20130724-20130926
INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI WÓJTA GMINY
w okresie od dnia 24 lipca 2013 r. do dnia 26 września 2013 r. oraz z realizacji uchwał z XX sesji Rady Gminy Augustów z dn. 24 lipca 2013 r.
W minionym okresie wydano ogółem 15 Zarządzeń Wójta Gminy z tego 13 Zarządzeń Wójta jako organu i 2 Zarządzeń Wójta jako kierownika jednostki.
Zarządzenia Wójta jako organu dotyczyły następujących spraw:
1. Zarządzeniem z dnia 25 lipca 2013 r. powołano Komisję do przeprowadzania kontroli księgozbioru w Bibliotece Publicznej Gminy Augustów w Żarnowie.
2. Zarządzeniem z dnia 25 lipca 2013 r. ustalono termin składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników.
3. Zarządzeniem z dnia 26 lipca 2013 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów.
4. Zarządzeniem z dnia 31 lipca 2013 r. przekazano majątek i dokumentację Zespołu Szkół w Białobrzegach Pani Katarzynie Korąkiewicz.
5. Zarządzeniem z dnia 31 lipca 2013r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. W związku z pismem Wojewody Podlaskiego w dziale Pomoc Społeczna – zwiększono dotację celową na realizację własnych zadań bieżących gmin o kwotę 40.945 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie realizacji programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” oraz w rozdziale Zasiłki pomoc w naturze oraz składniki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę 12.667 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa. Zwiększono środki w kwocie 6.200 zł na zakup materiałów w tym paliwa do jednostek OSP. Przeniesiono środki w kwocie 51.600 zł na remonty szkół, w tym: w SP w Janówce – 27.000 zł, SP w Netcie – 7.000 zł, SP w Kolnicy – 14.600 zł oraz w SP Jabłońskie – 3.000 zł. Przeniesiono środki w kwocie 3.591 zł na wynagrodzenie osób zarządzających projektem „Równe szanse edukacyjne dla wszystkich”
6. Zarządzeniem z dnia 1 sierpnia 2013 r. przyjęto informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2013r. oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.
7. Zarządzeniem z dnia 20 sierpnia 2013 r. powierzono stanowisko Dyrektora Szkoły Pani Ewie Janinie Czerobka (na okres od 01.09.2013r. do 31.08.2018r.).
8. Zarządzeniem z dnia 20 sierpnia 2013 r. powierzono stanowisko Dyrektora Szkoły Pani Katarzynie Korąkiewicz (na okres od 01.09.2013r. do 31.08.2018r.). Z dniem 1 września 2013r. Pani Alicja Geniusz przeszła na emeryturę.
9. Zarządzeniem z dnia 22 sierpnia 2013r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 797 zł przeznaczono na wydatki w dziale – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego z przeznaczeniem na zakup materiałów do remontu świetlicy wiejskiej we wsi Bór. Dokonano przeniesienia wydatków bieżących między paragrafami na kwotę 17.175 zł, z czego 1.500 zł na opłaty pocztowe i zakup materiałów biurowych niezbędnych do realizacji procedury „niebieskie karty”. Zwiększono środki o 2.000 zł na usługi psychoterapeutyczne dotyczące wsparcia rodzin zagrożonych kryzysem. Zwiększono środki w kwocie 1.043 zł na zakup serwera. Zwiększono środki w kwocie 4.000 zł na usługi serwisowe, delegacje i ryczałty samochodowe pracowników socjalnych oraz odpis na ZFŚS , dotyczący nowego pracownika socjalnego. Zwiększono środki w kwocie 8.632 zł na opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne oraz fundusz pracy pracowników realizujących projekt POKL.
