20140613-WT

Nr sprawy AK.271.1.2014

 

Wykorzystanie energii słonecznej jako alternatywnego źródła ciepła w gminie Augustów

 

Inwestycja realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiegona lata 2007-2013 w zakresie działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

Działając na podstawie art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Urząd Gminy Augustów zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. NAZWA I ADRES:

Nazwa Zamawiającego: Gmina Augustów 

Adres Zamawiającego:, ul. Wojska Polskiego 51

Kod miejscowości: 16-300

Miejscowość: Augustów

tel. 87 643 30 56,

fax 87 643 29 03

godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 7:00 – 15:00

e - mail: gmina-augustow@home.pl

strona internetowa: http://bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl/

Adres do korespondencji :

Urząd Gminy Augustów

16-300 Augustów,

ul. Wojska Polskiego 51

 

Adres strony internetowej zamawiającego na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:         http://bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl/

Adres poczty elektronicznej zamawiającego:      gmina-augustow@home.pl

II. RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

III. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ORAZ WIELKOŚĆ LUB ZAKRESU ZAMÓWIENIA, Z PODANIEM INFORMACJI O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH:

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i instalacja kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych i użyteczności publicznej w Gminie Augustów w ramach projektu: Wykorzystanie energii słonecznej jako alternatywnego źródła ciepła w gminie Augustów”.

 

IV. Rodzaj zamówienia: dostawy.

IV.1) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia.

Zamówienie obejmuje wykonanie instalacji kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnychiużyteczności publicznej na terenie gminy Augustów.Łącznie 200 instalacji solarnych, na 200 budynkach, zgodnie z przedmiarami robót i dokumentacjami technicznymi (załącznik nr 1 do SIWZ),

Budynki mieszkalne:

  1. Instalacja kolektorów słonecznych próżniowych w ilości 113 kompletów, w skład jednego kompletu wchodzi:
  • zestaw  solarny, w skład którego wchodzą elementy: kolektor próżniowy rurowy typu HeatPipe                   ( pow. całkowita apertury min. 1,39 m2  dla  1 płyty, sprawność optyczna w odniesieniu do pow. apertury  min. 67%) - 2 płyty, wymiennik z  dwiema wężownicami 300 l - 1 szt., konstrukcje wsporcze do montażu kolektorów - 1 kpl., dwudrogowy zestaw pompowy, automatyka, instalacja,
  1. Instalacja kolektorów słonecznych próżniowych w ilości 86 kompletów, w skład jednego kompletu wchodzi:
  • zestaw  solarny, w skład którego wchodzą elementy: kolektor próżniowy rurowy typu HeatPipe                      (pow. całkowita apertury min. 1,87 m2  dla  1 płyty, sprawność optyczna w odniesieniu do pow. apertury  min. 67%) - 2 płyty, wymiennik z  dwiema wężownicami 400 l - 1 szt., konstrukcje wsporcze do montażu kolektorów - 1 kpl., dwudrogowy zestaw pompowy, automatyka, instalacja,

Budynki użyteczności publicznej:

  1. Budynek Gminnego Ośrodka Kultury w Żarnowie II gm. Augustów

Instalacja kolektorów słonecznych próżniowych w ilości 1 kompletu , w skład jednego kompletu wchodzi:

  • zestaw  solarny, w skład którego wchodzą elementy: kolektor próżniowy rurowy typu HeatPipe (pow. całkowita apertury min. 1,87 m2  dla  1 płyty, sprawność optyczna w odniesieniu do pow. apertury min. 67%) - 2 płyty, wymiennik z  dwiema wężownicami 400 l - 1 szt., konstrukcje wsporcze do montażu kolektorów - 1 kpl., dwudrogowy zestaw pompowy, automatyka, instalacja,

 

       W zakresie inwestycji należy przewidzieć

  • Montaż kolektorów na wyszczególnionych obiektach na konstrukcjach wsporczych przewidzianych przez producenta odpowiedniej do miejsca instalacji ( na dachach, ścianach budynków i na             gruncie ).

