5_Sesja_Protokol

 

  

PROTOKÓŁ Nr V/11

z obrad V Sesji Rady Gminy Augustów w dniu 29 kwietnia 2011 roku.

Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 900 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie.

Obrady V Sesji Rady Gminy Augustów prowadził Przewodniczący Rady Gminy Augustów – Zdzisław Chmielewski.

Ad. 1.

Otwarcie obrad.

Przewodniczący Rady powitał radnych, sołtysów, władze gminy, przedstawicieli jednostek podległych gminie, dyrektora Gimnazjum w Janówce, mecenasa, gości zaproszonych: Pana Bogdana Dyjuk –  Przewodniczącego Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pana Andrzeja Kotarskiego – członka Podlaskiej Izby Rolniczej w Powiecie Augustowskim. Następnie Przewodniczący Rady stwierdził, że na 15 radnych zgodnie z listą obecności w obradach uczestniczy 13 radnych, wobec czego istnieje wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 51 osób.

Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.

Radny Jerzy Dobkowski wystąpił z wnioskiem o zmianę składu osobowego Komisji Statutowej.

Dodatkowych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wprowadzenie proponowanej zmiany do porządku obrad.

Udział w głosowaniu wzięło 13 radnych.

Za wprowadzeniem punktu nr 17 głosowało 13 radnych wszystkich obecnych na sali. Głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad. Udział w głosowaniu wzięło 13 radnych. Za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Porządek obrad V Sesji Rady Gminy Augustów został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad jest następujący:

1. Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych, sołtysów, gości zaproszonych.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 22 lutego 2011 r. do 29 kwietnia 2011 roku.

4. Udzielenie odpowiedzi na interpelację i zapytania z sesji z dnia 22 lutego 2011r.

5. Przyjęcie sprawozdań z działalności następujących jednostek w 2010 roku:

a) Gminnego Ośrodka Kultury,

b) Gminnej Biblioteki Publicznej,

c) Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów,

d) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pn. „Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

7. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015.

8. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów.

9. Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia i prawa posiadania sztandaru Gimnazjum w Janówce.

10. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w 2011 roku dla Powiatu Augustowskiego.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa wsi Pruska Wielka.

12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z pomieszczeń gospodarczych w budynkach komunalnych Gminy Augustów i za odprowadzanie ścieków komunalnych oczyszczalni biologicznych Gminy Augustów.

13. Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla spółki wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem niezaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.

14. Podjęcie uchwały w sprawie wzniesienia pomnika upamiętniającego mieszkańców wsi Janówka zamordowanych w 1941 roku przez Niemców.

15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2011.

16. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych.

17. Zmiana składu osobowego Komisji Statutowej.

18. Interpelacje radnych i sołtysów.

19. Wolne wnioski i zapytania.

20. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 22 lutego 2011 roku.

21. Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Około godziny 9:25 na obrady sesji Rady Gminy przybył Radny Maciej Milanowski oraz Radny Marek Mikołajczyk.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego w swoim wystąpieniu poinformował obecnych o możliwości wsparcia przez samorząd wojewódzki różnego rodzaju inwestycji, zadań prowadzonych przez gminę. Wspomniał o planowanej do realizacji przez województwo inwestycji polegającej na budowie lotniska na terenie województwa. W przypadku niezrealizowania owej inwestycji istnieje możliwość wsparcia samorządów gminnych odnośnie inwestycji drogowych. Województwo posiada budżet przeznaczony na ten cel w kwocie 300 mln. zł. Przewodniczący Sejmiku zakomunikował, że do końca czerwca można składać wnioski o wykonanie melioracji szczegółowych użytków rolnych z dofinansowaniem z budżetu państwa. Jeśli zachodzi potrzeba jest możliwość zorganizowania spotkania z dyrektorem Wojewódzkiego Zarządu Melioracji w tym zakresie. Ponadto poinformował o realizacji projektu związanego z informatyzacją województwa: e-urząd, e-edukacja. Została podpisana umowa z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w Warszawie na realizację tego projektu o wartości 200 mln. zł. Realizacja projektu jest wsparciem dla osób prowadzących działalność gospodarczą, również w obszarze edukacji, gdzie placówki oświatowe będą miały dostęp do serwera oraz obiegu oprogramowań służących pracy w tych placówkach. Przewodniczący Sejmiku poinformował, że w razie pytań czy problemów służy pomocą i radą w placówce Augustowskiego Centrum Edukacyjnego.

Marek Kozłowski – sołtys wsi Janówka zapytał odnośnie planowanej trasy Obwodnicy Augustowa, w jaki sposób będą wydzielane działki, jakie są ceny wykupu gruntu od właścicieli działek przez które będzie przebiegała obwodnica.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego wyjaśnił, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Budimex na realizację budowy Obwodnicy Augustowa. Z informacji prezesa firmy Budimex wynika, że w chwili obecnej rozpoczęto etap projektowania, koncepcji trasy. Na tym etapie będą przeprowadzane rozmowy z właścicielami działek na temat ich wykupu. Jeśli nie będzie opóźnień proceduralnych dotyczących zaskarżenia decyzji to prace nad budową Obwodnicy Augustowa zostaną zakończone latem 2014 roku.

