20150227-20150326

INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ  DZIAŁALNOŚCI

WÓJTA GMINY

w okresie od dnia 27 lutego 2015 r. do dnia 26 marca 2015 r.

oraz z realizacji uchwał z V sesji Rady Gminy Augustów z dn.

 27 lutego 2015 r.

 

W minionym okresie wydano ogółem 8 Zarządzeń Wójta Gminy, z tego 7 Zarządzeń Wójta jako organu i 1 Zarządzenie Wójta jako kierownika jednostki.

 

1.  Zarządzeniem z dnia 27 lutego 2015 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2015 w zakresie dotacji przekazywanych z budżetu państwa. Zmniejszono dotację celową o kwotę 2.500 zł na realizację własnych zadań bieżących w dziale pomoc społeczna.

Ponadto dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę 133.160 zł. W dziale 801 – Oświata i wychowanie - rozdziale 80101 – szkoły podstawowe przeniesiono wydatki w kwocie 22.000zł z przeznaczeniem na remont sali gimnastycznej przy Zespole Szkół w Białobrzegach do łącznej kwoty 190.000zł.

Poza tym przeniesiono wydatki w kwocie 10.000zł z przeznaczeniem na zakup materiałów do remontu toalet w planie finansowym Szkoły Podstawowej w Żarnowie.

W związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej  wprowadzonej  Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2014r. przenosi się wydatki do nowych rozdziałów klasyfikacji: 80149 – Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego w łącznej kwocie 7.729zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz rozdziału 80150 – Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci  i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych w łącznej kwocie 109.362zł z przeznaczeniem na dodatki mieszkaniowe i wiejskie, wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.

W dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska,  przeniesiono kwotę 4.000zł na opracowanie  raportu z monitorowania efektów ekologicznych w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych.

2. Zarządzeniem z dnia 2 marca 2015 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów podjętych na V sesji Rady Gminy.

3. Zarządzeniem z dnia 2 marca 2015 r. wprowadzono regulamin określający zasady udzielania pomocy mieszkańcom Gminy Augustów w usuwaniu (demontaż, transport, utylizacja) z obiektów budowlanych wyrobów zawierających azbest, znajdujących się na terenie gminy Augustów.

4. Zarządzeniem z dnia 9 marca 2015 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2015. Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę 280 zł w dziale pomoc społeczna na wypłatę odsetek dotyczących przyznanego zasiłku dla opiekuna. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 4.520 zł przeznaczono na opracowanie aktualizacji inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest dotyczącą osób fizycznych i prawnych na terenie Gminy Augustów.

5. Zarządzeniem z dnia 12 marca 2015 r. przedstawiono sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2014 rok.

6. Zarządzeniem z dnia 12 marca 2015 roku ustalono wytyczne dotyczące organizacji pracy szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Augustów w roku szkolnym 2015/2016.

7. Zarządzeniem z dnia 19 marca 2015 r. przygotowano projekty uchwał wniesione pod obrady dzisiejszej sesji Rady Gminy.

 

Zarządzenie Wójta jako kierownika jednostki wydano w następującej  sprawie:

1. Zarządzeniem z dnia 2 marca 2015 r. dokonano zmian w Regulaminie Pracy Urzędu Gminy Augustów.

 

 

Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji

w dniu 22 stycznia 2015 roku.

 

1. Uchwałę Nr V/23/2015 zmieniającą uchwałę Nr XIV/116/08 Rady Gminy Augustów z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie oraz Uchwałę Nr V/24/2015 w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym, które ostatnie stałe miejsce zameldowania posiadały na terenie gminy Augustów przekazano do publikacji w Dz. Urz. Woj. Podl. w dniu 5 marca 2015 r.

2. Uchwałę Nr V/25/2015 w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz szkół podstawowych i gimnazjalnych dla których Gmina Augustów jest organem prowadzącym, przekazano dyrektorom szkół w celu jej realizacji. Poza tym niniejszą uchwałę oraz Uchwałę Nr V/26/2015 w sprawie poboru podatków od osób fizycznych, wyznaczenia inkasentów oraz zasad wynagradzania za inkaso na terenie sołectw przekazano do publikacji w Dz. Urz. Woj. Podl. w dniu 5 marca 2015 r.

3. Uchwała Nr V/27/2015 w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Augustów w 2015 roku jest realizowana według uchwalonych zapisów.

4. Uchwałę Nr V/28/2015 w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków przekazano do firmy Optima Olecko w celu jej realizacji.

5. Uchwałę Nr V/29/2015 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty oraz Uchwałę Nr V/30/2015 w sprawie zmiany uchwały nr XV/146/2012 Rady Gminy Augustów z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przekazano do publikacji w Dz. Urz. Woj. Podl. w dniu 5 marca 2015 r.

6. Uchwałę Nr V/31/2015 w sprawie rozpatrzenia skargi Lecha Milewskiego na działalność Wójta Gminy przekazano do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz skarżącemu Panu Lechowi Milewskiemu. Natomiast Uchwałę Nr V/32/2015 w sprawie przyjęcia  zmian w Statucie Związku Komunalnego Biebrza przesłano do wiadomości  do Związku Komunalnego Biebrza.

7. Uchwała Nr V/34/2015 w sprawie zmiany budżetu Gminy Augustów na rok 2014 została przekazana do publikacji w Dz. Urz. Woj. Podl., w dniu 5 marca 2015 r. a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.

 

Ponadto w okresie międzysesyjnym:

- złożono wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie w 100% na kwotę 34.425 zł na realizację zadania polegającego na odbiorze i utylizacji azbestu z obiektów budowlanych obejmujących 25 domów znajdujących się na terenie Gminy Augustów.  

- również został złożony wniosek do Ministerstwa Sportu na dofinansowanie zadania pod nazwą „Modernizacja Infrastruktury sportowej Zespołu Szkół w Białobrzegach -  remont sali gimnastycznej i budowa magazynku sportowego”. Całość zadania wynosi 380 tys. zł., kwota dofinansowania wynosi 190 tys. zł. czyli  50% całkowitych kosztów zadania.

- został złożony wniosek do Lokalnej Grupy Rybackiej na kwotę 5.000 zł (jest to maksymalna kwota, którą można uzyskać) na festyn rodzinny połączony z „Białą Niedzielą” obejmującą konsultacje lekarskie oraz badania profilaktyczne.

- podpisano porozumienie ze Stowarzyszeniem Miasta w Internecie na realizację Programu Latarnicy Polski Cyfrowej w ramach, którego w każdej gminie w Polsce zostanie przeszkolona 1 osoba w zakresie technik informatycznych, osoba ta będzie szkolić seniorów w zakresie obsługi internetu. Porozumienie to nie wymaga wkładu własnego środków z budżetu gminy.

- do Urzędu Gminy wpłynęło 524 wnioski (w II półroczu 2014 r. - 415 wniosków) o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na łączną kwotę 519.128,53 zł.

 

                                                                                Wójt Gminy Augustów

                                                                                    Zbigniew Buksiński

dn. 26 marca 2015 r.     

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2015-11-20

Data modyfikacji: 2015-11-20

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2015-11-20