Regulamin naboru
ZARZĄDZENIE NR KK.120.11.2020
WÓJTA GMINY AUGUSTÓW
Z DNIA 20 MARCA 2020r.
w sprawie wprowadzenia " Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Augustów"
Na podstawie art.33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U.2019.506 t.j.) w związku z art. 11-15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282 t.j.)
zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam "Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Augustów", stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzernie Wójta Gminy Augustów Nr 39/05 z 23.11.2005 roku w sprawie wprowadzenia "Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Augustów oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych" .
§ 3.Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Wójt Gminy
mgr inż. Zbigniew Buksiński
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY AUGUSTÓW
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Gminy Augustów.
- Zatrudnienie, o którym mowa w ust.1 następuje na podstawie umowy o pracę.
- Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone w art. 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. 2019.1282 tj. z 14 czerwca 2020r. z późn. zm.).
- Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:
- stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania,
- stanowisk pomocniczych i obsługi,
- pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawy o pracownikach samorządowych,
- pracowników zatrudnianych na zastępstwo (dotyczy to zastępstw chorobowych, macierzyńskich i przypadków losowych).
- pracowników zatrudnianych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego,
- warunkiem uzyskania awansu jest otrzymanie bardzo dobrej opinii o dotychczasowej pracy, posiadanie niezbędnych kwalifikacji oraz spełnienie formalnych wymogów charakterystycznych dla danego stanowiska pracy,
- o zmianę stanowiska urzędniczego wnioskuje Sekretarz Gminy/ Skarbnik Gminy w Urzędzie Gminy w formie pisemnej z podaniem uzasadnienia,
- awansowanie pracowników lub przesunięcie wewnętrzne na inne stanowisko odbywa się po spełnieniu wymagań określonych w Regulaminie Wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w Urzędzie Gminy Augustów.
Rozdział II
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
§ 2
- Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać w szczególności w wyniku:
- planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu,
- zmiany przepisów nakładających na Gminę nowe kompetencje i za- dania,
- analizy zmian związanych z ruchem w ramach zasobów kadrowych (przejście na emeryturę, rentę itp.)
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt, w oparciu o wniosek przekazany przez Sekretarza/Skarbnika Gminy o wakującym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 2, powinien być przekazany co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Sekretarz/ Skarbnik Gminy zobligowany jest do przedłożenia wraz z wnioskiem do akceptacji Wójta opis stanowiska na wakujące miejsce pracy wraz z analizą skutków finansowych oraz zakres czynności. Wzór formularza opisu stanowiska stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 5 zawiera:
- dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
- określenie odpowiedzialności,
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
- Akceptacja opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta na zatrudnienie pracownika powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.
- Czynności rekrutacyjne powinny być rozpoczęte w terminie pozwalającym na przeprowadzenie naboru zgodnie z przepisami ustawy, o której mowa w § 1 ust.3.
- Otwarta rekrutacja i jawny nabór maja na celu pozyskanie najlepszych pracowników na wolne stanowiska.
Rozdział III
Etapy naboru
§ 3
Nabór obejmuje:
- powołanie Komisji Rekrutacyjnej,
- ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko,
- przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
- wstępna ocena złożonych dokumentów aplikacyjnych
- ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymogi formalne,
- postępowanie sprawdzające
- merytoryczna ocena dokumentów aplikacyjnych,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru,
- podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisaniu umowy o pracę,
- ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 4
- Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji) powołuje Wójt Gminy Augustów.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
- Wójt lub osoba przez niego upoważniona,
- Sekretarz Gminy/Skarbnik Gminy,
- inspektor ds. kadr,
- inne osoby wskazane przez Wójta.
- Komisja pracuje w składzie co najmniej 3-osobowym, w tym przewodniczący lub zastępca przewodniczącego.
- W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
- Obsługę techniczną Komisji Rekrutacyjnej zapewnia inspektor ds. kadr.
Rozdział V
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko
§ 5
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej zwanym dalej BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Augustów.
