20111228-20120329

INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI WÓJTA GMINY

w okresie od dnia 28 grudnia 2011 r. do dnia 29 marca 2012 r. oraz z realizacji uchwał z X sesji Rady Gminy Augustów z dn. 28 grudnia 2011 r.

W minionym okresie wydano ogółem 26 Zarządzeń Wójta Gminy z tego 17 Zarządzeń Wójta jako organu i 9 Zarządzeń Wójta jako kierownika jednostki.

Zarządzenia Wójta jako organu dotyczyły następujących spraw:

1. Zarządzeniem Nr 92/2011 z dnia 30 grudnia 2011 roku dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2011. Dokonano przeniesienia wydatków w ramach działu o kwotę 97.102 zł na zakup usług oraz podróże służbowe – 3.000 zł; na ekwiwalent za udział w akcjach ratowniczych, na dotacje przekazane gminie 48.531 zł; na dostosowanie planu wydatków do potrzeb szkół podstawowych i gimnazjów; na zakup materiałów biurowych; na dożywianie i opłatę za pobyt osoby przebywającej w domu pomocy społecznej na kwotę 2.743 zł; na dostosowanie planów finansowych realizowanych projektów do potrzeb na kwotę 21.436 zł.

2. Zarządzeniem Nr 93/2011 z dnia 30 grudnia 2011 roku wprowadzono zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Augustów na lata 2011-2019. Dokonano dla danych roku 2011 aktualizacji dochodów i wydatków. Dochody bieżące oraz wydatki bieżące zwiększyły się o 334.154 zł. Planowane przychody i rozchody budżetu zmniejszyły się o 47.370 zł. W prognozie dla lat 2014-2017 zwiększono dochody bieżące oraz wydatki majątkowe. W roku 2014 o 250.000 zł, w pozostałych latach o kwotę 200.000 zł. Aktualizacja danych spowodowała spełnienie warunku określonego w ustawie o finansach publicznych.

3. Zarządzeniem Nr 94/2011 z dnia 30 grudnia 2011 roku udzielono Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie upoważnienia do prowadzenia postępowań w sprawach z zakresu wspierania rodziny oraz wydawania w tych sprawach decyzji.

4. Zarządzeniem Nr 95/2012 z dnia 3 stycznia 2012 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na X sesji w dniu 28 grudnia 2011 roku.

5. Zarządzeniem Nr 96/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. ustalono zasady wykonywania oraz szczegółowy plan realizacji zadań obronnych w Gminie Augustów w 2012 roku.

6. Zarządzeniem Nr 97/2012 z dnia 9 stycznia 2012 r. ustalono szczegółowy plan dochodów i wydatków gminy na 2012 rok, według jednostek podległych, z wyszczególnieniem zadań z zakresu administracji rządowej.

7. Zarządzeniem Nr 98/2012 z dnia 10 stycznia 2012 r. ustalono zasady wykonywania uchwały budżetowej na rok 2012.

8. Zarządzenie Nr 99/2012 z dnia 11 stycznia 2012 r. dotyczyło zmiany budżetu gminy na rok 2012. Dokonano przeniesienia wydatków w ramach działu o kwotę 4.608 zł na naprawę centrali telefonicznej oraz wynagrodzenia bezosobowe w łącznej kwocie 2.400 zł; na koszty postępowania sądowego i komorniczego w kwocie 2.208 zł.

9. Zarządzenie Nr 100 z dnia 10 lutego 2012 r. dotyczyło doręczania nakazów płatniczych podatnikom podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości w 2012 roku.

10. Zarządzeniem Nr 101 z dnia 14 lutego 2012 r. dokonano zmian w budżecie gminy na rok 2012. Dokonano zmian w zakresie dotacji przekazywanych z budżetu państwa – zwiększono dotację celową w dziale pomoc społeczna o kwotę 2.600 zł, z przeznaczeniem na realizację rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne. Rezerwę budżetową przeznaczono na zapłatę opłaty komorniczej w kwocie 180 zł dotyczącej egzekucji świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego. Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę 20.434 zł.

11. Zarządzeniem Nr 102 z dnia 15 lutego 2012 r. udzielono pełnomocnictwa Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej m.in. do reprezentowania GOPS na zewnątrz, do reprezentowania Gminy przed organami administracji publicznej, organami egzekucyjnymi we wszystkich postępowaniach sądowych, administracyjnych związanych z działalnością GOPSu.

12. Zarządzenie Nr 103 z dnia 23 lutego 2012 roku dotyczyło informacji o wykonaniu budżetu Gminy Augustów za IV kwartał 2011 oraz informacji o udzielonych umorzeniach niepodatkowych należności budżetowych za IV kwartał 2011 roku.

13. Zarządzenie Nr 104 z dnia 2 marca 2012 roku dotyczyło udzielenia w 2012 roku pożyczki Bibliotece Publicznej Gminy Augustów w Żarnowie w kwocie 24.480 zł z przeznaczeniem na realizację w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 projektu pn. „Wyposażenie Bibliotek Publicznych Gminy Augustów w komputery i zestawy do prezentacji multimedialnych”.

