X-72-2015
Uchwała Nr X/72/2015
Rady Gminy Augustów
z dnia 21 grudnia 2015roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2015.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz.1515), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 1,, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258, art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013r. , poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
- Zwiększyć planowane dochody budżetu o 163.000zł, zgodnie z załącznikiem nr 1
- Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 160.956zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
- Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 3.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
- Dokonać przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę 500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 22.676.073,69zł, z tego:
- dochody majątkowe - 2.101.254,88zł,
- dochody bieżące - 20.574.818,81zł, w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.068.333,21zł;
b) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego 714.218,02 zł,
c) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień między
organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 21.600,00zł
2) plan wydatków ogółem 22.755.024,23zł, z tego:
- wydatki majątkowe – 4.033.457,02 zł,
- wydatki bieżące - 18.721.567,21zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.068.333,21zł;
b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego 1.077.909,02 zł,
c) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień między
organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 29.520,00zł
§ 4
- Zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 5
Deficyt budżetu w wysokości 78.950,54 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 78.950,54zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2.280.117,54 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 2.201.167 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł;
§ 8
- Ustala się dochody w kwocie 59.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 61.805 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
- Ustala się dochody w kwocie 11.000 zł i wydatki w kwocie 43.520zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
- Ustala się dochody w kwocie 480.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 517.400zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 9
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 400.519,83zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :
- sołectwa Białobrzegi kwotę 16.037,39 zł;
- sołectwa Biernatki kwotę 10.922,76zł
- sołectwa Bór kwotę 8.235,42zł
- sołectwa Chomontowo kwotę 7.715,29zł
- sołectwa Czarnucha kwotę 7.946,46zł
- sołectwa Gabowe Grądy kwotę 8.495,48zł
- sołectwa Gliniski kwotę 8.900,03zł
- sołectwa Grabowo kwotę 7.975,35zł
- sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 9.680,23zł
- sołectwa Jabłońskie kwotę 13.234,46zł
- sołectwa Janówka kwotę 19.273,77zł
- sołectwo Jeziorki kwotę 14.997,13zł
- sołectwo Kolnica kwotę 6.000,00 zł
- sołectwa Kolnica BDS kwotę 9.362,37zł
- sołectwa Mazurki kwotę 10.026,98zł
- sołectwa Mikołajówek kwotę 7.946,46zł
- sołectwa Netta Druga kwotę 13.350,04zł
- sołectwa Netta Pierwsza kwotę 15.575,05zł
- sołectwa Netta Folwark kwotę 11.009,45zl
- sołectwa Osowy Grąd kwotę 11.385,10zł
- sołectwa Ponizie kwotę 12.251,99zł
- sołectwa Posielanie kwotę 7.599,70zł
- sołectwa Promiski kwotę 8.582,17zł
- sołectwa Pruska Mała kwotę 10.229,25zł
- sołectwa Pruska Wielka kwotę 14.765,96zł
- sołectwo Rutki Nowe kwotę 16.788,69zł
- sołectwo Rutki Stare kwotę 12.425,37zł
- sołectwa Rzepiski kwotę 8.206,52zł
- sołectwa Świderek kwotę 7.541,91zł
- sołectwa Topiłówka kwotę 16.557,52zł
- sołectwa Turówka kwotę 9.304,58zł
- sołectwa Komaszówka kwotę 8.033,14 zł
- sołectwa Uścianki kwotę 8.119,83 zł
- sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 14.997,13zł
- sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 14.708,17zł
- sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 12.338,68zł.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§ 11
Upoważnia się Wójta do :
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie1.000.000 zł,
- a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 53.000,00 zł,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 8 do uchwały.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Chmielewski
Metryka strony