IV.2. Inne informacje dotyczące przedmiotu zamówienia.

  • W niniejszym zamówieniu nie występują obiekty w zabudowie jednorodzinnej o powierzchni powyżej 300 m2,
  • Wszystkie wymienniki z dwiema wężownicami podłączyć z obiegiem solarnym i obiegiem kotłowym - należy ująć wpięcie wymiennika do c.w.u. i instalacji kotłowej centralnego ogrzewania,
  • Należy przewidzieć zainstalowanie reduktorów ciśnienia dla wody użytkowej jeżeli ciśnienie przekracza wartość 6 bar,
  • Budynki na których instalowane będą zestawy solarne wyposażone są w kotły na paliwo stałe.
  • W ramach zamówienia nie przewiduje się wspomagania instalacji centralnego ogrzewania przez zamontowany system solarny,
  • Przygotowanie miejsca posadowienia zasobnika solarnego oraz zagwarantowanie w miejscu instalacji zasobnika solarnego odpowiednich warunków pracy leży po stronie właściciela obiektu,
  • Udostępnienie miejsca instalacji zbiornika leży po stronie użytkownika instalacji tj. możliwości dostarczenia zbiornika w miejscu jego posadowienia oraz uprzątnięcia mebli lub innych przedmiotów w miejscu posadowienia. Przygotowanie podłoża pod zbiornik również należy do użytkownika instalacji.
  • Przygotowanie podłoża do instalacji kolektorów leży po stronie Wykonawcy. Po stronie wykonawcy są również prace związane z prowadzeniem instalacji solarnej od kolektorów do zbiornika itp.
  • Zamawiający nie posiada informacji na temat liczby pokryć dachowych wykonanych eternitem.
  • Wykonawca musi zapewnić system montaży kolektorów do połaci dachowej wykonanej z różnych materiałów

V. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

09.33.11.00-9 -  Kolektory słoneczne do produkcji ciepła

45.33.10.00-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45.00.00.00-7 -   Roboty budowlane

45.22.30.00-6 – Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45.31.10.00-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

VI. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

VII. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

VIII. Czy dopuszcza się zawarcie umowy ramowej: nie

IX. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

X. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

Zakończenie zadania : 14.11.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

XI. WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 50. 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 ).

XII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych:

XII.1 Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ.

XII.2.) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

  • w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował (zakończył) jako Wykonawca minimum  100 kompletnych instalacji kolektorów słonecznych na budynkach lub minimum dwie  instalacje kolektorów słonecznych o wartości nie mniejszej niż 400 000 zł każda

XII.3.) Potencjał techniczny

       Zamawiający oceni warunek za spełniony, gdy Wykonawca ubiegający się:

  • dysponuje minimum  jedną osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będąca ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;
  • dysponuje niezbędnym potencjałem  technicznym do wykonania zamówienia w postaci narzędzi i urządzeń -  Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie i uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ.
  • XII.4.) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca :

  • posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wartość nie niższą niż 1.000.000,00 zł.
  • przedstawi informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek , potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy  na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł.
  • XII.5) W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy , którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach , o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy
  • XII.6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu a żaden z nich nie może  podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. Wykonawcy  wspólnie ubiegający się o zamówienie winni złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie ww. wymagań zgodnie z zapisami zawartymi w rozdziale XIII.3. SIWZ.  Ponadto  Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • XII.7) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, a także stosowne dokumenty ( dotyczące osób trzecich) na potwierdzenie spełniania przez nich warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
  • XII.8) Zamawiający nie ogranicza możliwości powierzenia jakiegokolwiek zakresu zamówienia podwykonawcom według wyboru wykonawcy.
  1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom ( art. 36b ustawy ). Wskazanie niniejszego nastąpi na podstawie zał. nr 8 do SIWZ.
  2. Na etapie realizacji zamówienia, zmiany podwykonawców, na zasobach których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu będą dopuszczalne pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca.
  3. Wykonawca ponosi wobec zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców.
  1. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie tego zakresu zamówienia, którego wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. ( wg załącznika nr 8)
  2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi według formuły ; spełnia – nie spełnia ,               na podstawie złożonych dokumentów.

