XXV_sesja_Protokol

PROTOKÓŁ Nr XXV/10
 
z obrad Rady Gminy Augustów, które odbyły się w dniu 15 lipca 2010 roku w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie.

 

Obrady rozpoczęto o godz.1015

 
Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy mgr inż. Zbigniew Polakowski.
 
Przewodniczący Rady powitał radnych, sołtysów, władze gminy, przedstawicieli jednostek podległych gminie, mecenasa, przedstawiciela spółki Optima Olecko – Pana Prezesa Janusza Nowaka.
 
Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 radnych (komplet- 15) a więc podejmowane uchwały będą prawomocne.
W obradach Rady Gminy uczestniczyło ogółem 48 osób.
Listy obecności stanowią załącznik Nr 1 do protokółu.
 
Radni nieobecni usprawiedliwieni:
1. Jerzy Frąckiewicz
 
Przewodniczący Rady odczytał  porządek obrad jak niżej:
 
Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad Rady Gminy, powitanie radnych , sołtysów, gości
   zaproszonych.
2. Rozpatrzenie wniosku OPTIMA Olecko w sprawie ceny wody dostarczanej odbiorcom przez tą spółkę.
3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od 7 czerwca 2010 roku do 15 lipca 2010 r.
4. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć o wieloletnim charakterze oraz określenia informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury.
5.  Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
6. Uchwalenie Planu Odnowy Miejscowości Białobrzegi, Janówka i Netta Pierwsza.
Zachodzi potrzeba ponownego uchwalenia Planów Odnowy Miejscowości by zostały one dostosowane do obowiązujących przepisów zawartych w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa.
7. Omówienie projektów uchwał tzw. intencyjnych w sprawie udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole w Janówce, Netcie i Białobrzegach, do celów sportowych i rekreacyjnych.
8. Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla Spółki Wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych , sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.
9. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na rok 2010.
10. Interpelacje radnych i sołtysów.
11. Wolne wnioski i zapytania.
12. Przyjęcie protokółu z XXIV sesji tj. z dnia 7 czerwca 2010 roku.
13. Zamknięcie obrad sesji.
 
