IV-21-2015
Uchwała Nr IV/21/2015
Rady Gminy Augustów
z dnia 22 stycznia 2015roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2015.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz.594, poz. 645, poz. 1318), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 480.000zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Zwiększyć planowane dochody budżetu o 512.915zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Zwiększyć planowane wydatki budżetu o kwotę 1.794.523 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 20.905.223,00zł, z tego:
- dochody majątkowe - 2.101.537,00zł,
- dochody bieżące - 18.803.686,00zł, w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 1.897.781,00zł;
b) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 134.700,00 zł.
2) plan wydatków ogółem 20.518.664,00zł, z tego:
- wydatki majątkowe – 3.300.361,00 zł,
- wydatki bieżące - 17.218.303,00zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 1.897.781,00zł;
b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 576.800,00 zł.
§ 4
1) Zadania inwestycyjne realizowane w roku 2014 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
2) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 5
Nadwyżkę budżetu w wysokości 386.559,00 zł przeznacza się na planowaną spłatę rat kredytów i pożyczek w kwocie 386.559,00zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.814.608,00 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 2.201.167 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł;
§ 8
1. Ustala się dochody w kwocie 59.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 53.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 11.000 zł i wydatki w kwocie 23.481zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
4. Ustala się dochody w kwocie 480.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 500.000zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z tego: w dziale 750, rozdziale 75023 – 68.000zł oraz w dziale 900, rozdziale 90002 – 432.000zł.
§ 9
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 400.519,83zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :
1. sołectwa Białobrzegi kwotę 16.037,39 zł;
2. sołectwa Biernatki kwotę 10.922,76zł
3. sołectwa Bór kwotę 8.235,42zł
4. sołectwa Chomontowo kwotę 7.715,29zł
5. sołectwa Czarnucha kwotę 7.946,46zł
6. sołectwa Gabowe Grądy kwotę 8.495,48zł
7. sołectwa Gliniski kwotę 8.900,03zł
8. sołectwa Grabowo kwotę 7.975,35zł
9. sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 9.680,23zł
10. sołectwa Jabłońskie kwotę 13.234,46zł
11. sołectwa Janówka kwotę 19.273,77zł
12. sołectwo Jeziorki kwotę 14.997,13zł
13. sołectwo Kolnica kwotę 6.000,00 zł
14. sołectwa Kolnica BDS kwotę 9.362,37zł
15. sołectwa Mazurki kwotę 10.026,98zł
16. sołectwa Mikołajówek kwotę 7.946,46zł
17. sołectwa Netta Druga kwotę 13.350,04zł
18. sołectwa Netta Pierwsza kwotę 15.575,05zł
19. sołectwa Netta Folwark kwotę 11.009,45zl
20. sołectwa Osowy Grąd kwotę 11.385,10zł
21. sołectwa Ponizie kwotę 12.251,99zł
22. sołectwa Posielanie kwotę 7.599,70zł
23. sołectwa Promiski kwotę 8.582,17zł
24. sołectwa Pruska Mała kwotę 10.229,25zł
25. sołectwa Pruska Wielka kwotę 14.765,96zł
26. sołectwo Rutki Nowe kwotę 16.788,69zł
27. sołectwo Rutki Stare kwotę 12.425,37zł
28. sołectwa Rzepiski kwotę 8.206,52zł
29. sołectwa Świderek kwotę 7.541,91zł
30. sołectwa Topiłówka kwotę 16.557,52zł
31. sołectwa Turówka kwotę 9.304,58zł
32. sołectwa Komaszówka kwotę 8.033,14 zł
33. sołectwa Uścianki kwotę 8.119,83 zł
34. sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 14.997,13zł
35. sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 14.708,17zł
36. sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 12.338,68zł.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
§ 11
Upoważnia się Wójta do :
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie1.000.000 zł,
2. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
3. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
4. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 53.000,00 zł,
5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 7 do uchwały.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Chmielewski
Metryka strony