- Ogłoszenie o konkursie na wolne stanowisko zawiera w szczególności:
- nazwę i adres Urzędu,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
- informację o warunkach pracy na danym stanowisku,
- wskazanie wymaganych dokumentów,
- wskazanie, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie wynosi co najmniej 6%,
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tergo ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej. O terminie składania dokumentów do powtórnego naboru na to samo stanowisko decyduje Wójt Gminy.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
Rozdział VI
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 6
- Po ogłoszeniu w BIP i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
- list motywacyjny,
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o pracę,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- oświadczenia kandydata o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie, o stanie zdrowia umozliwiajacym wykonywanie obowiązków, o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze 1 etatu,
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- osoba niepełnosprawna składa kopię dokumentu potwierdzającego niesprawność.
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po ukazaniu się ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko formie pisemnej.
- Nie przyjmuje się dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem, o którym mowa w § 3 pkt. 2.
Rozdział VII
Przeprowadzenie konkursu
§ 7
Konkurs na stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach:
- w pierwszym etapie konkursu Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu,
- wyłonienie kandydata odbywa się w ramach drugiego etapu składającego się z:
- oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,
- rozmowy kwalifikacyjnej.
Ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne
§ 8
- Analiza formalna dokumentów aplikacyjnych polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacją nadesłaną przez kandydata. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy formalnej dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie do dalszego etapu konkursu.
- Warunkiem udziału w dalszym postępowaniu konkursowym jest spełnianie wymogów formalnych wynikających z treści art. 3 ust. 1, 3 i 4 ustawy o pracownikach samorządowych oraz zawartych w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostają o tym fakcie powiadomieni w formie pisemnej.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Wzór listy stanowi załącznik nr 4 do regulaminu.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o
§ 9
- Ocena merytoryczna złożonych dokumentów aplikacyjnych
- oceny merytorycznej złożonych dokumentów dokonuje każdy członek Komisji Rekrutacyjnej przydzielając kandydatowi punkty w skali od 1-10, przy czym najwyżej punktowani są kandydaci posiadający:
- wykształcenie wyższe magisterskie (prawnicze, administracyjne lub specjalistyczne niezbędne na zajmowanym stanowisku),
- szczególne kwalifikacje przez wskazanie zakresu wiedzy ogólnej i specjalistyczne, wymagane uprawnienia i egzaminy zawodowe,
- doświadczenie zawodowe.
- z oceny merytorycznej dokumentów aplikacyjnych kandydatów sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
- Rozmowa kwalifikacyjna
- celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:
- predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
- posiadanej wiedzy na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
- obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
- celów zawodowych kandydata.
- Ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową w skali od 1 – 10 po zakończonych rozmowach kwalifikacyjnych. Z przebiegu rozmowy sporządza się notatkę służbową, którą parafują członkowie Komisji.
§ 10
- Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala wynik konkursu, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną ilość punktów.
- Ze swoich czynności Komisja sporządza protokół z przeprowadzonego naboru kandydatów, który podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według liczby uzyskanych punktów,
- Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.
Rozdział VIII
Ogłoszenie wyników naboru
§ 11
Przewodniczący Zespołu niezwłocznie przekazuje Wójtowi dokumentację przebiegu konkursu, celem zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia rozstrzygnięcia konkursowego.
§ 12
W przypadku odmowy zatwierdzenia wyników konkursu, Wójt zarządza ponowne przeprowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 13
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się niezwłocznie.
- Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
- nazwę i adres jednostki,
- określenie stanowiska urzędniczego,
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata, albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy. Wzór ogłoszenia wyników naboru stanowi załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział IX
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 14
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
Rozdział X
Warunki zatrudnienia pracowników
§ 15
- Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, może być zatrudniony na czas określony nie dłuzszy niż 6 m-cy lub na okres próbny wynoszący maksymalnie 3 miesiące. Po okresie próbnym bezpośredni przełożony może wnioskować o przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony.
- Przed zawarciem umowy o pracę pracownik zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności.
Metryka strony