XXV_220_2010

UCHWAŁA NR XXV/220/10
RADY GMINY AUGUSTÓW
z dnia 15 lipca 2010 roku
 
 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć o wieloletnim charakterze oraz określenia informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury.

           Na podstawie art. 18, ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. zmiany: z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717,     Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 116 poz. 1203, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457 z 2006 r. Nr 17 poz.128,  Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 , Nr 173, poz. 1218,; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146) i na podstawie art. 266 ust. 2 w związku z art. 265 ust. 1 oraz art. 31 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240; zmiany z 2010 r. Dz. U. Nr 78 poz. 146)   uchwala się , co następuje:

§ 1. Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, informacji o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury.
§ 2. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze powinna obejmować:
1)      Część tabelaryczną składającą się z tabel odpowiadających załącznikom do uchwały budżetowej z uwzględnieniem wszystkich elementów określonych w tych załącznikach.
2)      W tabelach należy uwzględniać:
a) plan po zmianach na dzień 30 czerwca roku budżetowego,
b) kwota wykonania,
c) wskaźnik procentowy wykonania w stosunku do planu.
3)      Na część tabelaryczną złożą się następujące rodzaje tabel:
a)      Informacja o realizacji dochodów bieżących i majątkowych budżetu gminy sporządzona w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jst odrębnymi ustawami,
b)      Informacja o realizacji wydatków bieżących i majątkowych budżetu gminy sporządzona w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jst odrębnymi ustawami oraz wydatków związanych z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.
c)      Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy,
d)     Zestawienie dotacji udzielonych z budżetu Gminy podmiotom należącym i nienależącym do sektora finansów publicznych, z podziałem na dotacje przedmiotowe, podmiotowe i celowe.
 
4)      Część opisową obejmującą:
a) ogólną analizę wykonania strony dochodowej i wydatkowej budżetu,
b) objaśnienia przyczyn odchyleń wykonania od planu dochodów i wydatków, występujące zagrożenia w realizacji planowanych dochodów i wydatków,
c) istotne zdarzenia i procesy mające wpływ na przebieg wykonania budżetu,
d) informację o realizacji dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii,
d) stopień realizacji zadań majątkowych.
 
§ 3. Informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w załączniku do uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej sporządza się w formie tabelarycznej.
 
§ 4. 1. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego gminnych instytucji kultury powinna przedstawiać poniższe dane:
a) przychody z prowadzonej działalności,
b) dotacje z budżetu gminy,
c)koszty, w tym:
-         wynagrodzenia i pochodne,
-         płatności odsetkowe wynikające z zaciągniętych zobowiązań,
-         zakup towarów i usług,
d) środki na wydatki majątkowe
e) środki przyznane innym podmiotom,
f) stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
g) stan środków pieniężnych na początek i koniec okresu
  1. Informacje winny składać się z części tabelarycznej z wykonania planu finansowego oraz części opisowej z działalności gminnej instytucji kultury.
 
§ 5. Zapisy § 3 mają zastosowanie po raz pierwszy do informacji sporządzanej za I półrocze 2011r.
 
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXVIII/240/06 Rady Gminy Augustów z dnia 28 czerwca 2006 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Augustów za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury.
 
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 8.   Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
Zbigniew Polakowski
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Uzasadnienie

           Z dniem 1 stycznia 2010r. weszła w życie „nowa” Ustawa o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.). Zgodnie z art. 266 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć i informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Gminnych Instytucji Kultury. Ze względu na fakt, iż wieloletnia prognoza finansowa będzie sporządzana po raz pierwszy jako załącznik do uchwały budżetowej na rok 2011 informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć będzie przedstawiona do informacji sporządzanej za I półrocze 2011r.

 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Janina Wronko

Wytwarzający/odpowiadający: Grzegorz Samel

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data wprowadzenia: 2010-08-25

Data modyfikacji: 2010-08-25

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2010-08-25