20140213-20140410

INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ  DZIAŁALNOŚCI

WÓJTA GMINY

w okresie od dnia 13 lutego 2014 r. do dnia 10 kwietnia 2014 r.

oraz  z  realizacji uchwał z XXIV sesji Rady Gminy Augustów  z dn.

13 lutego 2014 r.

 

W minionym okresie wydano ogółem 16 Zarządzeń Wójta Gminy z tego  14 Zarządzeń Wójta jako organu i 2 Zarządzenia  Wójta  jako  kierownika jednostki.

 

Zarządzenia Wójta jako organu  dotyczyły następujących spraw:

1.  Zarządzenie z dnia 13 lutego 2014r. dotyczyło zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w 2014 r. z przeznaczeniem na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Augustów”.

2. Zarządzeniem z dnia 14 lutego 2014r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów podjętych na XXIV sesji w dniu 13 lutego 2014 roku.

3.  Zarządzeniem z dnia 17 lutego 2014r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2014.  Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 1.002 zł przeznaczono na wydatki w dziale 010- Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010- infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi kwotę 2 zł przeznaczono na opłaty za zajęcie dróg ponadgminnych infrastrukturą wodociągowo - kanalizacyjną  oraz w dziale 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdziale 85395- pozostała działalność – kwotę  1.000zł tytułem zwrotu dotacji i płatności wykorzystanych niezgodnie z montażem projektu . Zwrot dotyczy projektu pn. „Program aktywności społeczno – zawodowej w gminie Augustów”, który był realizowany w 2013 roku. Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami. Rozdziale 85212 przenosi się kwotę 1.570 zł na opłacenie usług pocztowych. W ramach planów finansowych jednostek budżetowych dokonano zmniejszeń planu finansowego Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół oraz zwiększeń planowanych wydatków szkół podstawowych i gimnazjów w ramach tej samej klasyfikacji budżetowej na łączną kwotę 52.719zł.

4. Zarządzeniem z dnia 18 lutego 2014r. powołano Komisję do spraw przyznawania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli.

5. Zarządzeniem z dnia 19 lutego 2014r. ustalono kryteria w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego dla kandydatów do punktu przedszkolnego, zespołów wychowania przedszkolnego oraz oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Augustów roku szkolnym 2014/2015.

6. Zarządzeniem z dnia 3 marca 2014r. dokonano zmiany budżetu gminy na rok 2014. Pismem Wojewody Podlaskiego znak FB – II.3111.35.2014.BŁ zwiększono dotację celową na realizację własnych zadań bieżących gmin na 2014  rok o kwotę 1.600zł w dziale 852- Opieka społeczna, w rozdziale 85295 – pozostała działalność z przeznaczeniem na realizację programu ‘Pomoc państwa w zakresie dożywiania w 2014 roku”. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 5.800 zł przeznaczono na wydatki w dziale 750 Administracja publiczna, rozdziale 75023 – urzędy gmin, z przeznaczeniem na opłatę usług zastępstwa procesowego. W ramach planów finansowych jednostek budżetowych dokonano zmniejszeń planu finansowego Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół w dziale 801 – oświata i wychowanie, rozdziale 80101 – szkoły podstawowe § 4270 – zakup usług remontowych kwotę 8.300 zł.

7. Zarządzeniem z dnia 3 marca 2014r. ustalono wytyczne dotyczące organizacji pracy szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Augustów oraz trybu opracowania i zatwierdzania arkuszy organizacyjnych i aneksów roku szkolnym 2014/2015.

8. Zarządzeniem z dnia 14 marca 2014r. dokonano zmiany budżetu gminy na rok 2014. Pismem Wojewody Podlaskiego znak FB-II.3111.41.2014.BB zwiększono dotację celową na realizację  własnych zadań bieżących gmin na rok 2014 o kwotę  192.067zł w dziale 801 – Oświata i wychowanie z przeznaczeniem na realizację zadań własnych w zakresie wychowania przedszkolnego w 2014r., w tym w rozdziale 80103 – oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych kwotę 113.549zł oraz w rozdziale 80106 – inne formy wychowania przedszkolnego – kwotę 78.518zł.  Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 26.000zł przeznaczono na wydatki w dziale 750 Administracja publiczna, rozdziale 75023 – urzędy gmin, z przeznaczeniem na zakup programu do ewidencji dróg wraz inwentaryzacją dróg.

9. Zarządzeniem z dnia 17 marca 2014r. dotyczyło przedstawienia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2013 rok, sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury, informację o stanie mienia komunalnego gminy.

10.  Zarządzeniem z dnia 28 marca 2014r. powołano Komisję do odbioru inwestycji pn. „Podniesienie atrakcyjności gminy Augustów poprzez inwestycje w dziedzictwo kulturowe” z podziałem na następujące części: CZĘŚĆ I: Remont i modernizacja remizy wiejskiej w Netcie Drugiej, CZĘŚĆ II: Remont i modernizacja remizy wiejskiej w Kolnicy, CZĘŚĆ III: Budowa Izby Regionalnej w Rutkach Nowych, CZĘŚĆ IV: Poprawa stanu technicznego boiska w Kolnicy.