Marek Kozłowski – sołtys wsi Janówka poinformował, że jeśli grunty będą wykupione to rolnicy chcieliby znać cenę kupna działek.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego poinformował, że podczas rozmów z właścicielami dwóch firm biorących udział w przetargu wykonanie odcinka ok. 37 km drogi według firmy Budimex będzie kosztowało 660 mln. zł. Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych kosztorys inwestorski opracowała na poziomie 1 mld 40 mln. zł. Zatem istnieją rozbieżności w kosztach zaprojektowania i wykonania obwodnicy.

Tadeusz Smoleński – sołtys wsi Netta Pierwsza zwrócił uwagę, że planowana trasa obwodnicy przebiega przez wszystkie układy melioracyjne, co może naruszyć system odprowadzania wody na terenie budowy drogi.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego zwrócił uwagę, że wcześniej należy zgłaszać tego typu problemy do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji. Ponieważ weszła w życie ustawa uwłaszczeniowa, która określa granice prowadzenia negocjacji ze stronami zainteresowanymi daną inwestycją, to należałoby prześledzić przepisy tej ustawy ograniczającej zakres negocjacji. Jeśli trasa przebiega przez pola właścicieli to warto współdziałać i wspólnie kierować uwagi do firmy Budimex.

Marek Kozłowski – sołtys wsi Janówka zwrócił uwagę, że podczas prac budowy obwodnicy droga wojewódzka w kierunku Augustów-Raczki może być w gorszym stanie technicznym a nawet może stać się nieprzejezdna.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego poinformował, że firma Budimex jest na etapie uzgodnień z samorządem terytorialnym na temat renowacji tej drogi po wykorzystaniu. Droga będzie podlegać remontowi, lecz po zakończeniu inwestycji.

Marek Kozłowski – sołtys wsi Janówka zakomunikował, że podczas remontowania drogi Augustów-Raczki niezbędne jest umieszczenie wzdłuż tej drogi chodników w Janówce, gdyż w sytuacji braku przejazdu nowo wybudowaną obwodnicą to wówczas na tej drodze ruch samochodowy może być zbyt intensywny. Brak chodników w tym przypadku zagraża bezpieczeństwu mieszkańcom miejscowości Janówka.

Bogdan Dyjuk - Przewodniczący Sejmiku Województwa Podlaskiego poinformował, że budowa chodników w Janówce zostanie zgłoszona do realizacji.

Następnie wystąpił Andrzej Kotarski – członek Podlaskiej Izby Rolniczej, który poinformował obecnych, że biuro Izby Rolniczej mieści się w Augustowie, ul. Przemysłowa 6. Jest możliwość spotkań w biurze mieszkańców Gminy z członkami Podlaskiej Izby Rolniczej w godzinach 7.30-15.30. Odnośnie wykupu gruntów stwierdził, że można zorganizować spotkania z mieszkańcami i wystosować pismo do Ministerstwa Rolnictwa o zajęcie stanowiska w tej sprawie. Istnieje możliwość składania wniosków w związku z ogłoszonym programem dotyczącym drenacji. Również warto byłoby się spotkać z mieszkańcami, zainteresować tym tematem. Nie zgłoszono uwag i zapytań do Pana Andrzeja Kotarskiego.

Ad. 2.

Przyjęcie porządku obrad.

Został wyczerpany.

Ad. 3.

Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 22 lutego 2011 r. do 29 kwietnia 2011 roku.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy przedstawił informację o podjętych Zarządzeniach w w/w okresie oraz o realizacji uchwał podjętych na sesji Rady Gminy w dniu 22 lutego 2011 roku. Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 2 do protokołu. Ponadto Wójt Gminy poinformował, że w minionym okresie uczestniczył w posiedzeniu Związku Komunalnego Biebrza, na którym wybrano nowe władze. Dnia 6 kwietnia odbyło się spotkanie z Ministrem Stanisławem Kozłowskim na temat programu Zrównoważony Rozwoju Rzeki Rospuda. Jest zapewnienie, że środki, które zostały przeznaczone przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska na kanalizację i ochronę środowiska na terenach objętych planem będzie można wykorzystać. Zostanie przeprowadzony przetarg na przydomowe oczyszczalnie ścieków i w maju będą podpisywane umowy z rolnikami na realizację tego przedsięwzięcia. Ponadto w ramach tego spotkania podpisano umowę i przekazano plac budowy pod stację przeładunkową śmieci w Augustowie. Zostanie wybudowana stacja przeładunkowa i śmieci będą wożone do Grajewa. Ponadto Wójt poinformował, że uczestniczył w spotkaniu Lokalnej Grupy Rybackiej, na którym udzielono dla zarządu absolutorium i przyjęto nowych członków m.in. Gminę Bargłów Kościelny oraz Gminę Nowinka. W okresie międzysesyjnym w Janówce odbył się odbiór boiska przy Szkole Podstawowej. Wójt również wziął udział w szkoleniu Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rajgrodzie, na którym poruszano sprawę dotyczącą ograniczenia deficytu przez następne 4 lata z 4% na 1% deficytu samorządów. Dnia 10 kwietnia odbyły się obchody rocznicy katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem i Zbrodni Katyńskiej. Wójt ogłosił, że zgodnie z informacją Powiatowego Lekarza Weterynarii posiadacz zwierząt gospodarskich powinien poinformować powiatowego lekarza weterynarii o każdym przypadku padnięcia bydła. Kto uchyla się od obowiązku informowania podlega karze. Wójt poinformował o realizowanych inwestycjach Gminy. Został rozstrzygnięty przetarg na budowę boiska w Białobrzegach, wygrała firma z Warszawy na kwotę ok. 266 tys. zł. Położono asfalt na drogach, które były do realizacji w ubiegłym roku w Jabłońskich, Prusce Wielkiej, Netcie Folwark, Netcie Pierwszej oraz Obuchowiźnie. Także rozpoczęto budowę drogi powiatowej Gliniski – Białobrzegi. Przystąpiliśmy do odbioru drogi Komaszówka – Rzepiski, która została wykonana przez Sokólskie Przedsiębiorstwo Drogowe. Jest to odcinek 1500 m. Złożyliśmy wniosek o odzyskanie kar umownych z tytułu zerwania umowy przez Sokólskie Przedsiębiorstwo Drogowe na kwotę 454 tys. zł. i 26 maja obędzie się sprawa sądowa w Okręgowym Sądzie w Białymstoku.

