Protokół z sesji Rady Gminy Augustów w dniu 27 kwietnia 2006

 

P R O T O K Ó Ł Nr XXVII/06

z obrad Rady Gminy Augustów, które odbyły się w dniu 27 kwietnia 2006 roku w sali remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Jeziorkach


Obrady rozpoczęto o godz. 10 15.

Obradom przewodniczył : Przewodniczący Rady Gminy mgr K. Kamiński.

Przewodniczący obrad powitał radnych, sołtysów, gości zaproszonych,

władze gminy oraz kierowników jednostek podległych gminie.

Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy odpowiednia ilość radnych by podejmowane uchwały były prawomocne .

W sesji uczestniczyło ogółem osób z tego 11 radnych / komplet –15/.

Radni nieobecni usprawiedliwieni:

1. Karol Chodkiewicz

2. Krzysztof Dzierdzikowski

3. Tadeusz Klimaszewski

4. Marek Sujata

Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokołu.

Przewodniczący obrad przedstawił porządek obrad Rady Gminy.

Porządek obrad:

1.Otwarcie obrad Rady Gminy.

2. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 27 lutego 2006 roku do 27 kwietnia 2006 r.

3. Odpowiedzi na interpelacje i wolne wnioski z sesji z dnia 27 lutego 2006 r.

4. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury, Gminnej Biblioteki Publicznej, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów za 2005 rok

5. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami za 2005 rok.

6. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2005 rok.

7. Sprawozdanie z działalności stałych Komisji Rady Gminy za okres od 1 stycznia 2005 roku do 31 grudnia 2005 r.

8. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2005 rok

- dyskusja,

  • opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 r. i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,

  • opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok,

- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.

9. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.

10. Wprowadzenie zmian do uchwały Nr XI/70/99RG w Augustowie z dnia 29 października 1999 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999-2015

11. Podjęcie uchwały w sprawie „Opisu planowanych do realizacji zadań wraz z uzasadnieniem”.

12. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia obwodów głosowania, ustalenia ich granic i numerów.

13. Interpelacje radnych i sołtysów.

14.Wolne wnioski i zapytania

15. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 lutego 2006 roku.

16. Zamknięcie obrad Rady Gminy.


Do przedłożonego porządku obrad nie zgłoszono uwag. Wobec tego przystąpiono do jego realizacji.


ad.1 został wyczerpany.

Ad.2. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 27 lutego 2006 roku do 27 kwietnia 2006 r.

Wójt Gminy przedstawił informację ze swojej działalności w/w okresie, poinformował także o realizacji uchwał z poprzedniej sesji tj. z dnia 27 lutego 2006 roku.

Następnie poinformował, że na dzisiejsze obrady przybędzie Proboszcz Parafii Janówka , który omówi sprawę organizacji dożynek diecezjalnych w Janówce.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy stanowi załącznik nr 2 do protokółu

Ad.3. Odpowiedzi na interpelacje i wolne wnioski z poprzedniej sesji tj,. z dnia 27 lutego br. udzielił Wójt Gminy.

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury, Gminnej Biblioteki Publicznej, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów za 2005 rok.

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdania w/w jednostek otrzymali Państwo Radni i Sołtysi a ponadto sprawozdania te były szczegółowo analizowane na posiedzeniach Komisji Rady, czy w takim razie zachodzi potrzeba ponownego ich analizowania. Do przedłożonych sprawozdań nie zgłoszono uwag. Jednogłośnie uznano by przejść do głosowania nad ich przyjęciem Wobec tego Przewodniczący Rady zaproponował głosowanie nad poszczególnymi sprawozdaniami .

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury za 2005 rok zostało przyjęte jednogłośnie. Głosowało 11 radnych obecnych na sesji.

Sprawozdanie z działalności GOK za 2005 rok stanowi załącznik Nr 3 do protokółu.

W dalszej kolejności Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej , które zostało przyjęte również 11 głosami.

Sprawozdanie z działalności GBP stanowi załącznik nr 4 do protokółu .

Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2005 rok zostało przyjęte 11 głosami i stanowi załącznik Nr 5 do protokółu.

Sprawozdanie z działalności Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów zostało przyjęte 11 glosami i stanowi załącznik nr 6 do protokółu.

Ad.5. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Augustów z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami za 2005 rok.

Powyższe sprawozdanie przyjęto 11 głosami. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokółu.

Ad.6. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2005 rok.

Do przedłożonego sprawozdania uwag nie zgłoszono. Za jego przyjęciem głosowało 11 radnych obecnych na sesji. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 8 do protokółu.

Ad.7. Sprawozdanie z działalności stałych Komisji Rady Gminy za okres od 1 stycznia 2005 roku do 31 grudnia 2005 r.

- Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za w/w okres przedstawił Przewodniczący Komisji Pan Stanisław Chodorski.

Do przedłożonego sprawozdania uwag nie zgłoszono i przyjęto 11 głosami.

Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik Nr 9 do protokółu.

- Sprawozdanie z działalności Komisji Budżetu , Planowania , Spraw Gospodarczych i Rolnictwa przedstawił Przewodniczący Komisji Pan Marek Mikołajczyk.

Do przedłożonego sprawozdania uwag nie zgłoszono i zostało ono przyjęte 11 głosami. Sprawozdanie Komisji Budżetu , Planowania Spraw Gospodarczych i Rolnictwa stanowi załącznik Nr 10 do protokółu.

- Sprawozdanie z działalności Komisji Oświaty , Kultury i Spraw Społecznych przedstawił Zastępca Przewodniczącego Komisji Pan Marek Jasionek.

Do sprawozdania nie zgłoszono uwag i wniosków. Sprawozdanie zostało przyjęte 11 głosami i stanowi załącznik Nr 11 do protokółu.

8. Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2005 rok

- dyskusja,

  • opinia Komisji Rewizyjnej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 r. i wniosek w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy,

  • opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie przedłożonego

sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok,

- głosowanie nad absolutorium dla Wójta Gminy.

9. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.

10. Wprowadzenie zmian do uchwały Nr XI/70/99RG w Augustowie z dnia 29 października 1999 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999-2015


Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2006-08-24

Data modyfikacji: 2006-08-24

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2006-08-24