11. Zarządzeniem z dnia  31 marca 2014r. dokonano zmiany budżetu gminy na rok 2014. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 2.500zł przeznaczono na wydatki w dziale 750 Administracja publiczna, rozdziale 75075 – promocja gmin, z przeznaczeniem na wyjazd na I Jarmark Twórczości Regionalnej Kiermusy 2014 oraz na wykonanie redakcji tekstu, korekty monografii gminy Augustów. Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami i tak w rozdziale 85206 przeniesiono kwotę 2.000zł na wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia z asystentem rodziny.

12. Zarządzeniem z dnia 3 kwietnia  2014r. dokonano zmian planów finansowych jednostek budżetowych.

13. Zarządzeniem z dnia 3 kwietnia 2014r. przygotowano projekty uchwał na obrady dzisiejszej sesji.

14. Zarządzeniem z dnia 8 kwietnia 2014r. powołano Gminną Komisję Urbanistyczno – Architektoniczną działającą przy Wójcie i ustalono regulamin jej działania, w której skład wchodzą: Elżbieta Pszczoła – Przewodnicząca Komisji, Ireneusz Kukliński – sekretarz Komisji, Wojciech Leplawy - członek, Maria Olchowska - członek, Wanda Grygo - członek, Bogumiła Kozakiewicz – członek.

 

Zarządzenia Wójta jako kierownika  dotyczyły następujących spraw:

 

1.Zarządzenie z dnia 12 marca 2014 roku w sprawie powołania członka – doradcy komisji przetargowej w przetargu nieograniczonym pn. „ Modernizacja istniejącego oświetlenia ulicznego ma terenie Gminy Augustów”.  

2.Zarządzenie z dnia 1 kwietnia  2014r. w ustalenia 2 maja 2014 roku i 10 listopada 2014 roku dniami wolnymi od pracy w Urzędzie Gminy Augustów.

 

Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 13 lutego 2014 roku.

1. Uchwała Nr XXIV/200/2014 w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014-2020 została przekazana do Wojewody celem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Uchwałę opublikowano w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 821 z dn. 21 lutego 2014 r.

2. Uchwała Nr XXIV/201/2014 w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania  w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych  dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020 została przekazana do Wojewody celem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Uchwałę opublikowano w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 822 z dn. 21 lutego 2014 r.

3. Uchwała Nr XXIV/202/2014 w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej  została przekazana do Wojewody celem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Uchwałę opublikowano w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 823 z dn. 21 lutego 2014 r.

4. Uchwała Nr XXIV/203/2014 w sprawie uchwalenia preliminarza Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2014r. została przekazana Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej celem realizacji  przyjętych  zadań. Ponadto ogłoszona została na stronie internetowej.

5. Uchwała Nr XXIV/204/2014 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014r. została przekazana pełnomocnikowi Wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej celem realizacji  przyjętych  zadań. Ponadto ogłoszona została na stronie internetowej. 

6. Uchwała Nr XXIV/205/2014 w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Augustów w 2014 roku jest realizowana zgodnie z przyjętymi zapisami.

7. Uchwała Nr XXIV/206/2014 w sprawie przystąpienia do sporządzania Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Augustów jest realizowana zgodnie z przyjętymi zapisami.

8. Uchwała Nr XXIV/207/2014 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do działek nr ew. 46 i 47/1 wraz z przyległym fragmentem drogi krajowej oraz drogi gminnej we wsi Żarnowo Pierwsze, w gminie Augustów jest realizowana zgodnie z przyjętymi zapisami.

9. Uchwała Nr XXIV/208/2014 w sprawie udzielenia pomocy finansowej w 2014 roku dla Samorządu Województwa Podlaskiego została przekazana do Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w celu realizacji zadania - budowy chodnika w miejscowości Janówka.

10. Uchwała Nr XXIV/209/2014 w sprawie wyodrębnienia w budżecie Gminy Augustów środków funduszu sołeckiego w 2015 roku przekazano Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

11. Uchwała Nr XXIV/2010/2014 w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę dla odbiorców wody z ujęć stanowiących własność Gminy Augustów jest realizowana według założeń.

12. Uchwała Nr XXIV/211/2014 w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2014 została przekazana do RIO i została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 1090 z dnia 11 marca 2014r., a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.

13. Uchwała Nr XXIV/212/2014 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Augustów na lata 2014 – 2019 została przekazana do RIO i jest realizowana według założeń.  

 

                                                                                Wójt Gminy Augustów

                                                                                    Zbigniew Buksiński

dn. 10 kwietnia 2014 r.     

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Elżbieta Marcińczyk

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2014-04-23

Data modyfikacji: 2014-04-23

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2014-04-23