289-2022

Uchwała Nr XXIX/289/2022

Rady Gminy Augustów

z dnia 28 kwietnia 2022 roku

w sprawie zmiany budżetu Gminy Augustów na rok 2022.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2021r. , poz. 305 ze zm.) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 583 ze zm) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

  1. Zwiększyć planowane dochody budżetu o 74.470 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
  2. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o 2.710.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

 

§ 2

 

  1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 1.554.470 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
  2. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o 2.708.777 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

 

 

§ 3

Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:

1) plan dochodów ogółem  35.613.968,06  zł, z tego :

- bieżące w wysokości        30.165.408,98 zł,

- majątkowe w wysokości    5.448.559,08 zł,

a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 022.719,34 zł;

 

2) plan wydatków ogółem    38.360.166,62 zł, z tego :

-   bieżące w wysokości        29.164.310,97 zł,

-   majątkowe w wysokości   9.195.855,65 zł,

a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 7.022.719,34 zł;

b) wydatki realizowane w drodze porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego -615.522,71 zł

 

§ 4

 

Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2022 zgodnie z Załącznikiem nr 3.

 

§ 5

Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

 

 

§ 6

Deficyt budżetu w wysokości 2.746.198,56 zł, który zostanie pokryty:

- przychodami z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach –360.790,01 zł,

- przychodami pochodzącymi z  wolnych środków w wysokości  -2.385.408,55 zł

 

§ 7

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3.546.154,56 zł,  oraz łączną kwotę rozchodów budżetu  w wysokości 799.956 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.

 

§ 8

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na :

sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu   -  w kwocie    500.000  zł;

w tym na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej -  w kwocie   1.783.716 zł

 

§ 9

 

Maksymalna wysokość pożyczek udzielanych przez wójta w roku – w kwocie 482.126 zł

 

§ 10

  1. Ustala się dochody w kwocie 58.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70.251,90 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
  3. Ustala się dochody w kwocie 10.000 zł z tytułu dodatkowej opłaty za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w opakowaniach nieprzekraczających 300 ml oraz wydatki w kwocie 15.928,79 zł (w rozdziale 85154) na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu.
  4. Ustala się dochody w kwocie 6.000 zł i wydatki w kwocie 43.050zł w rozdziale 01044 związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
  5. Ustala się dochody w kwocie 1.150.663zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 1.490.272,32 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 11

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy określa Załącznikiem  nr 6.

 

§ 12

 

  1. Upoważnia się Wójta do :

 

  • zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych przez Radę Gminy;
  • nr zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  • przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  • dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
  • dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:

- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich,

  • lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
  1. W celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, upoważnia się Wójta do:
  • dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej;
  • dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
  • dokonywania zmian w planie wydatków budżetu związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 14

 

Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 7 do uchwały.

 

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy

Ewa Frąckiewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2022-04-29

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2022-04-29

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2022-04-29