Ad. 4.

Udzielenie odpowiedzi na interpelację i zapytania z sesji z dnia 22 lutego 2011r.

Wójt Gminy odczytał odpowiedź z dnia 15 marca 2011 r. na interpelację Radnego Marka Sujaty – Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych, która została zgłoszona na sesji Rady Gminy w dniu 22 lutego 2011 roku. Odpowiedź na interpelację Radnego stanowi załącznik nr 3 do protokołu. Uwag nie zgłoszono.

Ad. 5.

Przyjęcie sprawozdań z działalności następujących jednostek w 2010 roku:

a) Gminnego Ośrodka Kultury

Do powyższego sprawozdania nie zgłoszono uwag, ponieważ szczegółowa analiza działalności jednostki w 2010 roku była omawiana na wspólnym posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych oraz Komisji Rewizyjnej w dniu 19 kwietnia 2011 r. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

b) Gminnej Biblioteki Publicznej

Do powyższego sprawozdania nie zgłoszono uwag, ponieważ szczegółowa analiza działalności jednostki w 2010 roku była omawiana na wspólnym posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych oraz Komisji Rewizyjnej w dniu 19 kwietnia 2011 r. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

c) Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów

Do powyższego sprawozdania nie zgłoszono uwag, ponieważ szczegółowa analiza działalności jednostki w 2010 roku była omawiana na wspólnym posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych oraz Komisji Rewizyjnej w dniu 19 kwietnia 2011 r. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

d) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Do powyższego sprawozdania nie zgłoszono uwag, ponieważ szczegółowa analiza działalności jednostki w 2010 roku była omawiana na wspólnym posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych oraz Komisji Rewizyjnej w dniu 19 kwietnia 2011 r. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Ad. 6.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pn. „Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Tomasz Tomaszewski – Kierownik GOPS poinformował, że w listopadzie 2010 roku GOPS wystąpił z wnioskiem o pozyskanie środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich na realizację projektu pn. „Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim”. Projekt ten jest skierowany przede wszystkim do przedstawicieli sołectw, radnych. Realizacja projektu jest przewidziana od sierpnia do grudnia. Jest przewidziany cykl szkoleń pod kątem pozyskiwania środków unijnych, wzmacniania działań liderów tj. sołtysów, radnych wśród społeczności lokalnych. Każdy lider będzie miał do dyspozycji 500 zł z przeznaczeniem na wyposażenie, materiały biurowe. Liderzy zaprezentują wspólnie z mieszkańcami walory danego sołectwa. Zgoda radnych w formie uchwały jest warunkiem niezbędnym do otrzymania środków na realizację tego projektu. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/31/11 w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pn. „Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.5. Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego – stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

Ad. 7.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że zmianą w Strategii jest dopisanie pozycji pn. Przebudowa dróg w Gminie Augustów – etap IV.

Dyskusja

Radny Jerzy Dobkowski zapytał jakie drogi są ujęte w pozycji Przebudowa dróg w Gminie Augustów – etap IV.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy wyjaśnił, że na posiedzeniu wyjazdowym dokonano oględzin dróg gminnych, a następnie zgłoszono ok. 16 dróg gminnych do remontu. Te drogi oraz drogi zgłoszone na komisjach są do realizacji w latach 2011-2014 i wpisane w strategii jako etap IV. Wpisana kwota ok. 7 mln. zł. jest szacunkowa. Drogi te mogą być wykonane w większym lub mniejszym stopniu i wówczas jest możliwość wprowadzenia zmiany do tego zakresu. Wójt poinformował, że są to drogi w miejscowości Mikołajówek, Rutki Nowe – Rutki Stare, Rutki Stare-Biernatki, Biernatki kolonie – Wójtowskie Włóki, Rzepiski – Komaszówka, Kolnica ul. Podzielona, Grabowo kolonie – Ginie, Bór – Gabowe Grądy, Netta Druga – Nowiny Bargłowskie, drogi przez Mazurki, Pruska Wielka – do drogi powiatowej, Czarnucha – Góry, Osowy Grąd przez wieś, Netta Druga – Netta Pierwsza, Gliniski – Świderek, Żarnowo Drugie (przy kościele do drogi „Borowej”)

