20177/11/08 Przetarg na odpady

Ogłoszenie nr 612327-N-2017 z dnia 2017-11-08 r.

Gmina Augustów: Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Augustów, krajowy numer identyfikacyjny 79067092900000, ul. ul. Wojska Polskiego  51 , 16300   Augustów, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 087 6433056, 6433771, e-mail gmina-augustow@home.pl, faks 876 432 903.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
www.bip.ug.augustow.wrotapodlasia.pl

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Oferty należy składać pod rygorem nieważności w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami SWIZ.
Adres:
Urząd Gminy Augustów, ul. Wojska Polskiego 51, 16-300 Augustów

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów.
Numer referencyjny: OSW.271.1.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
2
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów. Zamówienie udzielone zostanie w dwóch częściach: Część I zamówienia - obejmuje odbiór i transport odpadów zmieszanych w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2020 r.. Część II zamówienia - obejmuje odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2018 r. Odbiór i transport odpadów komunalnych winien odbywać się zgodnie z wytycznymi obowiązującego Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podlaskiego, obowiązującymi w czasie trwania umowy uchwałami Rady Gminy Augustów w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Augustów oraz innymi aktami prawa krajowego lub miejscowego mogącymi mieć wpływ na realizację zamówienia. Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dla Gminy Augustów to: -Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Koszarówce ze Stacją Przeładunkową w Augustowie, -Zakład Recyklingu w Dolistowie Starym. Operator RIPOK-u, to: BIOM sp. z o.o z siedzibą w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły, Biuro Zarządu: Zabiele 37, 19-124 Jaświły, Tel. 85 733 18 20 , tel/fax 85 716 17 55 Odpady komunalne zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Augustów należy przekazać do: -Stacji Przeładunkowej w Augustowie lub Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Koszarówce – odpady komunalne zmieszane, -Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym – odpady komunalne selektywnie zebrane. Przekazywanie odpadów do Stacji Przeładunkowej w Augustowie lub Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Koszarówce oraz do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym odbywa się na podstawie porozumienia, które Zamawiający zawarł z operatorem RIPOK-u (treść porozumienia dostępna u Zamawiającego lub u operatora RIPOK-u). Wykonawca będzie zobowiązany podpisać umowę z BIOM sp. z o. o. w Dolistowie na nieodpłatne przekazywanie odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, na terenie Gminy Augustów. Zakres usług: 1). Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie gminy Augustów. Pojemniki z odpadami komunalnymi na terenach o zwartej zabudowie będą wystawiane przed posesją, skąd Wykonawca jest zobowiązany je zabrać. W przypadku zabudowy kolonijnej Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości. W przypadku zabudowy kolonijnej usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez indywidualne ustalenie z właścicielem nieruchomości sposobu, miejsca i terminu odbioru odpadów komunalnych. 2). Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 6.00 - 20.00. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów jeśli jest to wynikiem jego działalności. Obowiązkiem Wykonawcy będzie posprzątanie miejsca wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba. Część I: Odbiór i transport odpadów zmieszanych z terenu gminy Augustów. 1). Odpady zmieszane (nie segregowane) wytwarzane są we wszystkich gospodarstwach domowych i nieruchomościach niezamieszkałych, tj. również w tych w których następuje także segregacja odpadów. 2). Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych każdej ilości zebranych zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i w workach nieprzeznaczonych do segregacji, ustawionych przy pojemnikach. Dane dotyczące Gminy Augustów, istotne z punktu widzenia I części zamówienia: -liczba mieszkańców wg złożonych deklaracji - 5.534 -liczba gospodarstw domowych – 1.631 w tym 214 złożyło deklaracje zerowe, a 437 wskazało, że odpady komunalne będą gromadzone w sposób selektywny - ilość odpadów komunalnych zmieszanych odebrana w: 2014 r. - 748,60 Mg 2015 r. – 744,23 Mg 2016 r. – 803,69 Mg W skład Gminy Augustów wchodzi 36 sołectw. Zmiana powyższych danych nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Dane o ilości nieruchomości mogą ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków, bądź też w wyniku wyludnienia lub likwidacji prowadzonej działalności. Zamawiający przekaże wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia i na bieżąco będzie aktualizował wykaz nieruchomości wraz z informacją czy zadeklarowały segregowanie odpadów komunalnych. 