Pkt. 1  został wyczerpany.
Ad. 2. Rozpatrzenie wniosku OPTIMA Olecko w sprawie ceny wody dostarczanej odbiorcom przez tą spółkę.
Prezes Spółki Optima Olecko - Pan Janusz Nowak przedstawił kalkulację ceny wody odbiorcom Gminy Augustów.
- została ustalona nowa taryfa na rok 2010-2011 w kwocie 1,86 zł netto za 1 m3, tj. 1,99 zł brutto za 1 m3, co wiąże się z podwyżką ceny wody dla odbiorców z terenu Gminy o 28 groszy, czyli 18%. Wzrost ceny wody obowiązywałby od 1 września 2010 roku do 31 sierpnia 2011. Podwyżka ceny wody jest związana ze zwiększonymi kosztami zakupu energii elektrycznej, z kosztami badań jakości wody, z kosztami eksploatacji dotycząca usuwania awarii urządzeń. Podwyżka wynosiłaby średnio 6 zł miesięcznie przypadająca na czteroosobową rodzinę, dla gospodarstwa zużywającego ok. 100 m3 wody ok. 30 zł miesięcznie.
T. Smoleński – woda w Netcie nie jest dobrej jakości jest zanieczyszczona kamieniem, zawiera dużo żelaza.
Następnie Pan sołtys zakomunikował, aby nie podnosić ceny wody.
M. Mikołajczyk – w Netcie linia wodociągowa wymaga częstej konserwacji, w wodzie znajduje się dużo osadu rdzy.
T. Smoleński – woda w Netcie ma dużo żelaza, osadu w postaci rdzy, może należy zastosować pewne środki chemiczne mające na celu zmiękczenie tej wody w wodociągu Netta.
J. Olszewski – prosiłbym, aby firma Optima zwróciła uwagę na stan hydrantów na terenie Gminy. Istnieje wiele hydrantów nieczynnych. Hydranty są po to, aby były w czasie akcji straży pożarnej sprawne, a nie są.
Z. Polakowski – podwyżek nie było przez ostatnie kilka lat, ta podwyżka jest znaczna. Czy podwyżkę, która została zaproponowana przez spółkę Optima Olecko można byłoby rozłożyć chociażby na dwa lata?
T. Smoleński – jaki obecnie jest bilans strat firmy? Czy Optima Olecko jest obecnie na wielkiej stracie finansowej?
Prezes J. Nowak – Sprawa dotycząca rozłożenia na raty planowanej podwyżki jest trudna. Ponieśliśmy już koszta, wydaliśmy pieniądze w kwocie 85 tys. zł i te środki powinniśmy otrzymać dzięki nowej taryfie, która zapewniałaby zwrot poniesionych przez Optimę wydatków. Jeśli chodzi o rozłożenie podwyżki ceny wody na raty to musielibyśmy zainwestować z własnych środków, akcjonariusze z pewnością nie będą chętni sponsorować w taryfę, są to dość duże pieniądze. Przez kilka lat nie podnosiliśmy ceny wody, ponieważ nie mieliśmy do tego prawa. Wynika to z rozporządzenia. Jeśli koszty zostały przez firmę poniesione wówczas występujemy o podwyżkę, a więc odzyskanie środków, które zostały poniesione. Każda awaria na linii wodociągowej wymaga nakładów finansowych, żadna awaria nie jest zaplanowana. Odpowiedni sprzęt musi być w 100% sprawny. Awarie są usuwane przez wykwalifikowanych pracowników. Aby utrzymywać stacje wodociągowe we właściwym stanie technicznym musimy mieć środki finansowe. Docierają do nas głosy, że jakość wody nie zawsze jest odpowiednia, jednak na wszystkich obiektach spełnia ona wymagania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie. Parametry jakości wody, w zakresie żelaza i manganu są bardzo rygorystyczne. Sanepid pobiera próby wody 2 razy w roku. W Netcie jakość wody jest dopuszczalna do spożycia, spełnia wszystkie parametry. W Netcie musimy wykonać jeszcze jedną czynność, należy wykonać wykop, zebrać żwir, który zanieczyszcza sieć wodociągową, lecz parametry wody są dopuszczalne. Jeśli chodzi o hydranty to co roku musimy dokonywać przeglądu, wynika to z ustawy i rozporządzenia, co roku składamy sprawozdanie. Nasza firma dokonuje naprawy, konserwacji czy wymiany hydrantów. Obecnie nie mamy możliwości ich konserwacji ze względu na podtopione tereny, jednak postaramy się w jak najszybszym czasie oczyścić sieć hydrantową. Na dzień dzisiejszy sieć hydrantową mamy w takim stopniu sprawną na ile od czasu przeglądu ktoś nie ingerował w funkcjonowanie tychże hydrantów.
T. Smoleński – gospodarze produkujący mleko muszą posiadać dokumentację odnośnie jakości wody, dawniej przed wystawieniem zaświadczenia woda była poddawana badaniom, obecnie tak nie jest, nie znamy jakości wody przeznaczonej do spożycia w gospodarstwie. W wyniku awarii bojlera osobiście przekonałem się, że woda w moim gospodarstwie jest zanieczyszczona kamieniem. Zatem należy zwracać uwagę na jakość wody. 
M. Mikołajczyk – wspomniał Pan, że hydranty są odkręcane i pobierana jest woda, czy ktoś został ukarany za ten incydent.
Prezes J. Nowak – pracuję w tym przedsiębiorstwie wiele lat i zdarzają się różne sytuacje, gdzie sami odbiorcy wody nielegalnie pobierają wodę z hydrantów. Jednak my nie jesteśmy instytucją, która ma prawo wymierzać kary finansowe, możemy jedynie złożyć wniosek na ręce np. Pana Wójta o interwencję w tego typu sprawach.
J. Olszewski – czy posiada Pan dane dotyczące ilości wody pomiędzy wypływającą z hydroforni a dostarczoną do odbiorców, po prostu ile wody ucieka.
Prezes J. Nowak - ok. 25% strat ponosi firma jeśli chodzi o różnicę w ilości wody, z czego 15% to straty technologiczne, występują rozbieżności w eksploatacji.
Z. Polakowski – co się stanie w sytuacji gdy Rada uchwali niższą cenę wody niż proponowana podwyżka.
Prezes J. Nowak – może wystąpić taka sytuacja, będzie to zgodne z prawem. W takim przypadku Rada będzie musiała dofinansować część kosztów. Negatywna Państwa decyzja w tej sprawie skutkuje mimo wszystko wprowadzeniem proponowanej przez nas ceny, chyba że występują zastrzeżenia z Państwa strony odnośnie poszczególnych pozycji kosztowych zawartych w ewidencji księgowej firmy.
Sołtys wsi Biernatki – Istnieje problem związany z niskim ciśnieniem wody, w przypadku gdy wystąpi pożar strażacy nie będą w stanie zagasić pożaru, gdyż nie ma wystarczającego ciśnienia wody.
Prezes J. Nowak – każda stacja wodociągowa ma określone parametry pracy, czyli ma ciśnienie dolne i górne. Przy ciśnieniu dolnym ok. 4 atmosfery, każdy odbiorca najdalszy i najwyżej położony powinien zaopatrzyć się w wodę, czyli to ciśnienie nie powinno przekraczać ok. 0,5 atmosfery, nowa norma mówi o 1 atmosferze i jest górne ciśnienie powiedzmy 5 atmosfer. Takie parametry my jako eksploatatorzy musimy utrzymywać. Takie są przepisy.
T. Smoleński – czy będą zamontowane agregaty prądotwórcze w hydroforniach, chociażby w Netcie?
Prezes J. Nowak – agregat jest jednym z elementów wyposażenia stacji, jednak jeśli chodzi o sfinansowanie montażu agregatów należałoby sięgnąć do przepisów finansowych, które mówią, że w poszczególne prace inwestuje właściciel majątku – wodociągu, my jako firma jesteśmy czasowym użytkownikiem instalacji. Koszty dotyczące zakupów urządzeń są bardzo duże, skąd miałyby pochodzić środki na realizację tego typu inwestycje. Zakład energetyczny stawia duże wymagania w zakresie instalacji agregatów, ponadto są to duże koszty.
Po wyczerpaniu dyskusji Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały odnośnie ceny wody. Uchwała Rady Gminy Augustów w sprawie ustalenia stawek opłat za wodę i eksploatację urządzeń wodociągowych na terenie Gminy Augustów nie została przyjęta. Przeciw było 8 głosów, natomiast 6 głosów było wstrzymujących.
Wójt Gminy – nie została zatwierdzona taryfa, ale też nie wystąpiła odmowa zatwierdzenia taryfy. Uchwała dotycząca odmowy zatwierdzenia taryfy może zostać podjęta w przypadku, gdy wniosek złożony przez firmę Optima w sprawie podwyżki ceny wody został sporządzony niezgodnie z prawem. Jeśli Rada nie podejmie uchwały o odmowie zatwierdzenia taryfy to nowa taryfa wody wejdzie w życie po 70 dniach od daty złożenia wniosku, czyli od 1 września 2010 roku.
Mecenas – Zgodnie z przepisami prawa Rada Gminy powinna zaopiniować wniosek. Jednak opinia Rady Gminy nie stanowi podstaw do rezygnacji z zastosowania zaproponowanej przez firmę Optima taryfy wody. Prawo jest niedoskonałe w tej kwestii. Zatem zaproponowana taryfa wody będzie obowiązywała po 70 dniach od daty złożenia wniosku przez Firmę Optima.
 