Radny Jerzy Dobkowski poinformował, że w pierwotnej wersji Strategii była zapisana droga powiatowa Mazurki – Topiłówka oraz droga w Mazurkach, a następnie zwrócił się z zapytaniem czy ten zapis figuruje obecnie w dokumencie pierwotnym czy w etapie IV, gdyż nie w każdym załączniku zmiany w Strategii były te drogi uwzględnione.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że ten dokument jest głównie potrzebny, aby móc ubiegać się o środki z funduszy unijnych. W 1999 roku zostały wpisane wszystkie drogi, które wynikały z zapotrzebowania mieszkańców i są realizowane. Jeśli będziemy realizować inne drogi to należy wpisać je do Strategii. Załącznik ciągle podlega zmianie i być może na pewnym etapie drogi, o których wspomniał Rady Jerzy Dobkowski nie zostały wzięte pod uwagę, lecz obecnie są wpisane.

Radny Jerzy Dobkowski stwierdził, że w tym dokumencie funkcje strategiczne nie mają znaczenia.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy zwrócił uwagę, że radni w danej kadencji ustalają drogi i Wójt jest zobowiązany aktualizować ten dokument.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że gdy był radnym w okresie 1998-2002 wówczas wnioskowana przez niego droga została ujęta, natomiast gdy zaprzestał pełnienia funkcji radnego ta droga została wykreślona.

Wojciech Dawidowicz – Sołtys wsi Kolnica zapytał dlaczego nie ma wpisanej do remontu drogi w Kolnicy do p. Wasilewskiego, droga została przygotowana do prac remontowych.

Ireneusz Maksimowski – Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że decyzją radnych było w tym roku wyasfaltowanie dróg zaległych z ubiegłego roku, oprócz drogi we wsi Mikołajówek, gdzie mieszkańcy wspólnie zaangażowali się w wykonanie podbudowy tej drogi. Radni głosowali nad wykonaniem asfaltu na tej drodze. W następnym roku jeśli fundusze pozwolą będą wykonywane na drogach asfalty.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady zwrócił uwagę na fakt, że mieszkańcy wsi Mikołajówek czekali kilkanaście lat na położenie asfaltu na drodze, natomiast w Kolnicy były robione inwestycje, niektóre drogi są asfaltowe.

Radna Elżbieta Brzezicka poinformowała, że na posiedzeniu wyjazdowym dokonano oględzin dróg gminnych, które są w złym stanie, niektóre drogi są nieprzejezdne. Na posiedzeniu ustalono porządek odnośnie wykonywanych dróg. Na kolejnym posiedzeniu wpłynął wniosek ze zmianami, które wcześniej Komisja Budżetowa nie widziała. Droga Konica ul. Podzielona prawdopodobnie została poddana remontowi, lecz w dalszym ciągu jest mało przejezdna. Droga ta została pominięta w nowym porządku dróg, również droga przez Osowy Grąd, Bór. Jeśli są małe fundusze, w ramach oszczędności może należy zastanowić się nad tym, aby nie wykonywać asfaltu na żadnej drodze i dzięki temu wszystkie drogi byłyby przejezdne.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że na posiedzeniu w Janówce proponował, aby przez pierwsze dwa lata wykonać podbudowę dróg, lecz propozycja ta nie została poparta. Zwrócił uwagę, że mieszkańcy wsi Mikołajówek długo czekali na położenie asfaltu i bardzo zaangażowali się w przygotowanie tej drogi do remontu.

Radna Elżbieta Brzezicka zwróciła uwagę, że w miejscowościach, w których radni po kilka lat pełnią funkcję radnego drogi są nieprzejezdne.

Radny Marek Mikołajczyk stwierdził, że drogi są w bardzo złym stanie. Poinformował, że radni w poprzednich kadencjach stosowali zasadę podziału po 1 km remontu dróg w większości wsi. Wyraził niezadowolenie, że na posiedzeniu do remontu ustalono tylko 3 drogi m.in. w Rutkach, a pozostałe drogi nie będą remontowane. Wszystkie drogi są w złym stanie i wszystkie powinne być przejezdne.

Radny Henryk Karczewski zwrócił uwagę, że w Rutkach w ubiegłych latach nie wykonano żadnych inwestycji, a drogi są ciągle w złym stanie.

Radny Marek Sujata poinformował, że w poprzednich kadencjach cierpliwie czekał na wykonanie drogi w Rutkach, gdyż było większe zapotrzebowanie na remont dróg w innych miejscowościach, lecz po ostatnich oględzinach dróg stwierdził, że droga w Rutkach również wymaga pilnej przebudowy.