3). Odbiór odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) będzie odbywał się zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwość zaopatrzenia nieruchomości w pojemnik na odpady niesegregowane (zmieszane odpady komunalne). Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości w/w pojemniki o pojemności dostosowanej do potrzeb gospodarstwa lub nieruchomości niezamieszkałej, na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Augustów, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. 4). W ramach realizacji zamówienia Wykonawca udostępni z dniem 1 stycznia 2018 roku Urzędowi Gminy Augustów bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu żadnych kosztów, następujące rodzaje pojemników, z których odbierane będą zmieszane odpady komunalne: 3 szt kontenery o poj. 7m3 ustawionych na placach (parkingach) w miejscowościach Janówka, Kolnica, Gabowe Grądy; 7 pojemników o pojemności 1100 l ustawionych przy szkołach; 9 pojemników o pojemności 120 l ustawionych przy świetlicach wiejskich; 35 koszy o minimalnej pojemności 30 l ustawionych przy przystankach autobusowych położonych na terenie gminy Augustów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z w/w pojemników według ustalonego harmonogramu bezpośrednio z terenu tych nieruchomości. 5). Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, na podstawie którego będzie realizowana usługa. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, aby nie dochodziło do mieszania odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Augustów z odpadami zebranymi z terenu innej gminy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramu i jego zmian do każdej nieruchomości objętej odbiorem zmieszanych odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do akceptacji harmonogram w terminie do dnia 1 grudnia danego roku, poprzedzającego rok świadczenia usługi. Harmonogram i jego aktualizacje będą przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. 6). Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie powiadomić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającego. Część II: Odbiór i transport odpadów segregowanych z terenu gminy Augustów 1). Wykonawca musi zapewnić mieszkańcom Gminy Augustów Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) – odpady komunalne selektywnie zebrane położony na terenie Gminy Augustów lub w odległości nie większej niż 10 km od granicy administracyjnej Gminy Augustów. 2). Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów obejmuje odbieranie odpadów komunalnych selektywnie zbieranych następujących frakcji odpadów: - papier i tektura, w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury; - metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe - szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - biodegradowalne, w tym bioodpady i odpady zielone, - popiół oraz pozostałych odpadów zbieranych selektywnie tj.: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony. Ilość odebranych z terenu gminy odpadów segregowanych w latach 2014-I półrocze 2017 r.: 2014 r.: papier i tektura – 1,86 Mg, szkło – 9,77 Mg, tworzywa sztuczne – 4,15 Mg, metale – 0,08 Mg. 2015 r.: papier i tektura – 3,10 Mg, szkło – 12,26 Mg, tworzywa sztuczne – 8,65 Mg, metale – 0,47 Mg. 2016 r.: papier i tektura – 4,82 Mg, szkło – 15,68 Mg, tworzywa sztuczne – 11,80 Mg, metale – 0,61 Mg. , popiół – 17,64 Mg I pólrocze 2017 r: papier i tektura – 2,65 Mg, szkło – 9,17 Mg, tworzywa sztuczne – 7,50 Mg, metale – 0,51 Mg. , popiół – 20,32 Mg 3). odpady komunalne zbierane w sposób selektywny gromadzone będą w pojemnikach lub workach. Odbiór segregowanych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z przedstawionym przez operatora harmonogramem, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu (oprócz popiołu). Popiół odbierany będzie w okresie grzewczym, nie rzadziej niż co drugi miesiąc (styczeń, marzec, maj, listopad). 4). Worki lub pojemniki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić: - niebieski oznaczony napisem „Papier” - z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury; - zielony oznaczony napisem „Szkło” - z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; - żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; - brązowy oznaczony napisem „Bio” – z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone; - bezbarwny oznaczony napisem „Popiół” – z przeznaczeniem na popiół pochodzący z palenisk. