Zarządzenie nr 29/07 Wójta Gminy Augustów z dnia 20 marca 2007 roku

 

Zarządzenie Nr 29 /07

Wójta Gminy Augustów

z dnia 20 marca 2007r.

w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów



Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr142 poz. 1591, z 2002 r. nr 23 poz. 220, nr 62 poz. 558, nr 113 poz.

984) i § 9 Statutu Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się nowy regulamin organizacyjny Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 lutego 2007 r.










Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 29 /07

Wójta Gminy Augustów z dnia 20 marca 2007 r.



Regulamin Organizacyjny

Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów


Postanowienia ogólne


§ 1

Zespół Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy Augustów zwany dalej " Zespołem " wykonuje zadania :

     1. własne gminy wynikające z ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ;

     2. wynikające z innych ustaw szczegółowych ;

     3. statutu ZOES Gminy Augustów:

     4. inne zadania o charakterze oświatowym zlecone przez Gminę Augustów.


Organizacja wewnętrzna

§ 2

Do podstawowych zadań Zespołu należy :

     1. nadzorowanie i kontrola działalności szkół podstawowych i oddziałów przedszkolnych w zakresie finansowo- administracyjnym .

     2. podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do poprawy higieny pomieszczeń i warunków bezpieczeństwa pracy i nauki .

     3. Sporządzanie zbiorczego planu remontów szkół .

     4. Zapewnienie dostępności sieci szkolnej , transportu i opieki w czasie dowożenia .

     5. Analiza planów finansowych i sprawozdawczości szkół oraz sporządzanie planów i sprawozdawczości zbiorczych .

     6. Sporządzanie okresowych informacji wraz z wnioskami w zakresie funkcjonowania placówek i realizacji ich planów finansowych.

     7. Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem rachunkowości i gospodarki finansowej szkół.

§ 3

1. Pracą Zespołu kieruje Dyrektor .

2. Do zadań Dyrektora należy :

          a. kierowanie działalnością zespołu jako jednostki budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi Rady , Zarządu i Wójta Gminy .

          b. nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań i załatwieniem spraw przez podległych pracowników .

          c. opiniowanie wniosków pod względem finansowym dotyczących arkuszy organizacyjnych.

          d. nadzorowanie opracowywanych zbiorczych projektów planów , analiz ekonomicznych , informacji i sprawozdań z zakresu działania zespołu .

          e. zapewnienie obsługi ekonomiczno- administracyjnej i finansowo-księgowej szkół publicznych z terenu Gminy Augustów.

          f. nadzorowanie i organizowanie dowozu dzieci do szkół .

2. Czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu i przestrzeganiem dyscypliny budżetowej .

3. Dyrektor uprawniony jest do :

               - zatrudniania pracowników w zespole w ramach ustalonego limitu ;

               - kontroli i nadzoru nad realizacją całokształtu zadań tego zespołu ;

               - przydziału czynności pracownikom zespołu .

               - wnioskowania w sprawie nagród i dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dyrektorom szkół ;

               -wnioskowania o przyznanie dodatkowych środków z budżetu gminy na tworzenie w szkołach korzystniejszych warunków organizacyjnych .

4. Dyrektor zespołu odpowiada w szczególności za :

               - prawidłową gospodarkę majątkiem i gospodarkę finansową zespołu .

               -prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań zespołu .

               - zgodne z ustawą o zamówieniach publicznych dokonywanie zakupów , dostaw i przeprowadzanie robót budowlanych .

§ 4

W zespole tworzy się następujące stanowiska pracy :

     1. głównego księgowego zespołu .

     2. d/s. ekonomicznych .

     3. d/s kadrowo-finansowych,

     4. d/s technicznych i bhp .

Ponadto w uzgodnieniu z Wójtem Gminy Augustów w Zespole mogą być tworzone okresowo inne stanowiska pracy do obsługi dodatkowych zadań wynikających z realizowanych w Gminie programów oświatowych.

§ 5

Do wspólnych zadań zespołu należy :

     1. Posiadanie i znajomość przepisów prawnych dotyczących oświaty i ich bieżąca aktualizacja

     2. Inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych zapewniających właściwą i terminową realizację zadań .

     3. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej

     4.Usprawnianie organizacji , metod i form pracy komórek organizacyjnych .