Radny Jerzy Dobkowski poinformował, że po dokonaniu oględzin drogi Komisja Budżetowa na kolejnym posiedzeniu przygotowała propozycję dróg biorąc pod uwagę w pierwszej kolejności miejscowości, w których nie realizowano żadnych inwestycji. Uwzględniono drogi, po których jeździli radni na posiedzeniu wyjazdowym. Radni przyjęli wówczas proponowaną kolejność dróg. Radny wyraził niezadowolenie, że nastąpiła zmiana odnoście ustalonych dróg bez wcześniejszych ustaleń z Komisją Budżetową. Należy zgłaszać i dyskutować nad wnioskami na komisjach, w trakcie przygotowania projektu uchwały. Radny poinformował, że Komisja Budżetowa na tej sesji nie będzie opiniowała uchwał. Radny Marek Mikołajczyk stwierdził, że na wspólnym posiedzeniu komisja budżetowa nie uwzględniła odmiennego zdania radnych, że był narzucony jeden wariant, do którego należało się dostosować.

Ireneusz Maksimowski – Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że w propozycji Komisji Budżetowej odnośnie dróg do realizacji w 2011 roku były drogi: Rutki Nowe – Rutki Stare (obok p. Karczewskiego) – podbudowa 2,1 km, Rutki Stare – Biernatki – podbudowa 2,6 km oraz droga Mazurki – Topiłówka i drogi w Mazurkach ok. 1 km. Stwierdził, że w ciągu dwóch lat ze względu na niski budżet Gmina nie będzie w stanie wykonać tych dróg. Natomiast w dalszej kolejności, w kolejnych latach do realizacji są przewidziane pozostałe drogi gminne w tym Rzepiski – Komaszówka.

Radny Jerzy Dobkowski poinformował, że droga Mazurki – Topiłówka jest drogą powiatową realizowaną od 12 lat i została wpisana, aby poprawić projekt i mieć szanse na dofinansowanie. Radny uważał, że na posiedzeniu każdy miał prawo zabrać głos i wyrazić swoje zdanie. Wyraził niezadowolenie odnośnie sposobu pracy radnych i podejmowania decyzji w sprawie dróg bez konsultacji i dyskusji. Dodał, że na wspólnym posiedzeniu propozycja dróg została przegłosowana.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy zwrócił uwagę, że dyskusja odnośnie dróg nie dotyczy dwóch uchwał zmian w Strategii Rozwoju Gminy i zmian w Planie Rozwoju Lokalnego. Drogi do realizacji są zapisane w uchwale budżetowej. Ponadto Wójt poinformował, że Gmina będzie miała ograniczone możliwości uzyskania kredytów i nie na wszystkie inwestycje będą dostępne środki finansowe. Środki, które mamy obecnie w budżecie trzeba wykorzystać, aby wyremontować jak najwięcej niezbędnych dróg. Jeśli złożymy wnioski o dofinansowanie na drogę powiatową Mazurki – Topiłówka i jeszcze inne drogi to na przebudowę dróg gminnych może nie być środków finansowych. W następnym roku trzeba będzie wybrać, które drogi będą przeznaczone do realizacji. Na pewno nie będzie stać Gminę do podziału środków, tj. 1 mln. na drogę powiatową i 1 mln. na drogi gminne. Wójt stwierdził, że kolejność dróg w pierwotnie przegłosowanej propozycji daje gwarancję, że zostaną wykonane drogi Rutki Nowe – Rutki Stare podbudowa oraz Rutki Stare – Biernatki podbudowa. Pozostałe drogi nie będą remontowane, nie będzie położony asfalt, gdyż do 2014 roku prawdopodobnie może nie być środków na budowanie dróg.

Dodatkowych uwag i zapytań w tym temacie nie zgłoszono.

Po odbytej dyskusji Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, 0 głosów przeciwnych, 5 głosów wstrzymujących. Podjęto Uchwałę nr V/32/11 w sprawie wprowadzenia zmian w Strategii Rozwoju Gminy Augustów na lata 1999 – 2015 – stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Ad. 8.

Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że zmianą w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów jest dopisanie pozycji pn. Przebudowa dróg w Gminie Augustów – etap IV.

Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 10 radnych, 0 głosów przeciwnych, 5 głosów wstrzymujących. Podjęto Uchwałę nr V/33/11 w sprawie wprowadzenia zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Augustów – stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Ad. 9.

Podjęcie uchwały w sprawie nadania imienia i prawa posiadania sztandaru Gimnazjum w Janówce.

Wiesława Okrągła – Dyrektor Gimnazjum w Janówce odczytała wniosek wraz z uzasadnieniem skierowany do Rady Gminy o nadanie z dniem 1 września 2011 roku Gimnazjum w Janówce imienia Króla Zygmunta II Augusta oraz prawo posiadania sztandaru.

Radny Marian Rółkowski stwierdził, że nie ma potrzeby nadania imienia Gimnazjum w Janówce, gdyż wystarczy, że Szkoła Podstawowa w Janówce posiada imię i sztandar. Zespół Szkół w Białobrzegach posiada jedno imię i sztandar, być może w przyszłości w ramach oszczędności również w Janówce powstanie zespół szkół.

