XIX/180
UCHWAŁA NR XIX/180/2020
RADY GMINY AUGUSTÓW
z dnia 17 grudnia 2020 r.
w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020r. poz. 713) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie, Rada Gminy Augustów uchwala, co następuje:
§1. Określa się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Augustów.
§3. Traci moc uchwała Nr XIV/107/2016 Rady Gminy Augustów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów wraz ze zmianami.
§4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodnicząca Rady Gminy
Ewa Frąckiewicz
Załącznik do uchwały Nr XIX/180/2020
Rady Gminy Augustów z dnia 17 grudnia 2020 r.
REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU
NA TERENIE GMINY AUGUSTÓW
ROZDZIAŁ 1.
Postanowienia ogólne
§1.
Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów.
ROZDZIAŁ 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości
§2.
- Właściciele nieruchomości obowiązani są do oddzielnego zbierania i przekazywania do odbioru na zasadach określonych w Regulaminie odpadów komunalnych z podziałem na:
1) papier i tektura,
2) tworzywa sztuczne i metale oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
3) szkło,
4) bioodpady,
5) popiół,
6) odpady niebezpieczne,
7) przeterminowane leki i chemikalia,
8) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki,
9) zużyte baterie i akumulatory,
10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
11) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
12) zużyte opony,
13) Odpady budowlane i rozbiórkowe,
14) odpady tekstyliów i odzieży,
15) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne niezawierające odpadów wymienionych w pkt. 1-14.
- Właściciele nieruchomości zobowiązani są utrzymywać czystość i porządek na nieruchomości, w tym gromadzić odpady jedynie w przeznaczonych do tego, oznakowanych odpowiednio pojemnikach lub workach.
- Dopuszcza się gromadzenie bioodpadów powstających na nieruchomości i wykorzystywanie ich w sposób określony w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2016 r. poz. 93) tj. kompostowanie.
- Warunkiem uznania selektywnego zbierania odpadów za spełnione uznaje się pełne zachowanie podziału segregacji na poszczególne frakcje, o których mowa w §2 ust.1, gromadzone w pojemnikach lub workach przeznaczonych do tych frakcji oraz udostępnianych do zbiórki lub dostarczanych do PSZOK.
§3.
- Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do utrzymania terenu posesji w odpowiednim stanie sanitarnym oraz porządku i czystości przez wykonywanie czynności zapobiegających, m. in.:
1) zapobieganie nagromadzaniu się odpadów komunalnych poza miejscem do tego przeznaczonym;
2) zapobieganie powstawaniu źródeł zagrożenia epidemiologicznego spowodowanych w szczególności niewłaściwym kompostowaniem, przechowywaniem nawozów naturalnych oraz odpadów komunalnych;
3) zapobieganie dewastacji pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych;
4) odpowiednie utrzymywanie sanitarne budynków gospodarczych i innych przeznaczonych do hodowli lub utrzymywania zwierząt domowych.
§4.
- Właściciele nieruchomości mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.
- Wymienione ust. 1 zanieczyszczenia mogą być gromadzone w miejscach nie powodujących zakłóceń w ruchu drogowym, a w przypadku braku takich miejsc – usunięte z nieruchomości.
- Zabrania się uprzątania śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodników na teren jezdni.
§5.
- Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dozwolone jest wyłącznie na terenie nieruchomości nie przeznaczonych do użytku publicznego, w miejscu utwardzonym i skanalizowanym, przy użyciu środków ulegających biodegradacji, w sposób gwarantujący odprowadzenie powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego.
- Zabrania się mycia samochodów ciężarowych i autobusów poza myjniami.
- Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może
odbywać się wyłącznie pod warunkiem:
1) niezanieczyszczania środowiska i gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,
2) niestwarzania uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości.
ROZDZIAŁ 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania
odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, w tym na terenach przeznaczonych do użytku publicznego oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych pojemników i worków oraz utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§6.
- Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości m.in. przez wyposażenie jej w specjalistyczne pojemniki i worki na odpady
o odpowiedniej pojemności oraz kolorach, uwzględniając częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości. - Minimalną pojemność pojemników na zmieszane odpady komunalne, na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy należy dostosować do ilości wytwarzanych odpadów, którą ustala się na podstawie ilości osób zamieszkujących lub przebywających na danej nieruchomości oraz ilości wytwarzanych odpadów komunalnych i częstotliwości wywozu , uwzględniając następujące normy:
- budynki mieszkalne jednorodzinne – minimalna pojemność pojemnika 110 l,
- budynki mieszkalne wielorodzinne – minimalna pojemność pojemnika 1100 l;
- Minimalną pojemność pojemników na zmieszane odpady komunalne, na terenie nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach o minimalnej pojemności, w zależności od przeznaczenia:
1) przedszkola oraz szkoły – co najmniej 6 l na każde dziecko, ucznia i pracownika;
2) obiekty użyteczności publicznej – co najmniej 110 l na każdych 10 pracowników,
3) lokale handlowe – 4 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na lokal;
4) lokale gastronomiczne – co najmniej 2 l na jedno miejsce konsumpcyjne;
5) zakłady produkcyjne, rzemieślnicze i usługowe - co najmniej 110 l na każdych 10 pracowników;
6) kosze uliczne – co najmniej 30 l;
7) place, parkingi, cmentarze – co najmniej 1100 l.