 

XIII. INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

XIII.1.) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  1. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu , o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca ma obowiązek dołączyć do oferty:
  1. Oświadczenie, że wykonawca spełnienia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy – wg wzoru określonego w  Załączniku Nr 3 do SIWZ
  2. Wykaz wykonanych głównych dostaw lub usług a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie ( sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ).

Dowodami potwierdzającymi prawidłowo zrealizowanych robót polegających na montażu kolektorów słonecznych na budynkach   ( np. w ramach programu NFOŚ i GW ) będą:

  • poświadczenie,
  • inne dokumenty,  jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, w szczególności protokół odbioru wykonanych robót i prawidłowo wystawiona faktura VAT dla każdej zrealizowanej instalacji.

Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

 

  1. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami,                      ( sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ), a także oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia.
  2. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  3. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na wartość nie niższą niż 1.000.000,00 PLN.
  4. Informację z banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł
  5. Deklarację zgodności oferowanych kolektorów słonecznych wystawioną przez producenta,
  6. Certyfikat wydany przez akredytowaną Jednostkę Certyfikującą potwierdzający spełnienia wymagań zawartych minimum w normach PN-EN 12975-1, PN-EN 12975-2;
  7. Sprawozdanie z badań proponowanego typu kolektora słonecznego, na zgodność z pełną normą PN EN 12975-2 ( test jakościowy i cieplny ) wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze lub europejski certyfikat potwierdzający zgodność z powyższą normą ( np. Solar Keymark lub równoważny).
  8. Dokument potwierdzający osiągniecie wymaganego uzysku energetycznego  przedstawionych w ofercie zestawów solarnych wykonanego  poprzez sporządzenie symulacji za pomocą programu komputerowego np. Getsolar lub równoważny np. Tsol.
  9.  Karty katalogowe dla proponowanego zbiornika solarnego

 

 Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 zł.;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie niższą niż 1.000.000,00 PLN.
  1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy należy przedłożyć oświadczenie dotyczące przynależności Wykonawcy do tej samej grupy kapitałowej. Do oświadczenia należy dołączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), którzy złożyli odrębne oferty w niniejszym postępowaniu albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (dokumenty winny być przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii).

XIII.2.) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zał. nr 4 do SIWZ;
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
  4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania składania ofert;
  5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
  6. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania składania ofert;
  7. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia;
  8. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy
  9. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności.

              Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego wg wzoru  stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.

 

XIII.3.) Oferty wspólne.

       Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postepowaniu lub reprezentowania w postępowaniu i  zawarcia umowy.

Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

2.) Stosowne pełnomocnictwo/upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie – należy załączyć do oferty.

3.) Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

- par. XIII pkt.2, par. XIII pkt. 3, par. XIII pkt. 6

- par. XIII pkt. 5, par XIII pkt 7, par. XIII pkt 8, par. XIII pkt 9, par. XIII pkt. 10, par. XIII pkt. 11

Dla każdego wykonawcy z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.

       4.) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.

