowań za wywłaszczone grunty pod budowę obwodnicy Augustowa przyjęte na XXVI Sesji Rady Powiatu w dniu 27 czerwca 2013 roku. Radny dodał, że niestety stanowisko to na razie jest nieskuteczne ale ma nadzieję, że Komitet Protestacyjny, który się zawiązał podejmie odpowiednie działania. Dodał również, że w państwie prawa może się zdarzyć błąd ale trzeba go naprawić bo to jest w interesie obywateli. Radny powiedział, że całkowicie popiera projekt uchwały przedstawiony przez Pana Dobkowskiego. Obiecał również, że w najbliższym czasie przedstawi stanowisko wspierające stanowisko Rady Gminy Augustów. Radny stwierdził, że jeżeli rzeczoznawca twierdzi że nie ma materiału porównawczego to kłamie. Rada Powiatu wspiera działania inwestycyjne na drogach tam gdzie jest współpraca rolników, czyli bezpłatne przekazywanie gruntów na poszerzenie pasa drogowego. Jest to działalność dla wspólnego dobra, ponieważ rolnicy bezpłatnie oddają grunty ale mogą wtedy z tego korzystać. Rada Gminy dokłada do dróg powiatowych i dlatego w Powiecie Augustowskim są tak dobre drogi. Zdaniem radnego współpraca między gminą a powiatem jest wzorcowa i tak powinno być. Postawa społeczna gdzie rolnicy przekazują grunty jest popierana przez powiat i dlatego też tych operatów nie ma. Radny dodał, że jest około dwudziestu operatów i te operaty opiewają na kwotę 45 zł/m², gdzie wyraźnie jest napisane, że jest to przejęcie gruntów rolnych pod drogi powiatowe, są to miejscowości od Danowskich do Tobołowa. Pan Rukściński zaznaczył, że jeżeli przyjeżdża Pan Wojewoda czy Pan Minister i mówi, że nie ma materiału porównawczego to kłamie. Powinni wziąć pod uwagę te dwadzieścia operaty, które opiewają na kwotę 800 tys zł. tych wszystkich przejętych działek. Radny zapewnił, że stanowisko Rady Powiatu zostanie konkretnie dopracowane od strony formalnej a jeżeli słowo i przykłady nie dają rezultatu to w ramach demokracji trzeba sięgać po inne elementy. Radny zaznaczył, że gmina Augustów znajduje się w Obszarze Natura 2000 i grunty na tym obszarze powinny być dużo droższe niż jakiś kawałek szosy w gminie Bargłów, więc jak Wojewoda może powiedzieć, że nie ma argumentów. Radny dodał jednocześnie, że sprawa szpitala zostanie załatwiona ku pożytkowi społeczeństwa i zostanie zrobione wszystko żeby ten szpital istniał i spełniał swoją funkcję społeczną. Wyjaśnił, że jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który uchylił Uchwałę Rady Powiatu zarzucając, że jest ona mało precyzyjna. Dzisiaj stanowisko radnego przedstawia się tak, że trzeba pójść w stronę spółki prawa handlowego i to stanowiłoby prawdziwą prywatyzację. Z braku informacji ludzie nie zrozumieli co to jest prywatyzacja. Radny powiatowy zaznaczył, że przez pierwszy rok Powiat na pewno da radę utrzymać szpital ale problemem jest te 20 mln zł długu, który trzeba spłacać. Trzeba byłoby ten dług rozłożyć, część na szpital a część na Powiat. Kolejna Rada, która przyjdzie po następnych wyborach będzie miała ogromny problem i zadania na drogach czy w innych działach gospodarki będą utrudnione. Budżet nie jest z gumy i nie rozciąga się w nieskończoność. Radny dodał, że ta rada ten szpital uratuje i podziękował za głos.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy zapytał, czy są jakieś pytania do radnego Rukścińskiego.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy dodał, że jeżeli chodzi o wyceny gruntów na terenie gminy Augustów to jest to rozbój w biały dzień. Pan Wójt Gminy Augustów uważa, że odwołań od wyceny gruntów byłoby dużo więcej gdyby za odwołanie nie trzeba byłoby płacić i część ludzi nie chce ponosić dodatkowych kosztów, bo nie wiadomo czy koszty te się odzyska czy nie. Jest sto odwołań ale Pan Wójt uważa, że jeżeli nie byłoby dodatkowych kosztów za odwołanie to najprawdopodobniej tych odwołań z gminy Augustów i Raczki byłoby ok. 100%. Pan Wójt dodał, że ma wątpliwość natury prawnej dotycząca podstawy prawnej zawartej w projekcie uchwały przedstawionej przez Pana Dobkowskiego. Dotyczy to art. 7, który mówi o zaspakajaniu potrzeb mieszkańców, Pan Wójt uważa, że trzeba powołać się na art. 18 ust. 2 pkt.15, który mówi że do wyłącznej właściwości Rady Gminy należy stanowienie o innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy. Dodał jednocześnie że jeżeli w uchwale zostanie zawarta zła podstawa prawna to Wojewoda może na ją uchylić. Pan Wójt oddał głos w tej sprawie Panu Stanisławowi Kamińskiemu – Radcy Prawnemu.

