20150629-20150928

INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ  DZIAŁALNOŚCI

WÓJTA GMINY

w okresie od dnia 29 czerwca 2015 r. do dnia 28 września 2015 r.

oraz z realizacji uchwał z VII sesji Rady Gminy Augustów z dn.

 29 czerwca 2015 r.

 

W minionym okresie wydano ogółem 34 Zarządzenia Wójta Gminy, z tego 26 Zarządzeń Wójta jako organu i 8 Zarządzeń Wójta jako kierownika jednostki.

1. Zarządzeniem z dnia 30 czerwca 2015 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2015 w zakresie dotacji przekazywanych z budżetu państwa.

Zwiększono dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań celowych gminom ustawami na 2015 rok o kwotę 9.913,70 zł – Oświata i wychowanie z przeznaczeniem na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztów zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych.

Zmniejszono dotację celową o kwotę 1.532 zł. – Pomoc społeczna, w rozdziale Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Zwiększono o tą kwotę dotację celową w rozdziale Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacone z osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej.

Przeniesiono wydatki między rozdziałami i paragrafami. W rozdziale – Ochotnicze straże pożarne przeniesiono środki w kwocie 4.250 zł na zakup ubrań specjalnych, zakup energii oraz na usługi telekomunikacyjne. W dziale – Oświata i wychowanie, w rozdziale  – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli kwotę 500 przeznaczono na delegacje w SP w Janówce, w rozdziale  – Pozostała działalność kwotę 1.170 zł przeznaczono na wynagrodzenie dla ekspertów biorących udział w pracach komisji egzaminacyjnej.

W dziale – Pomoc społeczna, kwotę 70.000 zł przeniesiono na opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne oraz zwiększono planowane wydatki dotyczące zadań własnych o 1.392 zł na opłatę komorniczą.

2. W dniu 30 czerwca 2015 r. przyjęto Plan Wykorzystania Gminnego Zasobu Nieruchomości na lata 2015-2017.

3. Zarządzeniem z dnia 30 czerwca 2015 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów podjętych na VII sesji Rady Gminy.

4. W dniu 30 czerwca 2015 r. wyznaczono miejsca przeznaczone na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń referendalnych i plakatów podmiotów uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym zarządzonym na dzień 6 września 2015 r.

5. Zarządzeniem z dnia 1 lipca 2015 roku powołano Komisję Konkursową w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach.

6. W dniu 7 lipca 2015 r. ustalono termin składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych.

7. Zarządzeniem z dnia 9 lipca 2015 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Ewy Rudziewicz i Pani Anety Zarzeckiej.

8. Zarządzeniem z dnia 9 lipca 2015 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Jadwigi Agnieszki Kowrach i Pani Emilii Świerżewskiej.

9. Zarządzeniem z dnia 9 lipca 2015 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Agnieszki Ostrowskiej.

10. Zarządzeniem z dnia 9 lipca 2015 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Urszuli Sieńkowskiej.

11. Zarządzeniem z dnia 9 lipca 2015 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Jolanty Stanisławy Nowickiej.

12. Zarządzeniem z dnia 15 lipca 2015 r. zatwierdzono konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach, w wyniku którego wyłonionym kandydatem została Pani Bogusława Grądzka.

13. Zarządzeniem z dnia 16 lipca 2015 r. dokonano zmian w budżecie gminy na 2015 r. Zgodnie z pismami z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego zwiększono dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin w 2015 roku o kwotę 74.180 zł w dziale – Pomoc społeczna, z tego w rozdziale – Wspieranie rodziny o kwotę 45.000 zł. z przeznaczeniem na zatrudnienie przez gminy asystentów rodziny w ramach realizacji Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej. W rozdziale – Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe o kwotę 14.300 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa. W rozdziale – Zasiłki stałe o kwotę 14.880 zł. Przeznaczono rezerwę budżetową w kwocie 10.000 zł. na wykonanie remontu SP w Janówce.