     5. Organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w zakresie ochrony tajemnicy państwowej i służbowej .

     6. Współpraca z placówkami oświatowymi działającymi na terenie Gminy Augustów w realizacji zadań oświatowych .

     7. Przygotowywanie okresowych analiz i informacji i sprawozdań .

§ 6

Obowiązki głównego księgowego zespołu określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 02.05.1991 r. Dz. U. Nr 40 , poz. 174 . Z postanowień tego Rozporządzenia

oraz ustaleń wewnętrznych wynika , że główny księgowy :

     1. Podlega służbowo Dyrektorowi zespołu :

     2 Prowadzi rachunkowość zespołu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami .

          a/ zapewnia przede wszystkim prawidłowy obieg dokumentów oraz ich sporządzanie , przyjmowanie , archiwizowanie i kontrolę zabezpieczając :

               - właściwy przebieg operacji gospodarczych szkół ;

               - ochronę mienia będącego w zarządzie zespołu ;

               -sporządza kalkulację wynikowych kosztów wykonanych zadań oraz sprawozdawczość finansową.

          b/ zapewnienie bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów zadań i sprawozdawczości w sposób

          umożliwiający :

               - terminowe przekazanie rzetelnych informacji ekonomicznych ;

               - ochronę mienia będącego w zarządzie jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie

               -prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych .

          c/ nadzoruje całokształt prac z zakresu rachunkowości , wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące się

          samodzielnie .

     3. Prowadzi gospodarkę finansową jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami polegającymi na :

          a/ dysponowaniu środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu , gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi

          będącymi w dyspozycji jednostki .

          b/ zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę .

          c/ przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych .

          d/ zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań .

     4. Analizowaniu wykorzystania przydzielonych środków z budżetu gminy lub środków poza budżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki .

     5. Dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej :

          a/ wstępnej , bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków

          b/ wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych jednostek oraz ich zmian

          c/ następnej kontroli operacji gospodarczych jednostek stanowiących przedmiot księgowań

     6. Kieruje pracą podległych pracowników .

     7. Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora zespołu , dotyczące prowadzenia rachunkowości a w szczególności zakładowego

     planu kont , obiegu dokumentów , zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji .

     8. Opracowuje zbiorcze sprawozdania finansowe z wykonania budżetu i ich analiz

§ 7

Do zadań stanowiska d/s ekonomicznych należy :

     1. Sporządzanie na bieżąco list płac dla pracowników jednostek oświatowych wymienionych w statucie / listy płac , zasiłki rodzinne , macierzyńskie , opiekuńcze

     zgodnie z otrzymanymi angażami oraz dokumentami stwierdzającymi ich wypłatę .

     2. Dokonywanie wszelkich potrąceń z list płac zgodnie z obowiązującymi instrukcjami oraz za zgodą pracownika oraz bieżące prowadzenie kart wynagrodzeń .

     3. Kompletowanie dokumentacji zasiłków rodzinnych i ich bieżąca aktualizacja .

     4. Kompletowanie dokumentacji oraz rozliczanie zasiłków chorobowych , macierzyńskich , wychowawczych i innych oraz prowadzenie ewidencji i

     sprawozdawczości .

     5. Sporządzanie zbiorowych zestawień przygotowujących do wypłaty wg rozdziałów i przekazanie ich głównej księgowej .

     6. Prowadzenie analityki płac na poszczególne szkoły i kwartalne ich uzgadnianie z główną księgową i dyrektorami szkół .

     7. Uzgadnianie na bieżąco zaszeregowania nauczycieli w związku z ich przeszeregowaniem celem naniesienia na listy płac zmian .

     8. Wystawianie zaświadczeń na wniosek pracownika odnośnym władzom .

     9. Sporządzanie deklaracji podatkowych / PIT -4 / na koniec każdego miesiąca .

     10. Prowadzenie dokumentacji i rozliczanie pożyczek mieszkaniowych , z kasy i innych .

     11. Przygotowanie danych do sprawozdań GUS i ich sporządzanie .

     12. Współdziałanie z główną księgową w zakresie opracowywania analiz płac .

     13. Rozliczanie pracowników z podatku dochodowego na koniec roku kalendarzowego .

     14. Współdziałanie z główną księgową w zakresie sporządzania obowiązującej sprawozdawczości .

     15. Rozliczanie miesięczne składek ZUS , podatku od wynagrodzeń

§ 8

Do zadań stanowiska ds. kadrowo-finansowych należy :