Stanisław Kamiński – Radca Prawny zabrał głos i powiedział, że zdecydowanie powinien to być art. 18 a nie art. 7. Radca Prawny odczytał treść art. 7, który brzmi:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej, gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz, działalności w zakresie telekomunikacji, lokalnego transportu zbiorowego, ochrony zdrowia, pomocy społecznej , w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, etc. Pan Kamiński uważa, że żaden z tych punktów wymienionych w paragrafie 1 art. 7 nie odpowiada temu o czym dyskutuje rada. Radca jest przekonany, że odpowiedni jest art. 18 ustawy o samorządzie gminnym i zaproponował zmianę podstawy prawnej i przyjęcie tejże uchwały.

Po wystąpieniu Radnego powiatowego z obrad sesji wyszedł radny Marian Rółkowski ale po krótkiej chwili wrócił.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy oddał głos radnemu Jerzemu Dobkowskiemu.

Radny Jerzy Dobkowski wyraził zgodę na zmianę podstawy prawnej. Stanisław Kamiński – Radca Prawny wyjaśnił, że jeżeli Nadzór stwierdzi, że podstawa prawna jest błędna od razu odrzuca uchwałę nie wnikając w jej treść natomiast jeżeli podstawa prawna jest prawidłowa to wtedy wczytuje się w jej treść, czy z treści nie wynika jej nieważność. Dodał jeszcze, że ten projekt zostanie uzupełniony o wszystkie zmiany tej ustawy.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy zapytał, czy wszyscy rozumieją, że w projekcie uchwały zostanie zmieniona podstawa prawna? Uwag nie było, więc poddano projekt uchwały w sprawie zajęcia stanowiska Rady Gminy Augustów odnośnie wycen nieruchomości zajętych pod budowę obwodnicy Augustowa pod głosowanie. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr XXII/181/2013 w powyższej sprawie – stanowi ona załącznik nr 3 do protokołu. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było.

a) w sprawie Rocznego Programu Współpracy Gminy Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2014.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy oddał głos dla Kierownika Gminnego Ośrodka Społecznego Pana Tomasza Tomaszewskiego.

Tomasz Tomaszewski Kierownik GOPS wyjaśnił, że obowiązek przyjęcia takiej uchwały wynika z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi Rada Gminy przyjmuje taki program. Konsultacje odbyły się w GOPS dnia 29 października 2013r. i uczestniczył w nich tylko jeden przedstawiciel organizacji pozarządowej. Na terenie Gminy Augustów jest bardzo mało takich organizacji. W spotkaniu brał udział przedstawiciel Augustowskiego Stowarzyszenia Kulturalno – Społecznego. Program jest bardzo podobny do ubiegłorocznego a ograniczenia wynikają z możliwości finansowych gminy. Tak naprawdę każdego roku wspierane są dwie organizacje pozarządowe tj. Uczniowski Klub Sportowy w Białobrzegach i Klub Sportowy GRAB na łączną kwotę ok. 17.500 zł. Uwag nie zgłoszono. Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie Rocznego Programu Współpracy Gminy Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2014. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr XXII/182/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

b) w sprawie przekazania do prowadzenia zadania publicznego Miasta Augustów dotyczącego objęcia mieszkańców Gminy Augustów z zaburzeniami psychicznymi opieką i usługami świadczonymi przez Środowiskowy Dom Samopomocy w Augustowie.