Przeniesiono wydatki między rozdziałami i paragrafami. W rozdziale – Ochotnicze straże pożarne przeniesiono środki w kwocie 11.752 zł na zakup ubrań specjalnych – 2.600 zł., remont w OSP Netta Druga – 4.652 zł., wykonanie monitoringu remizy w Netcie Drugiej – 4.500 zł. W dziale – Administracja państwowa, rozdziale – Promocja jednostek samorządu terytorialnego 880 zł. przeznaczono na zakup publikacji. W dziale – Pomoc społeczna zwiększono wydatki o 891 zł. na zwrot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w 2013 roku. W dziale – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesiono kwotę 550 zł. na zakup usług.

14. Zarządzeniem z dnia 22 lipca 2015 r. przyjęto informację o wykonaniu budżetu Gminy Augustów za II kwartał 2015 r.

15. Zarządzeniem z dnia 31 lipca 2015 r. zmieniono budżet gminy na rok 2015. Zwiększono dotacje celowe o kwotę 710 zł w dziale Pomoc społeczna z przeznaczeniem na dofinansowanie opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne. Zgodnie z pismem Krajowego Biura Wyborczego zwiększono dotację o kwotę 6.337 zł. z przeznaczeniem na organizacje i przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego. Rezerwę budżetową w kwocie 3.000 zł. przeznaczono na wykonanie remontu SP w Kolnicy. Przeniesiono wydatki między rozdziałami i paragrafami w dziale Transport i łączność kwotę 380 zł. na opłaty sądowe. W dziale Gospodarka mieszkaniowa kwotę 4.674 zł. przeniesiono na dostawę i montaż karuzeli platformowej. W dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa  w rozdziale Ochotnicze straże pożarne kwotę 1.190 zł. przeniesiono na zakup agregatu prądotwórczego do OSP w Prusce.

16. Zarządzeniem z dnia 11 sierpnia 2015 r. przyjęto informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2015 roku oraz o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.

17. Zarządzeniem z dnia 12 sierpnia 2015 roku zmieniono budżet gminy na rok 2015. Zmniejszono dotację celową w dziale Pomoc społeczna o kwotę 376 zł i zwiększono dotację celową o kwotę 376zł. z przeznaczeniem na opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów. Zwiększono dotacje celowe o kwotę 9.047 zł. w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych dla uczniów w ramach programu ,,Wyprawka szkolna’’. Zmniejszono plan finansowy wydatków ZOES w dziale Oświata i wychowanie, rozdziale Gimnazja o kwotę 2.000 zł. i zwiększono plan finansowy wydatków w Zespole Szkół w Białobrzegach o kwotę 2.000 zł.

18. W dniu 12 sierpnia 2015 roku powołano składy Obwodowych Komisji do spraw Referendum do przeprowadzenia głosowania w referendum ogólnokrajowym zarządzonym przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej na dzień 6 września 2015 r.

19. Zarządzeniem z dnia 17 sierpnia 2015 r. powierzono stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Rutkach.

20. W dniu 17 sierpnia 2015 roku udzielono pełnomocnictwa dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Rutkach do dokonywania czynności prawnych.

21. Zarządzeniem z dnia 18 sierpnia 2015 roku zmieniono plan finansowy wydatków w dziale oświata i wychowanie o kwotę 29.600 zł.

22. Zarządzeniem z dnia 25 sierpnia 2015 roku wyznaczono miejsca przeznaczone na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wszystkich komitetów wyborczych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 25 października 2015 r.

23. Zarządzeniem z dnia 4 września 2015 roku zmieniono budżet gminy na rok 2015. Zwiększono dotację o kwotę 7.920 zł. z przeznaczeniem na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji ds. referendum ogólnokrajowego. Przeniesiono wydatki między rozdziałami i paragrafami w kwocie 380 zł na zakup materiałów biurowych. W dziale – Oświata i wychowanie w szkole podstawowej w Jabłońskich przeniesiono kwotę 2.500 zł na zakup materiałów do naprawy odpływów kanalizacyjnych a w szkole podstawowej w Netcie przeniesiono kwotę 803 zł na wynagrodzenia i pochodne w rozdziale dotyczącym specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach.