Wiesława Okrągła – Dyrektor Gimnazjum w Janówce wyjaśniła, że Gmina nie będzie obciążona kosztami związanymi z wykonaniem sztandaru, szkoła we własnym zakresie zrealizuje tą inicjatywę szukając sponsorów. Na dzień dzisiejszy nie ma decyzji odnośnie łączenia szkół. Jeśli taka decyzja zostanie podjęta wówczas szkoła podstawowa i gimnazjum jako oddzielne instytucje będą posiadały także oddzielne imiona patronów.

Radni nie zgłosili dodatkowych uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 9 radnych, 0 głosów przeciwnych, 6 głosów wstrzymujących. Podjęto Uchwałę nr V/34/11 w sprawie nadania imienia i prawa posiadania sztandaru Gimnazjum w Janówce – stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad. 10.

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w 2011 roku dla Powiatu Augustowskiego.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że podjęcie uchwały jest niezbędne, aby współfinansować z Powiatem inwestycję o nazwie: Przebudowa i rozbudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1219B Białobrzegi - Gliniski, od km 0+000 do km 3+800, dł. odcinka 3,800km” w wysokości połowy udziału własnego powiatu po przetargu, jednak nie więcej niż 1.187.500 zł. Niebawem urząd otrzyma ze starostwa kwotę otrzymaną po przetargu. Radni nie zgłosili uwag. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/35/11 w sprawie udzielenia pomocy finansowej w 2011 roku dla Powiatu Augustowskiego – stanowi załącznik nr 12 do protokołu.

Ad. 11.

Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa wsi Pruska Wielka.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady wyjaśnił, że sołtys wsi Pruska Wielka zrezygnował z pełnienia funkcji sołtysa, dlatego należy podjąć uchwałę w sprawie zarządzenia nowych wyborów w tym sołectwie. Radni nie zgłosili uwag. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/36/11 w sprawie zarządzenia wyborów sołtysa wsi Pruska Wielka – stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Ad. 12.

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z pomieszczeń gospodarczych w budynkach komunalnych Gminy Augustów i za odprowadzanie ścieków komunalnych oczyszczalni biologicznych Gminy Augustów.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że ostatnio tego typu uchwałę podjęto w 1999 roku i należy zrewaloryzować opłaty za ubiegłe lata. Ustala się miesięczny czynsz za korzystanie z pomieszczeń gospodarczych w budynkach komunalnych w wysokości 25 zł + VAT od każdego użytkowanego pomieszczenia. Ustala się opłatę za ścieki wprowadzane do komunalnych oczyszczalni biologicznych Gminy Augustów w wysokości 2,79 zł/m3 + VAT. Stawka ta wyrówna należności oczaszczalni ścieków w innych miejscowościach, zrekompensuje koszty poniesione na konserwację i obsługę przydomowej oczyszczalni ścieków. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych wszystkich obecnych na sali, 1 głos przeciwny i 1 głos wstrzymujący się. Podjęto Uchwałę nr V/37/11 w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z pomieszczeń gospodarczych w budynkach komunalnych Gminy Augustów i za odprowadzanie ścieków komunalnych oczyszczalni biologicznych Gminy Augustów – stanowi załącznik nr 14 do protokołu.

Ad. 13.

Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla spółki wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem niezaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że w uchwale budżetowej przewidziana jest dotacja dla spółki wodnej w wysokości 5.000 zł. W między czasie zmieniły się przepisy ustawy - Prawo wodne, w związku z tym również zmienia się podstawa prawna udzielenia dotacji w poprzedniej uchwale. Stąd zachodzi potrzeba zaktualizowania treści wcześniej podjętej uchwały. Radni nie zgłosili uwag. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych wszystkich obecnych na sali, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/38/11 w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla spółki wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem niezaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania – stanowi załącznik nr 15 do protokołu.

Ad. 14.

Podjęcie uchwały w sprawie wzniesienia pomnika upamiętniającego mieszkańców wsi Janówka zamordowanych w 1941 roku przez Niemców.

Zbigniew Buksiński - Wójt Gminy poinformował, że Rada Sołecka wsi Janówka wraz z mieszkańcami wyrazili wolę wzniesienia pomnika upamiętniającego mieszkańców wsi Janówka zamordowanych w 1941 roku przez Niemców. W tej sprawie wnioskował również dyrektor Szkoły Podstawowej w Janówce, Gimnazjum w Janówce oraz Biskup Romulad Kamiński. Koszt wyremontowania pomnika zostanie pokryty przez fundusz sołecki. Pomnik zostanie wzniesiony na terenie parafii rzymskokatolickiej w Janówce. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/39/11 w sprawie wzniesienia pomnika upamiętniającego mieszkańców wsi Janówka zamordowanych w 1941 roku przez Niemców – stanowi załącznik nr 16 do protokołu.

Ad. 15.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2011.