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej stosuje się zgodne z w/w kolorystyką worki z tworzywa sztucznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków o pojemności minimum 80 l i grubości zapewniającej ich wytrzymałość. Worki muszą zostać dostarczone przy każdym odbiorze tych odpadów, w ilości zgodnej z zapotrzebowaniem właściciela w tym zakresie (cena worków wliczona w cenę oferty). Ilość gospodarstw aktualnie segregujących odpady komunalne oraz posiadających kompostownik określa załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia. Zmiana powyższych danych nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego 5). Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, jeśli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Augustów. 6). Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru segregowanych odpadów komunalnych, na podstawie którego będzie realizowana usługa. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, aby nie dochodziło do mieszania segregowanych odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Augustów z odpadami zebranymi z terenu innej gminy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramu i jego zmian do każdej nieruchomości objętej odbiorem segregowanych odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do akceptacji harmonogram w terminie do dnia 1 grudnia danego roku, poprzedzającego rok świadczenia usługi. Harmonogram i jego aktualizacje będą przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. 7). Wyposażenie 7 punktów położonych na terenie gminy Augustów w pojemniki/kontenery do selektywnej zbiórki (papier, szkło, plastik) tzw. ,,gniazda” oraz ich opróżnianie w miarę potrzeb lub na zgłoszenie Zamawiającego i przekazanie ich do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym. 8). Zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych na zasadzie wystawki w terminie uzgodnionym z Zamawiającym po uprzednim poinformowaniu mieszkańców o prowadzonej zbiórce. Przewiduje się w ciągu roku kalendarzowego dwukrotne przeprowadzenie akcji. 9). Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 10). Wykonawca wraz z fakturą za odbiór i transport selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych jest zobowiązany dołączyć wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie gromadzone odpady komunalne wraz z podaniem ilości odebranych worków lub pojemników poszczególnych frakcji odpadów tj. papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych, bioodpadów i popiołu. 11). Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie powiadomić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającego. WYMAGANIA DOTYCZĄCE SPRZĘTU TECHNICZNEGO I BAZY MAGAZYNOWO - TRANSPORTOWEJ Wymagania Zamawiającego dotyczące posiadanych przez Wykonawcę pojazdów i urządzeń oraz bazy magazynowo - transportowej wraz określeniem stawianych im wymagań: 1. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych (część I zamówienia) oraz co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych (część II zamówienia), a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu, c) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 stycznia 2018 r. na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy, w zakresie obejmującym co najmniej bieżące śledzenie pozycji pojazdów, odwzorowanie aktualnej pozycji i trasy pojazdu, odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu oraz codzienne archiwizowanie danych. e) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, f) ) pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, g) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. h) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo –transportowej 2. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Augustów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Teren bazy transportowej musi być ogrodzony oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób. Na terenie bazy transportowej musi znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. W takiej sytuacji należy wskazać jakie podmioty wykonają te czynności. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków pochodzących z terenu bazy. Inne wymagania : 1. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania oferty oraz sprawdzenia i zweryfikowania materiałów przetargowych oraz do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o ewentualnych błędach lub przeoczeniach. Zamawiający nie będzie uwzględniał żadnych roszczeń i uwag z tytułu błędów lub nieścisłości SIWZ po upływie terminu na wniesienie odwołania. 2. Rozliczenie finansowe z Wykonawcą następować będzie w systemie miesięcznym za dany miesiąc faktycznego odbioru i transportu odpadów komunalnych objętych umową. Warunkiem płatności będzie prawidłowo wystawiona faktura VAT. 3. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do wykonawcy .