10. Zarządzeniem z dnia 30 sierpnia 2013r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 9.200 zł przeznaczono na wydatki w dziale – Rolnictwo i łowiectwo, w rozdziale - Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi z przeznaczeniem na opłatę za zajęcie pasa drogi powiatowej przez kanalizację gminną oraz kwotę 5.000 zł przeznacza się na wydatki w dziale – Gospodarka mieszkaniowa, rozdział – Gospodarka gruntami i nieruchomościami z przeznaczeniem na remont lokalu stanowiącego własność gminy w Kolnicy BSD. Dokonano przeniesienia środków w kwocie 2.000 zł na badania techniczne pojazdów. Kwotę 17.200 zł przeznacza się na transport i materiały związane z remontem chodników w SP Kolnica (6.400 zł), remont klas w SP w Netcie (7.700 zł), zakup artykułów oświetleniowych do SP w Rutkach (600 zł), zakup nieczystości w SP w Janówce (2.500 zł). Przeniesiono również środki w kwocie 1.000 zł na wywóz nieczystości w Gimnazjum w Janówce.
11. Zarządzeniem z dnia 5 września 2013r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013 w zakresie dotacji przekazywanych z budżetu państwa. W związku z pismem Wojewody Podlaskiego w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza – zwiększono dotację celową na realizację własnych zadań bieżących gmin z zakresu edukacyjnej opieki wychowawczej finansowanych w całości przez budżet państwa w ramach programów rządowych. Na pomoc materialną dla uczniów zwiększono o kwotę 23.467 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013r. „Wyprawka Szkolna”. Dokonano przeniesienia wydatków o kwotę 11.500 zł dotyczących remontu schodów przed budynkiem SP w Kolnicy (4.500 zł) oraz wymiany rynien w budynku SP w Białobrzegach (7.000 zł).
12. Zarządzeniem z dnia 10 września 2013r. dokonano podziału środków specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze.
13. Zarządzeniem z dnia 19 września 2013r. dokonano zmian planów finansowych jednostek budżetowych. Zmiany wprowadzono zgodnie z pismem dyrektora Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów.
14. Zarządzeniem z dnia 19 września 2013 r. przygotowano projekty uchwał na obrady dzisiejszej sesji.
Zarządzenia Wójta jako kierownika dotyczyły następujących spraw:
1. Zarządzenie z dnia 5 sierpnia 2013 roku w sprawie powołania Komisji do odbioru końcowego i przekazania do użytku kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Topiłówka, Jabłońskie Gmina Augustów .
2. Zarządzenie z dnia 2 września 2013r. w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej do Urzędu Gminy.
Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 24 lipca 2013 roku.
1. Uchwałę Nr XX/174/2013 w sprawie opłat za świadczenia wykraczające poza realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w punktach i zespołach wychowania przedszkolnego w Gminie Augustów została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 3101 i jest realizowana zgodnie z przyjętymi zapisami.
2. Uchwała Nr XX/175/2013 w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2013 została przekazana do RIO i została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 3123, a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.
3. Uchwała Nr XX/176/2013 w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2013-2019 jest realizowana według założeń.
3. Uchwała Nr XX/177/2013 w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Augustów została przekazana do Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu, Wojewodzie Podlaskiemu oraz skarżącemu.
W niniejszym terminie Wójt Gminy uczestniczył:
- w zebraniach wiejskich w : Rutkach, Świderku, Żarnowie, Netcie Folwark, Mikołajówku, Jabłońskich Mazurkach i Biernatkach.
- w dniu 6 września 2013r. podpisany został List intencyjny wraz z Miastem Augustów, Gminą Nowinka, Gminą Płaska na wspólną realizację projektu Pt. „Augustowski obszar funkcjonalny”. Celem Projektu jest poprawa możliwości rozwoju Miasta Augustów i obszarów przyległych poprzez wzmocnienie powiązań miasta z terenami je otaczającymi i przygotowanie do prowadzenia wspólnej dla całego lokalnego obszaru funkcjonalnego polityki rozwoju.
- złożony został wniosek do Wojewody Podlaskiego na zadanie „Przebudowa ciągu drogowego Wójtowskie – Wółki – Rutki Stare – Grabowo Kolonie” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II na 2014r.
- 20-21 września 2013r. w wizycie w Gminie Dębica wraz z Burmistrzem Augustowa.
- Zakończona została inwestycja pt. „ Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Augustów (400 szt.) oraz „Budowa kanalizacji sanitarnej Topiłówka – Jabłońskie”.
Wójt Gminy Augustów
Zbigniew Buksiński
dn. 26 września 2013 r.
Metryka strony