24. Zarządzeniem z dnia 7 września określono wzory wniosków i odpisów dotyczących rejestru instytucji kultury.

25. Zarządzeniem z dnia 21 września 2015 r. przygotowano projekty uchwał wniesione pod obrady dzisiejszej sesji Rady Gminy.

26. Zarządzeniem z dnia 24 września 2015 r. dokonano podziału środków specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze w kwocie 28.530 zł. 

 

 

Zarządzenie Wójta jako kierownika jednostki wydano w następującej  sprawie:

1. W dniu 1 lipca 2015 r. powołano Komisję do dokonania oceny dokumentacji niearchiwalnej i jej zniszczenia z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniach 10 maja 2015 r. i 24 maja 2015 r.

2. Zarządzeniem z dnia 1 lipca 2015 roku ustalono 14 sierpnia i 24 grudnia 2015 roku dniami wolnymi od pracy w Urzędzie Gminy Augustów.

3. W dniu 1 lipca 2015 roku  zarządzeniem ustalono zasady rachunkowości operacji ,,Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej’’.

4. W dniu 8 września 2015 roku podjęto Zarządzenie w sprawie aktualizacji Polityki bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Augustów.

5. W dniu 9 września 2015 roku powołano Komisję Rekrutacyjną do procesu naboru na samodzielne stanowisko księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Urzędzie Gminy Augustów.

6.  Zarządzeniem z dnia 14 września 2015 roku unieważniono konkurs na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Augustów – sprawy księgowości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz utrzymanie czystości i porządku w gminie.

7.  Zarządzeniem z dnia 22 września 2015 r. wyznaczono koordynatora czynności kancelaryjnych obsługi teleinformatycznej w Urzędzie Gminy Augustów.

8.  W dniu 22 września 2015 r. podjęto zarządzenie w sprawie zasad postępowania z dokumentacją i wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie Gminy Augustów.

 

Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji

w dniu 29 czerwca 2015 roku.

 

1. Uchwałę Nr VII/39/2015 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2014 rok oraz uchwałę Uchwałę Nr VII/40/2015 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Augustów z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

2.  Uchwałą Nr VII/41/2015 powołano Zespół do spraw wyboru ławnika który na dzisiejszych obradach sesji przedstawi Radzie Gminy opinię o zgłoszonym kandydacie na ławnika.

3. Uchwałę Nr VII/42/2015 w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Augustów na lata 2015-2020 opublikowano w Dz. Urz. Woj. Podl., w dniu 2 lipca 2015 r. pod poz. 2221 i jest realizowana według uchwalonych zapisów.

4. Uchwałę Nr VII/43/2015 w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę dla odbiorców wody z ujęć stanowiących własność Gminy Augustów przekazano dla firmy Optima Olecko do realizacji.

5.  Uchwałę Nr VII/44/2015 w sprawie zamiaru połączenia samorządowych instytucji kultury: Gminnego Ośrodka Kultury w Augustowie z/s w Żarnowie oraz Biblioteki Publicznej Gminy Augustów w Żarnowie przekazano w celu zasięgnięcia opinii Krajowej Radzie Bibliotecznej oraz Książnicy Podlaskiej w Białymstoku. Książnica Podlaska w Białymstoku wydała negatywną opinię. Zdaniem Książnicy należy utrzymać odrębność i funkcjonowanie instytucji na zasadach partnerskich. Natomiast Krajowa Rada Biblioteczna jest w trakcie wydawania opinii do uchwały.

6. Uchwałę Nr VII/45/2015 w sprawie zmiany budżetu Gminy Augustów na rok 2015 opublikowano w Dz. Urz. Woj. Podl., w dniu 13 lipca 2015 r. pod poz. 2392 a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.

2. Uchwałę Nr VII/46/2015 w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2015-2019 przekazano do Regionalnej Izby Obrachunkowej i jest realizowana według założeń.

 

 

Wójt Gminy Augustów

Zbigniew Buksiński

dn. 28 września 2015 r.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2015-11-20

Data modyfikacji: 2015-11-20

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2015-11-20