20220427-ARP

Augustów, dnia 27 kwietnia 2022 r.

OSW.6220.6.2022

 

OBWIESZCZENIE
WÓJTA GMINY AUGUSTÓW

o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji
o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą:

„Rozbudowa drogi gminnej w miejscowości Netta Druga, gmina Augustów”

oraz wystąpieniu do organów opiniujących

Zgodnie z art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735, zwanej dalej: „KPA”) mając na uwadze art. 73 ust. 1 i art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 31 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2021 r. poz. 2373 zwanej dalej: „ustawą OOŚ”),

zawiadamiam

że na wniosek Gminy Augustów z siedzibą w Augustowie, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów w dniu 21 kwietnia 2022 r., zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą.: „Rozbudowa drogi gminnej w miejscowości Netta Druga, gmina Augustów”. Informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania do czynnego udziału w każdym jego stadium. Z dokumentacją sprawy można zapoznać się w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, 16-300 Augustów, w pokoju nr 29, w godzinach urzędowania.

Zgodnie z § 3 ust.l pkt 62 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), planowane przedsięwzięcie zostało zaliczone do przedsięwzięć mogących potencjalnie zpacząco oddziaływać na środowisko, dla których można wymagać przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i sporządzenia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt. 4 ustawy OOŚ organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Wójt Gminy Augustów. Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 4 ustawy OOŚ Wójt Gminy Augustów wystąpił o wydanie opinii w sprawie potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku,

Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie oraz do Dyrektora Zarządu Zlewni w Augustowie.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ustawy OOŚ „stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1. Przez obszar ten rozumie się:

  • przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
  • działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
  • działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.”

Zgodnie z art. 74 ust. 3 ustawy OOŚ jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 KPA. Zgodnie zaś art. 49 KPA zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Zastępca Wójta

Zdzisław Chmielewski


Klauzula informacyjna
ŚRODOWISKOWE UWARUNKOWANIA

W związku z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: RODO, przekazujemy następujące informacje:

1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Augustów

2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować

się pod adresem email: iod.r.andrzeiewski@szkoleniaprawnicze.com.pl:

andlrafal@o2.pl. tel. 504 976 690.

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach:

a) przyjmowania i rozpatrywania wniosków i wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, a ich przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

b) realizacji potrzeb administracji wewnętrznej, utrzymania infrastruktury IT, statystyki, raportowania itp. - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO.

4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

a) podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,

b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów świadczą usługi na rzecz Administratora.

5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3 oraz zgodnie z terminami archiwizacji określonymi przez ustawy kompetencyjne lub ustawę z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w tym rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

6. Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora (z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów prawa):

a) dostępu do danych osobowych,

b) prawo do ich sprostowania,

c) usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, wówczas Administrator przestanie je przetwarzać, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub podstawy do ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń,

e) prawo do przenoszenia danych.

7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

8. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa jest obligatoryjne, niezbędne do rozpatrzenia wniosku.

9. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji m iędzy narodowej.

10. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2022-04-27

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2022-04-27

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2022-04-27