     1. Prowadzenie spraw kadrowych i akt osobowych pracowników Zespołu

     2. Dokonywanie przelewów wszystkich należności wynikających z działalności jednostki .

     3. Prowadzenie ewidencji wszystkich druków ścisłego zarachowania zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przyjmowanie i wydawanie tych druków /

     legitymacje , świadectwa szkolne itp. /

     4. Wykonywanie wewnętrznych czynności związanych z dokonywaniem obrotów pieniężnych jak:

               - podejmowanie pieniędzy na wydatki jednostki na podstawie sprawdzonych i podpisanych przez uprawnione osoby dokumentów;

               - przyjmowanie wypłat na rzecz jednostki budżetowej z wyjątkiem nadesłanych przekazami pocztowymi oraz odprowadzenie ich na właściwy rachunek w

               banku .

               - dokonywanie wszelkich wypłat wyłącznie na podstawie prawidłowo sporządzonych , sprawdzonych i zatwierdzonych przez kierownika jednostki i głównego

               księgowego dowodów takich jak faktury , rachunki , listy płatnicze oraz zarządzenia lub postanowienia w sprawie wypłat .

     5. Sporządzanie raportów kasowych .

     6. Przyjmowanie i zabezpieczanie gotówki i innych walorów stanowiących własność jednostki budżetowej .

     7. Maszynopisanie zlecone przez Dyrektora i Głównego Księgowego Zespołu .

     8. Przygotowywanie druków potrzebnych dla Zespołu .

     9. Prowadzenie spraw kancelaryjnych w tym : przyjmowanie i wysyłanie korespondencji .

§ 9

Do zadań stanowiska d/s technicznych i bhp należy :

     1. Prowadzenie spraw związanych z remontami placówek oświatowych .

               - sporządzanie planów remontów ;

               - opracowywanie dokumentacji technicznej i kosztorysów zgodnie z posiadanymi uprawnieniami .

               - nadzorowanie prac budowlanych i remontowych

               - przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów zgodnie z obowiązującymi przepisami .

               - dokonywanie zakupów inwestycyjnych

               - odbiory robót remontowych i budowlanych

               - rozliczanie materiałów użytych w remontach ;

               -sporządzanie umów na wykonanie remontów .

     2. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w szkołach i Zespole .

               - opracowywanie analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy

               - zapobieganie i likwidowanie zagrożeń bezpieczeństwa i higieny pracy

               - współdziałanie ze służbą zdrowia i stacją kwarantanny w zakresie profilaktyki zdrowotnej .

               - prowadzenie dokumentacji i rejestru wypadków przy pracy

               - powoływanie i udział w komisjach powypadkowych

               - dokonywanie przeglądów bhp i p.poż. oraz stanu technicznego szkół

               - zaopatrywanie pracowników w odzież ochronną i roboczą oraz sprzęt ochrony osobistej .

               - opracowywanie regulaminów i instrukcji związanych z bhp i p.poż .

               - organizowanie i prowadzenie szkoleń nauczycieli i pracowników administracyjnych i obsługi w szkołach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy .

     3. Nadzór i rozliczanie przeprowadzonych inwentaryzacji w placówkach oświatowych

     4. Organizacyjne zapewnienie przekazania protokółem zdawczo-odbiorczym majątku w szkołach przy zmianie na stanowisku dyrektora .

     5. Nadzór nad zawieraniem umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych .

     6. Współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie zaopatrywania w pomoce naukowe , meble sprzęt , opał i druki .

     7. Współdziałanie ze stanowiskiem d/s ekonomicznych w zakresie rozliczania pracowników z podatku dochodowego .

     8. Prowadzenie ewidencji środków trwałych i materiałów dla szkół i Zespołu .

     9. Prowadzenie archiwum Zespołu .

     10. Dokonywanie zakupów materiałów i druków dla szkół i Zespołu w uzgodnieniu z Dyrektorem Zespołu .

§ 10

Zadania doraźnie tworzonych stanowisk pracy określa dyrektor Zespołu w formie aneksu do niniejszego regulaminu.

§ 11

W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu Pracy i innych przepisów szczególnych .

§ 12

Zmiany w regulaminie wprowadza Wójt Gminy na wniosek dyrektora Zespołu.

§ 13

Regulamin wchodzi w życie z dniem wydania zarządzenia w sprawie jego wprowadzenia






 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2007-03-29

Data modyfikacji: 2007-03-29

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2007-03-29