20211124
INFORMACJA O MIĘDZYSESYJNEJ DZIAŁALNOŚCI
WÓJTA GMINY
w okresie od dnia 28 września 2021 r. do dnia 27 października 2021 r.
oraz z realizacji uchwał z XXIV sesji Rady Gminy Augustów z dn. 28 września 2021 r.
W minionym okresie wydano ogółem 11 Zarządzeń Wójta Gminy, z tego 9 Zarządzeń Wójta jako organu i 2 Zarządzenia Wójta jako kierownika jednostki.
1) Zarządzeniem z dnia 30 września 2021 r. określono sposób wykonania uchwał Rady Gminy Augustów podjętych na XXIV zwyczajnej sesji Rady Gminy w dniu 28 września 2021 roku,
2) W dniu 5 października 2021 r. podjęto zarządzenie w sprawie podziału środków specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze w wysokości 39.700 zł.
3) Zrządzeniem z dnia 19 października 2021 r. przyjęto wstępną informację o wykonaniu budżetu Gminy Augustów za III kwartał 2021 r.:
- plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi 34.299.181,33 zł wykonanie 26.985.814,20 zł, co stanowi 78,68 %,
- plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi 38.340.339,94 zł wykonanie 23.123.645,62 zł, co stanowi 60,31 %,
- planowany deficyt budżetu w wysokości 4.041.158,61 zł, wykonanie stanowi nadwyżka w wysokości 3.862.168,58 zł,
- planowane roczne przychody w kwocie 4.841.114,61 zł wykonano w wysokości 6.458.094,08 zł tj. w 133,40%,
- planowane roczne rozchody w kwocie 799.956 zł wykonano w wysokości 599.967 zł tj. w 75,00%.
4) Zarządzeniem z dnia 20 października 2021 r. przygotowano projekty uchwał Rady Gminy wniesione pod obrady dzisiejszej sesji.
Zmiany budżetu gminy na 2021 rok dokonano w następującym zakresie:
- Zarządzeniem z dnia 30 września 2021 r. dokonano zmian budżetu gminy w zakresie dotacji otrzymanych z budżetu państwa. Zwiększono planowane dochody i wydatki o łączną kwotę 81.491 zł:
- w dziale – Opieka społeczna o kwotę 9.240 zł, w rozdziale Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej i w rozdziale Zasiłki stałe.
- w dziale – Edukacyjna opieka wychowawcza o kwotę 36.000 zł, w rozdziale – Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym,
- w dziale– Rodzina, z tego - w rozdziale - Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego o kwotę 33.000 zł, w rozdziale - Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów o kwotę 3.251 zł.
Dokonano także zmian budżetu gminy w zakresie zwrotu dotacji z budżetu państwa. Zwiększono planowane dochody i wydatki o 417,63 zł w dziale – Rodzina, w rozdziałach – Świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego.
Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 217 zł przeznacza się na wydatki w dziale– Rolnictwo i łowiectwo z przeznaczeniem na pozwolenie wodnoprawne na stacji uzdatniania wody w miejscowości Grabowo.
Dokonano przeniesienia wydatków między rozdziałami i paragrafami na kwotę 4.844 zł:
- w dziale - Administracja publiczna z przeznaczeniem na szkolenia pracowników oraz na odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- w dziale – Oświata i wychowanie, planowane wydatki w kwocie 2.343 zł przenosi się m.in. na przeglądy i usługi remontowe w Szkole Podstawowej w Białobrzegach.
- Zarządzeniem z dnia 5 października 2021 r. dokonano zmian planów finansowych Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy oraz jednostek oświatowych o kwotę 43.217 zł w związku z zakupem oleju opałowego.
- Zarządzeniem z dnia 12 października 2021 r. dokonano zmian budżetu gminy na rok 2021 w zakresie dotacji otrzymanych z budżetu państwa. Zwiększono dotacje celowe o kwotę 8.477 zł w dziale – Opieka społeczna, na realizację własnych zadań bieżących gmin w rozdziale – Ośrodki pomocy społecznej. Zmniejszono dotację celową o kwotę 968,90 zł w dziale – Oświata i wychowanie, w rozdziale - Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych.
Rezerwę budżetową ogólną w kwocie 1.000 zł przeznacza się na stypendium naukowe dla uzdolnionej artystycznie uczennicy Szkoły Podstawowej w Netcie.
Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na kwotę 1.800zł w dziale – Oświata i wychowanie z przeznaczeniem na szkolenia w SP w Żarnowie.
Ponadto dokonano zmniejszenia planu finansowego wydatków ZOES i jednocześnie zwiększono plany finansowe wydatków szkół podstawowych o kwotę 69.954 zł w dziale – Oświata i wychowanie.
- Zarządzeniem z dnia 18 października 2021 r. dokonano zmian budżetu gminy na rok 2021 w zakresie otrzymanych dotacji z budżetu państwa.
