Protokół z obrad Rady Gminy - I sesja V kadencji

 

PROTOKÓŁ Nr I/2006


z inauguracyjnej sesji Rady Gminy Augustów, która odbyła się w dniu 27 listopada 2006 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Żarnowie.


Obrady sesji poprzedzone zostały Mszą Świętą odprawioną w kościele NNMP w Żarnowie Drugim.


Obrady rozpoczęto o godz. 1100.

Inauguracyjną sesję do czasu wyboru Przewodniczącego Rady prowadził radny Senior Pan Piotr Leszkiewicz , który na wstępie dokonał krótkiego podsumowania przebiegu wyborów, pogratulował nowo wybranym radnym, wójtowi, podziękował za pracę członkom Gminnej Komisji Wyborczej oraz członkom Obwodowych Komisji Wyborczych. Podziękował także Przewodniczącemu poprzedniej kadencji Panu Krzysztofowi Kamińskiemu za zwołanie inauguracyjnej sesji.


Przed rozpoczęciem obrad odegrano hymn narodowy.


Ad.1.

Radny Senior dokonał otwarcia obrad Rady Gminy . Powitał nowo wybranych radnych, dotychczasowego Wójta Gminy, Sekretarza i Skarbnika Gminy, sołtysów oraz zaproszonych gości.

Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokółu.


Ad.2. Złożenie ślubowania przez radnych.

Radny Senior poprosił radną Panią Jolantę Jagłowską o odczytanie roty ślubowania a radnego Marka Sujatę o odczytanie kolejno nazwisk radnych do złożenia ślubowania.


Po zakończeniu aktu ślubowania radny Senior stwierdził, że ślubowanie złożyło 15 radnych (komplet) a więc Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.


Ad.3. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.

Radny Senior przypomniał, że wybory Przewodniczącego Rady odbywają się w głosowaniu tajnym a wybranym zostanie kandydat, który uzyska bezwzględną większość głosów spośród biorących udział w głosowaniu. Do przeprowadzenia głosowania należy powołać Komisje Skrutacyjną.

W pierwszej kolejności przystąpiono do zgłaszania kandydatów na przewodniczącego Rady


Zgłoszono następujących kandydatów na Przewodniczącego Rady:

  1. Pana Marka Jasionka

  2. Pana Zdzisława Chmielewskiego

  3. Pana Zbigniewa Polakowskiego

Wymienieni wyrazili zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Rady.


Następnie zgłoszono kandydatów do Komisji Skrutacyjnej:

  1. Panią Jolantę Jagłowską

  2. Pana Jerzego Kasjanowicz

  3. Pana Krzysztofa Wasilewskiego

Proponowany skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty 15 głosami.


Radny Senior wyjaśnił szczegółowo zasady głosowania.

Natomiast Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy w związku z przygotowaniem i przeprowadzeniem głosowania a Radny senior na czas głosowania ogłosił przerwę w obradach.

Po przeprowadzeniu głosowania Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Krzysztof Wasilewski ogłosił wyniki głosowania w wyniku , którego żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej ilości głosów. W związku z tym przystąpiono do procedury ponownego głosowanie. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 2 do protokółu z sesji.

Wobec tego jednogłośnie uznano by Komisja Skrutacyjna w tym samym składzie przeprowadziła ponowne głosowanie.

Radny Senior poinformował, że można zgłaszać innych kandydatów lub tych samych.

Na Przewodniczącego Rady zgłoszono następujących kandydatów :

  1. Pana Marka Jasionka

  2. Pana Zbigniewa Polakowskiego

Ponownie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy w związku z przygotowaniem i przeprowadzeniem głosowania.

W wyniku ponownego głosowania Przewodniczącym Rady został wybrany Pan Zbigniew Polakowski, który uzyskał bezwzględną większość głosów /10/.

Radny senior pogratulował wybranemu Przewodniczącemu Rady a następnie poddał pod głosowanie uchwałę nr I/1/6 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Augustów. Uchwała nr I/1/06 została przyjęta 15 głosami i stanowi załącznik nr 3 do protokółu. Protokół Komisji Skrutacyjnej ponownego głosowania stanowi załącznik do w/w uchwały.

Po przyjęciu uchwały Radny Senior przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady.



Nowo wybrany Przewodniczący Rady podziękował za zaufanie, wyraził także nadzieję, że działalność w Radzie będzie polegała na wzajemnej pomocy, życzył radnym, sołtysom a także sobie dobrej i owocnej współpracy.