Tomasz Tomaszewski Kierownik GOPS wyjaśnił, że Środowiskowy Dom Samopomocy jest to miejsce, gdzie można wspierać osoby, które są psychicznie chore bądź niepełnosprawne intelektualnie. Na terenie Gminy Augustów nie ma takiej możliwości, żeby stworzyć taki dom ponieważ wiąże się to z kosztami i udostępnienie lokalu. Środki wypłacane są w formie dotacji celowej na prowadzenie takiego domu jako zadania zleconego. Na terenie Miasta Augustów od wielu lat funkcjonuje Środowiskowy Dom Samopomocy i pojawiła się potrzeba, ponieważ jeden z mieszkańców gminy Augustów chciałby uczestniczyć w zajęciach, natomiast nie może ponieważ nie jest mieszkańcem Miasta Augustów. Żeby można było korzystać z takiej możliwości to musi zostać podjęta odpowiednia uchwała, która pozwala przekazać zadanie dla miasta Augustów. W następstwie podjęcia tej uchwały zostanie podpisane porozumienie między Wójtem Gminy Augustów a Burmistrzem Miasta Augustowa i wtedy dotacja celowa udzielona na wsparcie dla osoby z terenu gminy Augustów będzie przekazywana bezpośrednio na rzecz Miasta Augustowa. Uwag nie zgłoszono. Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przekazania do prowadzenia zadania publicznego Miasta Augustów dotyczącego objęcia mieszkańców Gminy Augustów z zaburzeniami psychicznymi opieką i usługami świadczonymi przez Środowiskowy Dom Samopomocy w Augustowie. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem wniosku głosowało 10 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/183/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

c) w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy oddał głos Panu Wójtowi.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminie mówi, że Rada Gminy jest organem właściwym do określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części. Rada została zobowiązana tą ustawą do określenia takich wymagań. Uwag nie zgłoszono. Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr XXII/184/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

d) w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy zabrał głos i wyjaśnił dlaczego nie ma przy tym projekcie uchwały opinii Komisji Budżetowej. Komisja Budżetowa liczyła 5 osób,