Ad.3. Informacja o międzysesyjnej działalności Wójta Gminy tj. w okresie od dnia 7 czerwca 2010 roku do dnia 15 lipca 2010 roku.
Wójt Gminy przedstawił informację o podjętych Zarządzeniach w w/w okresie oraz o realizacji uchwał z XXIV sesji Rady Gminy.
Do przedłożonej informacji nie zgłoszono uwag i stanowi ona załącznik nr 2 do protokółu.
Następnie Wójt poinformował obecnych o spisie rolnym, który rozpocznie się we wrześniu i będzie trwał do końca października br.
Poinformował także o możliwości składania wniosków do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wraz ze stosownym oświadczeniem rolników, których gospodarstwa znajdują się w okolicach rzeki i są podtopione. Wnioski należy składać w przypadku, gdy rolnik nie jest w stanie skosić łąk z powodu występowania podmokłych terenów.
Ponadto Wójt wspomniał o możliwości dofinansowania przydomowych oczyszczalni ścieków w gospodarstwach położonych w dolinie rzeki Rospuda.
Również przypomniał o możliwości wykorzystania funduszu sołeckiego, który ma na celu aktywizację działań mieszkańców z terenu całej Gminy. Na zebraniach wiejskich zainteresowane sołectwa będą miały możliwość zgłaszania swoich propozycji, na jakie cele, zadania własne gminy zostanie przeznaczona kwota z tegoż funduszu.
 
Ad.4. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć o wieloletnim charakterze oraz określenia informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury.
Skarbnik Gminy – w tym roku weszła w życie nowa ustawa o finansach publicznych, która zmienia przepisy we wcześniejszej ustawie, na podstawie której podjęto już uchwałę w tej sprawie. Jednak w wyniku zmiany nowej ustawy wcześniejsza uchwała jest nieaktualna, zatem należy podjąć nową uchwałę w powyższej sprawie.
Do przedłożonego projektu uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć o wieloletnim charakterze oraz określenia informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury nie zgłoszono uwag.
Wobec tego Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Uchwała Nr XXV/220/10 w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć o wieloletnim charakterze oraz określenia informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 3 do protokółu.
 