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90513100-7
90512000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-01-01 2020-12-31
2018-01-01 2018-12-31

II.9) Informacje dodatkowe: zadanie nr 1 dotyczy - Odbiór i transport odpadów zmieszanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2020r. zadanie nr 2 dotyczy - Odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2018r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: 1) posiadanie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej tj. a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Augustów prowadzonego przez Wójta Gminy Augustów. b) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Augustów. c) aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych. d) wpis do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzących zakłady przetwarzania, prowadzących działalność w zakresie recyklingu, prowadzących działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku – dotyczy części II zadania.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) wiedza i doświadczenie wykonawcy - wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 3 usług w zakresie odbioru i transportu 800 Mg odpadów komunalnych rocznie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. b) potencjał techniczny, o określonych parametrach którym dysponuje wykonawca - wymagane jest wykazanie przez wykonawcę dysponowania co najmniej: • dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej - część I zadania, • dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych i jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej - część II zadania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 2) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami, którzy złożyli oferty.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Augustów prowadzonego przez Wójta Gminy Augustów. 2) Aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Augustów. 3) Aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych. 4) Aktualny wpis do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzących zakłady przetwarzania, prowadzących działalność w zakresie recyklingu, prowadzących działalność w zakresie innych niż recykling procesów odzysku - dotyczy części II zadania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
wykaz usług wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-17, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Odbiór i transport odpadów zmieszanych w okresie od 01-01-2018r. do 31-12-2020 r.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Odpady zmieszane (nie segregowane) wytwarzane są we wszystkich gospodarstwach domowych i nieruchomościach niezamieszkałych, tj. również w tych w których następuje także segregacja odpadów. 2). Wykonawca zobowiązany jest do odbierania z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych każdej ilości zebranych zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach i w workach nieprzeznaczonych do segregacji, ustawionych przy pojemnikach. Dane dotyczące Gminy Augustów, istotne z punktu widzenia I części zamówienia: -liczba mieszkańców wg złożonych deklaracji - 5.534 -liczba gospodarstw domowych – 1.631 w tym 214 złożyło deklaracje zerowe, a 437 wskazało, że odpady komunalne będą gromadzone w sposób selektywny - ilość odpadów komunalnych zmieszanych odebrana w: 2014 r. - 748,60 Mg 2015 r. – 744,23 Mg 2016 r. – 803,69 Mg W skład Gminy Augustów wchodzi 36 sołectw. Zmiana powyższych danych nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego. Dane o ilości nieruchomości mogą ulec zmianie w wyniku oddania do użytku i zamieszkania nowych budynków, bądź też w wyniku wyludnienia lub likwidacji prowadzonej działalności. Zamawiający przekaże wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu zamówienia i na bieżąco będzie aktualizował wykaz nieruchomości wraz z informacją czy zadeklarowały segregowanie odpadów komunalnych. 3). Odbiór odpadów komunalnych zbieranych w sposób nieselektywny (zmieszane odpady komunalne) będzie odbywał się zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwość zaopatrzenia nieruchomości w pojemnik na odpady niesegregowane (zmieszane odpady komunalne). Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości w/w pojemniki o pojemności dostosowanej do potrzeb gospodarstwa lub nieruchomości niezamieszkałej, na podstawie zawierania z właścicielami nieruchomości umów wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gminę z tego tytułu żadnych kosztów. Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełnią one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Augustów, oraz znajdują się one w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym. 4). W ramach realizacji zamówienia Wykonawca udostępni z dniem 1 stycznia 2018 roku Urzędowi Gminy Augustów bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu żadnych kosztów, następujące rodzaje pojemników, z których odbierane będą zmieszane odpady komunalne: 3 szt kontenery o poj. 7m3 ustawionych na placach (parkingach) w miejscowościach Janówka, Kolnica, Gabowe Grądy; 7 pojemników o pojemności 1100 l ustawionych przy szkołach; 9 pojemników o pojemności 120 l ustawionych przy świetlicach wiejskich; 35 koszy o minimalnej pojemności 30 l ustawionych przy przystankach autobusowych położonych na terenie gminy Augustów. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z w/w pojemników według ustalonego harmonogramu bezpośrednio z terenu tych nieruchomości. 5). Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, na podstawie którego będzie realizowana usługa. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, aby nie dochodziło do mieszania odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Augustów z odpadami zebranymi z terenu innej gminy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramu i jego zmian do każdej nieruchomości objętej odbiorem zmieszanych odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do akceptacji harmonogram w terminie do dnia 1 grudnia danego roku, poprzedzającego rok świadczenia usługi. Harmonogram i jego aktualizacje będą przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. 6). Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie powiadomić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającego. 1. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) w posiadaniu Wykonawcy znajdowały się co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu, c) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 stycznia 2018 r. na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy, w zakresie obejmującym co najmniej bieżące śledzenie pozycji pojazdów, odwzorowanie aktualnej pozycji i trasy pojazdu, odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu oraz codzienne archiwizowanie danych. e) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, f) ) pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, g) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. h) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo –transportowej 2. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Augustów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Teren bazy transportowej musi być ogrodzony oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób. Na terenie bazy transportowej musi znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. W takiej sytuacji należy wskazać jakie podmioty wykonają te czynności. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków pochodzących z terenu bazy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90500000-2, 90511000-2, 90513100-7, 90512000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-01-01
data zakończenia: 2020-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
ilość dodatkowych wywozów kontenerów KP-7 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:W kryterium ilość dodatkowych wywozów kontenerów KP7 w ciągu roku: 8 wywozów – 40 punktów, 6 wywozów – 30 punktów, 4 wywozy – 20 punktów, 2 wywozy – 10 punktów.


