XII-98-2016

Uchwała Nr XII/98/2016

Rady Gminy Augustów

z dnia 2 czerwca 2016 roku

w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2016

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz.446), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust. 1,art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013r. , poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz.1830, poz. poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150; z roku 2016 poz. 195) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1

  1. Zwiększyć planowane dochody budżetu o 199.751zł, zgodnie z załącznikiem nr 1
  2. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 81.560,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

  1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 126.036 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
  2. Zmniejszyć planowane wydatki o 7.845,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

 

§ 3

Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:

1) plan dochodów ogółem 24.446.652,28zł, z tego:

- dochody majątkowe -     318.514,00zł,

- dochody bieżące -     24.128.138,28zł, w tym:

a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 6.600.829,28zł;

          

2) plan wydatków ogółem 24.464.681,28zł, z tego:

- wydatki majątkowe – 1.855.860,00 zł,

- wydatki bieżące -   22.608.821,28zł,

a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 6.600.829,28zł;

b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 81.500,00 zł.

        

§ 4

1. Zadania inwestycyjne realizowane w roku 2016 zgodnie z Załącznikiem nr 3.

2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

 

§ 5

Deficyt budżetu w wysokości 18.029 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie   - 18.029zł.

 

§ 6

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 866.196 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 848.167 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.

 

§ 7

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na   sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu      - w kwocie 500.000 zł;

 

§ 8

  1. Ustala się dochody w kwocie 58.475 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 55.957 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
  3. Ustala się dochody w kwocie 11.000 zł oraz wydatki w kwocie 31.809zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
  4. Ustala się dochody w kwocie 500.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 550.035zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 9

Wyodrębnia się w budżecie kwotę 412.001,37zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :

  1. sołectwa Białobrzegi kwotę 16.370,01 zł;
  2. sołectwa Biernatki kwotę 11.248,83zł
  3. sołectwa Bór kwotę 8.466,23zł
  4. sołectwa Chomontowo kwotę 7.844,58zł
  5. sołectwa Czarnucha kwotę 8.111,00zł
  6. sołectwa Gabowe Grądy kwotę 8.584,63zł
  7. sołectwa Gliniski kwotę 9.087,87zł
  8. sołectwa Grabowo kwotę 8.259,01zł
  9. sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 9.768,72zł
  10. sołectwa Jabłońskie kwotę 13.617,01zł
  11. sołectwa Janówka kwotę 19.803,86zł
  12. sołectwo Jeziorki kwotę 15.452,34zł
  13. sołectwo Kolnica kwotę 16.754,84 zł
  14. sołectwa Kolnica BDS kwotę 9.590,00zł
  15. sołectwa Mazurki kwotę 10.360,77.zł
  16. sołectwa Mikołajówek kwotę 8.259,00zł
  17. sołectwa Netta Druga kwotę 13.676,00zł
  18. sołectwa Netta Pierwsza kwotę 16.192,40zł
  19. sołectwa Netta Folwark kwotę 11.456,05zl
  20. sołectwa Osowy Grąd kwotę 11.574,45zł
  21. sołectwa Ponizie kwotę 12.610,00zł
  22. sołectwa Posielanie kwotę 7.666,97zł
  23. sołectwa Promiski kwotę 8.643,847zł
  24. sołectwa Pruska Mała kwotę 10.508,78zł
  25. sołectwa Pruska Wielka kwotę 15.363,53zł
  26. sołectwo Rutki Nowe kwotę 17.228,45zł
  27. sołectwo Rutki Stare kwotę 12.788,14zł
  28. sołectwa Rzepiski kwotę 8.259,01zł
  29. sołectwa Świderek kwotę 7.814,98zł
  30. sołectwa Topiłówka kwotę 16.843,64zł
  31. sołectwa Komaszówka kwotę 8.466,23zł
  32. sołectwa Uścianki kwotę 8.199,81 zł
  33. sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 15.452,34zł
  34. sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 15.126,72zł
  35. sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 12.551,33zł.

 

§ 10

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.

 

§ 11

Upoważnia się Wójta do :

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
  2. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                    - w kwocie 500.000 zł,
  3. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

  1. dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami w tym także do dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, określonych załącznikiem nr 3 do uchwały, z wyłączeniem rozszerzania zakresu rzeczowego zadań oraz wprowadzania nowych zadań,
  2. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 

§ 13

Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 8 do uchwały.

 

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady Gminy

Zdzisław Chmielewski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Zalewska

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data modyfikacji: 2016-06-17

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2016-06-17