Ad. 5. Podjęcie uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Skarbnik Gminy omówiła procedurę prac nad przygotowaniem projektu budżetu Gminy.
Do przedłożonego projektu uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Uchwała Nr XXV/221/10 w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik Nr 4 do protokółu.
 
Ad.6. Uchwalenie Planu Odnowy Miejscowości Białobrzegi, Janówka i Netta Pierwsza.
Wójt Gminy – w Planach Odnowy Miejscowości należy dokonać niewielkich uzupełnień zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu prac przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
Następnie Wójt Gminy przedstawił niewielkie zmiany, które należy uwzględnić w Planach Odnowy Miejscowości Białobrzegi, Janówka i Netta Pierwsza.
Do przedłożonych projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia Planu Odnowy Miejscowości Białobrzegi, Janówka i Netta Pierwsza nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Odnowy Miejscowości Białobrzegi. Uchwała Nr XXV/222/10 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik nr 5 do protokółu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Odnowy Miejscowości Janówka. Uchwała Nr XXV/223/10 w powyższej sprawie została przyjęta 11 głosami i stanowi załącznik nr 6 do protokółu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia Planu Odnowy Miejscowości Netta Pierwsza. Uchwała Nr XXV/224/10 w powyższej sprawie została przyjęta 10 głosami przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 7 do protokółu.
 
Ad. 7. Omówienie projektów uchwał tzw. intencyjnych w sprawie udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole w Janówce, Netcie i Białobrzegach, do celów sportowych i rekreacyjnych.
Wójt Gminy – w ramach działania Programu Rozwój Obszarów Wiejskich 2007-2013 „Odnowa i rozwój wsi” złożyliśmy wniosek o dofinansowanie budowy boisk przy szkołach w Janówce, Netcie i Białobrzegach. Zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu prac przyznawania pomocy finansowej w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 musimy zapewnić ogólnodostępność boisk w zakresie możliwości korzystania z tychże boisk nie tylko przez uczniów szkół, ale również przez wszystkich mieszkańców Gminy. W związku z tym zachodzi konieczność podjęcia tzw. intencyjnych uchwał dotyczących udostępniania mieszkańcom korzystania z boisk sportowych.
Do przedłożonych projektów uchwał w sprawie udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole w Janówce, Netcie i Białobrzegach, do celów sportowych i rekreacyjnych uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Zespole Szkół im. gen. I. Prądzyńskiego w Białobrzegach do celów sportowych i rekreacyjnych. Uchwała Nr XXV/225/10 w powyższej sprawie została przyjęta 12 głosami i stanowi załącznik nr 8 do protokółu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej w Janówce do celów sportowych i rekreacyjnych. Uchwała Nr XXV/226/10 w powyższej sprawie została przyjęta 12 głosami i stanowi załącznik nr 9 do protokółu.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w udostępniania mieszkańcom korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole Podstawowej im. Sybiraków w Netcie do celów sportowych i rekreacyjnych. Uchwała Nr XXV/227/10 w powyższej sprawie została przyjęta 12 głosami i stanowi załącznik nr 10 do protokółu.
 
Ad. 8. Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla Spółki Wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.
Wójt Gminy – zmieniła się ustawa o finansach publicznych, zmieniły się terminy rozliczeń otrzymanych dotacji i w związku z tym wcześniej podjęta uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Spółki Wodnej jest nieważna z mocy prawa. Dlatego zachodzi konieczność podjęcia nowej uchwały w powyższej sprawie oraz jej opublikowania. Dopiero wówczas zostanie przyznana dotacja spółce wodnej w kwocie 5000 zł. Projekt uchwały dokładnie określa tryb postępowania o udzielenie dotacji oraz wzór wniosku o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji Spółce Wodnej, o przekazaniu dotacji a także sprawozdanie z wykorzystania pomocy finansowej udzielonej Spółce Wodnej.
Radni nie zgłosili uwag do przedmiotowego projektu uchwały.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla Spółki Wodnej działającej na terenie Gminy Augustów będącej podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania. Uchwała Nr XXV/228/10 w powyższej sprawie została przyjęta 12 głosami i stanowi załącznik nr 11 do protokółu.
 