Część nr: 2 Nazwa: Odbiór i transport odpadów zebranych selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów w okresie od 01-01-2018 r. do 31-12-2018r.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1). Wykonawca musi zapewnić mieszkańcom Gminy Augustów Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) – odpady komunalne selektywnie zebrane położony na terenie Gminy Augustów lub w odległości nie większej niż 10 km od granicy administracyjnej Gminy Augustów. 2). Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Augustów obejmuje odbieranie odpadów komunalnych selektywnie zbieranych następujących frakcji odpadów: - papier i tektura, w tym odpady opakowaniowe z papieru i tektury; - metale i tworzywa sztuczne, w tym odpady opakowaniowe z metali i tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe - szkło, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - biodegradowalne, w tym bioodpady i odpady zielone, - popiół oraz pozostałych odpadów zbieranych selektywnie tj.: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony. Ilość odebranych z terenu gminy odpadów segregowanych w latach 2014-I półrocze 2017 r.: 2014 r.: papier i tektura – 1,86 Mg, szkło – 9,77 Mg, tworzywa sztuczne – 4,15 Mg, metale – 0,08 Mg. 2015 r.: papier i tektura – 3,10 Mg, szkło – 12,26 Mg, tworzywa sztuczne – 8,65 Mg, metale – 0,47 Mg. 2016 r.: papier i tektura – 4,82 Mg, szkło – 15,68 Mg, tworzywa sztuczne – 11,80 Mg, metale – 0,61 Mg. , popiół – 17,64 Mg I pólrocze 2017 r: papier i tektura – 2,65 Mg, szkło – 9,17 Mg, tworzywa sztuczne – 7,50 Mg, metale – 0,51 Mg. , popiół – 20,32 Mg 3). odpady komunalne zbierane w sposób selektywny gromadzone będą w pojemnikach lub workach. Odbiór segregowanych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości odbywać się będzie zgodnie z przedstawionym przez operatora harmonogramem, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu (oprócz popiołu). Popiół odbierany będzie w okresie grzewczym, nie rzadziej niż co drugi miesiąc (styczeń, marzec, maj, listopad). 4). Worki lub pojemniki muszą być oznaczone przez Wykonawcę informacją o rodzaju odpadów, które należy w nich gromadzić: - niebieski oznaczony napisem „Papier” - z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru, odpady opakowaniowe z tektury; - zielony oznaczony napisem „Szkło” - z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła; - żółty oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” - z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe; - brązowy oznaczony napisem „Bio” – z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji w tym bioodpady i odpady zielone; - bezbarwny oznaczony napisem „Popiół” – z przeznaczeniem na popiół pochodzący z palenisk. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej stosuje się zgodne z w/w kolorystyką worki z tworzywa sztucznego. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właścicielom nieruchomości zamieszkałych worków o pojemności minimum 80 l i grubości zapewniającej ich wytrzymałość. Worki muszą zostać dostarczone przy każdym odbiorze tych odpadów, w ilości zgodnej z zapotrzebowaniem właściciela w tym zakresie (cena worków wliczona w cenę oferty). Ilość gospodarstw aktualnie segregujących odpady komunalne oraz posiadających kompostownik określa załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia. Zmiana powyższych danych nie może stanowić jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego 5). Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, jeśli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Augustów. 6). Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramu odbioru segregowanych odpadów komunalnych, na podstawie którego będzie realizowana usługa. Harmonogram musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie sporządzenie harmonogramu, aby nie dochodziło do mieszania segregowanych odpadów komunalnych zebranych na terenie Gminy Augustów z odpadami zebranymi z terenu innej gminy. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia harmonogramu i jego zmian do każdej nieruchomości objętej odbiorem segregowanych odpadów komunalnych. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu do akceptacji harmonogram w terminie do dnia 1 grudnia danego roku, poprzedzającego rok świadczenia usługi. Harmonogram i jego aktualizacje będą przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej w celu publikacji na stronie internetowej Zamawiającego. 