Ad.4. Wybór dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy.


Przewodniczący Rady przypomniał, ze zgodnie z paragrafem 25 ust.1 Statutu Gminy wybieramy dwóch wiceprzewodniczących, w głosowaniu tajnym bezwzględną ilością głosów

Na wiceprzewodniczących zgłoszono następujących kandydatów:

  1. Pana Zdzisława Chmielewskiego

  2. Pana Marka Jasionka

  3. Panią Jolantę Jagłowską

  4. Pana Krzysztofa Wasilewskiego

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie na Wiceprzewodniczących Rady.

W celu przeprowadzenia głosowania zaproponowano następujący skład Komisji Skrutacyjnej

1. Pan Leszkiewicz Piotr

2. Pan Pietruliński Kazimierz

3. Pan Frąckiewicz Jerzy

Wymieniony skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie. Głosowało 15 radnych.

Przewodniczący Rady poinformował o sposobie głosowania a wybranymi Wiceprzewodniczącymi Rady zostają wybrani kandydaci, którzy otrzymają bezwzględną ilość głosów spośród biorących udział w obradach.

W trakcie przygotowywania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania oraz przeprowadzenia głosowania Wójt Gminy omówił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady , sołtysom oraz zasad ich wypłacania.

Na spotkaniu roboczym zaproponowano pozostawienie dotychczasowych wysokości diet tj.

- dieta radnego – 100 zł za udział w posiedzeniu,

- Przewodniczącemu Rady – dieta miesięczna w wysokości 700 zł,

- Wiceprzewodniczącym za udział w obradach Rady – 150 zł za posiedzenie,

- przewodniczącym stałych Komisji Rady – 150 zł za posiedzenie Komisji,

- sołtysom - 60 zł za udział w posiedzeniu rady lub szkoleniu

Do przedłożonych propozycji uwag nie zgłoszono.

Następnie Wójt Gminy przedstawił swój wniosek skierowany do Rady Gminy o przyjęcie ceny 1q żyta w wysokości 35,52 zł , która została ustalona przez Prezesa GUS i będzie stanowiła podstawę do naliczenia podatku rolnego na 2007 r. W 2006 roku cena żyta spadła i z tego tytułu gmina straciła 25 % dochodów.

Radni nie wnieśli zastrzeżeń do przedłożonego wniosku.

Ponadto Wójt Gminy zapoznał z wnioskiem w sprawie przyjęcia ceny 1 m 3 drewna ustalonej przez Prezesa GUS do naliczenia podatku leśnego. Jest to cena 133,70 zł za 1 m 3 drewna, którą proponował utrzymać. Podatek leśny dotyczy tylko lasów powyżej 40 lat , natomiast za lasy młodsze podatek nie obowiązuje.

Do powyższego wniosku uwag nie zgłoszono.

Kolejny temat to podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 200 7 rok. Proponowane stawki podatku od nieruchomości pozostają na poziomie roku bieżącego i nie przewiduje się innych propozycji. Wójt Gminy przypomniał wysokość stawek podatku od nieruchomości.

W trakcie wystąpienia Wójta Komisja Skrutacyjna ogłosiła wyniki głosowania, które potwierdzają, że żaden z kandydatów nie otrzymał bezwzględnej ilości głosów. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 4 do protokółu.

Wobec tego przystąpiono do ponownego głosowania.

Na wiceprzewodniczących Rady zgłoszono kandydatów:

  1. Pan Chmielewski Zdzisław

  2. Pan Kasjanowicz Jerzy

  3. Pan Wasilewski Krzysztof

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do prac w związku z ponownymi wyborami Wiceprzewodniczących Rady.

Wójt Gminy zaproponował przedyskutowanie kolejnych projektów uchwał:

- w sprawie zasad ustalania i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek podatku opłaty miejscowej na 2007 rok. Proponowana opłata za każdy dzień pobytu to kwota 1,72 zł i zostanie na pobierana we wsi Białobrzegi, która jest miejscowością turystyczną .

- w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na rok 2007 raz zasad ich ustalania i poboru. Proponowana stawka podatku to kwota 20 zł od jednego psa. Podatek jest płatny do 31 marca roku podatkowego. Rolnicy są zwolnieni z podatku w przypadku posiadania dwóch psów, natomiast za kolejne powinni płacić należny podatek. Prawdopodobnie podatek ten ma być w przyszłości całkowicie zniesiony,

- w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok. Również stawki tego podatku pozostają na poziomie roku 2006. Przypomniał wysokość stawek podatku transportowego.