Małgorzata Zalewska – Skarbnik Gminy poinformowała, że zmiany wystąpiły w dochodach na 2011 rok. Zmniejszono planowane dochody budżetu o 6.381zł z tytułu dotacji na realizację projektu “Podniesienie wydajności urządzeń uzdatniających wodę na ujęciu Janówka i Grabowo” (rozdział 01010). Zwiększono planowane dochody budżetu o 180.507zł z tytułu części oświatowej subwencji (rozdział 75801). Zwiększono dochody o 45.050zł w rozdziale 85395 w związku z realizacją przez GOPS projektu “Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”. Program będzie finansowany w całości z dotacji. Zwiększono dochody o 51.175zł w rozdziale 85412 w związku z realizacją w Gimnazjum w Janówce projektu “Świetlice środowiskowe domy równych szans” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”. Dokonano przesunięcia między paragrafami w planie dochodów o 59.160zł w rozdziale 80195- dotyczy projektu Mały Archimedes. Zmiany wystąpiły również w planie wydatków na 2011 rok. Zwiększono plan wydatków bieżących w rozdziale 60016 o 62.000 zł na bieżące utrzymanie dróg. Zwiększono o 8.000zł wydatki w rozdziale 75412 na opracowanie dokumentacji na budowę remizy OSP w Rutkach. W dziale 801 – Oświata zwiększono planowane wydatki - 1.000zł - na remont dachu na budynku SP w Kolnicy; - 6.000zł – na zakup oleju opałowego; - 40.000zł – na budowę ogrodzenia boiska w Kolnicy; - 13.523zł – na modernizację boiska w Kolnicy; - 298.876zł – na termomodernizację budynku SP w Janówce. Zwiększono wydatki o 45.050zł w rozdziale 85395 w związku z realizacją przez GOPS projektu “Bądź liderem i animatorem w środowisku wiejskim” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”. Zwiększono wydatki o 51.175zł w rozdziale 85412 w związku z realizacją w Gimnazjum w Janówce projektu “Świetlice środowiskowe domy równych szans”. Zwiększono o 5.000 zł wydatki w rozdziale 90015 na wycenę lamp oświetlenia ulicznego. Zwiększono o 15.000 zł wydatki na budowę pomnika upamiętniającego mieszkańców wsi Janówka zamordowanych w 1941 roku przez Niemców (rozdział 92105). Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi: plan dochodów ogółem 20.873.771 zł, plan wydatków ogółem 24.159.283 zł. Radny Marian Rółkowski zwrócił uwagę, że w załączniku nr 3 wykaz zadań inwestycyjnych, pozycja nr 8 – plac zabaw w SP w Żarnowie podano źródło finansowania kredyty i pożyczki, lecz ta inwestycja będzie finansowana z funduszu sołeckiego. Małgorzata Zalewska – Skarbnik Gminy wyjaśniła, że jeśli nie mielibyśmy pieniędzy na tą inwestycję a uchwała zostałaby podjęta to musielibyśmy te pieniądze skądinąd pozyskać. Jeśli uchwała zostanie podjęta to mamy obowiązek zapewnienia środków na realizację zadania.

Radny Maciej Milanowski zauważył, że pomimo ponoszenia wysokich kosztów na szkolnictwo to wciąż w planowanych inwestycjach znajduje się wiele zdań dotyczących oświaty typu: place zabaw, termomodernizacja budynków, budowa boisk. Poinformował, że należy zastanowić się nad przyszłymi inwestycjami odnośnie szkolnictwa, oświaty.

Małgorzata Zalewska – Skarbnik Gminy wyjaśniła, że budowa placu zabaw w szkołach Żarnowie oraz modernizacja boiska w Kolnicy pochodzą ze środków funduszu sołeckiego. Wykonanie termomodernizacji Szkoły Podstawowej w Janówce jest potrzebne, ponieważ jest to największa szkoła w Gminie.

Radni nie zgłosili dodatkowych uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 14 radnych wszystkich  obecnych na sali. Za przyjęciem uchwały głosowało 8 radnych, 0 głosów przeciwnych i 6 głosów wstrzymujących. Podjęto Uchwałę nr V/40/11 w sprawie zmiany budżetu gminy na rok 2011 – stanowi załącznik nr 17 do protokołu.

Ad. 16.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych.

Radny Marek Mikołajczyk odczytał protokół kontroli Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych odnośnie wypłat wynagrodzeń wyrównawczych nauczycielom za 2010 rok. Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących nie było. Podjęto jednogłośnie Uchwałę nr V/41/11 w sprawie przyjęcia protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych – stanowi załącznik nr 18 do protokołu.

Ad. 17.

Zmiana składu osobowego Komisji Statutowej.

Radny Jerzy Dobkowski zgłosił swoją rezygnację z pełnienia funkcji członka Komisji Statutowej ze względu na występujące różnice w poglądach odnośnie pracy członków komisji.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie rezygnację Radnego Jerzego Dobkowskiego z pełnienia funkcji członka Komisji Statutowej. W głosowaniu brało udział 14 radnych. Za przyjęciem rezygnacji głosowało 5 radnych, 6 głosów przeciwnych i 3 głosy wstrzymujące się. Stanisław Kamiński – Radca Prawny zasugerował, aby Komisja Statutowa na pierwszym posiedzeniu, najlepiej w tym dniu wybrała przewodniczącego komisji, który narzuci dalszy tryb postępowania komisji.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady poinformował, że po sesji odbędzie się posiedzenie Komisji Statutowej, na której zostaną omówione sprawy organizacyjne dotyczące sposobu pracy Komisji.