7). Wyposażenie 7 punktów położonych na terenie gminy Augustów w pojemniki/kontenery do selektywnej zbiórki (papier, szkło, plastik) tzw. ,,gniazda” oraz ich opróżnianie w miarę potrzeb lub na zgłoszenie Zamawiającego i przekazanie ich do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym. 8). Zorganizowanie i przeprowadzenie zbiórki odpadów wielkogabarytowych na zasadzie wystawki w terminie uzgodnionym z Zamawiającym po uprzednim poinformowaniu mieszkańców o prowadzonej zbiórce. Przewiduje się w ciągu roku kalendarzowego dwukrotne przeprowadzenie akcji. 9). Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełniania przez właścicieli nieruchomości w/w obowiązku. W przypadku zaistnienia następującej sytuacji Wykonawca sporządza protokół wraz z dokumentacja fotograficzną, które stanowią dowód nie wywiązania się właściciela nieruchomości z obowiązku prowadzenia selektywnej zbiórki i przekazuje go w ciągu 72 godzin od momentu stwierdzenia naruszenia zasad selektywnej zbiórki odpadów. 10). Wykonawca wraz z fakturą za odbiór i transport selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych jest zobowiązany dołączyć wykaz nieruchomości, z których zostały odebrane selektywnie gromadzone odpady komunalne wraz z podaniem ilości odebranych worków lub pojemników poszczególnych frakcji odpadów tj. papieru, szkła, metali i tworzyw sztucznych, bioodpadów i popiołu. 11). Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie powiadomić e-mailem lub telefonicznie Zamawiającego. 1. W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić, aby: a) co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, b) pojazdy i urządzenia były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu, c) konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz powinna minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, d) pojazdy muszą być wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdów i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów w celu weryfikacji prawidłowości świadczenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia. Wykonawca obowiązany jest do zainstalowania do dnia 1 stycznia 2018 r. na wskazanych przez Zamawiającego stanowiskach komputerowych oprogramowania komputerowego pozwalającego na bieżącą kontrolę pracy sprzętu wykorzystywanego przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu umowy, w zakresie obejmującym co najmniej bieżące śledzenie pozycji pojazdów, odwzorowanie aktualnej pozycji i trasy pojazdu, odtwarzanie i analizę historii pracy sprzętu oraz codzienne archiwizowanie danych. e) pojazdy były trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, f) ) pojazdy i urządzenia były poddane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, g) pojazdy były wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. h) na koniec każdego dnia roboczego pojazdy były opróżnione z odpadów i były parkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo –transportowej 2. Wykonawca jest obowiązany posiadać bazę magazynowo -transportową usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Augustów, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Teren bazy transportowej musi być ogrodzony oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie zatrudnionych osób. Na terenie bazy transportowej musi znajdować się punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów, miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej. W takiej sytuacji należy wskazać jakie podmioty wykonają te czynności. Teren bazy magazynowo – transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków pochodzących z terenu bazy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90500000-2, 90511000-2, 90513100-7, 90512000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-01-01
data zakończenia: 2018-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
ilość dodatkowych punktów wyposażonych w pojemniki/kontenery do selektywnej zbiórki (papier, szkło, 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:W kryterium ilość dodatkowych punktów wyposażonych w pojemniki/kontenery do selektywnej zbiórki (papier, szkło, plastik) tzw. ,,gniazda”: 4 gniazda – 40 punktów, 3 gniazda – 30 punktów, 2 gniazda – 20 punktów, 1 gniazdo – 10 punktów.

Na podstawie art. 27. ust. 2. ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający żąda, aby fakt pobrania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca potwierdził poprzez wysłanie stosownej informacji na adres gmina-augustow@home.pl

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Augustów

Wytwarzający/odpowiadający: Anna Raczyńska-Pycz

Data wytworzenia: 2017-11-08

Wprowadzający: Grzegorz Samel

Data modyfikacji: 2017-11-08

Opublikował: Grzegorz Samel

Data publikacji: 2017-11-08