Zwiększono dotację celową o kwotę 592.159,40 zł na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz na pokrycie kosztów postępowania w sprawie jego zwrotu, poniesionych w tym zakresie przez gminy na II okres płatniczy 2021 r.
Zwiększa się planowane dochody i wydatki o kwotę 12.000 zł z tytułu dotacji na zadania zlecone z przeznaczeniem na realizację zadań na rzecz Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021.
Dokonano przeniesienia wydatków między paragrafami na ogólną kwotę 171.914 zł, z tego:
W dziale– Administracja publiczna kwotę 2.000zł przeznacza się na zakup książek promujących naszą gminę.
W dziale – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwotę 25.184 zł przeznacza się na zakup energii elektrycznej, zakup materiałów i usług do jednostek OSP.
W dziale – Oświata i wychowanie,
- w rozdziale – Szkoły podstawowe kwotę 101.230 zł przeznacza się na wynagrodzenia osobowe oraz dodatki wiejskie w szkołach;
- w rozdziale – Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych kwotę 1.000zł przeznacza na dodatki wiejskie oraz składki na ubezpieczenie społeczne,
- w rozdziałach – Inne formy wychowania przedszkolnego; Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w szkołach oraz w przedszkolach łączną kwotę 42.500 zł przeznacza się na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.
Ponadto dokonano zmniejszenia oraz zwiększenia planów finansowych wydatków w szkołach podstawowych na łączną kwotę 38.450 zł.
- Zarządzeniem z dnia 25 października 2021 r. dokonano zmian planów finansowych Zespołu Obsługi Ekonomicznej Szkół Gminy oraz szkół podstawowych w Kolnicy i w Netcie o kwotę 7.380 zł w związku z zakupem pelletu.
Zarządzenia Wójta jako kierownika jednostki wydano w następującej sprawie:
- W dniu 7 października 2021 r. podęto zarządzenie w sprawie powierzenia zadań oraz odpowiedzialności Administratorowi systemu teleinformatycznego oraz Inspektorowi bezpieczeństwa teleinformatycznego informacji niejawnych przetwarzanych w Urzędzie Gminy.
- Zarządzeniem z dnia 25 października 2021 r. ustalono skład komisji do przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych będących na stanie Urzędu Gminy.
Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych na XXIV sesji
w dniu 28 września 2021 roku.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Ochrony Środowiska dla gminy Augustów na lata 2022 –2025 z perspektywą na lata 2026 – 2029 będzie realizowana zgodnie z przyjętymi zapisami od 2022 roku.
- Na podstawie Uchwały zmieniającej uchwałę nr XVII/128/2017 Rady Gminy Augustów z dnia 15 lutego 2017 roku w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Uzależnieniom na lata 2017-2021, która wprowadziła zmiany w preliminarzu finansowym są realizowane zadania wynikające z Gminnego Programu.
- Uchwała w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Kolnica (rodzaj miejscowości osada) sołectwo Kolnica BSD dotyczących zmiany urzędowej nazwy miejscowości została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w dniu 5 października 2021 r. pod. poz. 3735. Ogłoszenie o terminie i trybie przeprowadzenia konsultacji społecznych podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w sołectwie Kolnica BSD, w Urzędzie Gminy Augustów oraz poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Gminy. Konsultacje zostaną przeprowadzone w terminie do dnia 30 listopada 2021r. Proces konsultacji obejmuje zbieranie opinii i uwag w formie wyrażenia opinii w „Formularzu konsultacji” poprzez złożenie go: w Urzędzie Gminy Augustów, w wersji elektronicznej w formie skanu na adres e-mail: gmina-augustow@home.pl, w formie skanu za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePuap, u sołtysa sołectwa Kolnica BSD. Formularz Konsultacji jest dostępny: na stronie internetowej Gminy Augustów: www.gmina-augustow.home.pl, w Urzędzie Gminy Augustów, ul. Mazurska 1C, u sołtysa sołectwa Kolnica BSD. Wyniki konsultacji zostaną przedstawione Radzie Gminy na najbliższej sesji od dnia ich zakończenia.
- Zgodnie z uchwałą w sprawie zmiany budżetu gminy Augustów na rok 2021 dokonano operacji księgowych. Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w dniu 8 października 2021 r. pod. poz. 3858 a budżet jest realizowany zgodnie z przyjętymi zmianami.
- Zgodnie z uchwałą w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2021 – 2027 zaktualizowano dane w zakresie planowanych dochodów, wydatków, wyniku budżetu i przychodów.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości diet radnym, członkom komisji rady, przewodniczącym komisji rady, przewodniczącemu rady, wiceprzewodniczącym rady i sołtysom oraz zasad ich wypłacania została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego w dniu 5 października 2021 r. pod. poz. 3736 i będzie realizowana od 1 stycznia 2022 r.
Powyższe uchwały w terminie zostały wysłane do Wojewody Podlaskiego oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Augustów
Wójt Gminy
Zbigniew Buksiński
dn. 27 października 2021 r.
Metryka strony