  1. Przed podpisaniem umowy, Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek       przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę, zawierającą, co najmniej:
  2. zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia oraz solidarnej odpowiedzialności za realizację zamówienia,
  3. określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
  4. czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

XIII.4.) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

. Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w par. XIII  pkt. 2, 5, 7, 8,10 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:  a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

         b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że    

             uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub   

             wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3  

             miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6    miesięcy przed upływem terminu składania zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8  wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia

zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 6 ppkt.9 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

f.    Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, wskazanych w pkt. „VII.1” zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym,  administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejscu zamieszkania osoby zamieszkania lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

g. W przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24. ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca, zamiast dokumentu, o którym mowa w par. VII pkt.5 i pkt.7 , składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24. Ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.

h. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

XIII.5.) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ;

XIII.6.)  INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

W celu potwierdzenia, że oferowane kolektory słoneczne odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego wymaga się od Wykonawców załączenia do oferty:

  • Deklaracji zgodności oferowanych kolektorów słonecznych wystawioną przez producenta,
  • Certyfikatu  wydanego przez akredytowaną Jednostkę Certyfikującą potwierdzający spełnienia wymagań zawartych minimum w normach PN-EN 12975-1, PN-EN 12975-2;
  • Sprawozdania  z badań proponowanego typu kolektora słonecznego, na zgodność z pełną normą PN EN 12975-1;2 ( test jakościowy i cieplny ) wykonane przez akredytowane laboratorium badawcze lub europejski certyfikat potwierdzający zgodność z powyższą normą ( np. Solar Keymark lub równoważny).
  • Dokumentu potwierdzającego osiągniecie wymaganego uzysku energetycznego  przedstawionych w ofercie zestawów solarnych wykonanego  poprzez sporządzenie symulacji za pomocą programu komputerowego np. Getsolar lub równoważny np. Tsol.
  • Karty katalogowe dla proponowanego zbiornika solarnego

Symulacje dla poszczególnych zestawów solarnych przedstawiono w załączonej dokumentacji technicznej. Przedstawione w ofercie symulacje powinny zawierać wyniki: stopnia pokrycia zapotrzebowania na ciepło do przygotowania ciepłej wody użytkowej o wartości nie gorszej niż przedstawione w symulacjach przy takich samych założonych danych wyjściowych.

 

SEKCJA XIV: PROCEDURA

XV. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

XVI.) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

XVII) KRYTERIA OCENY OFERT

 Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

XVIII. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

http://bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:

Urząd Gminy Augustów, 16-300 Augustów ul. Wojska Polskiego 51 pok. nr 11

Na wniosek wykonawcy zamawiający prześle specyfikację  za zaliczeniem pocztowym.

XIX) Miejsce i termin składania ofert:  24.07.2014 godzina 10:00,

miejsce: Urząd Gminy Augustów, 16-300 Augustów ul. Wojska Polskiego 51, pok. nr 8 (kancelaria).

XX. Miejsce i termin otwarcia ofert

Oferty zostaną otwarte dnia: 24.07.2014r., o godz. 10:15

W siedzibie zamawiającego: Urząd Gminy Augustów, 16-300 Augustów ul. Wojska Polskiego 51, pok. nr 13 (sala konferencyjna)

XXI. Termin związania ofertą:

 1.Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2.Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni od upływu terminu składania ofert, tj do dnia 21 września 2014 roku.

3.W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zamawiający może tylko raz zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

4. Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą samodzielnie, zawiadamiając o tym zamawiającego.

5. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

 IV.4.4) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:

Zamówienie będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 w zakresie działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

IV.4.5) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Data przekazania ogłoszenia do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej  13 czerwca 2014 r.

 

Na podstawie art. 27. ust. 2. ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda, aby fakt pobrania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca potwierdził poprzez wysłanie stosownej informacji na adres gmina-augustow@home.pl

 

 

Pytania i wyjaśnienia:

1.Wyjaśnienie nr 1 z dnia 08 lipca 2014 roku.

W dniu 14 lipca 2014 roku dodano załączniki do przetargu w formacie edytowalnym (.doc).

2.Wyjaśnienie nr 1 z dnia 14 lipca 2014 roku.

3.Wyjaśnienie nr 1 z dnia 18 lipca 2014 roku.

Metryka strony

Udostępniający: Wojciech Truszkowski

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2014-06-13

Data modyfikacji: 2014-07-21

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2014-06-13