Pan Jerzy Dobkowski wystąpił z Komisji, Pani Przewodnicząca Elżbieta Samotyho, która w tej chwili jest na urlopie macierzyńskim i nie uczestniczy w posiedzeniach Komisji oraz obradach Sesji Rady Gminy. Pan Maciej Milanowski, który jest Zastępcą Przewodniczącego Komisji pracuje i w ograniczonym stopniu może uczestniczyć w posiedzeniach. Nie można było zebrać kworum komisji i wydać opinii. Dlatego też radni otrzymali dwa warianty uchwały i dwa warianty deklaracji odnośnie uchwały śmieciowej. Wynika to z tego, że nowe stawki muszą wejść w życie od dnia 1 stycznia 2014r. a jak wiadomo uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Kolejna sesja zaplanowana jest w miesiącu grudniu a wtedy może być już za późno na podjęcie powyższej uchwały. Pan Wójt liczył na to, że jeszcze przed Sesją uda się zebrać członków Komisji Budżetowej ale niestety jak widać ponownie nie ma kworum komisji. Pan Wójt wyjaśnił, że punkt d i e porządku obrad wiążą się ze sobą i zaproponował aby przyjąć zasadę podziału gospodarstwa na jednoosobowe, które będą płaciły 8 zł przy segregacji i 18 zł przy śmieciach zmieszanych, rodziny dwuosobowe będą płaciły 18 zł przy segregacji i 28 zł przy zmieszanych, pozostałe rodziny, które będą płaciły 28 zł przy segregacji i 38 zł przy śmieciach zmieszanych. W związku z tymi stawkami należy podjąć odpowiednią uchwałę w sprawie wzoru deklaracji, żeby zdążyć z wprowadzeniem stawek i nowych wzorów deklaracji od nowego roku. Jeżeli uda się uchwalić te uchwały teraz to jest duża szansa, że większość mieszkańców gminy zdąży złożyć deklaracje do końca grudnia tego roku. Dopiero na podstawie złożonych deklaracji możemy wymierzać wysokość opłaty. Pan Wójt zaznaczył, że proponowane stawki opłaty za odpady komunalne są dużo niższe od tych w roku 2013 a wynika to z tego, iż przy uchwalaniu stawek na rok 2013 nie do końca było wiadomo jakie będą ilości śmieci, a jak zaznaczył w trzecim kwartale 2013 roku zebrano 162 tony śmieci zmieszanych. W BIOM-ie gmina płaci po 370 zł za tonę i to kształtuje cenę. Około 10 tys. zł wynosi opłata za transport miesięcznie, koszty obsługi pracownika, listy, wezwania itp. Pan Wójt powiedział, że nie wszyscy wpłacili jeszcze pierwszą ratę, jest dużo pomyłek ponieważ mieszkańcy omyłkowo wpłacają zamiast po 45 zł za miesiąc to wpłacają taką kwotę za dwa miesiące, wtedy trzeba wzywać ludzi i wyjaśniać sprawę. Jest trochę problemów ale powoli zaczyna ten system działać. Są problemy z odbiorem śmieci od mieszkańców ponieważ ciężki sprzęt nie wszędzie może dojechać. Obniżenie stawek za odbiór odpadów komunalnych będzie odciążeniem domowych budżetów mieszkańców naszej gminy. Pan Wójt zaproponował żeby wprowadzić podział na jednoosobowe, dwuosobowe i pozostałe gospodarstwa. Zaproponowany podział wynika z wielu skarg od emerytów, gdzie mieszkają tylko we dwoje i żyją ze skromnych emerytur. Ciężko jest im płacić tak wysokie koszty odbioru śmieci.

Radny Henryk Karczewski złożył formalny wniosek o przyjęcie pod głosowanie wariantu numer dwa powyższej uchwały. Radny wyjaśnił, że na wspólnym posiedzeniu komisji większość radnych była za tym właśnie wariantem. Były też protesty mieszkańców wsi Rutki i Janówka, którzy czuli się pokrzywdzeni przez wcześniejszy podział. Jeżeli chodzi o Komisję Budżetową to nad żadnymi uchwałami nie głosowano.

Sołtys wsi Rutki Nowe - Bożena Chmielewska zwróciła się do Pana Wójta w sprawie nie odbierania śmieci ze szkoły w Rutkach. Pani Sołtys zaznaczyła, że było dzwonione do MPO ale nikt nie odbierał telefonów.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy obiecał zająć się tą sprawą. Jednocześnie powiedział, że trzeba będzie wprowadzić odbiór śmieci od przedsiębiorców. Zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie i poddany pod dyskusję radnym na komisji.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że radny Henryk Karczewski zgłosił wniosek, żeby przyjąć wariant II uchwały, który brzmi: Gospodarstwo jednoosobowe, segregujące śmieci – 8 zł Gospodarstwo jednoosobowe, nie segregujące śmieci – 18 zł Gospodarstwo dwuosobowe, segregujące śmieci – 18 zł Gospodarstwo dwuosobowe, nie segregujące śmieci – 28 zł Gospodarstwo pozostałe, segregujące śmieci – 28 zł Gospodarstwo pozostałe, nie segregujące śmieci – 38 zł Uwag nie zgłoszono. Następnie Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego Karczewskiego w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wzoru deklaracji o wysokości tej opłaty składanej przez właściciela nieruchomości.W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem wniosku głosowało 10 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/185/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

e) w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/153/2013 Rady Gminy Augustów z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

Uwag nie zgłoszono.

Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVI/153/2013 Rady Gminy Augustów z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/186/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Radny Maciej Milanowski dotarł na obrady Rady Gminy o godzinie 11.30

f) w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2014.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że wnioskuje o przyjęcie ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2014 rok w kwocie 65,00 zł za q, będzie to wzrost 12,50 zł za 1 ha przel. w stosunku do roku obecnego.