14. Zarządzeniem Nr 105 z dnia 14 marca 2012 roku dokonano zmian budżetu gminy na 2012 rok w zakresie dotacji przekazywanych z budżetu państwa dziale pomoc społeczna o kwotę 1.600 zł z przeznaczeniem na realizację rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami w kwocie 11.251 zł.

15. Zarządzeniem Nr 106 z dnia 14 marca 2012 roku przyjęto sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2011 rok, sprawozdania roczne z wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury, informację o stanie mienia komunalnego gminy.

16. Zarządzenie Nr 107 z dnia 20 marca 2012 roku dotyczyło informacji o wykonaniu budżetu Gminy Augustów za 2011 rok. Przedstawiono wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł oraz wykaz osób prawnych i fizycznych którym udzielono pomocy publicznej.

17. Zarządzenie Nr 108 z dnia 21 marca 2012 roku dotyczyło przygotowania projektów uchwał Rady Gminy na XI sesję, której obrady są w dniu dzisiejszym.

Zarządzenia Wójta jako kierownika jednostki wydano w następujących sprawach:

1. W dniu 30 grudnia 2011 roku podjęte zostało Zarządzenie w sprawie wprowadzenia zmian w zarządzeniu nr 12/2010 Wójta Gminy Augustów z dnia 18 grudnia 2010 roku w sprawie wprowadzenia zasad (polityki) rachunkowości.

2. Zarządzeniem z dnia 30 grudnia 2011 roku wprowadzono instrukcję w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania w Urzędzie Gminy Augustów.

3. Zarządzeniem z dnia 10 stycznia 2012 roku opracowano plan finansowy dochodów i wydatków Urzędu Gminy Augustów na rok 2012.

4. Zarządzenie z dnia 11 stycznia 2012 roku dotyczyło nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy Augustów.

5. Zarządzeniem z dnia 19 stycznia 2012 roku powołano Komisję do dokonania oceny dokumentacji niearchiwalnej i jej zniszczenia z wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011 roku.

6. Zarządzeniem z dnia 23 stycznia 2012 roku ustalono Regulamin Kontroli Zarządczej w Urzędzie Gminy Augustów.

7. Zarządzeniem z dnia 23 stycznia 2012 roku ustalono Regulamin określający zasady i tryb zarządzania ryzykiem w Urzędzie Gminy Augustów.

8. Zarządzenie z dnia 23 stycznia 2012 roku dotyczyło ustalenia wykazu dokumentów związanych z Kontrolą zarządczą w Urzędzie Gminy Augustów w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej.

9. Zarządzeniem z dnia 27 marca 2012 roku dokonano zmian w Zarządzeniu Nr 10/09 Wójta Gminy z dnia 14 lipca 2009 r. w sprawie powołania pełnomocnika, administratora ds. Systemu Zarządzania Jakością i zespołu pilotowego.

Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na sesji w dniu 28 grudnia 2011 roku

1. Uchwała Nr X/83/11 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 r. została przekazana pełnomocnikowi Wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych ,Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej celem realizacji przyjętych zadań. Ponadto ogłoszona została na stronie internetowej.

2. Uchwałą Nr X/84/11 uchwalono Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2012- 2016 i jest on wdrażany w życie.

3. Uchwałę Nr X/85/11 w sprawie uchwalenia Rocznego Programu Współpracy Gminy Augustów z Organizacjami Pozarządowymi i Podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2012 przekazano Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w celu realizacji przyjętych zadań.

4. Uchwałą Nr X/86/11 wprowadzono zmiany w uchwale Nr IX/67/07 Rady Gminy Augustów z dnia 29 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2012 dla Gminy Augustów. Środki są wydatkowane zgodnie ze zmienionym preliminarzem finansowym Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.

5. Uchwała Nr X/87/11 w sprawie uchwalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Augustów, zgodnie z zapisem została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 502, a regulamin jest realizowany zgodnie z przyjętymi zasadami i warunkami.

6. Uchwałą Nr X/88/11 zmieniono wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Zgodnie z zapisami uchwała została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 126. W postępowaniu nadzorczym Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Uchwałą Nr 675/12 z dnia 31 stycznia 2012 roku unieważniło część zapisów zawartych w niniejszej uchwale w załączniku nr 1 określający wzór informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz w załączniku nr 2 określający wzór deklaracji na podatek od nieruchomości.

7. Uchwałą Nr X/89/11 zarządzono wybory sołtysa wsi Jabłońskie. Wybory przeprowadzono w dniu 5 stycznia 2012 roku, sołtysem wsi Jabłońskie został wybrany Pan Bogdan Kowalewski.

8. Uchwała Nr X/90/11 w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Augustów na lata 2012-2022 została przekazana do RIO i jest realizowana według założeń.

9. Uchwała Nr X/91/11 w sprawie uchwalenia budżetu gminy Augustów na 2012 rok została przekazana do RIO oraz do Wojewody Podlaskiego i została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 529 , a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi założeniami.

10. Uchwała Nr X/92/11 w sprawie zmiany budżetu gminy na 2011 rok została przekazana do RIO i została ogłoszona w Dz. Urz. Woj. Podl. poz. 530, a budżet był realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.

Wójt Gminy Augustów

mgr inż. Zbigniew Buksiński

dn. 29 marca 2012 r.

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Szczęsna

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2012-04-19

Data modyfikacji: 2012-04-19

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2012-04-19