243-23

Uchwała Nr XXIII/243/2021
Rady Gminy Augustów

z dnia 10 sierpnia 2021 r.

w sprawie zmiany  budżetu Gminy Augustów na rok 2021.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c” i „d”  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019r. , poz. 869 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. 

1. Zmniejszyć planowane dochody budżetu o  13.988 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

  1. Zwiększyć planowane dochody budżetu o  102.068 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2. 1. Zmniejszyć planowane wydatki budżetu o 286.988 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

  1. Zwiększyć planowane wydatki budżetu o 385.282 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 3. Budżet gminy po dokonanych zmianach wynosi:

1) plan dochodów ogółem  35.299.915,31  zł, z tego :

- bieżące w wysokości        33.296.168,31zł,

- majątkowe w wysokości     2.003.747,00zł,

a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 699.883,06 zł;

2) plan wydatków ogółem    39.680.046,57 zł, z tego :

- bieżące w wysokości      32.281.702,57 zł,

- majątkowe w wysokości   7.398.344,00 zł,

a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce odrębnymi ustawami 10.699.883,06 zł;

b) wydatki realizowane w drodze porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego -150.000zł

§ 4. Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2021 zgodnie z Załącznikiem nr 3.

§ 5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z Załącznikiem nr 4.

§ 6. Deficyt budżetu w wysokości 4.380.131,26 zł, który zostanie pokryty:

- przychodami pochodzącymi z  wolnych środków w wysokości  - 4.186.612,61 zł,

- przychodami z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach – 193.518,65zł

§ 7. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5.180.087,26 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu  w wysokości 799.956 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.

§ 8. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na :

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu -  w kwocie    1.000.000  zł.

§ 9. 1. Ustala się dochody w kwocie 54.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 60.749,68 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

  1. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
  2. Ustala się dochody w kwocie 6.000 zł i wydatki w kwocie 1.633.554zł w rozdziale 01010 związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
  3. Ustala się dochody w kwocie 1.135.000zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 1.318.768,97zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 10. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 641.179,13 zł, do dyspozycji sołectw, z tego dla :

  1. sołectwa Białobrzegi kwotę 24.619,19 zł;
  2. sołectwa Biernatki kwotę 17.370,21 zł
  3. sołectwa Bór kwotę 12.719,92 zł
  4. sołectwa Chomontowo kwotę 11.944,87 zł
  5. sołectwa Czarnucha kwotę 12.446,37zł
  6. sołectwa Gabowe Grądy kwotę 13.449,37zł
  7. sołectwa Gliniski kwotę 14.042,06zł
  8. sołectwa Grabowo kwotę 12.400,78 zł
  9. sołectwa Grabowo Kolonie kwotę 14.680,33 zł
  10. sołectwa Jabłońskie kwotę 20.971,91 zł
  11. sołectwa Janówka kwotę 30.363,67 zł
  12. sołectwo Jeziorki kwotę 24.254,47 zł
  13. sołectwo Kolnica kwotę 24.983,92 zł
  14. sołectwa Kolnica BDS kwotę 13.800,00 zł
  15. sołectwa Mazurki kwotę 16.276,02 zł
  16. sołectwa Mikołajówek kwotę 12.719,92 zł
  17. sołectwa Netta Druga kwotę 21.974,91 zł
  18. sołectwa Netta Pierwsza kwotę 24.710,38 zł
  19. sołectwa Netta Folwark kwotę 17.780,53 zł
  20. sołectwa Osowy Grąd kwotę 17.962,89 zł
  21. sołectwa Ponizie kwotę 18.509,99 zł
  22. sołectwa Posielanie kwotę 11.808,09 zł
  23. sołectwa Promiski kwotę 13.221,42 zł
  24. sołectwa Pruska Mała kwotę 16.093,66zł
  25. sołectwa Pruska Wielka kwotę 22.749,96 zł
  26. sołectwa Rutki Nowe kwotę 24.755,97 zł
  27. sołectwa Rutki Stare kwotę 20.288,04 zł
  28. sołectwa Rzepiski kwotę 12.947,87 zł
  29. sołectwa Świderek kwotę 11.990,46 zł
  30. sołectwa Topiłówka kwotę 24.983,92 zł
  31. sołectwa Turówka kwotę 14.497,97 zł
  32. sołectwa Komaszówka kwotę 12.674,33 zł
  33. sołectwa Uścianki kwotę 12.218,41 zł
  34. sołectwa Żarnowo Drugie kwotę 23.433,83 zł
  35. sołectwa Żarnowo Pierwsze kwotę 22.567,59 zł
  36. sołectwa Żarnowo Trzecie kwotę 18.965,90 zł.

§ 11. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy określa Załącznikiem nr 6.

§ 12. Upoważnia się Wójta do :

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych przez Radę Gminy;
  2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  3. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  4. dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
  5. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:

- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,

- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich,

  1. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 14. Objaśnienia wprowadzonych zmian zawiera załącznik nr 7 do uchwały.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy

Ewa Frąckiewicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: UG Augustów

Data wytworzenia: 2021-08-24

Wprowadzający: Janusz Kondracki

Data modyfikacji: 2021-08-24

Opublikował: Janusz Kondracki

Data publikacji: 2021-08-24