Radny Jerzy Dobkowski zadał pytanie czy w projekcie budżetu na rok 2014 przyjęto cenę żyta 60,00 zł za 1q, czy 65,00 zł za 1q?

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że do budżetu przyjęto cenę 65,00 zł za 1 q. Wójt wyjaśnił też, że żeby zaplanować i uchwalić budżet muszą być uchwalone stawki podatkowe. Więcej uwag nie zgłoszono. Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2014. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/187/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

g) Wniosek Wójta Gminy w sprawie ceny sprzedaży 1 m3 drewna do naliczania podatku leśnego na 2014 rok.

Rada Gminy rozpatrzyła wniosek Wójta Gminy w sprawie: - przyjęcia na 2014 rok ceny 1 m3 drewna w wysokości 171,05 zł za 1m3 ogłoszonej w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 21 października 2013 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013 r.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że wnioskuje o przyjęcie ceny najwyższej stawki podatku leśnego w związku ze spadkiem ceny drewna. Powiedział też, że dochody budżetu gminy zmniejszą się z tego tytułu o 18.396 zł. Po rozpatrzeniu wniosku i zapoznaniu się z jego uzasadnieniem Rada Gminy przyjęła 10 głosami cenę 1m3 drewna w kwocie 171,05 zł tj. w wysokości ustalonej przez Prezesa GUS. Wniosek stanowi załącznik nr 10 do protokółu.

h) w sprawie opłaty miejscowej w roku 2014.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że z tytułu opłaty miejscowej gmina nie posiada dochodów, ponieważ opłata ta pobierana może być tylko w miejscowości Białobrzegi i dopiero po dwóch dobach, a tam zazwyczaj nikt dłużej się nie zatrzymuje jak na jedną noc. Więcej uwag nie zgłoszono. Następnie przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie opłaty miejscowej w roku 2014. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/188/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

i) w sprawie określenia wysokości stawek w podatku od nieruchomości na 2014 rok.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że z tytułu wzrostu podatku od nieruchomości dla budżetu gminy będzie wynosił 25.748,00 zł. Uwag nie zgłoszono. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/189/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

j) w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że stawki podatku od środków transportowych zostały podwyższone o 5 % i z tego tytułu gmina zwiększy swoje dochody z 71.361,00 zł na 74.929,00 zł tj. o 3.500,00 zł więcej. Uwag nie zgłoszono. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/190/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

k) w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2013.

Małgorzata Zalewska Skarbnik Gminy wyjaśniła zmiany wprowadzone w budżecie gminy na rok 2013. Zwiększono dochody o kwotę 95.500zł, w związku z podpisaniem w dniu 3 października 2013r. umowa nr 2013/0210/1308/SubA/DIS/SZ o dofinansowanie zadania inwestycyjnego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej. Zgodnie z umową otrzymamy dofinansowanie z Ministerstwa Sportu i Turystyki w kwocie 95.500zł do zadania „Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach Nowych.” Zwiększono również planowane wydatki o kwotę 95.500zł . W rozdziale 60016 zwiększa się planowane wydatki o 34.000zł na remonty bieżące dróg gminnych. W rozdziale 80113 zwiększa się planowane wydatki o kwotę 61.500zł na opłacenie faktur za dowożenie uczniów do szkół. Zmiany dotyczące dotacji celowych udzielanych podmiotom będącym jednostkami sektora finansów publicznych Dotację w dziale 801, rozdziale 80104 przeznaczoną dla Gminy Raczki zmniejsza się o 828zł i jednocześnie zwiększa się planowaną dotację dla Miasta Augustowa o 828zł. Po zmianach planowana dotacja dla Gminy Raczki wynosi 1.772zł, a dla Miasta Augustowa 21.278zł. Dotacje związane są z uczęszczaniem dzieci z naszej gminy do przedszkoli na terenie gminy Raczki i miasta Augustowa. Wprowadzone zmiany nie powodują zmiany wyniku budżetu gminy na 2013 rok. Uwag nie zgłoszono. W głosowaniu brało udział 11 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było. Podjęto Uchwałę nr XXII/191/2013 w powyższej sprawie – stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

