X-92-2011

Uchwała Nr X/92/11

Rady Gminy Augustów

z dnia 28 grudnia 2011 roku

w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2011.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240; z 2010 r. Nr 28, poz. 146; Nr 96, poz. 620; Nr  123, poz. 85; Nr 152, poz. 1020) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Zwiększyć planowane dochody budżetu o 1.000zł, zgodnie z załącznikiem nr 1

§ 2

1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o kwotę 33.067zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

2. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o kwotę 32.067zł, zgodnie z załącznikiem nr 2

§ 3

Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:

1) plan dochodów ogółem 21.365.239 zł, z tego:

- dochody majątkowe -3.280.169zł,

- dochody bieżące 18.085.070zł, w tym:

a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.105.277 zł.

2) plan wydatków ogółem 24.929.055 zł, z tego:

- wydatki majątkowe 7.935.425 zł,

- wydatki bieżące 16.993.630 zł,

a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 3.105.277zł,

b) wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego 1.098.200 zł.

§ 4

Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności zgodnie z Załącznikiem nr 3.

§ 5

Deficyt budżetu w wysokości 3.563.816zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

a) zaciąganych kredytów w kwocie – 2.444.000 zł,

b) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1.119.816zł.

§ 6

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 4.307.391 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 743.575 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

§ 7

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł, w tym: na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 242.540zł

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 2.444.000 zł.

§ 8

Upoważnia się Wójta do :

1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:

a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000 zł, w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 242.540zł,

b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 2.444.000 zł;

2. a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

b) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

3. dokonywania zmian w planie wydatków w rozdziałach i paragrafach w ramach działu,

4. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,

5. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 9

Upoważnia sie wójta do udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 83.370 zł.

§ 10

Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 5 do uchwały.

§ 11

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Wiceprzewodniczący Rady Gminy

Maciej Milanowski

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Zalewska

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2012-01-12

Data modyfikacji: 2012-01-12

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2012-01-12