IX-57-2015
Uchwała Nr IX/57/2015
Rady Gminy Augustów
z dnia 28 października 2015roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2015.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz.594, poz. 645, poz. 1318), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013r. , poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 479.810,02zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Zwiększyć planowane dochody budżetu o 462.938,02zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o 355.813,02 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 210.879,02 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3
Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:
1) plan dochodów ogółem 22.675.876,69zł, z tego:
- dochody majątkowe - 2.217.210,88zł,
- dochody bieżące - 20.458.665,81zł, w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.073.333,21zł;
b) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 711.218,02zł,
c) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień między organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 21.600,00zł
2) plan wydatków ogółem 22.754.827,23zł, z tego:
- wydatki majątkowe – 4.027.657,02 zł,
- wydatki bieżące - 18.727.170,21zł,
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.073.333,21zł;
b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 1.066.709,02zł,
c) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze porozumień między organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 29.520,00zł
§ 4
- Zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015 zgodnie z Załącznikiem nr 3.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 5
Deficyt budżetu w wysokości 78.950,54 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 78.950,54zł.
§ 6
Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2.280.117,54 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 2.201.167 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.
§ 7
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł;
§ 8
- Ustala się dochody w kwocie 59.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 61.805 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
- Ustala się dochody w kwocie 11.000 zł i wydatki w kwocie 43.520zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
- Ustala się dochody w kwocie 480.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 500.000zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 9
Wyodrębnia się w budżecie kwotę 400.519,83zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :
- sołectwa Białobrzegi kwotę 16.037,39 zł;
- sołectwa Biernatki kwotę 10.922,76zł
- sołectwa Bór kwotę 8.235,42zł
- sołectwa Chomontowo kwotę 7.715,29zł
- sołectwa Czarnucha kwotę 7.946,46zł
- sołectwa Gabowe Grądy kwotę 8.495,48zł
- sołectwa Gliniski kwotę 8.900,03zł
- sołectwa Grabowo kwotę 7.975,35zł
- sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 9.680,23zł
- sołectwa Jabłońskie kwotę 13.234,46zł
- sołectwa Janówka kwotę 19.273,77zł
- sołectwo Jeziorki kwotę 14.997,13zł
- sołectwo Kolnica kwotę 6.000,00 zł
- sołectwa Kolnica BDS kwotę 9.362,37zł
- sołectwa Mazurki kwotę 10.026,98zł
- sołectwa Mikołajówek kwotę 7.946,46zł
- sołectwa Netta Druga kwotę 13.350,04zł
- sołectwa Netta Pierwsza kwotę 15.575,05zł
- sołectwa Netta Folwark kwotę 11.009,45zl
- sołectwa Osowy Grąd kwotę 11.385,10zł
- sołectwa Ponizie kwotę 12.251,99zł
- sołectwa Posielanie kwotę 7.599,70zł
- sołectwa Promiski kwotę 8.582,17zł
- sołectwa Pruska Mała kwotę 10.229,25zł
- sołectwa Pruska Wielka kwotę 14.765,96zł
- sołectwo Rutki Nowe kwotę 16.788,69zł
- sołectwo Rutki Stare kwotę 12.425,37zł
- sołectwa Rzepiski kwotę 8.206,52zł
- sołectwa Świderek kwotę 7.541,91zł
- sołectwa Topiłówka kwotę 16.557,52zł
- sołectwa Turówka kwotę 9.304,58zł
- sołectwa Komaszówka kwotę 8.033,14 zł
- sołectwa Uścianki kwotę 8.119,83 zł
- sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 14.997,13zł
- sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 14.708,17zł
- sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 12.338,68zł.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§ 11
Upoważnia się Wójta do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie1.000.000 zł,
- a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
- udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 53.000,00 zł,
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 13
Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 8 do uchwały.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Zdzisław Chmielewski
Metryka strony