W tym czasie Komisja Skrutacyjna ogłosiła wyniki wyborów Wiceprzewodniczących Rady

Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy wybrani zostali radni:

  1. Pan Chmielewski Zdzisław

  2. Pan Kasjanowicz Jerzy

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie uchwałę Nr I/2/06 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady. Uchwała powyższa została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 5 do protokółu. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do uchwały Nr I/2/06.

Ad.5 Ustalenie składów liczbowych i osobowych stałych Komisji Rady oraz zakresów ich działania.

Przewodniczący Rady poinformował, że na spotkaniu roboczym ustalono wstępne składy liczbowe oraz osobowe stałych komisji rady. Następnie zapoznał z zadaniami poszczególnych Komisji, ponadto odczytał proponowane składy osobowe komisji.

Następnie poddał pod głosowanie skład Komisji Rewizyjnej jak niżej:

  1. Pani Jagłowska Jolanta

  2. Pan Mikołajczyk Marek

  3. Pan Olszewski Jacek

  4. Pan Ostrowski Bronisław

  5. Pan Pietruliński Kazimierz

Proponowany skład Komisji Rewizyjnej został przyjęty 15 głosami

Skład Komisji Budżetu, Planowania, Spraw gospodarczych i Rolnictwa:

  1. Pan Frąckiewicz Jerzy

  2. Pan Leszkiewicz Piotr

  3. Pan Polakowski Zbigniew

  4. Pan Siedlecki Jan

  5. Pan Wasilewski Krzysztof

Proponowany skład w/w Komisji został przyjęty jednogłośnie. ( Głosowało 15 radnych).

Skład Komisji oświaty, Kultury i Spraw Społecznych :

  1. Pan Chmielewski Zdzisław

  2. Pan Jasionek Marek

  3. Pan Kasjanowicz Jerzy

  4. Pan Rółkowski Marian

  5. Pan Sujata Marek

Proponowany skład w/w Komisji został przyjęty jednogłośnie. ( Głosowało 15 radnych)

Następnie Przewodniczący Rady poddał pod glosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia składów liczbowych i osobowych stałych Komisji Rady oraz zakresów ich działania. Uchwała Nr I/3/06 w powyższej sprawie została przyjęta 15 głosami i stanowi załącznik nr 6 do protokółu.


Ad.6 Wybór Przewodniczących stałych Komisji Rady.

Zgodnie z paragrafem 49 pkt.8 Statutu Gminy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Rada , natomiast Przewodniczących pozostałych stałych Komisji Rady wybierają sami członkowie ze swojego grona.

Na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłoszono następujących radnych:

  1. Pana Marka Mikołajczyka

  2. Pana Jacka Olszewskiego

Przewodniczący Rady poddał od głosowanie zgłoszone kandydatury. W wyniku jawnego głosowania Pan Marek Mikołajczyk otrzymał większość głosów (10) i tym samym został wybrany Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej.

Uchwała nr I/4/06 w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej została przyjęta 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 7 do protokółu.


Ad.7 Ustalenie wysokości diet radnym, przewodniczącemu rady i jego zastępcom, przewodniczącym stałych komisji rady oraz sołtysom.

Do przedłożonych propozycji uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania. Uchwała Nr I/5/06 w powyższej sprawie została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 15 radnych. Uchwała nr I/5/06 stanowi załącznik nr 8 do protokółu.


Ad.8. Wniosek Wójta Gminy w sprawie ceny 1 q żyta , która stanowić będzie podstawę do naliczenia podatku rolnego na 2007 rok oraz w sprawie ceny sprzedaży 1 m3 drewna do naliczania podatku leśnego na 2007 rok

Przewodniczący Rady odczytał wymienione wnioski, do których nie zgłoszono uwag. Za przyjęciem wniosku w sprawie ceny 1 q żyta ustalonej przez Prezesa GUS w wysokości 35, 52 zł za 1 q głosowało 15 radnych. Wniosek w sprawie ceny 1q żyta stanowi załącznik nr 9 do protokółu.

Wniosek w sprawie ceny sprzedaży 1m3 drewna w wysokości 133,70 zł również przyjęto jednogłośnie i stanowi on załącznik nr 10 do protokółu.


Ad. 9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości na 2007 rok.

Nie wniesiono uwag do proponowanych stawek podatku od nieruchomości. Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia stawek w podatku od nieruchomości. Uchwała Nr I/6/06 w powyższej sprawie została przyjęta 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi ona załącznik nr 11 do protokółu.