Ad. 6. Informacja dot. oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie Podlaskiemu i Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Augustowie.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady ogłosił, że naczelnik Urzędu Skarbowego w Augustowie pismem z dnia 31 października 2013 r. poinformował, że wszystkie osoby zobowiązane do złożenia oświadczeń majątkowych złożyły je w ustawowym terminie. U 17 osób stwierdzono pewne nieprawidłowości. Pismem Rady Gminy dokonano wyjaśnień dotyczących wskazanych nieprawidłowości. Ponadto Wojewoda Podlaski przedstawił informację w sprawie złożonych oświadczeń majątkowych. Wójt Gminy oraz Przewodniczący Rady złożyli w ustawowym terminie swojej oświadczenia majątkowe. Po przeprowadzonej analizie stwierdzono pewne nieprawidłowości. W związku z tym Wojewoda Podlaski zobowiązał do wyeliminowania wskazanych błędów przy składaniu kolejnych oświadczeń majątkowych. Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy ogłosił, że Państwo Danuta i Marek Pieńczykowscy z Netty Drugiej zajęli II miejsce w konkursie VI Edycji konkursu na najlepsze gospodarstwo ekologiczne w woj. podlaskim w kategorii „Ekologia – środowisko”. Na ręce Pana Marka Pieńczykowskiego Pan Wójt złożył gratulacje i symboliczny upominek.

Ad.7. Interpelacje, wnioski i zapytania radnych i sołtysów.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy poinformował, że gmina Augustów zamierza wprowadzić system powiadomień smsowych. Bazę danych stworzymy na dobrowolnym podaniu numeru telefony.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy poinformował też o możliwości skorzystania z wybudowania przydomowych oczyszczalni ścieków, ponieważ dostaniemy środki finansowe na 20 sztuk takich oczyszczalni, poprosił też radnych i sołtysów o poinformowanie okolicznych mieszkańców o takiej możliwości.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy podjął też temat wywozu nieczystości z przydomowych oczyszczalni, wskazał podmioty uprawnione do tego, a są to: Pan Stankiewicz z ul. Łaziennej, firma „Szambonurek” z ul. Wilczej w Augustowie i Pan Markowski z Kalinowa.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy zapytał zgromadzonych co myślą o pomyśle, żeby gmina podpisała umowę z którąś z firm na wywóz nieczystości a mieszkańcy uiszczaliby opłatę za ten wywóz dla gminy czy każdy we własnym zakresie będzie to robił. Padło pytanie z sali czy z oczyszczalni z Bargłowa nie mogłaby zająć się wywozem nieczystości na terenie naszej gminy.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy odpowiedział, że nie ma przeszkód, żeby ta firma to wykonywała, oczywiście po uzyskaniu odpowiedniej koncesji.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że najlepiej byłoby, żeby gmina zajęła się wywozem nieczystości z przydomowych oczyszczalni, bo jak każdy na własny rachunek zacznie to robić to może być różnie.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyraził zaniepokojenie czy w takim przypadku gmina nie będzie musiała dokładać do tego przedsięwzięcia? Powiedział, że trzeba będzie zrobić to na zasadzie takiej, że kto podpisze umowę i wpłaci pieniądze temu usługa będzie wykonana.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy przypomniał o złożonym przez gminę wniosku na Schetynówkę wyjaśnił jednocześnie, że żeby uzyskać pieniądze z tej puli to trzeba uzyskać dużo punktów, a gmina złożyła wniosek tylko na sam asfalt. Nie znaczy to, że droga ta nie będzie zrobiona bo wykonana zostanie z budżetu gminy.