- Do selektywnego zbierania odpadów komunalnych należy stosować pojemniki lub worki odpowiadające rodzajowi gromadzonego odpadu, według następującej kolorystyki:
1) niebieski oznaczony napisem ,,papier” - z przeznaczeniem odpady wymienione w § 2 ust. 1 pkt 1 tj. odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury;
2) zielony oznaczony napisem ,,szkło” - z przeznaczeniem na odpady § 2 ust. 1 pkt 3 tj.
szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła;
3) żółty oznaczony napisem ,,metale i tworzywa sztuczne” - z przeznaczeniem na odpady § 2 ust. 1 pkt 2 tj. metale, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe;
4) brązowy oznaczony napisem ,,bio” - z przeznaczeniem na odpady § 2 ust. 1 pkt 4 tj. odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone;
5) bezbarwny - z przeznaczeniem na odpady § 2 ust. 1 pkt 5 tj. popiół pochodzący z palenisk domowych.
- Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej stosuje się zgodne z kolorystyką określoną w § 6 ust. 4 worki z tworzywa sztucznego o pojemności minimum 80 l, które są odpowiedniej grubości zapobiegającej pęknięciu lub rozerwaniu.
- W przypadku zadeklarowania kompostowania bioodpadów w kompostowniku, właściciel nieruchomości zwolniony jest z posiadania pojemnika, worka na bioodpady.
§7.
- Pojemniki powinny być ustawione w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników, jak i odbierających odpady, w sposób niepowodujący nadmiernych uciążliwości dla osób trzecich.
- Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:
1) zapewnienie szczelności pojemników,
2) zabezpieczenie przez roznoszeniem odpadów przez wiatr i zwierzęta,
3) utrzymywanie pojemników w czystości;
- Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów, w szczególności poprzez:
1) zabezpieczenie miejsca gromadzenia odpadów komunalnych przed zalewaniem przez wody opadowe,
2) utrzymywanie miejsc gromadzenia odpadów w czystości, nie dopuszczając do zalegania odpadów poza pojemnikami i workami.
- Odległość pomiędzy koszami na odpady, rozstawionymi na drogach publicznych, powinna być dostosowana do panującego na danym terenie ruchu pieszych.
§8.
- Zabrania się zagęszczania odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach w sposób uniemożliwiający ich usunięcie z pojemnika.
- Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady śniegu, lodu, gorącego popiołu, gruzu budowlanego, szlamu, substancji żrących oraz wlewania substancji ciekłych.
- Zabrania się magazynowania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych poza miejscami do tego przeznaczonymi.
- Zabrania się umieszczania w pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych odpadów pochodzących z działalności gospodarczej.
ROZDZIAŁ 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§9.
- Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, zgodnie z harmonogramem, w sposób gwarantujący zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości.
- Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie w miejsce umożliwiające swobody do nich dostęp pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne.
§10.
- Minimalna częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Augustów wynosi:
1) z budynków mieszkalnych jednorodzinnych i domków letniskowych:
- a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie;
- b) bioodpady stanowiące odpady komunalne odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie;
- c) segregowane odpady komunalne o których mowa w 2 ust. 1 pkt 1 – 3 odbierane będą z częstotliwością zgodną z ustalonym harmonogramem, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu;
- d) popiół o którym mowa w 2 ust. 1 pkt 5 odbierany będzie w sezonie grzewczym nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące.
2) z budynków wielolokalowych:
- a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie;
- b) bioodpady stanowiące odpady komunalne odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na tydzień;
- c) segregowane odpady komunalne o których mowa w 2 ust. 1 pkt 1 – 3 odbierane będą z częstotliwością zgodną z ustalonym harmonogramem, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu;
- d) popiół o którym mowa w 2 ust. 1 pkt 5 odbierany będzie w sezonie grzewczym nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące.
3) z budynków nie zamieszkałych, a na których powstają odpady komunalne:
- a) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie;
- b) bioodpady stanowiące odpady komunalne odbierane będą nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, a w okresie od kwietnia do października – raz na tydzień;
- c) segregowane odpady komunalne o których mowa w 2 ust. 1 pkt 1 – 3 odbierane będą z częstotliwością zgodną z ustalonym harmonogramem, jednak nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu.
- Odpady selektywnie zebrane, o których mowa w § 2 ust. 1, pkt 1-5, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3, odbierane są sprzed posesji w oznakowanych workach lub w razie potrzeby przekazywane do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
- Odpady selektywnie zebrane, o których mowa w § 2 ust. 1, pkt 10-12 przekazywane są do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, a w przypadku zorganizowania okresowej zbiórki odpady te mogą być odebrane od mieszkańców sprzed posesji.
