XXI-178-2013
Uchwała Nr XXI/178/ 2013
Rady Gminy Augustów
z dnia 26 września 2013 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2013 r., poz.885, poz. 938) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
Zwiększyć planowane dochody budżetu o 53.012,29zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o kwotę 63.028,29zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o kwotę 50.528zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 29.886.652,73zł, z tego:
- dochody majątkowe - 10.252.708zł,
- dochody bieżące - 19.633.944,73zł, w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.883.987,94zł;
b) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 2.000 zł.
2) plan wydatków ogółem 30.493.809,73zł, z tego:
- wydatki majątkowe 12.298.588 zł,
- wydatki bieżące - 18.195.221,73zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.883.987,94zł;
b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 25.050 zł.
§ 4
1) Wydatki na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
2) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 5
Deficyt budżetu w wysokości 607.157 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 607.157zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.483.880 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 876.723 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł,
§ 8
1) Ustala się dochody w kwocie 58.275 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60.442 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2) Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3) Ustala się środki pochodzące z opłaty produktowej w kwocie 500 zł na realizacje zadań związanych z edukacja ekologiczną.
4) Ustala się dochody w kwocie 13.000 zł i wydatki w kwocie 10.527.348zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska
5) Ustala się wydatki w kwocie 1.500 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
6) Ustala się wydatki w kwocie 28.002.50zł na realizację zadań określonych ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
7) Ustala się dochody w kwocie 300.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 300.000zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 9
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2013 r. zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 10
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 343.341zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :
1. sołectwa Białobrzegi kwotę 14.723 zł;
2. sołectwa Biernatki kwotę 9.789zł
3. sołectwa Bór kwotę 7.602zł
4. sołectwa Chomontowo kwotę 7.148zł
5. sołectwa Czarnucha 7.628zł
6. sołectwa Gabowe Grądy kwotę 7.868zł
7. sołectwa Gliniski kwotę 8.162 zł
8. sołectwa Grabowo kwotę 7.362zł
9. sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 8.829zł
10. sołectwa Jabłońskie kwotę 12.242zł
11. sołectwa Janówka kwotę 17.869zł
12. sołectwa Kolnica BDS kwotę 8.800zł
13. sołectwa Mazurki kwotę 9.248zł
14. sołectwa Mikołajówek kwotę 7.468zł
15. sołectwa Netta Druga kwotę 12.056zł
16. sołectwa Netta Pierwsza kwotę 14.349zł
17. sołectwa Netta Folwark kwotę 10.349zl
18. sołectwa Osowy Grąd kwotę 10.535zł
19. sołectwa Ponizie kwotę 11.282zł
20. sołectwa Posielanie kwotę 7.122zł
21. sołectwa Promiski kwotę 7.735zł
22. sołectwa Pruska Mała kwotę 9.335zł
23. sołectwa Pruska Wielka kwotę 13.549zł
24. sołectwa Rutki Nowe kwotę 15.283zł
25. sołectwa Rutki Stare kwotę 11.602 zł
26. sołectwa Rzepiski kwotę 7.815zł
27. sołectwa Świderek kwotę 6.935zł
28. sołectwa Topiłówka kwotę 15.203zł
29. sołectwa Turówka kwotę 8.589zł
30. sołectwa Komaszówka kwotę 7.415 zł
31. sołectwa Uścianki kwotę 7.628 zł
Str. 3
32. sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 11.629zł
33. sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 11.096zł
34. sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 9.096zł.
§ 11
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§ 12
Upoważnia się Wójta do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł,.
2. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
3. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,
5. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 88.733 zł,
6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 14
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 8 do uchwały.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Chmielewski
Metryka strony