20130521-20130620
INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI
WÓJTA GMINY
w okresie od dnia 21 maja 2013 r. do dnia 20 czerwca 2013 r. oraz z realizacji uchwał z XVIII sesji Rady Gminy Augustów z dn. 21 maja 2013 r.
W minionym okresie wydano 10 Zarządzeń Wójta Gminy jako organu jednostki, które dotyczyły następujących spraw:
1. Zarządzeniem z dnia 22 maja 2013 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów podjętych na XVIII sesji w dniu 21 maja 2013 roku.
2. Zarządzeniem z dnia 22 maja 2013 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. Zwiększono dotację celową na realizację własnych zadań bieżących w dziale Pomoc społeczna o kwotę 12.333 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa. Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 20.000 zł przeznaczono na konserwację oświetlenia ulicznego.
3. Zarządzenie z dnia 27 maja 2013 r. dotyczyło przeprowadzenia ćwiczenia w formie gry decyzyjnej Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w gminie Augustów.
4. Zarządzeniem z dnia 31 maja 2013 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. Dokonano przeniesienia planowanych wydatków w kwocie 5.800 zł na zakup kserokopiarki oraz materiałów biurowych. Zmiany dotyczą projektu „Równe szanse edukacyjne dla wszystkich”. Dodatkowo dokonano zmian w planach finansowych jednostek oświatowych o kwotę 48.601 zł na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych ujętych w planie finansowym.
5. Zarządzeniem z dnia 31 maja 2013 r. powołano Stałą Komisję Przetargową.
6. Zarządzeniem z dnia 4 czerwca 2013 r. powołano Komisję Konkursową w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół im. gen. I. Prądzyńskiego w Białobrzegach.
7. Zarządzeniem z dnia 11 czerwca 2013 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2013. Zwiększono dotację celową o kwotę 18.002,50 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie w ramach Resortowego ProgramuWspierania Rodziny i Systemu Pieczy Zastępczej na rok 2013 – Asystent Rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej. Zwiększono dochody o kwotę 4.929 zł z tytułu dotacji z Komendy Głównej PSP na dofinansowanie zakupu sprzętu do OSP w Netcie. Dokonano przeniesienia wydatków bieżących między paragrafami na kwotę 42.256 zł, w tym w kwocie 40.000 zł na bieżące utrzymanie dróg gminnych, w kwocie 1.500 zł na zakup materiałów do remontu sal w SP w Rutkach oraz przeniesiono środki w kwocie 756 zł na zakup usług pozostałych dotyczących zadań zleconych.
8. Zarządzeniem z dnia 13 czerwca 2013 r. przygotowano projekty uchwał na obrady dzisiejszej sesji.
9. Zarządzeniem z dnia 19 czerwca 2013 r. zatwierdzono konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół im. gen. I. Prądzyńskiego w Białobrzegach, w wyniku którego wyłonionym kandydatem została Pani Katarzyna Korąkiewicz.
10. Zarządzeniem z dnia 19 czerwca 2013 r. powołano Komisję Egzaminacyjną w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego Pani Ewy Truszkowskiej, nauczyciela Szkoły Podstawowej w Netcie.
Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 21 maja 2013 roku.
1. Uchwałę Nr XVIII/165/2013 w sprawie przyjęcia oceny zasobów pomocy społecznej za 2012 r. przekazano dla Wojewody Podlaskiego oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
2. Uchwała Nr XVIII/166/2013 w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Augustów została przekazana do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz skarżącemu.
3. Uchwała Nr XVIII/167/2013 w sprawie zmiany budżetu gminy na 2013 rok została przekazana do RIO i ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w dniu 13 czerwca 2013 r. pod poz. 2560, a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.
4. Uchwała Nr XVIII/168/2013 w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2013-2019 jest realizowana według założeń.
5. Uchwała intencyjna Nr XVIII/169/2013 w sprawie aplikowania Gminy Augustów o środki z programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Część 6) SOWA – Energooszczędne oświetlenie uliczne”, na realizację przez Gminę Augustów projektu pod nazwą „Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy Augustów” oraz zabezpieczenia na jego realizację niezbędnych środków finansowych w budżetach Gminy Augustów na lata 2014 r. – 2020 r, została dołączona do wniosku o dofinansowanie w/w projektu.
6. Uchwałę Nr XVIII/170/2013 w sprawie odmowy uchylenia uchwały Rady Gminy Augustów w sprawie stanowienia o kierunkach działania Wójta Gminy w sprawie zasad ustalenia lokalizacji budowy elektrowni wiatrowych na terenie gminy przekazano inwestorowi oraz do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku.
Wójt Gminy Augustów
Zbigniew Buksiński
dn. 20 czerwca 2013 r.
Metryka strony