4.Odpady selektywnie zebrane, o których mowa w § 2 ust. 1, pkt 6-8 oraz pkt 13 właściciel nieruchomości przekazuje do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
- Odzież i tekstylia należy umieszczać w specjalnych, oznakowanych pojemnikach zlokalizowanych na terenie Gminy lub przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
- Przeterminowane leki należy umieszczać w odpowiednio oznakowanych pojemnikach umieszczonych w przychodniach, aptekach lub przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
- Zużyte baterie i akumulatory należy przekazać do punktu sprzedaży baterii i akumulatorów lub Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, albo w przypadku baterii, do specjalnych pojemników przeznaczonych na baterie, umieszczonych w budynkach użyteczności publicznej.
- Odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe na terenie nieruchomości, stanowiące odpady komunalne w ilości 0,50 Mg na nieruchomość, na rok należy dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, a ilości przekraczające w/w masę gromadzić w specjalnych kontenerach zamówionych odpłatnie przez prowadzącego budowę bądź remont.
- Chemikalia oraz odpady niebezpieczne należy przekazać do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych.
§11.
- Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
- Właściciele nieruchomości zobowiązani są do udokumentowania faktu pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości.
- Osady ściekowe z przydomowych oczyszczalni ścieków należy usuwać z częstotliwością wynikającą z instrukcji eksploatacji oczyszczalni.
- Nie dopuszcza się do odprowadzenia płynnych odchodów zwierzęcych oraz odcieków z obornika do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są ścieki bytowe oraz do kanalizacji sanitarnej.
ROZDZIAŁ 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.
§12.
- Powstające w gospodarstwach domowych odpady ulegające biodegradacji powinny być w pierwszej kolejności wykorzystywane przez mieszkańców we własnym zakresie poprzez kompostowanie w przydomowych kompostownikach w zabudowie jednorodzinnej, jeżeli nie powoduje to uciążliwości dla otoczenia i negatywnego oddziaływania na środowisko.
- Właściciele nieruchomości w celu ograniczenia możliwości powstawania odpadów komunalnych obowiązani są do minimalizowania używania przedmiotów jednorazowego użytku.
§13.
Podmioty prowadzące działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych obowiązane są rejestrować masę odbieranych poszczególnych rodzajów segregowanych odpadów komunalnych odbieranych od poszczególnych właścicieli nieruchomości zbierających te odpady w sposób selektywny.
ROZDZIAŁ 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.
§14
- Osoby posiadające zwierzęta domowe obowiązane są do takiego ich utrzymywania, aby wyeliminować wszelkie zagrożenia i uciążliwości.
- Osoby utrzymujące zwierzęta domowe, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości.
- Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:
1) Zwierzęta domowe mogą być wyprowadzane tylko pod opieką osoby zdolnej do sprawowania pełnej kontroli nad zachowaniem zwierzęcia. Właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy ras uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny – na smyczy i w kagańcu oraz wyłącznie przez osoby dorosłe,
2) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu,
w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem, nie dotyczy to psów ras uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny.
- Ust. 3 stosuje się odpowiednio do innych zwierząt domowych mogących stanowić zagrożenie dla ludzi.
- Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.
ROZDZIAŁ 7.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej.
§15.
- Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w niniejszej uchwale.
- Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest zobowiązany:
1) zapewnić gromadzenie i usuwanie powstających w związku z hodowlą odpadów i nieczystości w sposób zgodny z prawem, w tym z wymogami niniejszej uchwały,
2) nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości,
3) nie dopuszczać do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak: hałas, odór.
4) właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło ulice, chodnik lub miejsce publiczne obowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczenia.
- Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach przeznaczonych
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod tereny mieszkaniowe oraz w obrębie istniejącej zabudowy budynkami wielolokalowymi.
ROZDZIAŁ 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
§16.
- Obszarami podlegającymi corocznej deratyzacji są nieruchomości zajęte pod skoncentrowane budownictwo mieszkaniowe, związane z produkcją, handlem i magazynowaniem artykułów spożywczych oraz świadczeniem usług bytowych.
- Ustala się przeprowadzenie deratyzacji w terminie od 1 do 31 października oraz niezwłocznie w każdym przypadku stwierdzenia takiej potrzeby.
UZASADNIENIE
Uchwalenie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów ma na celu dostosowanie zapisów do zmienionych przepisów ustawą z dnia 19 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz.1579 z późn. zm.).
W uchwale określono wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, rodzaje i minimalną pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, w tym na terenach przeznaczonych do użytku publicznego oraz na drogach publicznych, a także określono warunki rozmieszczania tych pojemników i worków oraz utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego. Wprowadzono nadto wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.
Regulamin określa obowiązki i wymagania ciążące na osobach utrzymujących zwierzęta domowe oraz wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, a także określa obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
Zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 poz. 1579), zmienionej ustawą z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-COV -2 (Dz. U. z 2020 r., poz. 875) Rada gminy jest obowiązana dostosować uchwały wydane przed dniem wejścia w życie ustawy zmieniającej na podstawie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w brzmieniu dotychczasowym do przepisów ustawy w brzmieniu nadanym ustawą zmieniającą, w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.
Tym samym zasadne jest podjęcie przedmiotowej uchwały.
Projekt regulaminu został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Augustowie.
Metryka strony