VII-45-2015

Uchwała Nr VII/45/2015

Rady Gminy Augustów

z dnia 29 czerwca 2015roku

w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2015.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r.  poz.594, poz. 645, poz. 1318), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013r. , poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

1. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 342.207zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

2. Zwiększyć planowane dochody budżetu o  387.684zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

1. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o 332.208 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

2. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o  414.649 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

 

§ 3

Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:

 1) plan dochodów ogółem  21.233.441,10zł, z tego:

- dochody majątkowe -  1.623.906,00zł,

- dochody bieżące  -    19.609.535,10zł, w tym:

a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.513.342,10zł;

            b) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień               

między jednostkami samorządu terytorialnego 247.280,00 zł,

            c) dochody związane z realizacją zadań realizowanych w drodze  porozumień  między                      

            organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 21.600,00zł

2) plan wydatków ogółem 21.107.418,10zł, z tego:

- wydatki majątkowe – 3.148.047,00 zł,

- wydatki bieżące  -    17.959.371,10zł,

a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 2.513.342,10zł;

            b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień               

             między jednostkami samorządu terytorialnego 197.349,00 zł,

             c) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze  porozumień  między                       

            organami administracji rządowej a jednostkami samorządu terytorialnego – 29.520,00zł

 

§ 4

  1. Zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015 zgodnie z Załącznikiem nr 3.

  2. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

 

§ 5

Nadwyżkę budżetu w wysokości 126.023,00 zł przeznacza się na   planowaną spłatę rat  kredytów i pożyczek w kwocie 126.023,00zł.

§ 6

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 2.075.144,00 zł,  oraz łączną kwotę rozchodów budżetu  w wysokości 2.201.167 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.

 

§ 7

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na    sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                    - w kwocie 1.000.000 zł;

§ 8

  1. Ustala się dochody w kwocie 59.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 61.805 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  2. Ustala się wydatki w kwocie 6.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

  3. Ustala się dochody w kwocie 11.000 zł i wydatki w kwocie 43.520zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.

  4. Ustala się dochody w kwocie 480.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 500.000zł dotyczące systemu gospodarowania odpadami określone ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 9

Wyodrębnia się w budżecie kwotę 400.519,83zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :

  1. sołectwa Białobrzegi kwotę 16.037,39 zł;

  2. sołectwa Biernatki kwotę 10.922,76zł

  3. sołectwa Bór kwotę 8.235,42zł

  4. sołectwa Chomontowo kwotę 7.715,29zł

  5. sołectwa Czarnucha kwotę 7.946,46zł

  6. sołectwa Gabowe Grądy kwotę 8.495,48zł

  7. sołectwa Gliniski kwotę 8.900,03zł

  8. sołectwa Grabowo kwotę 7.975,35zł

  9. sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 9.680,23zł

  10. sołectwa Jabłońskie kwotę 13.234,46zł

  11. sołectwa Janówka kwotę 19.273,77zł

  12. sołectwo Jeziorki kwotę 14.997,13zł

  13. sołectwo Kolnica kwotę 6.000,00 zł

  14. sołectwa Kolnica BDS kwotę 9.362,37zł

  15. sołectwa Mazurki kwotę 10.026,98zł

  16. sołectwa Mikołajówek kwotę 7.946,46zł

  17. sołectwa Netta Druga kwotę 13.350,04zł

  18. sołectwa Netta Pierwsza kwotę 15.575,05zł

  19. sołectwa Netta Folwark  kwotę 11.009,45zl

  20. sołectwa Osowy Grąd kwotę  11.385,10zł

  21. sołectwa Ponizie  kwotę 12.251,99zł

  22. sołectwa Posielanie kwotę  7.599,70zł

  23. sołectwa Promiski  kwotę 8.582,17zł

  24. sołectwa Pruska Mała  kwotę 10.229,25zł

  25. sołectwa Pruska Wielka kwotę 14.765,96zł

  26. sołectwo Rutki Nowe kwotę 16.788,69zł

  27. sołectwo Rutki Stare kwotę 12.425,37zł

  28. sołectwa Rzepiski  kwotę 8.206,52zł

  29.  sołectwa Świderek kwotę 7.541,91zł

  30. sołectwa Topiłówka kwotę 16.557,52zł

  31. sołectwa Turówka  kwotę 9.304,58zł

  32. sołectwa Komaszówka kwotę 8.033,14 zł

  33. sołectwa Uścianki kwotę 8.119,83 zł

  34. sołectwa Żarnowo Drugie  kwotę 14.997,13zł

  35. sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 14.708,17zł

  36. sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 12.338,68zł.

 

§ 10

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem  nr 7.

 

 

§ 11

Upoważnia się Wójta do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:

  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                    - w kwocie1.000.000 zł,

  1. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

b)  przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

  1.  dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

  2. udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 53.000,00 zł,

  3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

 

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

 

§ 13

Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 8 do uchwały.

 

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Przewodniczący Rady  Gminy

Zdzisław Chmielewski

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Zalewska

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2015-07-22

Data modyfikacji: 2015-07-22

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2015-07-22