Ad.10. Podjęcie uchwały w sprawie zasad ustalenia i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty miejscowej w roku 2007.

Do wymienionego projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zasad ustalenia i poboru oraz terminów płatności i wysokości stawek opłaty miejscowej w roku 2007.

Uchwała Nr I/7/06 w powyższej sprawie została przyjęta jednogłośnie (glosowało 15 radnych) i stanowi ona załącznik nr 12 do protokółu.

Ad.11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2007 rok oraz zasad ich ustalania i poboru.

Radni nie wnieśli uwag do projektu wymienionej uchwały.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na 2007 rok oraz zasad ich ustalania i poboru.

Uchwała Nr I/8/06 w powyższej sprawie została przyjęta jednogłośnie

( głosowało 15 radnych) i stanowi ona załącznik nr 13 do protokółu.


Ad.12. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok.

Proponowane stawki podatku od środków transportowych zaakceptowano pozytywnie.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2007 rok. Uchwała Nr I/9/06 w powyższej sprawie została przyjęta 15 głosami i stanowi załącznik nr 14 do protokółu.


Ad.13. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.

Skarbnik Gminy poinformowała o proponowanych zmianach w budżecie gminy na 2006 rok zarówno w planie dochodów jak też i w planie wydatków.

Do proponowanych zmian uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na 2006 rok. Uchwała Nr I/10/06 w powyższej sprawie została przyjęta 15 głosami i stanowi załącznik Nr 15 do protokółu.


Ad.14. Wolne wnioski i zapytania.

1. M. Jasionek – może należałoby już myśleć o przetargach na odśnieżanie mimo, że mamy sprzyjającą aurę, by nie było zaskoczenia.

2. St. Kacprzyk - zostały wycięte przez mnie krzewy w pasie drogowym we wsi Mikołajówek, które utrudniały widoczność, lecz pozostawiłem je na gruncie rolnika, czy można je zabrać.

3. P. Grochowski – brak wiaty na przystankach PKS w Netcie Drugiej.

4. I. Kamiński – oświetlenie uliczne powinno palić się już od godz. 1600

5. T. Smoleński – uważam ,że ulice powinny być oświetlone od godz. 16 – tej, ponieważ już jest ciemno, a o tej porze młodzież dojeżdżająca wraca ze szkół,

- przywrócenie kursu PKS w soboty na linii Augustów – Netta – Tajno – Bargłów – Augustów, wyjeżdżającego z Augustowa o godz. 16 –tej.

6. M. Sujata – postawienie 3 wiat przystanku PKS w Rutkach Nowych, należy zlikwidować obecną wiatę przy sklepie a postawić w miejscu gdzie jest przystanek w kierunku do Augustowa oraz przy byłej Bazie SKR i także w kierunku Ełku.

7. St. Kacprzyk – rolnicy zabijają kołki pastucha elektrycznego bardzo blisko drogi i jak profilowane są drogi, to równiarką zjeżdża by nie uszkodzić ogrodzenia ale tym samym powoduje zmniejszenie szerokości drogi, należy zwrócić na to uwagę, ponieważ droga ma określoną szerokość, która powinna być zachowana.

8. E. Kuźma - we wsi Pruska Mała jest taka sama sytuacja , i jak przejeżdża ciągnik z maszyną rolniczą to praktycznie nie ma możliwości wyminięcia się z innym pojazdem. Ten problem należy poruszyć, ponieważ może dojść do niebezpieczeństwa.

9. P. Grochowski – niektórzy rolnicy wywożąc na pola obornik przejeżdżają drogą asfaltową i bardzo zanieczyszczają tą drogę, w niektórych odcinkach to nawet nie widać ,że tam jest asfalt, robi się tzw. bagno, może zastosować jakieś kary z urzędu, ponieważ zwrócenie uwagi przez Sołtysa jest bezskuteczne.

10. St. Gudanowski – postawienie wiaty na przystanku PKS we wsi Żarnowo Trzecie.

 

Ad.15. Zamknięcie obrad sesji.

Po wyczerpaniu porządku dziennego Przewodniczący Rady zamknął inauguracyjną sesję Rady Gminy Augustów.

Obrady zakończono o godz. 1400.



Protokołowała:

Janina Wronko

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Zbigniew Polakowski



Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2006-12-08

Data modyfikacji: 2006-12-08

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2006-12-08