Radny Jerzy Dobkowski zgłosił wątpliwości związane z programem oszczędności energii, w związku z którym gmina wymienia wszystkie żarówki w lampach ulicznych na energooszczędne. Radnego niepokoi to, że inwestor budujący obwodnicę Augustowa zainstaluje lampy nie energooszczędne za, których pobór prądu będzie płacić gmina. Radny zastanawia się czy nie jest potrzebne podjęcie odpowiedniej uchwały. Drugą sprawą podjętą przez radnego były zniszczone melioracje i brak pomocy w tej sprawie dla rolników, którzy zostali pozostawieni sami sobie. Radny uważa, że rada i gmina powinna pomóc mieszkańcom w tym.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że w sprawie oświetlenia obwodnicy Augustowa gmina będzie współpracować z gminą Raczki. Pan Wójt wyjaśnił, że w najbliższy piątek wyznaczone jest spotkanie w tej sprawie. Natomiast jeżeli chodzi o melioracje to pozostaje to w gestii rolnika.

Marek Kozłowski – sołtys wsi Janówka wyjaśnił, że według opinii rzeczoznawcy Pana Makala melioracje nie należą do rolników i nie należy się odszkodowanie za nie.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że za utrzymanie urządzeń melioracyjnych odpowiada właściciel nieruchomości. Była możliwość na złożenie wniosku na nową meliorację czy renowację tych melioracji ale niestety nasi rolnicy nie złożyli takich wniosków. Jeżeli chodzi o melioracje przy budowie obwodnicy to trzeba zgłosić do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji oddział w Suwałkach już na etapie wykonawstwa. Padły wyjaśnienia z sali, że rolnicy są odsyłani a jeżeli wchodzi firma wykonuje prace na naszych gruntach, zmienia ukształtowanie terenu, system cieków wodnych, więc po zakończeniu powinno zostać to naprawione. Danuta Kulbacka – sołtys wsi Topiłówka zapytała, czy gmina dostaje jakieś subwencje z tytułu przebiegi obwodnicy Augustowa przez teren gminy.

Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że wszystkie drogi publiczne zwolnione są z podatku, w związku z budową obwodnicy zmniejszone zostaną dochody gminy z tytułu podatków.

Radny Jerzy Dobkowski zgłosił uwagę, że do zadań gminy należy dbanie o ład przestrzenny, gospodarki nieruchomości, ochronę środowiska oraz gospodarki gospodarki wodnej. Według radnego chodzi tu o gospodarkę wodną w terenie a nie o wodociągi. Uważa, całkowicie należy to do zadań gminy i należałoby się pomóc rolnikom w tej sprawie.

Danuta Kulbacka – sołtys wsi Topiłówka poprosiła, żeby deklaracje śmieciowe nie były rozdawane przy roznoszeniu nakazów płatniczych bo wtedy będzie już za późno, ponieważ rolnicy w styczniu mogą opłacić po starej stawce.

Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza sołtys wniosek do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie naprawy przepustów na drodze powiatowej nr 1213B Barszcze- Pruska-Tajno Łanowe-Netta Druga przez Nettę Pierwszą.

Jerzy Dębski –sołtys wsi Rutki Stare zwrócił uwagę, że nie tylko we wsi Netta Pierwsza jest problem z przepustami ale również i w innych miejscowościach na terenie gminy.

Ad.8. Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych i sołtysów. Zbigniew Buksiński – Wójt Gminy wyjaśnił, że zostanie przekazany wniosek sołtysa wsi Netta Pierwsza do Powiatowego Zarządy Dróg a jaki kroki zostaną podjęte to trudno Panu Wójtowi powiedzieć. Odnośnie melioracji to zasygnalizujemy Wojewódzkiemu Zarządu Wód, żeby zajął się tą sprawą.

Ad.9. Oświadczenia radnych i sołtysów.

Nie zgłoszono.

Ad.10. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

Do protokołu uwag nie zgłoszono zatem Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych. Za przyjęciem protokołu nr XXI/2013 głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych nie było, 1 radnych wstrzymało się.

Ad.11. Zamknięcie obrad Rady Gminy. Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął XXI sesję Rady Gminy Augustów. Obrady zakończono o godz. 1210.

Przewodniczący Rady Gminy

Zdzisław Chmielewski

Protokółowała:

Elżbieta Marcińczyk

Metryka strony

Udostępniający: Elżbieta Marcińczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2013-12-30

Data modyfikacji: 2013-12-30

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2013-12-30