Ad. 18.

Interpelacje radnych i sołtysów.

Interpelacji nie zgłoszono.

Ad. 19.

Wolne wnioski i zapytania.

Tadeusz Smoleński – Sołtys wsi Netta Pierwsza zapytał odnośnie sposobu postępowania w sprawie wykonania melioracji użytków rolnych z dofinansowaniem z budżetu państwa. Ponadto poinformował, że oświetlenie uliczne można byłoby wyłączyć. Również stwierdził, że dyrektor Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół mógłby pracować nie w biurze Zespołu lecz w domu.

Rafał Rybicki – Sołtys wsi Biernatki zgłosił, że po wsi biegają bezpańskie psy i psy które nie są pilnowane przez właścicieli, przez co stwarzają zagrożenie dla mieszkańców. Poinformował, że cech został rozesłany w tej sprawie lecz ten problem ciągle istnieje. Zapytał czy będą egzekwowane kary za wypuszczanie psów bez opieki.

Radny Marek Sujata zgłosił wniosek w sprawie naprawy nawierzchni drogi powiatowej w miejscowości Rutki oraz Posielanie, powstały znaczne wyrwy, które stwarzają niebezpieczeństwo na drodze.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady zgłosił, że droga powiatowa Janówka – Mikołajówek - Pruska Mała wymaga naprawy nawierzchni, utworzyły się wyrwy i nierówności na tej drodze.

Jerzy Galicki – Sołtys wsi Grabowo poinformował, że na drodze gminnej w miejscowości Grabowo powstały dziury, w związku z czym przejazd przez tą drogę jest utrudniony. Ponadto zapytał czy jest możliwość odbioru przez gminę odpadów wielkogabarytowych.

Wójt Gminy udzielił odpowiedzi na zgłoszone wnioski i zapytania:

- oświetlenie uliczne planujemy wyłączyć od 4 maja br. do końca września, bądź połowy października. Ponadto Wójt poinformował, że koszta utrzymania oświetlenia są coraz większe.

- poinformował, że wnioski o wykonanie melioracji użytków rolnych można składać do Urzędu Gminy, a następnie urząd przekaże wszystkie zebrane wnioski do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych.

- Zespół Obsługi Ekonomicznej Szkół jest jednostką niezbędną, która musi funkcjonować. Prowadzi sprawy ekonomiczne wszystkich szkół Gminy. Nie ma możliwości, aby Dyrektor Zespołu pracował w domu podczas gdy w biurze są zatrudnieni jeszcze inni pracownicy biura.

- Wójt poinformował, że właściciele mają obowiązek trzymania swoich psów na uwięzi. Jeśli biegają po wsi bezpańskie psy to proszę zgłaszać takie incydenty do urzędu gminy, gdyż mamy podpisaną umowę ze schroniskiem. W przypadku otrzymania zgłoszenia, że pies konkretnego właściciela biega po wsi bez opieki, urząd gminy będzie informował policję, wówczas dzielnicowy podejmie stosowną interwencję w tej sprawie poprzez ukaranie mandatem gospodarza.

- wnioski o naprawę nawierzchni dróg powiatowych kierowane pod adresem Powiatowego Zarządu Dróg zostaną tam przekazane,

- odnośnie dróg gminnych to pojedziemy na miejsce, sprawdzimy co należy zrobić,

- skontaktujemy się z Przedsiębiorstwem Necko w celu podjęcia współpracy odnośnie odbierania odpadów wielkogabarytowych. Zawiadomimy sołtysów o ustalonej z firmą Necko organizacji odbioru tychże odpadów.

Zdzisław Chmielewski – Przewodniczący Rady w związku ze zbliżającymi się obchodami Konstytucji 3 Maja wyznaczył osoby do pocztu sztandarowego Gminy Augustów w składzie: Radna Jolanta Jagłowska, Radna Elżbieta Brzezicka oraz Radny Jerzy Kasjanowicz. Ponadto ustalono skład pocztu sztandarowego: Radny Wiesław Harasim, Radny Kazimierz Pietruliński, Sołtys Marek Kozłowski, na uroczystość z okazji 15 rocznicy nadania imienia Armii Krajowej dla Szkoły Podstawowej w Janówce.

Ad. 20.

Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 22 lutego 2011 roku.

Radny Jerzy Dobkowski zwrócił się z prośbą o zamieszczanie do wglądu na stronę internetową urzędu protokółu z poprzedniej sesji.

Radny Wiesław Harasim poprosił o umieszczenie na stronie internetowej informacji dotyczącej terminu zebrania wiejskiego w sprawie wyboru sołtysa wsi Pruska Wielka.

Do protokołu dodatkowych uwag nie zgłoszono zatem Przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem protokołu nr IV/11 głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Ad. 21.

Zamknięcie obrad Rady Gminy.

Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął V sesję Rady Gminy Augustów.

Obrady zakończono o godz. 12:00.

Protokółowała:

Katarzyna Szczęsna

Przewodniczący Rady Gminy

mgr Zdzisław Chmielewski

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2011-05-13

Data modyfikacji: 2013-02-18

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2011-05-13