Ad. 9. Wprowadzenie zmian w budżecie gminy na rok 2010.
Skarbnik Gminy omówiła proponowane zmiany w planie dochodów. Zwiększenie planowanych dochodów dotyczą wpływu do budżetu środków tytułem zwrotu nienależnie pobranego w 2005 roku świadczenia rodzinnego wraz z odsetkami w łącznej kwocie 673 zł.
Zwiększone planowane wydatki w kwocie 673 zł dotyczą środków na pomoc socjalną uczniom, tj. na stypendia.
Zmiany w planie wydatków dotyczą przesunięcia wydatków
- w dziale Oświata i wychowanie przenosi się środki na remont szkoły podstawowej w Janówce -8.000 zł;
- w dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się środki na:
- dotację celową dla Gminnego Ośrodka Kultury na prace dodatkowe niezbędne przy realizacji projektu „Zagospodarowanie przestrzeni publicznej przy Centrum Kultury w Żarnowie”. Projekt realizowany jest przy udziale środków z Unii Europejskiej w ramach działania „Odnowa i Rozwój wsi”. Środki te będą kosztami niekwalifikowanymi projektu – 18.400 zł.;
- nagrodę za osiągnięcia artystyczne – 400 zł.
- w dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększa się  środki na rozbudowę remizy OSP w Topiłówce o kwotę 20.400 zł.
W wyniku wprowadzonych zmian deficyt budżetu pozostał na tym samym poziomie w kwocie 2.984.836 zł.
Do proponowanych zmian w budżecie gminy na rok 2010 uwag nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Augustów na rok 2010. Uchwała Nr XXV/229/10 w powyższej sprawie została przyjęta 12 głosami i stanowi załącznik nr 12 do protokółu.
 
Ad.10. Interpelacje radnych i sołtysów
Interpelacji nie zgłoszono.
 
Ad. 11. Wolne wnioski i zapytania.
1. Sołtys wsi Bór Pan Waldemar Piźlecki zaproponował umieszczenie białej tablicy we wsi Bór.
2. Sołtys wsi Netta Pierwsza Pan Tadeusz Smoleński miał uwagi odnośnie projektu zabudowy terenu wokół GOK, ponadto stwierdził, że stan drogi w Netcie przede wszystkim w dwóch miejscach nie jest dobry.
3. Sołtys wsi Rutki Stare Pan Izydor Kamiński mówił, że jakość asfaltu na drodze w kierunku od Janówki do Rutek jest zła. Również zakomunikował, że jest zalany przepust jadąc z Janówki do Rutek, zalane są także łąki.
4. Radny Pan Marek Mikołajczyk poruszył kwestię bezpańskich psów zagrażających bezpieczeństwo mieszkańców.
 
Wójt udzielił odpowiedzi i wyjaśnień na zgłoszone wnioski:
 
– odnośnie bezpańskich psów to mamy podpisaną umowę z odpowiednią firmą, która umieszcza psy z terenu naszej Gminy do schroniska. Trzeba zatem zgłaszać do urzędu gminy wszystkie bezpańskie psy stwarzające zagrożenie dla mieszkańców.
- jeśli chodzi o jakość drogi od Janówki do Rutek to jest to droga powiatowa, zostanie zgłoszony wniosek do Powiatowego Zarządu Dróg z prośbą o sprawdzenie stanu tejże drogi.
- odnośnie sceny na terenie GOKu to jest to letnia scena, została ona w taki a nie inny sposób zaprojektowana przez projektanta i tak musi pozostać, gdyż w chwili obecnej nie mamy środków finansowych przeznaczonych na dokonanie poprawek tej sceny.
- w tym roku będziemy realizować inwestycję oświetlenia ulicznego. Zostanie wymienione sterowanie oświetlenia, natomiast nie przewidujemy na dzień dzisiejszy wymiany lamp, gdyż jest to duży koszt.
 
Ad. 12. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji tj. z dnia 7 czerwca 2010 roku.
Do w/w protokółu uwag nie zgłoszono. Protokół Nr XXIV/10 został przyjęty 14 głosami czyli wszystkich radnych obecnych na sali.  
W tym punkcie T. Tomaszewski – Kierownik GOPS omówił akcję podjętą przez Gminę na rzecz pomocy osobom dotkniętym klęską powodziową.
 
B. Danilczyk – Dyrektor GOK poinformowała obecnych o zbliżającym się IV Festynie Gminnym, który odbędzie się 18 lipca br. na terenie Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie Drugim. Następnie przedstawiła szczegółowy program dotyczący wspomnianego festynu. 
 
Ad. 13. Zamknięcie obrad Rady Gminy. 
Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący Rady zamknął XXV sesję Rady Gminy Augustów.
Obrady zakończono o godz. 12 30.
 
 

Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Zbigniew Polakowski

 
Protokółowała:                                                      
 
Katarzyna Szczęsna                                                
 
 
 
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2010-10-15

Data modyfikacji: 2010-10-15

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2010-10-15